El AVE y la Sagrada Familia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2009 9:51

Com a dada, us informo que les obres del mur de contenció a Sagrada Família continuen parades des de fa dies. Als veïns, ens han dit que és a causa de que s'ha de comprovar que les columnes que s'han fet fins ara funcionen correctament. Ningú no ha dit, però, què passarà si no ho fan :roll:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/09/2009 14:44

http://www.lavanguardia.es/politica/not ... ntias.html

Blanco visita la Sagrada Família y asegura que las obras del AVE cumplen con todas las garantías

El ministro viaja en el AVE de Barcelona a Zaragona con el Rey de Suecia para mostrarle los beneficios de la alta velocidad española | Fomento destinará un millón de euros para la reforma del Hospital de Sant Pau

22/09/2009| Actualizada a las 14:12h | Política

Barcelona. (EUROPA PRESS).- El ministro de Fomento, José Blanco, afirmó, tras visitar las obras de la Sagrada Família, que los trabajos subterráneos de la alta velocidad cerca del templo cumplen con todas las garantías.


Blanco subrayó que la visita "ha ido bien" y afirmó haber "certificado", junto con los ingenieros de Adif, que las obras "se están haciendo con todas la garantías que permiten el desarrollo y la construcción de esta importante infraestructura".

El ministro ha tomado en la estación de Sants de Barcelona el AVE en dirección a Zaragoza, para mostrar al Rey de Suecia Carlos Gustavo los beneficios de la alta velocidad española.

Un millón para la restauración del Hospital de Sant Pau
Fomento destinará cerca de un millón de euros a las obras de restauración de las fachadas suroeste y sureste del antiguo Pabellón de la Administración del Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, conjunto modernista Patrimonio de la Humanidad.

Blanco, y el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, han firmado en el salón de actos del antiguo hospital el convenio de colaboración para la financiación de las obras, por el que el Ministerio de Fomento destinará 953.994,46 euros con cargo al 1% cultural.

Tras la firma, el ministro Blanco ha destacado el carácter "emblemático" de este importante conjunto arquitectónico modernista y ha asegurado que "tienen que serlo todavía más", como sede de organismos, entidades e instituciones internacionales que trabajen en el ámbito de la capitalidad del Mediterráneo.

Por su parte, el alcalde de Barcelona ha agradecido la "implicación del gobierno de España" en la nueva etapa de Sant Pau, que ha calificado de "gran apuesta de la ciudad, de Cataluña y también de España", y que prueba que "el gobierno cree en la capitalidad euromediterránea de Barcelona". Joan Benito, administrador de la MIA, la Muy Ilustre Administración que gestiona el patrimonio de Sant Pau, ha pedido al ministro que "se acuerden constantemente de esta institución".

El objetivo del proyecto que financiará Fomento es restaurar los diferentes materiales, elementos y sistemas constructivos que componen la fachada suroeste y sureste del Pabellón de la Administración, para recuperar la imagen originalmente proyectada.

El recinto hospitalario de Sant Pau, proyectado a finales del siglo XIX por el arquitecto modernista Domènech i Montaner y cuyas obras comenzaron en 1905, ocupa más de 13 hectáreas en las que se alzan 17 pabellones.

Este conjunto arquitectónico fue concebido como una ciudad con calles, jardines, edificios y un kilómetro de túneles que conectan todos los pabellones. El Pabellón de la Administración se sitúa en la esquina sur del recinto y hace de acceso al eje que, en diagonal, organiza y dispone todas las edificaciones del Hospital.

El edificio, de 1.403 metros cuadrados de ocupación en planta y casi simétrico, tiene su acceso por la parte central, bajo la Torre del Reloj, y tiene dos alas laterales, de menor altura, situadas a este y oeste y que llegan hasta el límite del solar, haciendo de recepción y acotando el espacio público del sector de accesos generales.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 23/09/2009 0:52

metring ha escrit:1. • Los magistrados supervisarán los trabajos el 23 de septiembre
Us comento les "grans obres d'infraestructura" que s'han realitzat durant els dos últims dies a la zona:

