Túnel AV Sants-Sagrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Esteu d’acord amb les obres de l’AVE, en quan a què es facin i per on es fan?

Si, totalment
15
37%
Si, però per un recorregut diferent
7
17%
Pse, ja que ho estan fent, per a què canviar-ho?
9
22%
No, AVE pel litoral!
5
12%
No, no l'haurien de fer, és una obra deficitària
3
7%
Altres (expliqueu)
2
5%
 
Vots totals: 41
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 12/05/2010 1:35

suburu ha escrit:Si en 45 dies han fet aquests metres, i tenint en compte que el trajecte són 5,6 km, em surten 1000 dies de perforacions, o sigui, 33 mesos, que són gairebé 3 anys. Això vol dir que fins al 2013 no estaria acabat el túnel, més uns mesos més per preparar-ho tot, doncs calculem el 2014 per tenir-ho tot enllestit.
Si tenim en compte que els primers dies la tuneladora pràcticament treballava al ralentí, i que el primer tram té la dificultat afegida de ser en pendent, crec que a partir d'ara aquest ritme augmentarà.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/05/2010 14:50

http://www.lavanguardia.es/participacio ... epico.html

Tres pics i repicó

Per què no es va fer la consulta popular per saber si volíem o no que el túnel de l'AVE passés pel bell mig de la nostra ciutat?

Jordi Miró | Barcelona | 18/05/2010 | Actualizada a las 01:38h | Participación

Diuen que l'ésser humà és l'únic que ensopega dos cops amb la mateixa pedra. Encara m'atreviria a dir més: els humans ensopeguem dos i tres cops amb la mateixa pedra.

Aquests dies l'únic que podem veure els veïns i nosaltres són les obres d'acondicionament dels carrers. Allà on hi havia un sot, ara ja està cobert i ben aviat hi haurà un carrer asfaltat llest per a ser trepitjat per vehicles. Allà on hi havia una vorera estreta, ara ja s'insinua més ampla.

Com que de vibracions no tenim constància, i els veïns diuen que tampoc, doncs no ens queda més remei que anar revisant el que podríem anomenar l'acabat final. Per això l'altre dia quan vàrem sortir al carrer i us mostràvem orgullosos els acabats finals de la cruïlla entre Navas de Tolosa i el carrer Mallorca un veí ens va cridar des del seu balcó i ens va convidar a pujar a casa seva.

Un cop al balcó del nostre veí, teníem una vista aèria molt bona de la cruïlla. Li vàrem demanar què ens volia ensenyar. Resulta que just a la vorera d'aquell edifici que havia quedat molt bonica i gran, havien tornat a treballar, traient unes peces per posar les capses de registre de no sabem quina companyia. El cas és que, tal com ens deia el nostre amfitrió, des de que es va donar per tancada aquella vorera ja l'havien esventrat tres cops.

Si, ja sé que davant d'un pressupost de 179 milions d'euros obrir i tancar una vorera és la xocolata del lloro, el que fa por és pensar si no hi haurà mes xocolata en aquests 5.640 m de túnel que s'ha de fer.

Ara per ara sembla que tot està bé, els sorolls del talp no se senten i les vibracions tampoc. Però no podem oblidar que ara fa una mica més d'un any, a la ciutat de Colònia, que va ser posada d'exemple per les obres del metro que passaven a ran d'edificis emblemàtics, va patir l'enfonsament i destrucció del seu arxiu de la ciutat i dos edificis més, sense oblidar el més important: la pèrdua de vides humanes. No podem doncs dir que no existeix risc 0, però el que sí que podem dir és que en aquest trajecte de 5.640 m, hi ha molts edificis a part de la Sagrada Família i la Pedrera.

Estem en un moment en què sovint se'ns demana el nostre vot, ja sigui per la independència o per triar quina lletra de l'abecedari ens agrada més (A,B,C) per a la nostra Diagonal. Tot i sabent que aquest tipus de dret en molts casos no és vinculant, no per això ha deixat de ser com una pedra en les sabates per a molts.

El que em sobta és que mai s'hagi fet la proposta per votar si volíem o no que el túnel de l'AVE passés pel bell mig de la nostra ciutat, potser és que tots sabíem la resposta i no els interessava saber-la.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/05/2010 22:19

El que em sobta és que mai s'hagi fet la proposta per votar si volíem o no que el túnel de l'AVE passés pel bell mig de la nostra ciutat, potser és que tots sabíem la resposta i no els interessava saber-la.
El que em sobta és que hi ha qui es pensi que una línia de ferrocarril és com una autopista: com més lluny del centre, millor. Allà ells.

Ara, el que és innegable és que el túnel d'AV s'ha fet rematadament malament. Amb el retard que ja acumulem, a hores d'ara ja s'hauria pogut implantar l'ample UIC a tot Catalunya (el material mòbil ja estava adaptat) i es podria utilitzar el túnel d'Aragó per a fer el fet. I mentrestant, a foradar la Diagonal, i ja hauríem matat dos trets d'un pardal (nou túnel i remodelació de l'avinguda, amb tramvia inclòs).

Però per què pensar en solucions sensates si té més gràcia embolicar la troca?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 19/05/2010 11:03

Hola,

Absolutamente cierto e innegable, a estas alturas el túnel de Aragón podría ser el de alta velocidad, de igual modo que podría haberse iniciado un ramal exterior paralelo a la B-30 para introducir el AVE en Sagrera dejando tiempo para construir un túnel bajo Diagonal destinado a cercanías.

