Túnel AV Sants-Sagrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Esteu d’acord amb les obres de l’AVE, en quan a què es facin i per on es fan?

Si, totalment
15
37%
Si, però per un recorregut diferent
7
17%
Pse, ja que ho estan fent, per a què canviar-ho?
9
22%
No, AVE pel litoral!
5
12%
No, no l'haurien de fer, és una obra deficitària
3
7%
Altres (expliqueu)
2
5%
 
Vots totals: 41
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

I el 36 gratuit

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 29/01/2009 20:51

Com a continuació a lo exposat anteriorment, El Periodico d'avui porta la seguent noticia sobre el 36;

""Autobus gratuit/El tall afectará a la línia 36 d'autobus, amb el tancament de dues paradas i l'obertura de set mes de manera provisional als carrers que formen el recorregut alternatiu.
Amb la finalitat de facilitar la mobilitat del veins, Adif va informar que aquesta línia será gratuita en els trajectes que discorran per la zona afectada per les obres. Per realitzar aquets viatges sense cap cost serà necessari posseir un carnet de resident, que es pot sol.licitar personalment al punt d'informació d'Adif situat al carrer de Sicilia 268, 0 bé através del correu electrònic a l'adreça piac.bcn@adif.es"".


Salutacions.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 30/01/2009 17:25

Lo que no em sembla be es que nomes sigui gratuït pels veïns, ja que qualsevol persona que estigui per allà si ha de passar d'un costat a l'altre del pont li toca caminar 2 km >:(



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 30/01/2009 17:32

La ruta provisional serà aquesta:
Imatge
He senyalat en groc les parades entre les quals el bus tindria que ser gratuit.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 31/01/2009 13:51

Hi ha crisi i no hi ha eleccions generals, així que no faran com quan van enfonsar Bellvitge que donaven viatges il·limitats a qualsevol de transport públic per Renfe, FGC, TUSGSAL, TMB etc... durant gairebé 6 mesos.

El PSOE ha estudiat el cas i ha vist que les protestes les fan les entitats veinals, degut que aquestes són les més afectades, estan 24h en contacte amb el problema i al compartir el mateix problema a la mateixa zona fan pinya. Els usuaris que no viuen al barri no faran protestes així que no s'hi gastaran els diners en aquesta gent.

Situació injusta degut a que usuaris són tots. Quan al metro a l'estiu tallen algun tram i posen servei alternatiu aquest servei és gratuït per tots! I certament hi ha algú que se n'aprofita (gent que no utilitzaria el metro però l'agafa al ser gratis, en aquest cas gent que no creuaria el pont) però són una minoria menyspreable i per pagar 60 T-10 de més al govern central no li va.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/02/2009 23:51

A La Vanguardia:

http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT=

Capítol 1. El triangle de les Bermudes

Aquest és el primer d'una sèrie de vídeos de seguiment de les obres de l'Ave a la Sagrera a través de Jordi Miró, un veí que explicarà setmana a setmana com estan afectant els treballs de construcció del túnel i la nova estació del tren d'alta velocitat. En el primer capítol, el Jordi es troba amb el vicepresident de la Plataforma Ave Litoral, Pere Vallejo, que explica els tres punts més conflictius de la zona per on ha d'entrar la tuneladora - Dani Clavera



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 04/02/2009 15:11

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3480485

El bus gratuït que paga Adif als usuaris del pont de Riera d'Horta no satisfà els veïns de Sant Andreu

Insisteixen a demanar un bus llançadora i es queixen de falta d'informació

VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
Des que la setmana passada van començar els treballs per enderrocar del pont de Riera d'Horta, una de les principals connexions entre Sant Andreu i Sant Martí, els veïns que necessitin fer aquest trajecte poden agafar gratis un autobús de la línia 36, que ha desviat el seu recorregut amb motiu de les obres. Aquesta solució no satisfà els veïns de Sant Andreu, que són partidaris de posar un bus llançadora i es queixen de falta d'informació. Adif assegura que ha enviat unes 3.000 cartes als afectats.


L'enderroc del pont de Riera d'Horta, motivat per l'avanç de les obres del tren d'alta velocitat (TAV), suposa un trastorn important, ja que aquest pont era un dels pocs passos habituals de vehicles i vianants entre Sant Andreu i Sant Martí. La solució consensuada entre el gestor ferroviari Adif, l'Ajuntament de Barcelona i Transports Municipals de Barcelona (TMB) per alleugerir el problema passa per facilitar un carnet als veïns que ho sol·licitin perquè puguin pujar gratis a l'autobús de la línia 36 des de la part alta de la rambla de Prim fins a l'inici de la rambla 11 de Setembre.

