Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Fa 30 anys el tren a Vic era més ràpid

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/02/2008 8:41

Una foto a L.V.:

A l'any 1937, el tren que sortia de l'estació del Nord de Barcelona a les 15:00 arribava a Vic a les 16:26. Trigava menys d'una hora i mitja. Després de setanta anys, què hem rebut de la Renfe? Quins serveis ferroviaris ens ha ofert el governs espanyols? Quin pressupost té destinat l'actual govern pel desdoblament de la línia Barcelona - Vic per l'any 2008?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2008 9:06

Una curiositat que m'ha sorgit veient els horaris de 1937: no hi havia servei directe a Puigcerdà i La Tor? Es feia canvi a Ripoll?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 11/02/2008 9:28

No fa 30 anys el tren a Vic era mas ràpid, fa 71 ja era mes rapid que actualment.
En aquella epoca era una de les poques linies electrificades en ample iberic.
Avui he llegit la noticia dalt d'un tren Vic Barcelona i m'ha agafat un atac de riure, per no plorar, que m'ha sentit tot el tren.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 11/02/2008 9:32

La línia de NORTE era Barcelona - Ripoll - Sant Joan de les Abadesses. La línia Ripoll - La Tor el feia EFE, si no m'equivoco. De fet, actualment a Ripoll la numeració quilomètrica es reinicia. Així, Ribes està al quilòmetre 12 quan hauria d'estar passat el centenar ;)



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dilluns 11/02/2008 12:28

[i]La Retaguardia[/i] ha escrit:Una foto a L.V.:

A l'any 1937, el tren que sortia de l'estació del Nord de Barcelona a les 15:00 arribava a Vic a les 16:26. Trigava menys d'una hora i mitja. Després de setanta anys, què hem rebut de la Renfe? Quins serveis ferroviaris ens ha ofert el governs espanyols? Quin pressupost té destinat l'actual govern pel desdoblament de la línia Barcelona - Vic per l'any 2008?
Fa 70 anys, on era l'estació barcelonina d'origen?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la ciutat de Barcelona?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la línia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, quants serveis hi havia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, com eren els trens que feien el servei? l'aire condicionat de l'epoca seria l'ai carai!...

...i així podriem estar una bona estona.

Si el que es preten es denunciar l'estat de deixadesa de la línia Bcn-Vic hi han arguments mès inteligents i menys infantils que aquesta afirmació mès propia d'una baralla de pati d'escola que d'un diari. Haguès estat mès intel·ligent fer una crítica a l'estat actual de via única (encara que això s'encamina cap a una solució a mig termini), a les freqüencies (que li diguin sino a qui viu a Santa Perpetua, p.e.), a l'estat de moltes estacions, a la falta de personal... . Però no, estem en pre-campanya i el que compta és dir la mès grossa i, si per fer-ho, hem de dir mentides, les hi diem. vergonyòs al cap i la fi.

Senyor periodista (anava a dir manipul..., però susposo que violaria el reglament del forum), Hom que, per exemple, viu a Fabra i Puig i vol anar a Vic dubto molt que trigui l'hora i mitja llarga com preten fer-nos creure (o es que la Bcn ferroviaria nomès es circumscriu a Sants?). Ni tots el trens triguen mès de d'hora i mitja, ni tot els passatgers agafen el tren a Sants.

Seguint aquest mateix mètode d'anàlisi periodístic, jo ara per ara podria afirmar, sense cap vergonya, que el temps de viatje entre Bcn i Vic és inferior a una hora, i tindria tota la rao del mòn.

Una informació completa és periodisme riguròs, una d'interesadament incompleta és simple manipulació.

Salutacions.


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

xaconet
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: xaconet » Dilluns 11/02/2008 12:35

Hi ha afirmacions que d'entrada poden ser molt cridaneres però que, ben mirat no resisteixen una anàlisi minimament seriosa. És el cas de la línia de Barcelona a Mataró. Aquí tambè, de tant en tant, es recorda que el trajecte dura gairebé el mateix que fa 50 0 70 anys. Amb un itinerari de tants pocs quilómetres com aquest i amb tantes estacions com hi ha, em podria dir algú com ho hauirien de fer per anar més ràpids? El mateix passa amb la de Vic.
Altra cosa son trajectes de 100 o més quilòmetres i amnb poques parades



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 11/02/2008 12:37

He vist horaris dels anys 30 tant de la línia de Vic com de la línia de Manresa i efectivament el temps de viatge comparat amb l'actual era molt semblant per tant l'afirmació del periodista ni és manipuladora ni molt menys.
neroon ha escrit:
[i]La Retaguardia[/i] ha escrit:Una foto a L.V.:

A l'any 1937, el tren que sortia de l'estació del Nord de Barcelona a les 15:00 arribava a Vic a les 16:26. Trigava menys d'una hora i mitja. Després de setanta anys, què hem rebut de la Renfe? Quins serveis ferroviaris ens ha ofert el governs espanyols? Quin pressupost té destinat l'actual govern pel desdoblament de la línia Barcelona - Vic per l'any 2008?
Fa 70 anys, on era l'estació barcelonina d'origen?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la ciutat de Barcelona?