También añadir que la distribución de la estación de Sants tras las obras de remodelación de andenes para acoger el AVE se han hecho con una falta total de planificación y previsión que para mi son gravísimas. Se ha condenado un lateral de la estación para que por vida haya un tipo de ancho de vía y el otro para otro distinto no teniendo en cuenta una posible unificación, se ha hecho entrar el ACE soterrado por el lado Llobregat para quedar encarado a la boca del túnel de Provenza no teniendo en cuenta que igual en el futuro podría pasar otra cosa distinta, con estas actuaciones mal hecha sy peor planificadas se ha hecho creer a los cuatro de turno que solamente podían ser así las cosas y punto y de ahí se ha derivado la conclusión errónea que el AVE nunca podría pasar por el túnel de Aragón o incluso, con las mejoras oportunas, el de Pza. cataluña... o por ambos.

Sorprendente pues esto de cómo se llevan aquí el tema de las infraestructuras y los transportes públicos de interés general. ¿Tan jugosas son las comisiones por obra que se llevan unos y otros que hay que pasar por encima de quien sea con tal de llevarse tajada?

Porque Sants no sé si algún día la acabarán, que parece la plaza Lesseps, que siempre está en obras y no la acaban nunca, pero es que está para que cuando la acaben tirarla de nuevo en la zona de andenes y rehacerla entera para deshacer la cantidad de cagadas que tiene abajo. ¿Cómo se les ocurre no preveer que todos los andenes puedan tener en el futuro un ancho de vía unificado? ¿cómo se les ocurre condenar las cercanías al lado mar y la alta velocidad al lado montaña? ¿cómo se les ocurre soterrar la entrada del AVE y poner un cajón elevado para tapar las cercanías que denigra y degrada el barrio? ¿cómo se les ocurre decir que por todo eso la cabecera del túnel de alta velocidad hay que ponerla por narices en la calle Provenza y que el AVE solamente va a poder ir por ahí a Sagrera? ¿cómo se les ocurre todo eso y no se les cae la cara de vergüenza y empiezan a dimitir uno detrás de otro para exiliarse a Siberia?

... así nos luce el pelo :martell2

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/05/2010 0:54

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=370253

Tancament temporal de l’accés de l’estació Sagrada Família de la L2

El motiu són les obres del túnel de l'AVE

L'accés de Mallorca-Marina de l'estació de Sagrada Família de la línia 2 es tancarà a partir d'aquest divendres. El motiu són les obres prèvies a la construcció del túnel de l'AVE que s'està fent a la zona. El temps previst per al tancament és d’un mes aproximadament. Mentre durin els treballs, TMB recomana als usuaris que utilitzin l’accés de l’estació de metro de Sagrada Família més proper que, en aquest cas, és el de Provença-Avinguda de Gaudí de la línia 5.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 04/07/2010 10:26

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 4213.shtml

Un canvi en el pla d'obres de l'AVE evitarà tallar Entença


Diumenge, 4 de juliol del 2010
EL PERIÓDICO
BARCELONA

La principal afectació del trànsit per les obres prevista per a aquest estiu, el tancament de la confluència entre els carrers d'Entença i de Provença, es podrà evitar. L'Ajuntament de Barcelona va anunciar ahir que ha acordat ajornar les actuacions del tall de trànsit previstes per a aquest dimarts en aquesta cruïlla, després que Adif hagi comunicat un «replantejament» en les previsions d'execució del pou d'extracció de la tuneladora del túnel de l'AVE en aquest punt.

Donat que aquest canvi podia comportar allargar més del previst el tall total dels quatre carrils de circulació de la transitada cruïlla, finalment l'ajuntament ha pactat amb Adif una «reorientació» dels treballs, que determinaran una menor afectació al trànsit en l'entorn.

Així, la nova proposta permetrà que l'encreuament afectat no s'hagi de tallar mai totalment al trànsit i es garantirà sempre un mínim de dos carrils de circulació oberts, cosa que pot suposar fer les intervencions del pou per fases o ajustar el mètode constructiu.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 05/07/2010 11:26

Afectados del AVE critican el abandono de los trabajos
El tramo entre Mallorca y Navas de Tolosa acumula varios meses de retraso


El único ruido que se oye en el cruce de las calles de Mallorca y Navas de Tolosa es el de una radial que corta baldosas para la reforma de un comercio que hay en la esquina. El tráfico desapareció de ese tramo pronto hará dos años por las obras del AVE. Con ellas llegaron las molestias: polvo, máquinas y vallas. Pero la desaparición la semana pasada de los operarios ha generado intranquilidad entre tenderos y vecinos.

Imatge

Desolador aspecto de la calle de Navas de Tolosa, afectada por las obras, pero sin ningún obrero trabajando.


Jaume Saula ha limpiado las motos que tiene en exposición hace poco rato. «Todos aceptamos que se tenían que hacer estas obras por el bien de la ciudad y que el barrio saldría beneficiado», razona el comercial del concesionario. No obstante, prosigue, «primero nos dijeron que se reabriría la calle el 2 de mayo y ahora lo han trasladado al 15 de septiembre». Mientras tanto, los coches circulan imprudentemente por las aceras; los transeúntes hacen equilibrios por las rampas de tablones de madera y la mayoría de los negocios han bajado la persiana.

