Islamistes tenien a punt atemptats al metro de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Re: Islamistes tenien a punt atemptats al metro de Barcelona

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 25/01/2008 22:06

Tema massa delicat per frivolitzar-lo.

:tancat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/01/2008 22:17

No tancaria necessàriament el fil, però sí que demanaria a tothom que es pensi dos cops què escriu. Per part meva, he llençat un parell de reflexions que em semblaven pertinents, però no pretenc en cap cas emetre judicis de valor perquè ens trobem davant un fenomen molt més complex que allò que alguns ens volen fer veure. Personalment, crec que s'estan exagerant determinades coses i ocultant d'altres.

Més que mai, el que cal aplicar aquí és molt esperit crític i no seguir els pregoners de sempre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dissabte 26/01/2008 3:11

Estic llegint moltes crítiques contra els sistemes de seguretat actuals peró cap proposta per aturar aquests tipus d'atacs... i es lógic, doncs, si em perdoneu el pesimisme, per aquestes coses no hi ha cap altre remei que la prevenció... ni gossos, ni vigilants ni registrar els viatgers 1 a 1 serien sistemes viables per evitar que un boig faci explotar un explosiu en un transport públic tant concorregut. I encara que trobessim el sistema ideal per impedir-ho, sempre podrien sembrar la barbàrie a altres llocs... El terrorisme no és un problema intrínsec del transport públic, sino un problema totalment extrínsec, alié, pero que l'afecta. La solució no passa per blindar la seguretat al transport públic, no arreglariem res, la solució passa per estudiar, analitzar i neutralitzar les arrels del terrorisme, una cosa complexa que s'escapa de la temàtica del fórum.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 26/01/2008 14:54

Ai, la foto de les Açores....

Watermark ha escrit:Estic llegint moltes crítiques contra els sistemes de seguretat actuals peró cap proposta per aturar aquests tipus d'atacs... i es lógic, doncs, si em perdoneu el pesimisme, per aquestes coses no hi ha cap altre remei que la prevenció... ni gossos, ni vigilants ni registrar els viatgers 1 a 1 serien sistemes viables per evitar que un boig faci explotar un explosiu en un transport públic tant concorregut. I encara que trobessim el sistema ideal per impedir-ho, sempre podrien sembrar la barbàrie a altres llocs... El terrorisme no és un problema intrínsec del transport públic, sino un problema totalment extrínsec, alié, pero que l'afecta. La solució no passa per blindar la seguretat al transport públic, no arreglariem res, la solució passa per estudiar, analitzar i neutralitzar les arrels del terrorisme, una cosa complexa que s'escapa de la temàtica del fórum.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 26/01/2008 19:06

Guigui ha escrit:No tancaria necessàriament el fil, però sí que demanaria a tothom que es pensi dos cops què escriu.
Desgraciadament no crec en l'autocontrol. La meva experiència en comunitats virtuals a Internet em diu que aquesta mena de fils, tot i la bona voluntat, sempre acaben rebentats per una inoportuna exposició, sigui intencionada o sense mala fe.

És per això que demano el candau, perquè no m'agradaria que ni tan sols s'encengués aquesta espurna.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/01/2008 2:01

Opino com entfe001.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Diumenge 27/01/2008 16:26

Es certifica q ja tenien un objectiu concret i fixat: les estacions de la Plaça Catalunya de l'L3 del metro i la de rodalies (El Periódico)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/01/2008 18:10

entfe001 ha escrit:
Guigui ha escrit:No tancaria necessàriament el fil, però sí que demanaria a tothom que es pensi dos cops què escriu.
Desgraciadament no crec en l'autocontrol. La meva experiència en comunitats virtuals a Internet em diu que aquesta mena de fils, tot i la bona voluntat, sempre acaben rebentats per una inoportuna exposició, sigui intencionada o sense mala fe.