Fa 70 anys, quantes estacions hi havia a la línia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, quants serveis hi havia entre Vic i Barcelona?

Fa 70 anys, com eren els trens que feien el servei? l'aire condicionat de l'epoca seria l'ai carai!...

...i així podriem estar una bona estona.

Si el que es preten es denunciar l'estat de deixadesa de la línia Bcn-Vic hi han arguments mès inteligents i menys infantils que aquesta afirmació mès propia d'una baralla de pati d'escola que d'un diari. Haguès estat mès intel·ligent fer una crítica a l'estat actual de via única (encara que això s'encamina cap a una solució a mig termini), a les freqüencies (que li diguin sino a qui viu a Santa Perpetua, p.e.), a l'estat de moltes estacions, a la falta de personal... . Però no, estem en pre-campanya i el que compta és dir la mès grossa i, si per fer-ho, hem de dir mentides, les hi diem. vergonyòs al cap i la fi.

Senyor periodista (anava a dir manipul..., però susposo que violaria el reglament del forum), Hom que, per exemple, viu a Fabra i Puig i vol anar a Vic dubto molt que trigui l'hora i mitja llarga com preten fer-nos creure (o es que la Bcn ferroviaria nomès es circumscriu a Sants?). Ni tots el trens triguen mès de d'hora i mitja, ni tot els passatgers agafen el tren a Sants.

Seguint aquest mateix mètode d'anàlisi periodístic, jo ara per ara podria afirmar, sense cap vergonya, que el temps de viatje entre Bcn i Vic és inferior a una hora, i tindria tota la rao del mòn.

Una informació completa és periodisme riguròs, una d'interesadament incompleta és simple manipulació.

Salutacions.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 11/02/2008 12:37

Aixo no es una noticia de la Vanguardia. Es la carta al director de un lector!!!!!



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 11/02/2008 12:52

El mal estat de la linia de Vic es palpable i ja no parlem si diem de Vic cap amunt; males freqüències, retards constants,... No crec que sigui manipular dir que la linia esta en mal estat



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dilluns 11/02/2008 13:06

davida ha escrit:Aixo no es una noticia de la Vanguardia. Es la carta al director de un lector!!!!!
D'acord, no he enllaçat la noticia. M'he precipitat (mira que n'arribo a ser burro, de vegades... ...molt sovint). Retiro tot allò que he dit del suposat periodista de La Vanguardia (Si hi ha cap periodista d'aquest rotatiu llegint aquest post, li demano disculpes). Però mantinc la meva opinió respecte el fil argumental el primer post. Hi han afirmacions deliveradament manipuladores, i aquesta n'és una.

Per tant retiro tot aixo
L'inutil d'en neroon ha escrit:Senyor periodista (anava a dir manipul..., però susposo que violaria el reglament del forum), Hom que, per exemple, viu a Fabra i Puig i vol anar a Vic dubto molt que trigui l'hora i mitja llarga com preten fer-nos creure (o es que la Bcn ferroviaria nomès es circumscriu a Sants?). Ni tots el trens triguen mès de d'hora i mitja, ni tot els passatgers agafen el tren a Sants.

Josep, fa 30 anys hi circulaven la mateixa quantitat de trens per la línia que actualment?. Oi que no?.

S'han fet coses, no totes les necesàries, però quelcom s'ha fet. I el mès important, es farà.

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2008 13:13

La línia de Vic satisfeia les necessitats de la gent fa 70 anys de la mateixa manera que ara? Quanta gent l'agafava per anar i tornar el mateix dia? Quanta gent l'emprava com a eina bàsica de la seva feina diària? Era l'alternativa de transport (públic o privat) més ràpida per a realitzar aquest trajecte?

Preguntem-ho així i no des de la perspectiva de les estacions que hi havia i que hi ha ara. Tampoc comparem la població que hi havia en el radi d'influència de la línia el 1937 i el 2008. I tampoc comparem l'endarreriment tecnològic i financer que pateix aquesta línia en concret respecte als modes de transport alternatius (molts d'ells sufragats públicament) i al ferrocarril en altres indrets.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 11/02/2008 13:53

De Manresa a Terrassa, la majoria de trens només s'aturen a Sant Vicenç de Castellet.