1- Retirar la gran majoria de màquines, que feien lleig, deixant només les dues grues més espectaculars.
2- Escombrar a consciència el terra de la zona. Hi ha hagut una brigada dedicada a aquest fet, a més d'arreglar altres detalls menors. De ser un fangar gairebé infecte fa dos dies, ara tot està ben net i polit (per ser una obra).
3- Preparar un dels forats de les columnes amb una petita plataforma perquè els jutges hi puguin posar el nas amb comoditat.
4- Instal·lació d'una taula en un extrem. Encara no té utilitat segura, però té tot el "tuf" de taula per a canapès i cava :roll:

I entre l'espera i el muntatge del circ, les obres deu fer prop de dues setmanes que estan parades. A veure si demà, després dels canapès, es decideixen a continuar treballant.
Ara, tenint unes obres davant de casa, començo a entendre per què s'allarguen tant totes les obres.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/09/2009 8:59

A veure si s'hi passa cada dia el Sr. Blanco, per tal que avancin les obres :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/09/2009 14:42

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... milia.html

Los jueces de la Audiencia Nacional plantan a Sistach y Rigol en la Sagrada Família :?

Los magistrados que han visitado las obras del AVE en el templo para supervisarlas pasan por delante del cardenal arzobispo de Barcelona y del presidente de la Junta Constructora sin saludarles.

Barcelona. (Agencias).- Los magistrados de la Audiencia Nacional (AN) que comprobaron 'in situ' si las obras del túnel del AVE en la capital catalana pueden ser un peligro para la Sagrada Família plantaron al al cardenal arzobispo de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, y al presidente de la Junta Constructora, Joan Rigol.

Formaban la comitiva de la AN el presidente de la Sección Octava de la Sala Contencioso-Administrativa y otros tres magistrados, según el abogado del patronato del templo, Jordi Abel.

Llegaron escoltados por los Mossos d'Esquadra en una comitiva formada por una veintena de personas, que no entró al templo y que, tras una hora, se dirigió a la Sagrera.

En declaraciones a los periodistas, Sistach, que se quedó con la mano tendida a muy pocos metros del paso de los jueces, explicó que querían saludarlos. Añadió que respetan "la plena independencia de los órganos judiciales" y dijeron confiar plenamente en la justicia.

La visita se produce después de que lo hiciera ayer por sorpresa el ministro de Fomento, José Blanco.

Blanco aseguró ayer que los trabajos cumplían todas las garantías. Las obras "se están haciendo con todas la garantías que permiten el desarrollo y la construcción de esta importante infraestructura", afirmó el ministro.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 23/09/2009 14:46

Tampoc entenc què hi feia l'arquebisbe allà. Puc entendre que hi fos en Joan Rigol, però només hi haurien d'haver tècnics d'ambdues parts.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 23/09/2009 15:15

metring ha escrit:Los magistrados que han visitado las obras del AVE en el templo para supervisarlas pasan por delante del cardenal arzobispo de Barcelona y del presidente de la Junta Constructora sin saludarles.

En declaraciones a los periodistas, Sistach, que se quedó con la mano tendida a muy pocos metros del paso de los jueces, explicó que querían saludarlos.
Sincerament, una mostra de que aquests jutges careixen de tot tipus d'educació. Si actuen així, hom ha de pensar que a l'hora d'impartir justícia actuen d'una forma semblant: com a cacics.

Lamentable al meu parer.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 23/09/2009 19:58

Potser era la seva manera d'entendre la independència judicial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 25/09/2009 10:21

Doncs potser volien evitar una foto donant la mà a una de les parts implicades en l'afer, el que de cara a l'opinió pública podria entendre's com a favoritisme vers aquests



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/09/2009 10:56

D'acord, però per dir "hola que tal", tampoc no costava tant, i ara han quedat pitjor que si haguessin donat la mà.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/09/2009 11:24

Als jutges, que a més, viuen i treballen bàsicament a Madrid, tant se'ls dóna com quedin humanament. Però s'hauria pogut muntar un sidral des del punt de vista ètico-professional si haguessin donat públicament la mà a representants d'una part implicada.