En menys d'una setmana, ja han sol·licitat el carnet a Adif més d'un centenar de persones, però les associacions de veïns de Sant Andreu de Palomar, Sant Andreu Sud i Verneda Alta han fet públic un comunicat en què critiquen la mesura i insisteixen a demanar un bus llançadora. «Han triat l'opció més complicada quan tant els veïns com el tècnic del grup de mobilitat proposaven un bus llançadora», va explicar ahir el president de Sant Andreu, Genís Pascual, que assegura que l'autobús 36 «és un dels que té menys freqüència de pas».

Pascual es queixa també de falta d'informació i lamenta que ningú els hagi avançat la solució en una reunió de treball i que s'hagin hagut d'assabentat per les cartes que Adif ha enviat «només als veïns de la zona més propera al pont».



«L'OPCIÓ MÉS VIABLE»
Ahir tant Adif com l'Ajuntament van assegurar que s'havia escollit «l'opció més viable» i que s'havien enviat prop de 3.000 cartes als veïns, a banda de penjar cartells informatius als portals. Fonts del districte de Sant Andreu van aclarir, a més, que s'havia desestimat el bus llançadora «perquè no permet viatjar a menors» i van reconèixer que l'última reunió amb els veïns es va celebrar a final de novembre, quan encara hi havia tres alternatives: el bus llançadora, la línia 36 i la construcció d'una passera.

Fonts de TMB van assegurar, a més, que la 36 és una «línia mitjana», el que vol dir que de dos quarts de nou del matí a dos quarts de nou del vespre «té una freqüència de pas d'entre 12 i 14 minuts». De tota manera, TMB no veu cap inconvenient a augmentar la freqüència de pas dels autobusos. «Si cal reforçar aquesta línia amb més autobusos, es farà, i el cost anirà a càrrec d'Adif, tal com marca l'acord», van subratllar les mateixes fonts.

Adif, que insisteix que «el procediment de comunicació ha estat l'habitual», es va mostrar també disposada a estudiar un augment de la freqüència de pas dels autobusos de la línia 36 «per reduir l'impacte que les obres tenen per als veïns».



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/02/2009 9:30

Segon capítol de "A 5 METRES SOTA TERRA", en video a http://www.lavanguardia.es/el-lector-op ... -tres.html

'Pague dos, coma tres'

Dani Clavera | Barcelona | 10/02/2009 | Actualizada a las 01:53h | El lector opina

Els comerços són potser els que pateixen més econòmicament les obres de l'AVE. Especialment ho nota el sector de la restauració. En aquest capítol el Jordi Miró visita la Magda Bernal que regenta, junt amb el seu marit, el bar 'Torre del Fang'. Aquest establiment és un exemple de com se li pot treure ferro als mals temps amb humor



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 17/02/2009 19:43

http://www.lavanguardia.es/el-lector-op ... mplet.html

3er capítol de "A 5 metres sota terra"

Aparcament complet

17/02/2009

Trobar lloc per aparcar a Barcelona és a molts barris una odissea, si, a sobre, hi ha obres a la zona pot arribar a ser impossible. En aquest tercer capítol del videoblog el Jordi Miró ens ensenya com les obres de l'Ave fan que els veïns hagin d'estar molta més estona donant voltes per aparcar. A més, l'Ajuntament de Barcelona ha decidit posar en marxa ara la zona verda, cosa que no ha agradat gaire als conductors del barri.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/02/2009 9:05