És per això que demano el candau, perquè no m'agradaria que ni tan sols s'encengués aquesta espurna.
El tema pot ser delicat, el que si es pot fer és el que diu en Guigui, no hi ha cap necessitat de tancar el fil. Demanaria de nou que qualsevol comentari d'aquest tipus, es fes mitjançant la nova funció d'informe o per mp a l'administració, per no omplir els fils d'off topics.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 29/01/2008 14:32

javi82 ha escrit:Es certifica q ja tenien un objectiu concret i fixat: les estacions de la Plaça Catalunya de l'L3 del metro i la de rodalies (El Periódico)
Equi di qua

No s'ha de ser extremista islàmic per a saber que a Catalunya-RENFE és amb molta probabilitat l'andana més densa de tota Europa, 4 línies de Rodalies, Regionals en una sola andana, a això li sumes les freqüències irrisòries de Renfe i els seus retards que fan que l'andana sempre estigui saturada i a sobre al costat dues andanes de l'estació de la L1, la que té més passatgers de la xarxa i també per sobre de la seva capacitat... Una bomba allà faria molt de mal. També cal tenir en compte que a RENFE la seguretat és pràcticament inexistent, els pocs "segurates" que hi ha cada dia se superen demostrant la seva inutilitat ja que aquests es posen en barreres de sortida d'estacions no concorregudes per càmeres de TV3 o es posen a prevenir atemptats terroristes a Estació de França... No arribo a entendre perquè hi ha control d'entrada a Estació de França on ni un islamista retrassat mentalment se li ocorreria atemptar a no ser que voler sacrificar un parell de coloms que són els únics passatgers que hi ha a l'estació pràcticament. Per no dir que cap línia passa per aquesta estació i no es colapsaria la xarxa, (exceptuant els nous alvia i R10 fer acabar a Sants i Sant Andreu respectivament i els afectats serien pràcticament 0)



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 30/01/2008 12:44

Pel que fa a la seguretat a les instal·lacions i trens de Renfe i d'ADIF, a les estacions subterrànies situades a Barcelona ciutat hi ha a totes les estacions personal de seguretat permanent, de la mateixa manera sempre hi ha personal de seguretat a les estacions subterrànies de la resta del nucli de rodalies i a les més importants del nucli de rodalies, en d'altres només hi ha personal en franja nocturna.

A part d'això existeixen càmeres de videovigilància a la majoria de les estacions, sobre la discussió que sovint surt sobre si graven o no, algunes graven i d'altres no, però si estan instal·lades per a la seguretat com a norma general graven, en d'altres casos el fet que gravin ho decideix qui les està observant, a part hi ha personal de seguretat que volta pels trens i estacions de forma itinerant o que està de forma regular en aquells llocs on hi ha prevsió de ser necessària la seva presència de forma preventiva.

Al metro tot i que és cert que hi ha més vigilància que anys enrenre la sensació d'inseguretat és en general més gran i poques estacions tenen personal de seguretat de forma permanent i sovint no hi trobes ningú en un vestíbul almenys de forma explícitament visible i com ja s'ha dit en algun cop les càmeres de seguretat no graven allò que hi passa o almenys era així fa un temps i només graven si ho decideix qui les està observant.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 30/01/2008 15:45

josep_serre ha escrit:com ja s'ha dit en algun cop les càmeres de seguretat no graven allò que hi passa o almenys era així fa un temps i només graven si ho decideix qui les està observant.

et puc certificar que totes les càmeres del metro graven.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 31/01/2008 12:26

El LLOP ha escrit:
josep_serre ha escrit:com ja s'ha dit en algun cop les càmeres de seguretat no graven allò que hi passa o almenys era així fa un temps i només graven si ho decideix qui les està observant.
et puc certificar que totes les càmeres del metro graven.
Exacte, és RENFE la que per sempre tocar el que no sona és qui el que li interessa ho grava i el que no li interessa no ho té grabat suposadament. Per no dir que hi ha moltes instalacions d'ADIF-RENFE que no disposen ni tan sols de càmeres.