Donades aquestes circumstàncies, els entenc. Els que possiblement van mesurar malament tot això van ser els del Patronat de la Sagrada Família, que es deurien pensar que allò era una campanya de màrqueting.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 28/09/2009 9:45

completament d'acord amb tu



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dimecres 07/10/2009 2:19

Totalment d´acord. Si jo ves sigut el jutge tampoc els hi ves donat la ma. El comite de recepçio amb bisbe i tot te un tufet antic, que recordava quand anava el bisbe a tots el actes publics, i are estem en un estat laic.
En quan els del patronat, ja fa temps que sospito dues coses amb aquesta historia: 1º ) Que lo que tenen es po , pero es per un negoci millonari ( nomes s´ha de veure les cues qui hi ha de turistes).
2º) Presiona per treure diners a Madrid per els seus propis interessos, en forma de donacio o algo per el temple.
Desgraciadament a Catalunya, culpa a Madrid, i despres treure profit, s´tornat en un bon negoci, i no nomes en el Orfeo Catala.
Barcelona necessita aquesta obra i es de poc sentit civic, lo que fan aquests del Patronat i el capellanets, docnc ja es conegut que qualsevol religio fa lo imposible per evitar el progres, i aquest ho estan demostrant.
Lo mes leeig de tot, es com s´aprofitan de la por aliena ( la memoria del Carmel) per intentar conseguir aturar unes obres molt importants per Catalunya i Barcelona.
A la llarga donare mes servei el tunel, que el temple.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 07/10/2009 7:55

suiza1957 ha escrit:Totalment d´acord. Si jo ves sigut el jutge tampoc els hi ves donat la ma. El comite de recepçio amb bisbe i tot te un tufet antic, que recordava quand anava el bisbe a tots el actes publics, i are estem en un estat laic.
Perdona, però no siguem hipòcrites. La Sagrada Família no és especialment un monument laic. Així que la presència del bisbe està més que justificada.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/10/2009 9:26

Apart, no es tracta que siguin bisbes, sino d'una qüestió de bones maneres.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/10/2009 20:44

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... milia.html

CiU pide a la UE que paralice las obras del AVE ante el riesgo para la Sagrada Familia

Tremosa dice que la construcción de "un nuevo túnel, extremadamente cerca de los cimientos" del templo "puede causar daños irreparables en el edificio"

07/10/2009 | Actualizada a las 20:27h | Ciudadanos

Bruselas. (EFE).- El eurodiputado de CiU Ramón Tremosa pidió hoy a las instituciones europeas que "paralicen y estudien" las obras de construcción del AVE en Barcelona ante el "riesgo" para la Sagrada Familia.

"La construcción de un nuevo túnel, extremadamente cerca de los cimientos de la Sagrada Familia, puede causar daños irreparables en el edificio", advirtió el parlamentario catalán durante el turno de intervenciones libres del que disponen los diputados en cada sesión plenaria de la Eurocámara.

Tremosa recordó al hemiciclo que aunque el gobierno español asegura que no hay problemas, "este año las máquinas tuneladoras de una nueva línea del metro de Barcelona han tenido múltiples incidentes en condiciones de terreno similares".

Antes de su intervención de hoy, que facilitó por escrito a la prensa, el parlamentario ya había enviado varias interpelaciones a la Comisión Europea (CE) pidiendo que estudiase el asunto.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 08/10/2009 12:35

CiU pide a la UE que paralice las obras del AVE ...para luego poder acusar a los socialistas del retraso en la conexión Sants-Sagrera-Frontera francesa

:avall



Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dijous 08/10/2009 15:23

Sólo les ha faltado pedir que junto a la paralización de las obras del AVE construyan la estación en Sant Cugat...

:)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 09/10/2009 0:36

No ho vaig comentar, però fa com a mínim 1 setmana que les obres tornen a estar en marxa i s'estan fent més pilars del mur, acostant-se cada vegada més a la façana de la Sagrada Família.
Pel que sembla, no s'ha esperat al veredicte dels jutges i s'ha decidit tirar pel dret. Els rumors diuen que els pilars ja fets s'han desviat 20 centímetres de l'eix previst, però que aquesta magnitud entra dins de la tolerància possible.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 09/10/2009 1:01

Aureli ha escrit:construyan la estación en Sant Cugat...
Si, no sigui cas que el Vallès Occidental poguem progressar, tirar endavant i anar a la resta del món sense passar per Barcelona... :roll:



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”