Saula calcula que en el recorrido de la calle de Mallorca entre Bac de Roda y la avenida Meridiana han cerrado no menos de 15 comercios en los últimos dos años. La crisis ha tenido su parte de culpa y las molestas tareas de construcción del túnel entre Sagrera y Sants de la alta velocidad han acabado de rematarlos.

Las aceras son más anchas que antes que llegara al barrio la revolución del AVE, sí. Sin embargo, el sector en el que se construyó el pozo de ataque de la tuneladora (a la altura de Trinxant) está abandonado por la constructora hace más de una semana, sostiene una pareja de vecinos. «No hay ni agentes de seguridad como había al principio y continuamente entran ladronzuelos a llevarse lo poco que queda», describe Antonio Pintor. Su mujer, Francisca Tresserra, teme que esta dejadez se imponga durante varios meses. Otros peatones añaden que algunos trabajadores de Sacyr les aseguraron antes de irse que había desacuerdos económicos con la administración responsable de la obra, Adif. Este extremo ha sido desmentido categóricamente tanto por esta empresa pública como por la adjudicataria de los trabajos.

ADIF QUIERE RETOMAR LAS OBRAS / Adif achaca el retraso de las obras a las dificultades para definir dónde se sitúa una de las salidas de emergencia y las rejillas de ventilación de la galería del tren de alta velocidad. Una portavoz ha asegurado que hoy se reprenderá la actividad y que el ayuntamiento ya ha sido informado de que la obra se entregará alrededor de las fiestas de la Mercè.

El aspecto desangelado en el distrito de Sant Andreu contrasta con la frenética actividad del Eixample. En la calle de Provença, maquinaria y operarios se esmeran en el que será el recorrido final del túnel antes de llegar a Sants. Pero la diferencia aún es más abismal si se echa una ojeada por los alrededores de la Sagrada Familia. «Es que esta es una obra de emergencia, tiene que estar lista para cuando venga el Papa», señala uno de los trabajadores de Sacyr.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 6172.shtml



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/07/2010 14:27

canalcole ha escrit:Pero la diferencia aún es más abismal si se echa una ojeada por los alrededores de la Sagrada Familia. «Es que esta es una obra de emergencia, tiene que estar lista para cuando venga el Papa», señala uno de los trabajadores de Sacyr.
Les obres van al mateix ritme que anaven abans que es conegués que venia el papa. La pressa no és per això, sinó perquè s'han d'acabar les obres abans de que arribi la tuneladora. I encara queda molt per fer i a la tuneladora li falta poc per arribar.

Ara és clar, la notícia queda més sensacionalista dient que és pel tema del papa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/07/2010 8:37

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 7587.shtml

El pou de l'AVE tallarà 10 mesos Provença-Granados

Adif comença el dia 13 les obres i adverteix que ocuparà el carrer fins a Aribau
L'obra s'escurça mig any al reduir a la meitat el forat de suport a la tuneladora

Divendres, 9 de juliol del 2010
RAMON COMORERA
BARCELONA

La que havia de ser l'última gran afectació a la superfície de l'Eixample per la construcció del túnel de l'AVE, i que possiblement no serà així ja que s'estudia fer obres no previstes en un principi en el subsòl al costat de la Pedrera, comença d'aquí cinc dies. El gestor d'infraestructures Adif i l'Ajuntament de Barcelona van anunciar a uns veïns i comerciants tan recelosos com poc informats que les obres del quart pou de revisió de la tuneladora que es construirà a la cruïlla de Provença i Enric Granados tallarà la circulació durant 10 mesos.

L'impacte serà important però menor al dels altres tres pous de manteniment del talp mecànic (i en el futur, sortides d'emergència) de Mallorca-Trinxant, Mallorca-Padilla i Provença-Bruc ara en obres. En el cas d'Enric Granados s'ha pogut reduir a la meitat, de 18 a 9 metres, el diàmetre del gran forat per raons tècniques del subsòl, segons va explicar el director de l'obra, Ramon Banegas.

TRES FASES / Aquest canvi afecta especialment la durada de les obres i, per tant, de les molèsties als veïns, que havien de ser de 16 mesos i que es quedaran en 10, ja que l'ocupació amb maquinària pesant de la calçada i també de part de les voreres de Provença des d'Enric Granados fins al carrer Aribau i el desviament del trànsit i dels accessos als pàrquings variarà poc.

El pou es farà en tres fases. Fins al mes de setembre es desviaran els serveis. Fins al desembre es realitzarà la part més dura amb l'excavació del forat i el tràfec de terra, fang i formigó. Fins a l'abril, per acabar, ja es treballarà a l'interior del forat i es desmuntaran, com ha passat fa poc a Mallorca-Padilla, els grans dipòsits i les instal·lacions sorolloses on es tracta el fang generat quan es fan els murs amb el sistema d'hidrofresadora. La tuneladora podria passar per aquest punt entre febrer i març, de manera que es preveu que al maig, si no hi ha imprevistos, es reobrirà la major part de la zona.