Al metro de Barcelona tot ho graven i qualsevol problema que puguis tenir no posaran cap problema per en un judici o investigació cedir les imatges. A més, no hi ha pràcticament cap racó del suburbà barceloní (exceptuant infrastructura de l'operador podrit) que no estigui gravat per una o dues càmeres.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/01/2008 18:50

Del 20 minutos:

El Metro de Barcelona descarta hacer simulacros ante posibles ataques terroristas

* Los equipos sanitarios sí hacen prácticas para eventuales crisis.
* El Plan de Autoprotección del Metro prevé amenazas de bomba.
* No se han realizado simulacros en horario de servicio por atentado.

El Metro de Barcelona no ha realizado ni tiene previsto realizar próximamente simulacros de emergencias ante posibles ataques terroristas, aunque los equipos sanitarios y de salvamento sí hacen prácticas para eventuales situaciones de crisis.
Admiten que el Metro es un sitio más complicado que otros a cielo abierto

Según el confidente que desató la reciente operación policial contra el terrorismo islamista en la capital catalana, la intención de la célula suicida era atentar en el subterráneo barcelonés porque allí "los servicios de urgencia no pueden llegar". Sin embargo, según TMB, los equipos de emergencia están preparados para actuar en cualquier ámbito, aunque admiten que el Metro es un sitio más complicado que otros a cielo abierto.

El Plan de Autoprotección del Metro prevé situaciones como incendios, colisiones de trenes, descarrilamientos, inundaciones, nevadas, cortes eléctricos, atropellos y la presencia de personas en la vía, así como amenazas de bomba y terroristas.

Por ello, los equipos sanitarios, de salvamento y policiales se entrenan sin afectar el servicio normal del Metro, en horarios en los que no funciona o en zonas inaccesibles a los usuarios. Sin embargo no se ha realizado ningún simulacro en horario de servicio por un supuesto atentado terrorista. En los últimos años tampoco se han hecho simulacros de las otras eventualidades descritas en el plan.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/01/2008 21:02

Por ello, los equipos sanitarios, de salvamento y policiales se entrenan sin afectar el servicio normal del Metro, en horarios en los que no funciona o en zonas inaccesibles a los usuarios. Sin embargo no se ha realizado ningún simulacro en horario de servicio por un supuesto atentado terrorista. En los últimos años tampoco se han hecho simulacros de las otras eventualidades descritas en el plan.
És que interrompre el servei per fer un simulacre causaria moltes molèsties als usuaris. No es tracta de cinc minuts, precisament...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 05/02/2008 9:25

http://www.lavanguardia.es/
--------------------------------------------
El metro de Barcelona refuerza la prevención de actos terroristas con la ayuda de más perros adiestrados

El año pasado se intervinieron 178 objetos y ninguno resultó peligroso | Los viajeros son más activos en sus avisos en marzo y en septiembre | La seguridad costó 3,8 millones en el 2000; en el 2007 se gastaron 16,7 millones

Óscar Muñoz | Barcelona | 05/02/2008 | Actualizada a las 03:31h

Perros antiterroristas. Además de las actuaciones contra el incivismo y el delito común- desde las pintadas vagones o las rayadas que cada vez son más violentas, a los pequeños hurtos, que no cesan- el metro de Barcelona ha incrementado las medidas para prevenir atentados terroristas. El principal ejemplo es el mayor uso de los canes adiestrados que detectan explosivos y otras sustancias nocivas y que han incrementado su presencia en las zonas más sensibles.

El terrorismo es la amenaza que más preocupa a los responsables de la seguridad y que, dada la naturaleza que ha tomado en los últimos tiempos, - con activistas dispuestos a morir- es cada vez más difícil de atajar. Por ello, se ha reforzado la vigilancia de las instalaciones. La detención, el pasado 19 de enero, de varias personas sospechosas de formar parte de una célula yihadista que preparaba ataques en Barcelona - también en el metro- ha llevado a fortalecer el dispositivo de seguridad en el suburbano.

Se presta atención especial a las zonas más concurridas - las céntricas y las que son nudos de varias líneas o con otros sistemas ferroviarios-, que son las que ofrecen más facilidades a los delincuentes para actuar sin ser vistos. Fuentes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) y de los Mossos d´Esquadra han confirmado que se ha intensificado todavía más - con medios humanos y materiales- el dispositivo que ya existía y que se reforzó en el 2004 a raíz del 11-M.