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3541977

Narváez nega que hi hagi motius d'alarma pel TAV al Clot


CLARA RIBAS. Barcelona

El regidor del districte de Sant Martí, Francesc Narváez, va assegurar ahir a aquest diari que les obres del TAV al carrer del Clot s'estan fent amb totes les garanties de seguretat i en les mateixes condicions amb què es van fer en altres punts de la via: «Les obres s'estan executant amb les mateixes mesures de seguretat amb les quals s'ha actuat en tot el que té a veure amb la construcció del TAV.» La proximitat de les actuacions i, sobretot, la construcció de rases a la vora dels habitatges ha alarmat els veïns dels edificis més propers. El representant municipal va recordar que els detalls de les obres es van explicar en la reunió de la comissió de seguiment en què els representants de veïns van acceptar les explicacions donades pels experts: «El tema constructiu va ser presentat en la comissió. I tal com es va dir en aquell moment, s'està emprant el mateix sistema i les mateixes condicions que en altres trams ja acabats, en què no hi ha hagut cap problema ni cap inconvenient.» Segons el regidor, també cal puntualitzar que les màquines que treballen a la vora dels habitatges són verticals i que, per tant, no presenten cap risc respecte a possibles girs sobtats o altres maniobres perilloses. A més, segons Narváez, els representants veïnals que han efectuat aquestes queixes formen part de la plataforma AVE pel litoral i, per tant, estan completament en contra de l'actual traçat, fet pel qual sempre presenten queixes a les actuacions, tot i que aquestes es cenyeixen a la legalitat i a les mesures de seguretat. Finalment, preguntat pel fet que hi ha veïns que asseguren haver emmalaltit des que han començat les obres, Narváez respon que el primer que cal és establir si aquests casos es poden relacionar realment a l'inici de les obres i que, en cas de ser així, han de ser derivats al responsable de les obres, que és ADIF: «Des del districte no podem fer res per atendre aquest tipus de casos, ja que el responsable de l'obra és ADIF. A a la persona que assegura estar sofrint aquest tipus de problemes de salut ja li hem comunicat que s'ha d'adreçar a ADIF, que és el que en casos anteriors ha decidit si calia actuar o arribar a alguna mena d'acord.»

Aquesta afirmació ha estat confirmada per fonts d'ADIF, que han assegurat que el procés a seguir en casos com el que s'ha citat és adreçar-se a l'oficina d'atenció al ciutadà que s'ha instal·lat prop de les obres. Una vegada allà, l'afectat pot presentar una reclamació, la qual, segons les mateixes fonts, serà estudiada i es decidirà si procedeix portar a terme alguna actuació.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/02/2009 9:43

Sembla mentida que el Districte se'n renti les mans. Aleshores, per a què serveix l'administració? Per molta oficina d'informació que munti, Adif no deixa de ser una empresa (pública i depenent de Fomento, tot el que volgueu) que vetlla estatutàriament pels seus propis interessos. I això vol dir que farà el mínim indispensable per complir amb les seves obligacions envers el ciutadà, però mai se'n preocuparà com se suposa que ho han de fer les administracions.
Les obres s'estan executant amb les mateixes mesures de seguretat amb les quals s'ha actuat en tot el que té a veure amb la construcció del TAV.
Que es posin a tremolar. Al Sr. Narváez no li diu res Bellvitge?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/02/2009 11:08

De la Vanguardia d'avui en paper:

Los técnicos ya inspeccionan la Sagrada Família

La llegada al AVE a Sants sólo fue el primer paso. Ahora se trabaja en su marcha hacia el norte. De esto da fe el túnel de Barcelona, ya en construcción y en preparación. Así, los responsables de la Sagrada Família ya han dejado entrar a los técnicos de la empresa Intemac para que revise la estructura del templo, lo que no quita para que siga el pleito y la petición de paralización de la obra. Una paralización que se quiere evitar para la estación de la Sagrera. Fomento reitera que ya invierte 153 millones en la parte ferroviaria y que la parte urbanística sigue en negociación con Ayuntamiento y Generalitat.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 22/02/2009 20:40

Ja sé que aquest fil és sobre el túnel però no trobava cap fil sobre la estació de Sagrera en concret.
http://politica.e-noticies.cat/lestacio ... 26204.html
L'estació de La Sagrera la pagarà Catalunya
El pagament es farà a compte de les inversions de l'Estat previstes a l'Estatut


L'estació de La Sagrera es pagarà a compte de les inversions de l'Estat previstes a l'Estatut de Catalunya. Així ho ha declarat el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, a Catalunya Informació, però ha advertit que, tard o d'hora, el Govern voldrà recuperar els diners per fer obres públiques a Catalunya. En principi, el projecte s'havia de pagar amb l'aportació del ministeri de Foment, però també amb una gran operació immobiliària que, amb la crisi, és inviable. Però la Generalitat adverteix que, quan la crisi hagi passat, voldrà quedar-se els diners que generin els terrenys, i destinar-los a fer obres públiques a Catalunya.