El mig centenar d'assistents a la reunió celebrada abans-d'ahir a la nit al districte de l'Eixample van cosir a preguntes i retrets la taula presidida pel regidor Ramon Nicolau. Soroll, accessos, seguretat i obres en dissabte van centrar les queixes. Els responsables municipals i d'Adif van assegurar que hi haurà un carril i passos oberts per als pàrquings, llum i vigilància especials, control del soroll i reunions periòdiques de seguiment.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/07/2010 16:25

http://www.lavanguardia.es/participacio ... orats.html

Tapant forats

El veí es troba algunes novetats. De moment, ja s'ha tapat un pou i s'ha començat a asfaltar una part del carrer Mallorca. Tot plegat en un ambient de molta calma i pocs treballadors

Dani Clavera | 13/07/2010 | Actualizada a las 01:20h | Participación

Després d'aquests dies d'absència, hem volgut tornar a fer una volta per les obres, d'aquesta manera hem vist la diferència que hi havia des de l'últim dia que les varem veure. Lògicament sols us podem parlar de l'aparença externa, és a dir, del que podem veure a peu de carrer, perquè la part més important, el túnel que ja ha travessat els nostres carrers i que ja és a prop del carrer Independència, aquesta no us la podem ni mostrar ni comentar, hem de fer un esforç i confiar que tot es desenvolupa tal com està previst.

El carrer Mallorca des de Navas de Tolosa fins l'avinguda Meridiana està llest per a posar-hi l'asfalt, exceptuant el lloc on es troba el segon pou, que pel que es veu encara en tenim per temps. La prova que tenim d'això és que els cotxes ja han fet acte de presencia, portem tant de temps buscant algun lloc per aparcar que els sentits s'han desenvolupat de manera que a la que veiem un lloc, aquí el deixem. Des de Navas fins a Trinxant, ja tenim lloc per aparcar encara que no sé si realment està autoritzat, però el cas és que ja hi ha cotxes. També hem pogut observar que al ser les voreres més amples, ara per ara són un lloc ideal perquè alguns cotxes pugin damunt d'elles, i tenim sort que els portals no són prou grans, perquè estic convençut que més d'un se l'emportaria a casa seva. Ara tenen l'excusa perfecte, poden pujar i no molesten als vianants, perquè el carrer és força ample per compartir. Podríem preguntar que s'ha fet de la Guàrdia Urbana, però molt ens temem que la resposta sigui el silenci, fa dies que no es veu aquest venerable cos passar per allí i d'alguna manera s'està convertint en un campi qui pugi automobilístic.

El carrer Mallorca entre Biscaia i Navas segueix igual, sembla que s'han quedat clavats, les obres no avancen tot i que el primer pou que dóna a Biscaia està pràcticament tancat, sols queda cobrir-ho del tot, però sembla que no se'n surten amb la vorera esquerra, és a dir la de davant de l'escola. Aquesta vorera ha estat oberta i tancada varies vegades, primer es va donar per feta quan va venir el senyor Blanco a fer la inauguració, calia que tot estigués ben bonic per si tenia la intenció de donar-se una volta per aquella zona, cosa que com tots sabeu no va passar, la comitiva inaugural es va esmunyir pel forat del túnel i en la més estricta intimitat van fer la inauguració. Un cop feta, al cap d'uns dies ja teníem de nou els treballadors rebentant aquesta vorera per ficar-hi els cables dels fanals i alguna cosa més que nosaltres com a profans no varem saber esbrinar, el cas és que a dia d'avui tenim aquesta vorera mig desmuntada.

Totes les accions estan centrades en la zona de l'estació, allí el treball es veu frenètic, aquell forat que cada cop entra més i més dins de la ciutat, engoleix al personal, i les peces de formigó que han de vestir per dins el forat fet, al mateix temps aquest mateix forat escup quantitats enormes de terra desfeta, és senzill, és com un cuc de terra, per davant s'ho menja tot i pel darrere escup la resta i tot plegat arriba fins ben a prop de l'estació.

De mentre, el degoteig de comerços que tanquen, segueix.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/07/2010 13:41

http://www.lavanguardia.es/participacio ... urats.html

Aturats

Jordi Miró | Barcelona | 20/07/2010 | Actualizada a las 01:24h | Participación

Ja fa dies, els que vivim al voltant mateix de les obres, i més concretament al carrer Mallorca, Biscaia, Navas, etc..., venim notant una lleugera ralentització dels treballs al carrer, de fet ho veiem perquè cada cop hi ha menys personal treballant. Podríem dir que el motiu és perquè ja està tot fet i sols queda cobrir amb el negre quitrà el carrer, però mentiríem. Encara queden moltes coses per enllestir: la vorera de Mallorca, les cantonades de Navas Mallorca...

El fet és que la setmana passada hi van haver uns dies que no hi havia ningú. De tan en tant vèiem un parell d"homes que portaven un carretó i s"hi passejaven, però fer el que es diu fer, no feien res. Hem de destacar que la relació entre els treballadors i la gent del carrer ha creat una mena d""entente cordiale"; és a dir, que la gent desitjosa de saber, procura mantenir una relació cordial, en primer lloc perquè els treballadors no tenen la culpa i en segon lloc per poder parlar amb ells i que cada un digui el que sap. D"aquesta manera entre el que diu un i el que diu l"altre, ens fem una idea de com va la cosa.