Muchos de los objetos que se consideraban simplemente perdidos ahora son, de entrada, potencialmente peligrosos. Se ha modificado el protocolo de manipulación para determinar su naturaleza y descartar riesgos, con la ayuda de perros. A menudo se encuentran artículos en los bancos, en los andenes, en los vagones… que podrían ocultar explosivos u otros materiales peligrosos.

El año pasado se hicieron 178 intervenciones de este tipo, todas ellas con resultado negativo. La actividad que se lleva a cabo con los perros adiestrados es variable, pero creciente. Curiosamente, las puntas coinciden con los aniversarios del 11-M y del 11-S y no porque se dejen más artículos abandonados expresamente sino porque en esas fechas es cuando los viajeros tienen más presente la posibilidad de atentados masivos, como los que ocurrieron en Nueva York, el 2001, y en Madrid, el 2004. Entonces, se fijan más y avisos con mayor frecuencia de la presencia de estos objetos. En marzo pasado hubo 23 casos y en septiembre 17, cuando normalmente no se sobrepasa la quincena. Este diciembre, la cifra volvió subir hasta 21. Las cosas encontradas carentes de peligro se envían a la oficina de objetos perdidos del centro de información al cliente de la estación de Diagonal, antes de pasar la del Ayuntamiento de Barcelona, en la plaza Pi i Sunyer.

La vigilancia en el metro la hace el personal de seguridad contratado por TMB - las empresas que se ocupan son Prosegur, Securitas y Eulen- y los Mossos d´Esquadra. La policía catalana ha subido de categoría su organización en el metro. De ser una unidad específica con comisaría propia - en la plaza Catalunya- ha pasado a constituirse en área regional de transporte urbano dependiente de la región policial metropolitana. Esta modificación, según las fuentes consultadas, da cuenta de la importancia que los Mossos dan al metro, al resto de medios ferroviarios. La nueva organización, comandada por un inspector - antes era un subinspector-, cuenta con más recursos y autonomía dentro de la estructura del cuerpo policial.

Así, el patrullaje ha crecido en intensidad y cuenta con un mayor número de agentes de paisano repartidos por los puntos más sensibles. Los vigilantes de seguridad privada también han reforzado su actividad. El año pasado superaron las 600.000 horas de trabajo, 90.000 más que en el 2006. Y la previsión es que la cifra siga creciendo a lo largo del 2008.

Hay otros elementos que contribuyen a mejorar el control en las instalaciones del metro. Uno son las nuevas papeleras, que destacan porque dejan las bolsas de plástico - translúcidas- a la vista, de modo que pueda verse fácilmente su contenido. Se trata de un modelo exclusivo para Barcelona con una estructura de acero inoxidable simple pero sólida con capacidad de 80 litros (las normales son de 30 o 40). Cada una tiene un coste de 176 euros (instalación incluida). Hasta el momento se han colocado, en una prueba piloto, 250 unidades en las estaciones más céntricas, como Catalunya, Espanya, Universitat o Urquinaona, e intercambiadores, como el de Sagrera, Passeig de Gràcia o Verdaguer. TMB acaba de encargar un segundo lote de 525. La previsión es que si la experiencia es satisfactoria se homologue el modelo y se extienda a toda la red.

Estas papeleras forman parte del plan de mejora del confort y de la sensación de seguridad del suburbano que incluyen otras actuaciones, como la remodelación de estaciones, que cuidan especialmente la claridad por medio de los colores y la iluminación. También destaca la instalación de cámaras de videovigilancia - ya hay 2.600 repartidas entre las vestíbulos- que también ha llegado a los trenes nuevos.