A la Sagrera es treballa en la construcció del túnel de l'AVE i en el desviament de les vies de Rodalies, però els treballs es fan amb l'amenaça de la manca de finançament. El pressupost per construir l'estació intermodal de La Sagrera és de 592 milions d'euros, dels quals el ministeri de Foment preveia obtenir-ne més del 60%, 369 milions, amb el benefici de la venda dels hotels i oficines que es faran al damunt de l'estació.

Però en l'actual context de crisi econòmica, hi havia el perill de no obtenir prou diners de l'operació immobiliària per completar el finançament de l'obra. Davant d'aquest escenari, l'Ajuntament de Barcelona havia demanat a Foment que assumís el cost total de l'obra, que ara anirà a càrrec de les inversions previstes a l'Estatut.
Assobre que no ens volen donar un finançament just ni el traspàs de rodalies ara ens carreguem el gast de l'estació de Sagrera! Aquest tristpartit no fa més que xapusses amb la gestió dels calers dels catalans!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 22/02/2009 23:16

Lluita1714 ha escrit:Assobre que no ens volen donar un finançament just ni el traspàs de rodalies ara ens carreguem el gast de l'estació de Sagrera! Aquest tristpartit no fa més que xapusses amb la gestió dels calers dels catalans!
Vols dir que CiU ho faria millor? Tots menteixen de la mateixa manera :bleah


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 22/02/2009 23:18

cristian26 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Assobre que no ens volen donar un finançament just ni el traspàs de rodalies ara ens carreguem el gast de l'estació de Sagrera! Aquest tristpartit no fa més que xapusses amb la gestió dels calers dels catalans!
Vols dir que CiU ho faria millor? Tots menteixen de la mateixa manera :bleah
Almenys mouria el cul, amb o sense èxit per evitar aquesta barbàrie, no com el tristpartit.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dilluns 23/02/2009 6:24

Sí, creu-t'ho! Serà que CiU va fer molt durant aquests 20 anys per tal de portar la LAV de Sagrera a França... I això que governaven ells i tenien "influència" en el govern espanyol...
Polítics: tots són iguals... :'( :nose :cop :emprenyat :llengua :boig :x



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dilluns 23/02/2009 17:42

Vamos a ver:

La previsión inicial era que la estación se pagara en parte,con las plusvalías que generasen las operaciones urbanísticas asociadas a la estación.

Con la crisis eso ya no será posible,y la estación la pagará íntegramente el dinero público.

A partir de ahí me parece un poco absurdo hablar de "dinero de fomento" o "dinero de la generalitat",porque todo sale del mismo lado !

El quid de la cuestión,es que ese dinero público que se habrá de añadir,no se "descuente" de la cantidad que el estado tenga que invertir en Cataluña.

Habrá que revisar las cuentas ,entonces.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/02/2009 18:07

sergi ha escrit:A partir de ahí me parece un poco absurdo hablar de "dinero de fomento" o "dinero de la generalitat",porque todo sale del mismo lado !

El quid de la cuestión,es que ese dinero público que se habrá de añadir,no se "descuente" de la cantidad que el estado tenga que invertir en Cataluña.
Les dues frases es contradiuen. Els diners de Fomento, se suposa que els paga tot Espanya, i els de la Generalitat només Catalunya. Ara, considerant el xec en blanc que els donem any rere any, és de justícia que ens en tornin una part (que, per cert, alguns diuen que "robem", tindrà nassos la cosa!)

Per tant, un cop la Generalitat haurà "avançat" aquests diners, el més probable és que Madrid se'n renti les mans, si ens atenim a l'historial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/02/2009 23:11

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... mante.html

El debat sobre la seguretat del túnel de la Sagrada Família es manté obert

Polítics i tècnics continuen sense trobar un consens sobre els pas del TGV sota del temple de Gaudí

ACN
Sagrada Família
Ult. Act. 23.02.2009 - 12:45 hs


Polítics i tècnics continuen sense trobar un consens sobre la seguretat del túnel del TGV a Barcelona al seu pas per la Sagrada Família. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit aquest dilluns que és el millor traçat possible, mentre que el president del Patronat de la Sagrada Família, Joan Rigol, ha dubtat sobre si pot perjudicar el temple, i el catedràtic d'Estructures de la Universitat Politècnica de Catalunya, Josep Gómez Serrano, ha afirmat que l'actual solució pot ser un problema.

En el marc del primer cicle de debats Universitat i Societat organitzat per la Universitat Abat Oliva CEU i el diari Abc, Nadal ha reiterat que "avui l'obra pública és més segura que mai". Sobre l'obra d'Antoni Gaudí, ha afirmat que "ningú no pot no tenir dubtes" i "poden haver-hi tants traçats com enginyers".

El conseller ha indicat que per part del govern existeix la "màxima preocupació" per la Sagrada Família i per les cases de veïns de l'Eixample, de manera que constantment avaluen els paràmetres d'altura, estructura, fonaments i any de construcció de cadascun dels edificis.

"El primer afectat", la Conselleria de Nadal
Nadal ha recordat que des que surt el túnel de l'estació de Sants el "primer afectat" és l'edifici de la seva Conselleria i ha remarcat que hi ha "un estudi per cada cas". "La Sagrada Família és un cas especial que no ha de fer perdre de vista el còmput de l'obra", ha afegit. Alhora, ha remarcat que "el túnel no passa per sota de la Sagrada Família, sinó pel costat".

Rigol ha sostingut que amb tants tècnics i opinions que relativitzen si l'actual traçat és el millor per a la Sagrada Família, la seva obligació és exigir que el temple no es vegi perjudicat. "O els tècnics es posen d'acord, o estarem absolutament venuts", ha afegit .

Rigol ha dubtat sobre la fortalesa o debilitat de l'estructura d'un altre edifici de Gaudí, La Pedrera, declarada bé cultural d'interès nacional, i ha recordat que les lleis de patrimoni indiquen que no es podrà remoure el subsòl si l'obra se'n pot veure perjudicada. Sobre aquesta qüestió, Nadal ha replicat que és una obra "acabada i consolidada", però "si hi hagués risc, abans de remoure el subsòl, és evident que l'Administració estaria obligada a micropilotar l'estructura".

El degà del Col·legi d'Enginyers de Camins de Catalunya, Josep Oriol, ha afirmat que "el risc zero no existeix" en cap obra, però ha defensat que la interacció dels tècnics de la Sagrada Família i del TGV permetrà portar a terme les tasques.

En canvi, el catedràtic de la UPC Josep Gómez Serrano ha considerat que "hi ha dubtes" sobre les repercussions de les obres del TGV i ha recordat que hi ha una sentència judicial pendent que totes les parts hauran d'acatar. Segons la seva opinió, si el túnel estigués més prop de la superfície minimitzaria l'impacte sobre la Sagrada Família, però danyaria més els edificis d'habitatges de l'entorn.

Per a Gómez Serrano, "l'actual solució és una intuïció" i podria ser un "problema". Ha estimat que "no és una bona solució" i ha augurat que "segurament donarà lloc a situacions molt difícils". Malgrat això, ha dit que "no hi ha intranquil·litat" sobre els fonaments de la Sagrada Família, però "saber com afectarà el túnel són dades complexes".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dimarts 24/02/2009 0:25

Guigui ha escrit:"...abans de remoure el subsòl, és evident que l'Administració estaria obligada a micropilotar l'estructura".
I no es més fàcil observar la possibilitat de fer passar l'AVE per un altre indret en comptes de passar riscos innecessaris? :martell2


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimarts 24/02/2009 18:06

"Les dues frases es contradiuen. Els diners de Fomento, se suposa que els paga tot Espanya, i els de la Generalitat només Catalunya. Ara, considerant el xec en blanc que els donem any rere any, és de justícia que ens en tornin una part (que, per cert, alguns diuen que "robem", tindrà nassos la cosa!)

Per tant, un cop la Generalitat haurà "avançat" aquests diners, el més probable és que Madrid se'n renti les mans, si ens atenim a l'historial"

Vamos a ver:

La generalitat no va a "avanzar" dinero alguno,porque la estación de la Sagrera se construirá a cargo de las inversiones del estado en Cataluña previstas en la disposición adicional del estatut.

La diferencia,es que antes se preveía que parte del coste se sufragaría a través de las plusvalías generadas por las operaciones inmobiliarias asociadas a la estación,y ahora con la crisis,eso ya no será posible.

Conclusión:

Hará falta más dinero público del que estaba previsto.

El quid de la cuestión,es que si ya estaba fijada la cifra de las inversiones del estado en Cataluña (que yo sepa todavía se está negociando),lo justo sería revisarla al alza,para que lo que tiene que ponerse "de más" en la Sagrera,no se quite de otro lado.

Y a partir de ahí,sólo los políticos saben donde nos llevarán.

Hacer distingos entre dinero "que paga toda España" y dinero que "sólo paga Cataluña" me parece un absurdo,pero bueno,allá cada cual.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”