I el temps de recorregut continua essent com quan es feia amb "pingüins" (UT 300, s. 433 UIC), després que Norte electrifiqués la línia a 1500 Vcc. a finals dels anys 20 del s.XX, per afrontar la competència (a Sabadell i Terrassa) dels Ferrocarriles de Cataluña.

Salut !!
josep_serre ha escrit:He vist horaris dels anys 30 tant de la línia de Vic com de la línia de Manresa i efectivament el temps de viatge comparat amb l'actual era molt semblant per tant l'afirmació del periodista ni és manipuladora ni molt menys.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dilluns 11/02/2008 14:25

Guigui ha escrit:La línia de Vic satisfeia les necessitats de la gent fa 70 anys de la mateixa manera que ara? Quanta gent l'agafava per anar i tornar el mateix dia? Quanta gent l'emprava com a eina bàsica de la seva feina diària? Era l'alternativa de transport (públic o privat) més ràpida per a realitzar aquest trajecte?

Preguntem-ho així i no des de la perspectiva de les estacions que hi havia i que hi ha ara. Tampoc comparem la població que hi havia en el radi d'influència de la línia el 1937 i el 2008. I tampoc comparem l'endarreriment tecnològic i financer que pateix aquesta línia en concret respecte als modes de transport alternatius (molts d'ells sufragats públicament) i al ferrocarril en altres indrets.
Doncs resulta que estem completament d'acord. No val criticar la situació actual per mitja de la comparació amb una situació i un context completament diferents que no venen al cas. Únicament d'això em queixo. Sobre la problemàtica de la línia estic completament d'acord amb el transfons de la queixa. Massa anys de deixadesa han conduit a l'actual situació de saturació i de falta de competitivitat.

En definitiva, estic d'acord amb el contingut però no amb la forma.

Salutacions.


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 11/02/2008 15:10

Comparacións:
- Fa 71 anys hi havien 12 circulaciones els festius de Barcelona a Vic.
- Avui nomes hi has 16 circulaciones els festius de Santa Perpetua a Barcelona
Renfe, el tren y tu



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dilluns 11/02/2008 18:07

Jo també tinc dades:

- Barcelona Sants - Hostalric: 1986 - 11 trens
- Barcelona Sants - Hostalric: 2008 - 11 trens (tant laborables com festius).

De tant enrera en el temps no en tinc.

Ara bè, hem guanyat l'aire condicionat...

...perdent la comoditat dels seients, perque els trens són pràcticaments els mateixos.

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2008 18:21

neroon ha escrit:Ara bè, hem guanyat l'aire condicionat...
Dubto que això sigui un guany, sobre tot veient com s'ha d'abrigar la gent que el "gaudeix".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/02/2008 18:25

xaconet ha escrit:Amb un itinerari de tants pocs quilómetres com aquest i amb tantes estacions com hi ha, em podria dir algú com ho hauirien de fer per anar més ràpids?
Construint dues vies més i posant trens directes i semidirectes?
Diga'm agosarat... però és el que fan a la resta del món.
I això és vàlid per qualsevol línia de rodalies de BCN, sigui de Renfe o de FGC.



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dilluns 11/02/2008 18:46

wefer ha escrit:
xaconet ha escrit:Amb un itinerari de tants pocs quilómetres com aquest i amb tantes estacions com hi ha, em podria dir algú com ho hauirien de fer per anar més ràpids?
Yo como solución alternativa y durante se replantea como mejorar la línea, aprovechando que hay tantas estaciones y que afortunadamente algunas cuentan con más de dos vías de capacidad se podrían hacer adelantamientos de trenes o algo así. No soy un experto en la materia pero por ejemplo hay cercanías que dejan que los regionales o grandes líneas los adelanten, ¿no? No cnozco casos pàrticulares ni porque se efectuan, pero es lo que he visto. Pero yo creo que con los semidirectos podría pasar igual.


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2008 18:52

Alfredo_21 ha escrit:Yo como solución alternativa y durante se replantea como mejorar la línea, aprovechando que hay tantas estaciones y que afortunadamente algunas cuentan con más de dos vías de capacidad se podrían hacer adelantamientos de trenes o algo así. No soy un experto en la materia pero por ejemplo hay cercanías que dejan que los regionales o grandes líneas los adelanten, ¿no? No cnozco casos pàrticulares ni porque se efectuan, pero es lo que he visto. Pero yo creo que con los semidirectos podría pasar igual.
Aquesta mesura, aplicada amb rigor, és el que es practica als països ferroviàriament civilitzats. Però a Renfomentadif no li surt de les gònades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dilluns 11/02/2008 21:18

I com funcionava aixo de canviar de tren a Vic? :riure Proxima estació: Vic atenció els passatgers que desitjin seguir el seu viatge tenen que canviar de tren en aquesta estació, perdonin les molestites:riure



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”