Los responsables de TMB insisten en que la red de metro de Barcelona es segura y que cada año se dedican más recursos a que así sea. El presupuesto de este capítulo ha crecido los últimos años de manera espectacular. Antes del 11- S, en el 2000, se dedicaron 3,8 millones de euros a seguridad, protección civil y prevención de incidencias. El año pasado, fueron 16,7 millones. Y la previsión es que el 2008 siga subiendo; en parte, porque crece la sensibilidad y también porque este 2008 se abrirán dos nuevas estaciones de la L3, lo que comportará, más viajeros, más actividad y, por tanto, nuevas zonas que controlar. Los planes de autoprotección incluyen la colaboración con los bomberos y los cuerpos de seguridad para que conozcan el entorno del metro. Para ello, se organizan cursos específicos.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 05/02/2008 9:51

A metro s'han donat casos en què no s'ha pogut fer servir les càmeres per fer una investigació perquè aquestes no graven, això no treu que actualment sí que gravin sempre.

Pel que fa a Renfe, la majoria de les càmeres ho graven tot, tot i que pel que sé algunes no graven o només ho fan si ho decideix qui està observant, a FGC succeeix una cosa semblant i et puc assegurar que tant a un lloc com a l'altre les càmeres han permès aclarir moltes coses.

Per cert parlant d'operador podrit, la línia 1 del metro té en el seus túnels i estacions molts elements de podridura que superen amb escreix la Renfe.
EUKibo ha escrit:
El LLOP ha escrit:
josep_serre ha escrit:com ja s'ha dit en algun cop les càmeres de seguretat no graven allò que hi passa o almenys era així fa un temps i només graven si ho decideix qui les està observant.
et puc certificar que totes les càmeres del metro graven.
Exacte, és RENFE la que per sempre tocar el que no sona és qui el que li interessa ho grava i el que no li interessa no ho té grabat suposadament. Per no dir que hi ha moltes instalacions d'ADIF-RENFE que no disposen ni tan sols de càmeres.

Al metro de Barcelona tot ho graven i qualsevol problema que puguis tenir no posaran cap problema per en un judici o investigació cedir les imatges. A més, no hi ha pràcticament cap racó del suburbà barceloní (exceptuant infrastructura de l'operador podrit) que no estigui gravat per una o dues càmeres.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2008 11:14

Al final podrà ser cert o no el que publiquen els diferents mitjans de comunicació, però les informacions contradictòries que van sorgint confirmen el que ja vaig dir al seu dia: no frivolitzem i anem amb molt de compte amb la informació que se'ns dóna, com se'ns dóna i qui ens la dóna. Tot i que la notícia escapi estrictament l'àmbit transportil, hi té repercussions considerables, especialment pel que fa a la sensació de seguretat.

Editorial del Vilaweb:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vicent Partal
dilluns, 11 de febrer de 2008


Això que anomenem democràcia

El govern britànic, segons que explica The Guardian, va rebre informació falsa del govern espanyol, que reclamava la detenció d'un grup de paquistanesos procedents de Barcelona. Segons el govern espanyol, aquests paquistanesos eren fugitius de la suposada cèl·lula gihadista arrestada al Raval i per demostrar-ho van passar unes dades que la policia londinenca ha qualificat públicament de falses. Si ja era difícil d'empassar-se l'operació Raval, ara els dubtes s'han fet més grossos. Potser per això el govern americà ha decidit immediatament de relacionar la cèl·lula de Barcelona amb l'assassinat de Buttho i embolica que fa fort! Però el fet real és que els 'gihadistes' detinguts a Londres són ben lliures al Paquistan. Perquè han tingut sort de no ser detinguts a Barcelona...

A Londres la policia els va detenir i els va començar a interrogar en l'avió mateix. Després foren portats al centre de la ciutat i foren interrogats, encara amb més dedicació, fins que van veure que allò no tenia ni cap ni peus. Els policies britànics van captar que l'única 'prova' aportada pels espanyols era la declaració d'un confident de la policia francesa que ningú no sap ben bé qui és. Aquest confident havia arribat un dimecres a Barcelona i, amb una capacitat extraordinària d'infiltració, ja havia aconseguit, el dissabte següent, la detenció espectacular d'una dotzena de ciutadans, acusats de preparar atemptats suïcides a Barcelona. Però sense que es trobaren les bombes. Sense rastres concrets de res. Sense comunicacions interceptades que en pogueren donar fe. Sense contactes amb ningú del Paquistan que resultara sospitós. Sense propaganda d'al-Qaida trobada en cap escorcoll. Sense material per a poder preparar res. Massa poc bagatge per a una policia com la britànica que aviat va copsar fins a quin punt s'havien equivocat amb aquella detenció. Així, doncs, van amollar sense condicions els presumptes gihadistes procedents de Barcelona i els van deixar embarcar tranquil·lament en un avió cap al seu país.

