Nous horaris Rodalies RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

EntradaAutor: Granolleri » Dilluns 13/02/2017 0:37

m.h.t. ha escrit:Als horaris de l'R4 s'han inclòs, per fi, els R12. :brindis Tot un encert tenint en compte que comparteixen tram i parades comunes entre L'Hospitalet i Manresa, i molts usuaris del Vallès i el Bages deixen passar els R12 pensant-se que no admet bitllet de Rodalia o que no para a la seva estació.


Perdoni, però els R12 sempre han sortit als horaris de la R4. I abans del traspàs, també hi sortien. Una altra cosa és que a l'horari no s'especifiqués que el tren continua cap a Lleida, però res que no passés als horaris de la R2 que sempre han sortit els trens a Cervera o en el seu dia als horaris de la C3 abans del traspàs a la UN de Cercanías del tram Vic-La Tor on els trens cap a Ripoll i Puigcerdà també han sortit sempre als horaris de la línia.

I en general, els usuaris del Bages sí saben que els R12 serveixen per anar a Manresa.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 664
Membre des de: Divendres 19/12/2014 14:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Increments de temps de trajecte

EntradaAutor: Javi M » Dijous 23/02/2017 15:58

No m'havia adonat fins ara, però amb els nous horaris, s'han incrementat els temps de trajecte a trams on en principi no hi ha LTVs noves.

Per exemple de Sant Feliu a Sants abans es trigava 14' i ara 18'. O fins a Pl. Catalunya eren 19', i ara 22'. Són només "quatre minutets", però representen un increment del 28,5% en el temps de trajecte... O dit d'una altra manera, ara es triga el mateix fins a Sants que abans fins a Pl. Catalunya. I tot això sense —que jo sàpiga— hi hagi cap LTV nova a aquest tram.


Edito: l'increment de temps està entre Sant Feliu i Cornellà. Fa uns anys, aquest trajecte es feia en 4' reals (comprovat). Ara, Sant Feliu - Sant Joan són 3', i Sant Joan - Cornellà són 4', segons horari. Justament a aquest tram han canviat les travesses fa poc. Quin sentit té això?
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1436
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 16:49

Re: Increments de temps de trajecte

EntradaAutor: Miquel » Dijous 23/02/2017 16:07

Javi M ha escrit:No m'havia adonat fins ara, però amb els nous horaris, s'han incrementat els temps de trajecte a trams on en principi no hi ha LTVs noves.

Per exemple de Sant Feliu a Sants abans es trigava 14' i ara 18'. O fins a Pl. Catalunya eren 19', i ara 22'. Són només "quatre minutets", però representen un increment del 28,5% en el temps de trajecte... O dit d'una altra manera, ara es triga el mateix fins a Sants que abans fins a Pl. Catalunya. I tot això sense —que jo sàpiga— hi hagi cap LTV nova a aquest tram.


Edito: l'increment de temps està entre Sant Feliu i Cornellà. Fa uns anys, aquest trajecte es feia en 4' reals (comprovat). Ara, Sant Feliu - Sant Joan són 3', i Sant Joan - Cornellà són 4', segons horari. Justament a aquest tram han canviat les travesses fa poc. Quin sentit té això?

Vols dir que en 4 minuts donava temps a fer les parades comercials a Sant Feliu, Sant Joan i Cornellà? Jo ho veig molt, però molt just.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3419
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 18:17
Ubicació: Barcelona

Sant Feliu - Cornellà

EntradaAutor: Javi M » Dijous 23/02/2017 16:44

El que constava a l'horari, sense dubte, era això. De petit recordo haver-ho cronometrat, i no puc posar la mà al foc però crec que ja era això el que es trigava. El que no es trigava eren 7', ni de conya. Si no eren 4', eren 5'.

I els 14' Sant Feliu - Sants eren reals també, i aquest trajecte l'he fet milers de cops i en dono fe. Amb una mica de mala sort, tirant a 15'-16' si es parava gaire temps a L'Hospitalet (abans de la redistribució de vies era molt freqüent). Però 18', no.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1436
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 16:49

Re: Nous horaris Rodalies RENFE

EntradaAutor: França451 » Dijous 23/02/2017 17:10

Lo que han hecho con los nuevos horarios en la R4 es un circo del copón. Para quien le haya tocado el meollo del tema, nos encontramos unas cuantas perlitas, que paso a indicar a continuación, a saber:

1ª Tenemos un Rodalies que alguien comentó, a media mañana que llegaba misteriosamente sólo hasta Montcada Bifurcaciò. Este tren creo que salía de Vilafranca, y a eso de las diez y pico llega a Bif y fin de trayecto. Pues este recorte en su recorrido tiene una lógica para tocar las narices a los usuarios: tiene toda la pinta de que hacia las once y media de la mañana, este tren lo mandan de vacío a Sant Andreu Arenal, llegando justo cuando una 447 en doble misteriosa, sale hacia Cerdanyola Universitat. Hacia las 11:30, poco después de que la civia 463 salga de Arenal por vía 3 haciendo el R7, llega procedente de R4 sud y Sants un tren con destino Manresa, que detienen en Arenal, y por altavoz indican a los viajeros bajarse y subirse en el de enfrente, estacionado en vía 2, que es el que haía bajado de vacío de Bifurcació, el cual sale cap a Manresa directo de Terrassa a Castellet. Ya me ha pasado dos veces este circo, y en una de las ocasiones suprimieron el R7 de las 10:54, haciendo que un tren procedente de Martorell en Arenal cambiase su destino a la UAB, haciendo bajar a los viajeros al estacionado en vía 2, que era el mencionado que acababa a las diez y algo en Bif y bajaba de vacío a vía 2 de Arenal. El siguiente R4 procedente de Vilafranca, destino Manresa directo de Terrassa a Castellet, volvió a echar los viajeros fuera quedándose sin servicio en vía 4, y finalmente saliendo a Manresa el estacionado en vía 2. Por lo que en esta segunda ocasión oí comentar a los viajeros, desde el cambio de horarios ya van a hacer esta chapuza sobre las 11:30 de la mañana por sistema en la R4, todavía sigo sin saber por qué motivo.
Hoy, a la misma hora, me he encontrado un circo parecido en Terrassa. Eran las 11:20 de la mañana y el tren procedente de Martorell que tenía que llegar a las 11:17 y finalizar trayecto en Terrassa, ha llegado hacia las 11:25 pasadas, pero entrando por vía 4 e indicando destino Manresa, con parada en todas. Se ha subido la revisdora, quien nos ha indicado que efectivamente, ese tren iba cap a Manresa. Lo que me ha gustado es que desde el momento en que paró, en los indicadores ya empezaba a rular PROPERA PARADA S. MIQUEL G., indicando que 1º, este tren iba a Manresa y 2º, paraba en todas las estaciones. A las 11:33 ha llegado puntual el R4 procedente de Sant Vicenç de Calders, estacionando en vía 2, con los letreros indicando Manresa, y al parar, ha apagado luces y ha hecho a los viajeros bajarse y subirse en el que estaba ya estacionado en vía 4, haciendo señas la revisora de que era el de vía 4 el que salía a Manresa. Este tren no ha salido entre pitos y flautas hasta las 11:39, con el consiguiente retraso e incremento de tiempo en su recorrido. No hace falta indicar que los de Arenal, también tardaban entre 10 y 15 minutos en salir. Con lo cual ya sabemos a qué se deben los incrementos de tiempo en el recorrido.

Y por si todo esto fuera poco, he observado que antes, desde Manresa, tenías un paraentodas a distancia de 30 minutos del anterior, y de otros 30 del posterior, y unos minutos después, como pasa con el R12, salía el semidirecto con parada en Terrrassa, Sabadell Centro y Arenal. Pues ahora han quitado dos o tres servicios de modo que si estás en Manresa hacia las dos de la tarde, tienes a menos diez el paraentodas, a las dos y veinte el semidirecto Terrassa, Sabadell Centro y Arenal y a las tres menos diez el paraentodas, sin posibilidad de tener uno unos minutos antes de las dos y veinte que vaya delante o detrás del directo.

Si hay alguna chapuza más, indicádla, yo hasta ahora es lo que sé.
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 910
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 19:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

St. Feliu - Cornellà

EntradaAutor: Javi M » Divendres 24/02/2017 14:11

Ahir vaig agafar el tren i vaig poder comprovar els temps reals entre Sant Feliu i Cornellà.

En el trajecte sentit centre, el tren va passar per Sant Feliu 2' tard. Entre Sant Feliu i Sant Joan no va passar de 65 km/h (mesurat amb GPS) quan per allà solien passar a més de 100 km/h habitualment. Finalment, el tren va arribar a l'hora a Cornellà, havent recuperat en aquest curt trajecte el retràs que portava. Va trigar 5', quan segons horari són 7'. Conclusió, han ficat un bon coixí de 3' en aquest tram, o i ha una LTV a un tram recentment renovat.

De tornada, el tren també portava uns minuts de retràs. Entre Cornellà i Sant Joan va trigar 1'45'' (des que s'obren les portes a una estació fins que ho torna a fer a la següent). I entre Sant Joan i Sant Feliu, 2'30''. Total: 4'15''. I ara ve la sorpresa: segons horari, triga 4'.

Total, que segons horari es triga quasi el doble en un sentit que en l'altre, però en la pràctica es triga exactament el mateix. Què està passant aquí?
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1436
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 16:49

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants