Túnel AV Sants-Sagrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Esteu d’acord amb les obres de l’AVE, en quan a què es facin i per on es fan?

Si, totalment
15
37%
Si, però per un recorregut diferent
7
17%
Pse, ja que ho estan fent, per a què canviar-ho?
9
22%
No, AVE pel litoral!
5
12%
No, no l'haurien de fer, és una obra deficitària
3
7%
Altres (expliqueu)
2
5%
 
Vots totals: 41
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Comença l'enderroc dels ponts que aniran a terra a la Sagrer

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/11/2008 11:35

http://paper.avui.cat/article/barcelona ... grera.html

Comença l'enderroc dels ponts que aniran a terra a la Sagrera


| El pas de vianants de Jaume Brossa es desmunta aquesta setmana | El pont de la Riera d'Horta es tallarà a primers del 2009 i el del Treball, a finals | Els veïns demanen més enllaços a peu entre Sant Andreu i Sant Martí
Virgínia Mascaró
Les obres a la Sagrera modifiquen l'entorn i afecten l'accés a Sant Martí, Sant Andreu i el 22@

Les obres a la Sagrera modifiquen l'entorn i afecten l'accés a Sant Martí, Sant Andreu i el 22@
RUTH MARIGOT

Les obres de l'alta velocitat a la Sagrera avancen i modifiquen dia a dia l'entorn i afecten també la mobilitat dels veïns. Aquesta setmana es desmuntarà el pas de vianants del carrer Jaume Brossa, una estructura metàl·lica que travessa les vies del tren i que enllaça els barris del nord dels districtes de Sant Andreu i Sant Martí, ja a tocar de Santa Coloma de Gramenet.

Els vianants que fan servir aquest pas hauran de desplaçar-se fins al pont de la Riera d'Horta, però serà per poc temps, ja que a primers del 2009, aquest pont per a vehicles i vianants també anirà a terra. Una altra opció serà fer servir el pas provisional obert al setembre, que va del carrer Perellada fins al terrat de l'edifici de TMB, on s'ha habilitat un pàrquing provisional per als veïns del carrer Josep Soldevila -ple d'obres- segons Manuel Valdés, director d'Infraestructures i Urbanisme de l'Ajuntament.

Valdés va explicar als veïns afectats per les obres de la Sagrera que s'estan estudiant les alternatives al trànsit de camions d'obres, transport públic, turismes i vianants un cop tancat el pont de la Riera d'Horta. "Cal veure com podrà ser absorbit el camionatge pel Pont del Treball, ja que aquesta serà gairebé l'única via oberta gairebé tot un any", va indicar.

Els veïns no veuen clara la mobilitat mentre durin les obres del túnel, ara en marxa, i les de l'estació, que encara no tenen data. L'Associació de Sant Andreu Palomar ha demanat a l'Ajuntament i a Adif que trobin una solució per als veïns que vagin a peu, perquè si no deixarà incomunicats barris de Sant Andreu, Sant Martí i del 22@, assegura Montse Tarré, membre de l'entitat i de la comissió d'obres del TGV. Pel que fa al pas que du fins a l'edifici de TMB, "és útil per als seus treballadors, però no per als veïns. Permet travessar les vies però du fins a una zona industrial massa apartada", diu Tarré. En aquest sentit, l'associació demana que s'habilitin una o dues estructures metàl·liques provisionals que es puguin moure en funció de les obres d'Adif. "Una podria unir la rambla Onze de Setembre i la Prim", reclama Tarré.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 10/11/2008 9:22

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3060112

Sant Andreu i Sant Martí, separats pel TAV

Els veïns alerten del caos de mobilitat que hi pot haver amb el tall del pont de Riera d'Horta, a causa de les obres del TAV

ANNA BALLBONA. Barcelona
Aquest mes de gener tallaran i començaran a desfer el pont de Riera d'Horta, una de les principals connexions entre els districtes de Sant Andreu i Sant Martí. El motiu és l'avanç de les obres del tren d'alta velocitat (TAV) a Barcelona. Aquesta serà la primera gran afectació en la mobilitat de vianants i de trànsit en aquests dos barris. I els veïns ja comencen a tremolar. Temen que la pèrdua d'aquest pont porti problemes de comunicació entre els dos barris i el caos en la circulació de vehicles a la zona. Vianants, vehicles i les línies d'autobusos que hi passen hauran de fer un trajecte molt més llarg. Per això els veïns ja han reclamat a l'Ajuntament i al gestor ferroviari Adif que facin almenys dues passeres provisionals per a vianants per reduir la possible afectació.

El pont de Riera d'Horta és un dels tres ponts més importants que uneixen els districtes de Sant Andreu i Sant Martí. Quan, a partir de gener, estigui tallat a causa de les obres del TAV, els usuaris hauran de fer una volta molt més gran per fer el mateix trajecte: o passar pel pont del Treball Digne (el que tenen més a prop) o anar pel de Sant Adrià (més al nord i allunyat, a tocar de l'estació de Sant Andreu). L'associació de veïns de Sant Andreu ja ha advertit del caos que hi pot haver: «Als veïns de Sant Andreu ens farà anar bastant malament», va indicar Genís Pascual, president de l'entitat.

A partir del gener, les línies d'autobusos que fan servir aquest pont, vehicles i vianants hauran de canviar les rutes habituals. I les possibles rutes alternatives, segons els veïns, poden quedar força saturades. És per això que ja han reclamat a l'Ajuntament i al gestor ferroviari Adif la instal·lació de dues passeres provisionals, per facilitar, com a mínim, una circulació més fàcil dels vianants. «Reclamem un parell de ponts alternatius que ens apropin a Sant Martí, almenys per assegurar el pas a peu», va indicar Pascual.

PASSERES TALLADES
Ara per ara, els treballadors de TMB que van a les cotxeres de Sant Andreu, ja s'han trobat aquests dies amb un primer tall a causa de les obres del TAV: es tracta d'una passera, d'aspecte deteriorat, que salvava les vies del tren, entre el pont de Sant Adrià i el de Riera d'Horta. Fa una setmana que està tallada, com també ho està la que hi ha a continuació d'aquesta per arribar fins al barri de la Verneda. Com a alternativa, els treballadors de TMB encara poden passar per l'aparcament de cotxes i autobusos, un camí que no és gaire més llarg.

El tall d'aquestes passeres enceta els canvis més grossos en la mobilitat de la zona que vindran en els propers mesos. A l'afectació del pont de Riera d'Horta, s'hi afegirà, en el futur, el desmuntatge del pont del Treball Digne. L'any que ve també començaran els treballs per habilitar la llosa que substituirà el pont del Treball Digne i que duraran un any. Aquesta llosa serà la primera peça del futur cobriment del tren a la zona. Els veïns de Sant Andreu encreuen els dits perquè el calendari dissenyat per Adif no s'espatlli, es compleixin els terminis i no s'arribin a trobar amb la pitjor de les situacions, que seria que arribessin a coincidir dos ponts tallats.

En una reunió feta fa poc amb l'Ajuntament, a la qual no va assistir cap representant d'Adif, tot i estar anunciada la seva presència –segons es queixen els veïns–, també van posar damunt la taula els canvis de circulació al carrer Soldevila: ara té un carril en lloc de dos i aquesta situació s'allargarà almenys un any.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/11/2008 12:21

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3061583

dimarts, 11 de novembre de 2008

Comencen la pantalla del futur vial per a vehicles sobre el TAV a Sant Andreu

EL PUNT. Barcelona
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha començat a construir la pantalla exterior del futur vial per a vehicles que hi haurà sobre la coberta del tren d'alta velocitat (TAV) al seu pas pel barri de Sant Andreu. Ara es construiran els primers 435 metres lineals dels 820 que tindrà la pantalla exterior al costat de muntanya del traçat del TAV. Aquest mur pantalla es construeix en voladís de formigó armat, tindrà setze metres de fondària i 0,8 d'amplada. Aquest primer tram està comprès entre els carrers Onze de Setembre i Borriana i formarà part de la cimentació del nou vial per a vehicles que discorrerà pel perímetre de l'estructura que cobrirà la plataforma ferroviària al barri de Sant Andreu. Aquests treballs s'executaran sense afectar la circulació dels trens de rodalies perquè, ja al setembre, s'ha restringit la circulació de vehicles pel carrer de Josep Soldevila a un sol carril que només poden utilitzar veïns i autobusos urbans. Per reduir les molèsties als veïns, s'ha habilitat un aparcament provisional a la coberta dels tallers de Transports Metropolitans (TMB), l'accés al qual es fa pel pont de Riera d'Horta. Per garantir la seguretat dels edificis situats a l'entorn del traçat del TAV, Adif ha instal·lat prismes i fites d'anivellament a les façanes del carrer de Josep Soldevila. Els primers mesuren els possibles moviments horitzontals i els segons els possibles enfonsaments dels fonaments.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/11/2008 8:23

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... z-san.html

Puntos negros para la seguridad de los peatones en las obras del AVE

La confluencia del Passeig Onze de Setembre con la calle Josep Soldevila se ha convertido en una de las zonas más peligrosas para los vecinos


Lorena Ferro | Barcelona | 17/11/2008 | Actualizada a las 01:43h | Ciudadanos

Los vecinos de Sant Andreu, como los de Sants o del centro de Barcelona, empiezan a estar acostumbrados a convivir con las obras. Llevan años sufriendo las de la L9 y ahora se les han sumado las del AVE. Algo que supone molestias por los ruidos, el polvo, los cortes de calles y que incluso, en ocasiones, implica jugarse el tipo como peatón.

Uno de los puntos negros de este entramado de obras se encuentra en la confluencia del Passeig Onze de Setembre con la calle Josep Soldevila. Y por varios motivos. Uno de los más peligrosos es que en este cruce de calles los vecinos se ven obligados a caminar por la calzada, a un metro escaso de vehículos, autobuses y camiones y sin ningún tipo de separación protectora del tráfico rodado. Conscientes del peligro que entraña el cruce, la Asociación de vecinos de Sant Andreu del Palomar ya ha pedido al distrito que asegure la zona con unas vallas ya que "si pueden pasar los peatones, deben hacerlo en condiciones de seguridad". El distrito desconocía este punto negro y se ha comprometido a visitar la zona 'in situ' con Adif, estudiar el caso y solucionar el problema "en un par de días", según fuentes municipales.

Por aquí pasea a menudo Enrique Sánchez, vecino de la calle Santa Coloma que asegura circular "no con miedo, pero sí con cuidado porque te pueden llevar por delante". Sánchez considera que el problema se podría subsanar colocando unas vallas que separen los coches de los peatones. También José y Christian Castaño, padre e hijo, creen que esta sería una solución fácil para proteger a los vecinos de un paso que no está prohibido. Ellos, vecinos de Onze de setembre, acaban de aparcar el coche cerca y por eso se ven obligados a pasar por aquí si no quieren ir a dar la vuelta "al quinto pino".

Una acera convertida en autopista
Pero no acaban aquí las molestias para los vecinos, ya que una acera se ha convertido en una improvisada autopista para las motos. Y es que en la esquina del lado Llobregat de Onze de setembre, y a causa del corte de circulación, sus vecinos y comerciantes comprueban cada día cómo la acera se ha transformado en una carretera. Las motos, para evitarse dar tanta vuelta, optan por atajar el camino por la acera, como pudo comprobar lavanguardia.es.

Así lo sufre cada día Eloy Miguel que tiene un taller mecánico en esta misma esquina, detrás del cercado de obras, y que además asegura que desde que lo tienen "sitiado" ha perdido "entre un 25 y un 30% de los clientes" ya que las vallas tapan su comercio. Miguel debe entrar los vehículos que repara por el bordillo, lo que le obliga a tener que circular entre peatones. También Ana Jovells, que trabaja en el local contiguo al de Eloy, lamenta los problemas de accesibilidad que les están ocasionando las obras.

A esto, en enero se unirá una nueva obra que los vecinos temen que sea caótica para la zona. Y es que para principios de año Adif tiene previsto empezar a desmontar el puente de la Riera d"Horta que une Sant Andreu con Sant Martí. Unos trabajos que tienen que ver con el trazado del AVE y que implicarán restricciones en el tráfico rodado y a pie. Para minimizar las molestias y fruto de las quejas vecinales, el Ayuntamiento ha acordado convertir, a partir del mismo mes de enero, la calle Sant Martí en una vía de doble sentido. Además, ha asegurado que instalará una pasarela entre los dos extremos de las vías para facilitar el paso de peatones.

También la calle Josep Soldevila convive hace meses con las obras. Su calzada ha pasado de dos a un único carril de circulación por el que, en principio, tan solo deben pasar vecinos y autobuses. Pero a la práctica y cómo denuncian Ana y Rosa, vecinas de la calle Santponç con Josep Soldevila, esto no se cumple. Aseguran que "por aquí pasa todo el mundo" y que aunque entienden la necesidad de hacer obras llevan muchos años aguantándolas y "el ruido es terrible". Agustí Duch vive en la calle Sant Adrià, pasea a diario por Josep Soldevila y lamenta la poca visibilidad de algunos pasos de peatones. También él empieza a estar acostumbrado a las obras. Tanto, que bromea diciendo que "cuando se acaben las echaré de menos".



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/11/2008 14:12

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Comencen els treballs a Provença per a la construcció de la línia d'alta velocitat

La construcció de la línia d'alta velocitat segueix avançant en el seu tram de Barcelona.

El nou pas ha estat l'inici dels treballs al carrer Provença previs a la construcció del túnel del tram Sants-La Sagrera que Adif ha posat en funcionament amb el desviament dels serveis i les canalitzacions que quedaran afectats per les obres.

Els treballs d'acondicionament es desenvoluparan en el quadrant comprés entre la plaça dels Països Catalans, l'Avinguda Roma i els carrers Entença i Rosselló.

El procés consistirà en desviar serveis com la telefonia, electricitat, gas, aigua, sanejament i telecomunicacions per ubicar-los en un nou i definitiu emplaçament que asseguri el correcte subministrament durant les obres.

Aquestes obres han provocat una ocupació parcial de les voreres però s'ha garantit l'accés a les vivendes i els aparcaments.

El futur tram Sants-La Sagrera tindrà una longitud de 5,64 km. dels que quals més de quatre es construiran amb tuneladora i cap punt discorre per sota d'edificis sinó que ho fan per la zona central dels carrers Mallorca, Diagonal i Provença.

La realització total de les obres compta amb un pressupost de més de 179.333.417 euros.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/12/2008 14:07

http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... ?id=228593

La caiguda del preu del sòl fa perillar la construcció de l'estació de l'AVE a la Sagrera

Jordi Hereu reclama al ministeri de Foment que assumeixi el cost íntegre de l'obra

JOSE L. CÁNOVAS

Opcions enllaços externsLa crisi econòmica ha posat en perill la construcció de la futura estació de l'AVE a la Sagrera. Dues terceres parts del pressupost total de l'obra s'havien de finançar amb les plusvàlues generades per les operacions immobiliàries relatives als terrenys del voltant, ara devaluats per la notable caiguda del preu del sòl. Davant d'aquesta circumstància que condiciona el futur de la connexió d'alta velocitat amb la resta d'Europa, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha demanat al ministeri de Foment que assumeixi el cost total de l'obra dins dels seus pressupostos.

L'any 2002, el ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona van acordar que el 62% del pressupost de la construcció de la nova estació es sufragaria amb la venda dels terrenys que Renfe posseeix a la Sagrera. A més, per facilitar i rendibilitzar l'operació, el consistori va ampliar en un 40% els terrenys considerats edificables, segons publica El Periódico aquest divendres. Del pressupost total de l'obra, que s'eleva a 592 milions de pessetes, 369 milions havien de provenir de les plusvàlues generades per la venda d'aquests terrenys.

Hereu tem que es retardi l'arribada de l'AVE a la Sagrera
Ara, la situació del mercat immobiliari és absolutament diferent a la de fa sis anys i no sembla factible ingressar 369 milions amb les operacions immobiliàries previstes. Foment, que ja aportava els 223 milions restants, haurà d'augmentar la seva injecció econòmica per tirar endavant l'obra, segons ha assegurat l'alcalde Hereu, que tem que aquest fet retardi encara més l'arribada de l'AVE a la Sagrera. La intenció del ministeri és incloure aquesta quantitat que reclama Hereu en la inversió global que l'Estat té previst fer a Catalunya. La Generalitat desconfia d'aquesta solució, ja que considera que podria condicionar altres obres necessàries a la resta del territori català.

Nadal: “Hem de buscar alternatives”
El conseller de Política Territorial i Obra Pública (PTOP), Joaquim Nadal, ha assistit aquest divendres als esmorzars organitzats pel Fòrum Europa i s'ha referit a la construcció de l'estació de la Sagrera. "Hem de trobar els recursos necessaris perquè l'obra es pugui agilitzar i accelerar. Es tracta d'una infraestructura amb uns actius al darrere que la podran finançar a mig o llarg termini i tots hem d'estar compromesos per trobar alternatives", ha indicat Nadal.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 16/12/2008 14:07

Hola,

En EPC encontramos...

http://www.mobilitatsostenible.org/not08/1212-101.pdf

Que viene a decirnos que como ha bajado el precio del suelo y se ha devaluado por la crisis inmobialiaria, pues ahora las plusvalías con las cuales se iba a sufragar parte del coste de la Estación de manos del Ayuntamiento de Barcelona, es decir, el pelotazo urbanístico que quería pegar Barcelona para pagar su estación en esa zona... debido a la actual crisis ya no va a ser tal pelotazo y el terreno ya no valdrá lo que tenía que valer, con lo cual les empieza a faltar dinero.

Todo esto demuestra que dicha estación en este lugar y el túnel de Provenza para llegar a él, no solamente no son nada inminentes sino que ya veremos cuándo se llevarán a cabo y cosas como el túnel de Provenza siguen sin ser necesarias.

Se hace patente que las prisas del Ayuntamiento de Barcelona por acelerar el tema de la Sagrera no eran por interés ferroviario, ni por interés en solucionar los problemas de las cercanías, los regionales, los recorridos en AVE ni nada relativo a la movilidad de las personas, sino que esas prisas más bien van encaminadas a poder dar ese pelotazo inmobiliario antes de que la crisis se hiciese patente. Por eso querían rápidamente firmarlo todo, para dar el pelotazo urbanístico e inmobiliario y vender terrenos a unos precios a los que ahora no llega nadie.

Ahora que ya hemos llegado al punto límite y la crisis está aquí, como con las plusvalías ya no llegan a sufragar la parte que les toca, se lavan las manos y quieren que Fomento pague el 100% del coste de la estación.

Pues bien, según lo veo yo, el nuevo túnel de Provenza para el AVE sigue sin ser necesario, como no lo era antes, la estación de La Sagrera va para muy largo, y todos estos acontecimientos después de tanto tiempo transcurrido nos han de llevar de nuevo a pensar más en el beneficio ferroviario de la ciudad y en el beneficio de la movilidad de las personas.

Para ello, el túnel del AVE por Aragón sigue siendo la mejor opción, el desvío de las cercanías por un nuevo corredor longitudinal que atravesase la ciudad y que debería ir ligado de manera indivisible a la remodelación de la Diagonal y a la unión del Trambaix y el Trambesós en superficie por esta misma avenida se hace imprescindible.

Además este retraso de la estación de La Sagrera nos debe de hacer ver que la demolición de la Estación de Francia y su abandono ferroviario es un completo error y que de mano de un túnel de alta velocidad vertebrado por el actual corredor de la calle Aragón, el ramal que une este túnel actual con la Estación de Francia podría ser utilizado para reconstruir esta estación como una terminal inmejorable para el AVE, los servicios de alta velocidad y como refuerzo a Sants y la futura Sagrera cuando finalmente se acabe construyendo.

Las obras de un by pass en el norte de Barcelona y paralelo a la B-30 se hacen indispensables para la circulación temporal de ciertos convoys, que si entrasen por el Baix Llobregat no deberían de utilizarlo pero que si entrasen hacia Sagrera o hacia la EDF por la Trinitat sí que deberían hacerlo. Mientras, las vías del corredor de Pl. Catalunya tendrían que albergar las cercanías actuales, C1, C2, C3 y C4. Las líneas C7 y C10 deberían ver reducidos o modificados sus recorridos a una lanzadera entre el Prat y el aeropuerto la C10 y a un recorrido reducido la C7 para no hacer pasar por la doble vía de Pl. Catalunya más que 4 líneas y así no colapsar temporalmente el corredor.

Un futuro corredor de cercanías con posibilidad de albergar diferentes anchos de vía (RENFE y FGC Llobregat-Anoia) debería ser habilitado bajo la Diagonal y de punta a punta de la ciudad en el transcurso de este tiempo y ser conectadas sus salidas a RENFE y FGC en el Baix Llobregat y a RENFE en Sant Arià y a la línea de Meridiana desde Glòries teniendo en cuenta la remodelación del subsuelo de esta plaza estas modificaciones. Si a todo ello le añadimos la unión en superficie de los tranvías y la remodelación de la citada superficie en pos del ciudadano y del peatón, el cambio estaría servido... para MEJOR.

Ahora y con cercanías en el subsuelo, una posible línea de metro, la entrada de FGC y RENFE por la principal avenida de la ciudad y el tranvía y los autobuses en superficie, una eliminación masiva del vehículo privado y un paseo en la Diagonal sí que serían viables.

Y del mismo modo: por el actual corredor de cercanías de Aragón irían los trenes y circulaciones de largo recorrido, alta velocidad, regionales y directos y semidirectos. Los AVE tendrían operativas las terminales de Sants y de la Estación de Francia y en el futuro la de La Sagrera. Y las vías de Pl. Catalunya quedarían libreas también para más líneas de cercanías.

Esta misma idea ya fue propuesta antes de que se hiciese nada, antes de que se propusiese nada, antes del anterior modelo de foro y cuando escribíamos todos en un foro muy similar a este. Tiempo... había de sobra.

Y lo sigue habiendo.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 16/12/2008 14:08

Un dir per no callar... Que desapareguin els pisos de la zona no suposa cap problema, l'estació es farà igualment, si tenen que treure la de rodalies Sagrera-Meridiana, ho faran. Com que per Sagrera-Meridiana no passen AVE's...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/12/2008 11:42

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

La tuneladora de l'AVE tallarà en cinc punts Mallorca i Provença

1. • Adif obrirà pous de revisió a Trinxant, Padilla, Roger de Flor, Rambla de Catalunya i Borrell
2. • BCN prepara desviaments a les cruïlles en què es perforarà per sotmetre la màquina a revisions

RAMON COMORERA
BARCELONA

Les obres del túnel de l'alta velocitat ja són al cor de l'Eixample. Han vingut per quedar-s'hi, com a mínim durant els pròxims tres anys. I encara que s'executen amb tuneladora, tindran un gran impacte a la superfície. Els treballs preliminars a la Sagrera, en el tram de Mallorca tallat entre Bac de Roda i Meridiana, donaran pas al gener, després de la treva nadalenca, a l'excavació a cel obert del primer sector de la galeria amb pantalles. Serà l'estrena de la maquinària pesant que després es desplaçarà a les cinc cruïlles de Mallorca i Provença, en la ruta cap a Sants, en què es construiran, amb el mateix sistema, pous de gran diàmetre i profunditat.
En aquests pous es revisarà i es repararà la tuneladora perquè pugui seguir perforant sense fallades la següent etapa. Els punts on es faran aquestes tasques estaran situats a les cruïlles de Mallorca amb Trinxant, Padilla i Roger de Flor i de Provença amb Rambla de Catalunya i Borrell, segons explica el director d'Infraestructures de la línia Madrid-França, Rafael Rodríguez.

OCUPACIÓ DEL CARRER
Aquests forats ocuparan la major part del carrer i obligaran a desviar milers de vehicles així com a alterar els itineraris de vianants. El gestor d'infraestructures Adif, responsable del projecte, ha presentat a l'ajuntament el pla d'aquestes obres. Tècnics municipals estudien ara la seva repercussió ciutadana i la possibilitat d'establir plans de circulació específics abans d'aprovar-les.
El túnel passarà a una gran profunditat, entre 30 i 40 metres sota la calçada de Mallorca, Diagonal i Provença al llarg dels seus 4,8 quilòmetres de recorregut (els 800 metres restants són dels trams de 400 metres construïts entre pantalles dels extrems). Aquesta considerable distància respecte al nivell del carrer li atorga una gran seguretat, segons asseguren els tècnics.
Per treballar, no obstant, amb plenes garanties en una zona compromesa i d'una alta densitat urbanística com l'Eixample, s'ha preparat el pla de control de la tuneladora. Cada vegada que recorri una mitjana de 800 metres es revisaran les eines de tall i de suport al terreny del capçal de la màquina, així com la seva adaptació als tipus de terreny que trobi. Es validaran d'aquesta manera els models teòrics del projecte.
Els dos primers pous, Mallorca-Trinxant i Mallorca-Padilla, seran decisius per analitzar el comportament del talp abans de passar per la zona crítica de la Sagrada Família. La construcció d'aquests espais s'adaptarà a la velocitat d'excavació. Per esmorteir el seu impacte en la mobilitat urbana no s'iniciaran tots a la vegada; només n'hi haurà un o dos a prop de la zona on s'actuï.

EXCAVAR SENSE SOROLL Les pantalles de les parets dels pous, igual que les dels dos extrems del túnel, es faran amb un nou tipus de màquina, la hidrofresa, que descompon el terreny al mateix subsòl amb poc soroll. El fang es bomba després fins a grans dipòsits en la superfície. Es redueixen així les molèsties als veïns, si bé augmenta la superfície ocupada del carrer.
El pou de Padilla, que Adif proposa iniciar el 8 de gener, tallarà Mallorca fins a Castillejos, un tram amb molt de trànsit i línies d'autobús. Els cotxes es desviaran per Provença, tot i que s'estudia deixar-hi un carril bus.
A més d'aquests grans pous, Adif n'excavarà cinc més de petites dimensions que no dependran del pas de la màquina. Seran només sortides d'emergència amb una incidència menor a la calçada. N'hi haurà dos a Mallorca, a Independència i Sardenya, i tres a Provença, a Bruc, Enric Granados i Casanova.