Doncs bé, un dels comerciants del carrer després de veure que cada cop hi havia menys personal i davant de la por de quedar-se tancat per sempre entre aquelles tanques, va aprofitar aquest bon veïnatge entre treballadors i la gent del carrer per preguntar, i el que li varen dir el va intranquil•litzar més. Sembla que hi ha una mena de mal rotllo entre Sacyr i Adif. Es veu que Sacyr té pendents alguns pagaments amb Adif, i com que no es resolien, han pensat que una de les maneres de fer pressió era aquesta, treure el personal de l"obra. Quedi clar que no és una notícia contrastada, sols és un comentari que s"ha fet. El que sí està contrastat és que no hi havia personal treballant. Un veí del barri que treballa en una constructora i que per tant sembla que sap del tema, diu que una obra d"aquesta magnitud i sense personal treballant es pot considerar com a obra abandonada. Aquesta informació pot ser certa o no, però es força curiós que davant dels comentaris fets, algú va trucar per preguntar, lògicament la resposta va ser de rebuig total, però al dia següent ens vàrem despertar amb treballadors, un camió i una piconadora que es varen posar a treballar al voltant del forat nº 1.

Hem de tenir en compte que estem parlant d"unes obres que tenien data de punt i final per al mes de maig. Hem preguntat i ens han dit que hi ha un "petit retard". La nova data ara és per al setembre, de manera que estem parlant de quatre mesos. Potser per Adif quatre mesos no siguin molts, però per a nosaltres que portem quasi tres anys, és molt. Això significa passar l"estiu mossegant terra i sortejant les tanques, i encara està per veure si al setembre ja tindrem el carrer obert.

Confiem que aquestes possibles desavinences entre Sacyr i Adif no siguin veritat, perquè del contrari aquest "petit retard" pot ser seriós.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 20/07/2010 21:07

¡Menos mal que para Fomento se trata de una obra prioritaria! :x



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/07/2010 16:07

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... tunel.html

Dilluns, 26 de juliol del 2010

La tuneladora de Barcelona ja ha superat deu xamfrans de l'Eixample fins a situar-se entre els carrers Independència i Dos de Maig

Cinc trams dels carrers Mallorca i Provença estan en obres a la superfície

26/07/10 02:00 - barcelona - Xavier Miró El carrer Provença està tallat des de la presó Model fins a l'estació de Sants per les obres del túnel entre pantalles per on sortirà la tuneladora

Barcelona La tuneladora del tren d'alta velocitat (TAV) ja ha excavat un quilòmetre del subsòl de l'Eixample barceloní, al voltant d'una cinquena part del recorregut que ha de fer pels carrers Mallorca i Provença fins a sortir al pou d'extracció del carrer Entença. Avançant pel xamfrà entre el carrer Independència i Dos de Maig, la tuneladora es troba a tres cruïlles del pou del carrer Padilla, on farà una parada de manteniment per abordar el tram següent fins al pou del carrer Bruc, un tram que inclou el pas pel costat de la Sagrada Família. Quan això passi, la pantalla de protecció del temple de Gaudí i el pou de Padilla han d'haver quedat enllestits. Tot i que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) no dóna terminis, a l'Ajuntament de Barcelona preveuen que les afectacions al trànsit de les obres s'acabaran a mitjan setembre. El pou de manteniment de Padilla està gairebé acabat en espera de l'arribada de la tuneladora. Només hi ha una incògnita: el ministre Blanco està disposat a allargar la parada tècnica a Padilla fins que es rebi l'informe del comitè d'experts internacionals respecte del pas de la tuneladora pel costat de la Sagrada Família. La tardança, però, no podrà ser excessiva perquè el túnel ha d'estar perforat la tardor de l'any que ve per poder muntar les vies i les diverses instal·lacions i fer les proves de circulació durant el 2012, any en què s'ha de posar en servei el TAV fins a la frontera.

Sagrada Família

La construcció de la pantalla de pilons subterranis per separar els fonaments de la Sagrada Família del túnel del TAV i la construcció del pou de manteniment de Padilla afecten el trànsit en cinc xamfrans del carrer Mallorca, des de Castillejos fins a Sicília. L'alternativa per als vehicles privats és baixar per Castillejos fins al carrer Aragó per superar el tram d'obres per aquesta via i un tram de la Diagonal. L'ascens pel carrer Sicília permet recuperar la circulació per Mallorca cap al centre de la ciutat. Es permet la circulació vertical per Sardenya, Marina i Lepant. Els busos i taxis disposen d'un únic carril de pas per Mallorca. La construcció del pou de Padilla va començar ara fa un any. Té una profunditat de 46,5 metres i unes pantalles circulars d'un metre de gruix. Un cop en funcionament el TAV, farà de pou de ventilació i sortida d'emergència del túnel.

Pou de Bruc

Fa cinc mesos que es construeix el pou situat a la cruïlla del carrer Bruc amb Provença. El trànsit ha de salvar la cruïlla pel carrer Mallorca, de manera que els vehicles que baixen per Bruc han d'agafar un tram de la Diagonal per girar cap a Mallorca i poden recuperar el carrer Provença pujant per Roger de Llúria. Amb una fondària de 44,8 metres, el pou de Bruc té un diàmetre més petit que el de Padilla que no arriba als deu metres.

Pou d'Enric Granados

Dues setmanes enrere es van tallar al trànsit el carrer Enric Granados entre Rosselló i Mallorca i el carrer Provença entre Balmes i Aribau. L'alternativa per als que circulen per Granados és baixar dos xamfrans per Balmes per tornar al carrer a la cruïlla amb Mallorca. Els vehicles que volen continuar per Provença han de tornar al carrer pujant per Aribau des de Mallorca. El d'Enric Granados és el darrer pou que s'ha iniciat tot i que s'havia previst que al juliol també s'hagués començat el del carrer Entença, de sortida de la tuneladora.