Tanmateix, al Paquistan les detencions, les de Londres i les de Barcelona, no havien agradat gens. I com que els detinguts de Londres eren, a sobre, pròxims al president Musharraf, el govern britànic es va haver de disculpar. I què va dir en la disculpa? Que els espanyols li havien passat proves falses. No proves incompletes, parcials o poc creïbles, sinó falses. I després, ja que aquestes tenien l'origen a França, va acusar també el govern francès. En vist d'això, la pregunta és: si segons la policia britànica són falses les proves aportades a Londres, podem sospitar que les mateixes proves són igual de falses també a Barcelona?

Les detencions del Raval són estranyes i gens clares. I cada dia que passa, la cosa s'embolica més. Si hi ha proves contra algun dels detinguts, no les hem pogudes veure encara, però tot indica que no n'hi ha. Tot indica que ha estat un error monumental i que el govern espanyol ha volgut tapar l'error enviant els detinguts de Barcelona a la presó, a diferència d'allò que ha fet el govern britànic. I és això, precisament això, que espanta més. Espanta de pensar que, si et detenen a Barcelona pots preveure que aniràs a la presó, sense proves si cal, mentre que, si et detenen a Londres i no troben cap prova, et demanaran disculpes i et deixaran en llibertat. En la diferència entre una policia i una altra, entre un sistema judicial i un altre, entre un govern i un altre hi ha això que anomenem democràcia.

Vicent Partal director@vilaweb.cat


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 12/02/2008 9:43

Espanta de pensar que, si et detenen a Barcelona pots preveure que aniràs a la presó, sense proves si cal, mentre que, si et detenen a Londres i no troben cap prova, et demanaran disculpes i et deixaran en llibertat
Que li preguntin a Jean Charles de Menezes



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 14/02/2009 23:42

Nota d'administració:
Aquest i els següents 2 missatges han estat traslladats des de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... =a#p126026
------------------------------


De fet, fa un any que es va frustrar un atac d'Al Qaeda a l'intercambiador de Plaça catalunya :|

El Periódico (1)
El Periódico (2)

Al segon artícle s'argumenta el per què de l'atemptat al metro de Barcelona i no en un altre indret de la ciutat. Sembla ser que les urgències ho tindrien cru per rescatar els ferits...


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/02/2009 9:45

cristian26 ha escrit:De fet, fa un any que es va frustrar un atac d'Al Qaeda a l'intercambiador de Plaça catalunya :|
Tinc els meus seriosos dubtes de que aquell muntatge mediàtico-policial fos l'avortament d'un atemptat de res.

1. La majoria dels detinguts ja són lliures, i els que no ho són, encara no se sap exactament en virtut de què estan empresonats.
2. Amb el munt de facilitats que hi ha, i si aquella cosa anomenada Al-Qaeda realment existeix i és tan perillosa, no entenc per què no han comès encara més atemptats, que de llocs i ocasions no els en faltarien.
3. Si no s'han comès més atemptats perquè la policia realment els ha frustrat, i si no se'n sap res perquè consideren que més val no esvalotar el personal, aleshores no entenc què tenia tant d'especial el cas de Barcelona perquè es ventilés als quatre vents.

En resum, aquí hi ha algú molt interessat en fer-nos veure una història de terror perquè ens pugui manipular com li doni la gana. I, sincerament, trobo molt més profitós fer funcionar el meu cervell que no pas seguir acríticament el mantra de la "guerra contra el terrorisme".

I perdoneu l'off-topic, però em sembla que, de tant en tant, cal despertar les ments, aprofitant l'avinentesa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”