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED08 ... 50kR03.PDF



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 25/12/2008 19:28

Por em fa haver de fer tant d'enreou a l'Eixample... :|


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/12/2008 13:43

Adif obrirà pous de revisió a Trinxant, Padilla, Roger de Flor, Rambla de Catalunya i Borrell
Nomen est omen :?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/12/2008 21:07

Guigui ha escrit:
Adif obrirà pous de revisió a Trinxant, Padilla, Roger de Flor, Rambla de Catalunya i Borrell
Nomen est omen :?
Trinxant, Carrer de
Descripció: Francesc Trinxant i Morera (? 1793 - Martorell, Baix Llobregat 1871). Propietari de la finca on s'obrí el carrer. El succeí el seu fill Josep Trinxant i Casamitjana (1825 - 1907), el nét Pere Trinxant i Reixach i finalment Josep Trinxant i Bertran. Les terres havien estat propietat del marquès de Castellbell.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/12/2008 21:10

Gràcies per la descripció detallada. La meva conyeta era un joc de paraules, però ja me n'imaginava el fons seriós.

Sigui com sigui, no deixa de tenir gràcia la coincidència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/12/2008 21:11

No, si jo he viscut uns quants anys en aquest carrer i no tenia ni idea de què provenia, i arrel del teu comentari, m'he picat per buscar-ho.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/12/2008 17:22

D'això no em vaig assabentar abans, però "browsejant" he trobat aquesta informació:
http://www.cucadellum.org/2008/11/confe ... re-el.html

diumenge, novembre 09, 2008


Conferencia de Dn. Mariano Ribón "AVE y Sagrada Familia" 23-10-08


Labels: AVE-Conferencia del ingeniero de Caminos Dn Mariano Ribón "AVE y Sagrada Familia" Posted by blanca alsina

Conferencia “ AVE Y SAGRADA FAMILIA “, impartida por el ingeniero de Caminos Dn. Mariano Ribón en el Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos de Cataluña. (23-10-08)
Llegiu, és llarg com per a publicar-lo, però interessant.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/01/2009 16:28

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... orca-.html

Adif inicia la construcción del túnel del AVE en la calle Mallorca


Se trata de la instalación de los muros de hormigón que permitirán excavar el túnel entre las calles Espronceda y Navas de Tolosa

23/01/2009 | Actualizada a las 15:58h | Ciudadanos

Las obras se desarrollan entre las calles Espronceda y Navas de Tolosa y en ellas se utiliza una máquina hidrofresa, un sistema que permite una excavación de hasta cincuenta metros de profundidad y que ofrece "máximas garantías de seguridad" y menores niveles de ruido que otros proyectos constructivos, según ha informado la empresa pública en un comunicado.

Esta máquina, que tiene 27 metros de altura y 9 de anchura, ha sido montada 'in situ' por piezas en la zona de trabajo, dadas sus grandes dimensiones.

Entre las calles Espronceda y Vizcaya, las obras que se inician hoy consisten en la realización de dos pantallas laterales de hormigón armado dentro del terreno, tras lo cual se colocará una losa que une las piezas por su parte superior.

Una vez finalizada esta operación, se procederá a excavar por debajo de la losa hasta construir la contrabóveda del túnel.

Los muros de pantalla que se construirán en este tramo tienen una longitud de 130 metros, una profundidad media de 35 metros y un espesor de un metro. Su construcción avanzará mediante paneles de 2,8 metros de longitud.

Paralelamente se procederá a realizar la excavación de dos pozos que funcionarán como salidas de emergencia en la confluencia de las calle Mallorca y Vizcaya y en la intersección de las calles Mallorca y Trinxant.

Estas actuaciones se enmarcan en las obras del tramo Sants-La Sagrera del AVE.

De los 5,6 kilómetros de este tramo, 4,8 se construirán con tuneladora y el resto mediante el sistema de falso túnel entre pantallas, tal y como se está haciendo en la calle Malloraca.

El presupuesto de estas obras es de 180 millones de euros.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 23/01/2009 17:55

Santfeliuenc ha escrit:Mientras, las vías del corredor de Pl. Catalunya tendrían que albergar las cercanías actuales, C1, C2, C3 y C4. Las líneas C7 y C10 deberían ver reducidos o modificados sus recorridos a una lanzadera entre el Prat y el aeropuerto la C10 y a un recorrido reducido la C7 para no hacer pasar por la doble vía de Pl. Catalunya más que 4 líneas y así no colapsar temporalmente el corredor.
Tal como está la cosa actualmente eso no se puede hacer. Una cosa es que pase por pl.Catalunya la C1 C3 C4 y C7 que ya va bien justo y otra cosa bien distinta es hacer pasar C1 C2 C3 y C4 y los regionales y GL. Para eso tendrian que hacerse algunas obras primero que permitan mas de 1 tren cada 3 minutos que es lo que pasa actualmente por Pl.Catalunya, y ademas obras en el puente que pasa por encima de la L3 para que los trenes de 2 pisos puedan circular con normalidad, que ahora tienen que hacerlo a 10 km/h.
Otra solucion seria que la C1 fuese a la est.de Francia, pero seria un buen coñazo para sus usuarios, que encima colapsaria la C2 y la L1 de metro en Clot por los enlaces que se tendrian que hacer.

Yo creo que el tunel de Provença esta bien que se construya, aunque luego se construya un tunel para cercanias por Diagonal, el AVE puede pasar por Aragón o por Provença, y el otro tunel que sea para mercancias, casos de emergencia, para ampliar servicios de regionales, etc.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/01/2009 18:06

Ecomobisostrans ha escrit:Yo creo que el tunel de Provença esta bien que se construya, aunque luego se construya un tunel para cercanias por Diagonal, el AVE puede pasar por Aragón o por Provença, y el otro tunel que sea para mercancias, casos de emergencia, para ampliar servicios de regionales, etc.
Seguint el raonament d'en Santfeliuenc, no caldria construir per res el túnel de Provença si es fa el de Diagonal. La suma final també en serien tres, amb l'avantatge de que el de Diagonal proporcionaria un servei més directe des del Baix Llobregat i desfaria part del nus gordià de Sants. I després només caldria reconvertir el túnel d'Aragó.

Que ara tot això ja no es farà, està prou clar, i no només pel retard que significaria la construcció d'un túnel per la Diagonal, sinó pel simple fet de que ja estan fent el de Provença. Però mira que s'ha parlat durant anys i panys (més de 20) de l'arribada de l'AV a Barcelona, i s'han quedat amb solucions d'estiracordetes en massa coses i massa importants: entrada pel sud, pas per la ciutat, reconfiguració d'altres línies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/01/2009 9:43

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Tallen el trànsit al Pont de la Riera d'Horta pels treballs de l'AVE

publicat el 28/01/2009 a les 19:04 h. Redacció bcn.cat

El trànsit en alguns carrers de Sant Andreu i Sant Martí es veurà afectat

A partir de dijous dia 29 el trànsit en alguns carrers dels districtes de Sant Andreu i Sant Martí es veurà afectat com a conseqüència del tall del Pont de Riera d'Horta dins dels preparatius per al desmuntatge d'aquesta infrastructura amb motiu de les obres de l'AVE.

El nou recorregut serà el següent: Ronda de Sant Martí, Pont del Treball Digne, carrer de Berenguer de Palou, carrer de Pare Manyanet, carrer de Josep Soldevila (el nou vial estarà ubicat al costat de les façanes i disposarà de dos carrils), carrer de Segre i carrer de Sant Adrià.

A més, s'implantarà el doble sentit de la Ronda de Sant Martí entre el pont de Riera d'Horta i el Pont del Treball Digne i s'adequarà la semaforització de la intersecció Pont del Treball Digne-Ronda de Sant Martí.

Tram restringit

Així mateix, el tram del carrer de Josep Soldevila entre la Rambla de l'Onze de Setembre i el carrer de Sant Adrià romandrà com fins ara restringit.

L'afectació pel que fa al trànsit d'autobusos de TMB serà molt reduïda. Només la línia 36 passarà a circular pel Pont del Treball Digne, cosa que suposarà un recorregut una mica més llarg i el desplaçament de dues parades que seran convenientment senyalitzades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/01/2009 9:48

L'afectació pel que fa al trànsit d'autobusos de TMB serà molt reduïda. Només la línia 36 passarà a circular pel Pont del Treball Digne, cosa que suposarà un recorregut una mica més llarg i el desplaçament de dues parades que seran convenientment senyalitzades.
No em barrufen les (...) obres de l'AVE. :twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”