D'Entença a Sants

De fet, en aquest tram s'ha produït el primer entrebanc de l'obra del TAV al centre de la ciutat. El 6 de juliol havia de començar el tall de la cruïlla de Provença amb Entença per excavar el pou d'extracció de la tuneladora. S'havia previst que es tanquessin al trànsit els quatre carrils d'Entença però hi va haver canvi de plans. Segons fonts d'Adif, l'única explicació és que es va decidir reprogramar l'obra per no haver de tallar tots quatre carrils, de manera que l'obra es farà per fases per tal de tallar-ne només dos. La raó per la qual, però, l'obra no comença ara no s'explica. De fet, no es dóna per fet ni tan sols que la construcció del pou comenci aquest estiu. No se sap si el canvi de plans té a veure amb la construcció del túnel entre pantalles que s'està fent entre l'avinguda Josep Tarradellas i Entença, un tram que permetrà treure la tuneladora quan arribi a Entença i que connecta amb la capçalera de les vies del TAV a l'estació de Sants.

Pou de Trinxant

El primer pou vertical de manteniment que es va acabar és el del carrer Trinxant, a la Sagrera. Té 40 metres de profunditat i es va utilitzar per fer la primera parada per revisar la tuneladora després d'haver perforat 252 metres. El pou d'atac de Biscaia, el primer que es va construir, no es va excavar verticalment sinó en rampa per tal de baixar fins als 20 metres de profunditat la tuneladora perquè comencés a perforar. Entre Biscaia i l'avinguda Meridiana continua tallat al trànsit el carrer Mallorca per fer els acabats del pou de Trinxant, que funcionarà com a sortida d'emergència del túnel i per reurbanitzar el carrer Mallorca en tot aquest tram. Al consistori es preveu que les afectacions en superfície en aquesta zona s'acabaran a finals de setembre. Entre Espronceda i Navas de Tolosa l'obra de superfície va començar ara fa un any i mig.


44,8
metres de fondària
tindrà el pou del carrer Bruc, que també farà de pou de ventilació i sortida d'emergència.
20
metres de fondària
té el pou de Biscaia, on es va muntar la tuneladora per començar a perforar el carrer Mallorca.
5,1
quilòmetres
tindrà el túnel que excavarà la tuneladora. Els 500 metres restants es fan entre pantalles.
46,5
metres de fondària
té el pou del carrer Padilla, que serà de ventilació i de sortida d'emergència del túnel.
29
metres de fondària
té el pou de Trinxant, on la tuneladora va fer la primera parada de manteniment.

Darrera actualització ( Dilluns, 26 de juliol del 2010 10:41 )
Publicat a

El Punt Barcelona 26-07-2010 Pàgina 2



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/07/2010 10:03

:?

http://www.lavanguardia.es/participacio ... rates.html

Rates

Jordi Miró | Barcelona | 27/07/2010 | Actualizada a las 01:23h | Participación

Semblava que tot anava bé. Els carrers ja començaven a tenir forma, les cantonades ja es perfilaven, i de sobte tot comença a anar més lent, cada cop es veu menys personal treballant i el carrer es nota abandonat, exceptuant algun racó on veiem quatre treballadors amb poques ànsies.

Ningú no parla amb la boca gran, tot són paraules inconcretes. Uns diuen que hi ha un problema financer, altres diuen que estan esperant una peça i que està previst que arribi aviat, i a tot això la cruïlla entre Trinxant i Mallorca està completament abandonada. Han posat tanques i dins hi han avocat tot el que els hi sobra. .

I com passa sempre amb aquestes coses i amb una ciutat com la nostra, aquell tros de carrer està ple de rates. Molts veïns ja les han vistes, d"altres més agosarats fan torns per poder immortalitzar-les amb una foto.

1- En primer lloc, tenim unes construccions prefabricades que serveixen perquè els treballadors tinguin un lloc per guarir-se. Per sota d"aquestes barraques està ple de deixalles de tot tipus, i per altra banda esta molt arrecerat. També passen unes canonades provisionals d"aigua que són ideals per als nostres veïns.

2- Degut al temps que fa que estem així, les petites empreses van caient a poc a poc . Això és el que li ha passat a una mena de supermercat d"alimentació que han tancat de la nit al dia i han deixat els prestatges plens de menjar, i no ens consta que cap estament oficial hagi obligat a netejar el local. Si a tot això li sumem que l"entrada sols està protegida per una persiana de ballesta que té forats per tot arreu, aleshores ja tenim aliment de sobres per les rates.

3- També tenim alguns veïns que col•laboren deixant les bosses d"escombraries al costat d"un arbre i aquest molt a prop de les barraques. Val a dir que els contenidors dels que es disposa no van bé, s"obren a la meitat i fa molt difícil que s"hi pugui llançar una bossa plena, sobretot si ets una persona gran.

S"han fet consultes, reclamacions i mil coses per part dels veïns, però el resultat ha estat ben minso, sols s"ha mogut l"ajuntament, però pel que fa a Adif res de res. De fet som testimonis del grau d"abandonament que té aquell tros al passar dins de l"obra sense que ningú no ens digués res, bàsicament perquè no hi havia ningú per aturar-nos. Varen ser només quatre passes, el nostre esperit cívic no ens va deixar entrar més, però això no fa que un nen pugui entrar i enfilar-se per veure la fondària del pou. D"aquí a haver de lamentar alguna desgràcia no hi ha ni un pas .

Estem a finals de mes, ara començaran les vacances, continuarà la calor i si no es fa res, és possible que quan tornem hi hagi molts mes veïns esperant el final de les obres. Potser si som més ens faran més cas.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/09/2010 10:25

http://www.lavanguardia.es/participacio ... ances.html

Sense vacances

Jordi Miró | Barcelona | 07/09/2010 | Actualizada a las 09:47h | Participación

Les vacances ja s"han acabat. La gent torna a casa seva i per dir-ho d"alguna manera tot torna a la normalitat, si és que es pot considerar normal tenir els nostres carrers a mig fer i haver d"anar sortejant sots sense caure. Molts esperaven veure grans canvis pel que fa a les obres de l"Ave al nostre barri però, com ja vàrem dir un cop, hi ha processos que tot i ser molt importants són anònims.

Puc assegurar-vos que aquest mes d"agost s"ha treballat, i força. Les voreres del carrer Navas han estat obertes, s"han posat cables nous i s"han tornat a tapar. Al carrer Mallorca entre Biscaia i Navas tampoc s"han aturat les obres.

Ja fa anys que ho vaig observant: dóna la sensació que els interessos de l'Ajuntament i els veïns, siguin del barri que siguin, no coincideixen. Per una banda, tenim l"Ajuntament que es pensa que al mes d"agost la ciutat és seva i comença una bogeria per arreglar coses, l"argument és que durant l"any no es pot fer per no destorbar el tràfic. Per altra banda, tenim als veïns que per diversos motius no poden sortir o volen gaudir d"una ciutat més oberta, amb menys gent. Aquests dos interessos malauradament no es poden conjugar bé, i menys en el nostre cas de veïns afectats per unes obres gegantines. De manera que hem hagut de patir els efectes d"aquesta manca de coincidència. Entenc que s"hagin d"aprofitar els moments de menys saturació del trànsit per fer coses, però potser es podrien fer de manera diferent. No és correcte despertar als veïns a les 8 de matí amb piconadores, rebentar els carrers i a les 9 acabar per començar una tasca menys sorollosa. Penso que si aquest soroll es fes a la tarda, aleshores al mati no tindríem aquests ensurts i ens permetria gaudir una mica més de les vacances.

Estratègia:
Bé, jo en dic estratègia, més que res perquè en fa tota la pinta, és com sumar dos i dos. Per un cantó posem uns carrers plens d"obres per tot arreu, és a dir una zona de difícil accés per a tot tipus de vehicles o persones. Si a això li sumem un mes d"agost on quasi no s'han vist cotxes patrulla i molt menys agents a peu, tenim com resultat el que ens ha passat aquests dies al barri. En poc menys de tres setmanes alguns dels establiments que no havien tancat han estat víctimes de robatoris, alguns amb violència inclosa. L"Àrea de Guissona, el Forn Gual i El Charro. Tinc la certesa de que aprofitant aquesta situació n"hi ha hagut més, i us animo a que si en coneixeu algun ho exposeu aquí.

De totes maneres i per a tranquil•litat de tots, us confirmo que ja s"han acabat les vacances i que "de moment" tenim certa vigilància. A veure quan dura.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 21/09/2010 20:39

La tuneladora 'Barcino' vuelve a ponerse en marcha hacia la Sagrada Familia


http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... milia.html


Redacción. Barcelona.- Después de tres semanas parada, la tuneladora Barcino, que excava el túnel por el que transcurrirá el tren de Alta Velocidad hacia la futura estación de Sagrera, se ha vuelto a poner en marcha.

La máquina, que se encontraba parada después de haber llegado al pozo instalado en el cruzo entre las calles Mallorca y Padilla, se encuentra a dos islas de casas de la Sagrada Familia, donde se espera que llegue en un par de semanas. De esta forma, el túnel a su paso por el monumento de Gaudí ya estaría construido para la próxima visita del Papa Benedicto XVI, el fin de semana del 6-7 de noviembre.

Adif no ha confirmado oficialmente la vuelta al trabajo de la máquina excavadora pero se ha podido certificar que la cinta transportadora que deriva del túnel extrae tierra.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 10/10/2010 1:24

Per a no haver d'obrir un fil tipus "L'AVE i la Sagrada Família", titulat "L'AVE i La Pedrera" :x , poso aquí la notícia (a tot això, "pilotes" en castellà són piles grans, i no "pelotas"?):

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... lotes.html

La Pedrera se protegerá del AVE con 32 pilotes


La pantalla, similar a la de la Sagrada Família pero más pequeña, se prevé que esté lista en marzo | La próxima semana arrancan los trabajos en Provença | Las grietas ya existentes en la casa Milà serán objeto de un seguimiento específico on line

ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona | 10/10/2010 | Actualizada a las 00:44h | Ciudadanos

Mientras la tuneladora del AVE, Barcino, ya perfora junto a la Sagrada Família, avanzan otros trabajos en el tramo que le queda por abrir. A los pozos de mantenimiento de las confluencias de Provença con Bruc y con Enric Granados y al de la misma calle entre Entença y Josep Tarradellas, por donde se extraerá la máquina, se sumará una pantalla de 32 pilotes para proteger los cimientos de la otra joya de Gaudí que hay junto al trazado, La Pedrera. Los trabajos iniciales empezarán la próxima semana, según la planificación acordada por Adif con el Ayuntamiento. La previsión es que las obras de esta barrera acaben en marzo, poco antes de la llegada del taladro gigante.

Esta protección es similar, aunque mucho más pequeña, a la que se construyó en la calle Mallorca para evitar que los asentamientos en el terreno producidos por la perforadora se transmitan a los cimientos de la Sagrada Família. Estará formada por 32 pilotes que se hincarán a una profundidad de 40 metros entre el edificio y la traza del túnel. Su longitud rondará los 70 metros –la del templo tiene 104 piezas y 230 m– a lo largo de buena parte de la acera montaña de Provença entre Pau Claris y el paseo de Gràcia.

La ejecución de este elemento de protección de la casa Milà fue recomendada por el grupo de 21 expertos que, por encargo de Fomento, supervisa las obras del AVE, a pesar de que, a su entender, el proyecto original ofrecía suficientes garantías; y más aún, añadieron, si se tienen en cuenta que los asentamientos registrados en los tramos ya tunelados, que son mínimos. Con todo, estos sabios acordaron proponer a Adif esta barrera como "sistema redundante de seguridad" y el ente ferroviario aceptó incorporarla. Los pilotes tendrán 1,2 metros diámetro. También se instalarán micropilotes de 0,225 m. Se conectarán entre sí mediante una viga de atado de hormigón.

La primera fase de las obras, programada a partir de este viernes, consistirá en el desvío de servicios. Las fuentes consultadas indican que inicialmente se ocupará la calzada de Provença, probablemente su totalidad, aunque este extremo no está confirmado. Más adelante, cuando se lleve a cabo el pilotaje, habrá que cerrar el paso en la mayor parte de la acera que toca al monumento. Así, deberán reorganizarse las filas de visitantes, una tarea que planificarán de manera conjunta el Ayuntamiento y la obra social de Caixa Catalunya, propietaria de la casa Milà.

La posibilidad de ejecutar una pantalla para proteger La Pedrera, adelantada por La Vanguardia el pasado marzo, comenzó a estudiarse a principios de año. Para evaluar su viabilidad se llevó a cabo una campaña especial de catas en la zona y se encargó un estudio al Instituto Técnico de Materiales y Construcciones (Intemac). Que la Unesco recomendara una protección de este tipo, a pesar de que, también para este organismo internacional. el proyecto fuese seguro, llevó a la comisión de sabios, en su segunda reunión de trabajo. celebrada el 26 de agosto, a avalar la medida y plantearla a Adif, que finalmente la ha hecho suya.

En paralelo a la construcción de estos pilotes, también atendiendo las propuestas de la Unesco, se pondrá en marcha un plan especial de auscultación del edificio on line –los aparatos ya han comenzado a instalarse– que incluyen mediciones específicas de las fisuras ya existentes. Se observarán las que hay en muros perpendiculares a la dirección de la tuneladora.



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Diumenge 10/10/2010 11:47

Y los demas edificios de la calle mallorca tambien se protegeran?? Entiendo en parte proteger un edificio que se alzara mas alla de los 150 metros como es la SF pero, ... la pedrera tambien???

Estoy seguro que en esa calle existen numerosas viviendas mucho mas debiles estructuralmente que la cas Mila, pero parece que eso no importa, esto raya la paranoia



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/10/2010 12:18

Ens agradi o no, la Sagrada Família i la Pedrera estan catalogades com a Patrimoni de la Humanitat, i això significa que el govern de l'estat on s'ubiquen està obligat a protegir-les de manera especial, a més de sotmetre's a l'escrutini de la UNESCO, que té potestat per a determinar les mesures de protecció que cregui oportunes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/10/2010 19:30

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Es talla al trànsit el carrer Provença entre Pau Claris i Passeig de Gràcia

publicat el 13/10/2010 a les 16:55 h. Redacció bcn.cat

El tram del carrer Provença entre el carrer Pau Claris i el Passeig de Gràcia estarà tallat al trànsit entre el 15 d'octubre i fins al 31 de març del 2011 a causa de les obres de la línia d'alta velocitat. Aquesta actuació permetrà construir una pantalla de protecció davant de la Pedrera.

Del 15 d'octubre al 31 de març del 2011, l'Ajuntament de Barcelona tallarà la circulació del carrer Provença entre el carrer Pau Claris i el Passeig de Gràcia a causa de les obres de la línia d'Alta Velocitat.

Aquesta actuació permetrà la construcció d'un mur pantalla per protegir la Pedrera del futur pas de l'AVE per aquest tram.

Els treballs es faran en horari diürn i no es permetrà la circulació de vehicles per aquest carrer, a excepció dels que hagin d'entrar als aparcaments de la zona.

A partir del 14 de novembre també quedarà tallada per als vianants una part de la vorera del costat muntanya, situada entre el Passeig de Gràcia i el número 267 del carrer Provença.

La circulació de vehicles es desviarà pels carrers Pau Claris, Mallorca, Aribau i Provença i hi haurà senyalitzacions per indicar-ho.

D'altra banda, la mesura també afectarà eals autocars que fan parada a la Pedrera, que es traslladaran a la zona blava del lateral del Passeig de Gràcia, entre els carrers Provença i Rosselló, i al carril bici d'aquesta zona.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”