El AVE y la Sagrada Familia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Utòpica estació AV a St. Cugat

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/10/2009 1:05

Doncs res, a construir frenèticament línies de metro i rodalia que vagin totes a parar a St. Cugat o a qualsevol punt del Vallès Occidental. O deixar desabastida la ciutat més gran de la regió metropolitana justificaria també aïllar la gent del Maresme i el Baix Llobregat?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 09/10/2009 1:10

Guigui ha escrit:Doncs res, a construir frenèticament línies de metro i rodalia que vagin totes a parar a St. Cugat o a qualsevol punt del Vallès Occidental. O deixar desabastida la ciutat més gran de la regió metropolitana justificaria també aïllar la gent del Maresme i el Baix Llobregat?
És que jo, a diferència de vosaltres, no m'oposo a les estacions de Barcelona. Jo reclamo l'estació al Vallès com a complement, per evitar que fem voltes enormes de fins a 50 km. I si ha de servir per millorar les comunicacions en transport públic internes a la comarca benvingut sigui.

I una altra cosa: també beneficaria al Baix Llobregat Nord, els hi quedaria molt més a prop. Hi ha vida més enllà de Sant Feliu de Llobregat.



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Divendres 09/10/2009 3:51

Me sorpren aquest interes del de CIU per les obres publiques ferroviaries. Deu ser que com estan a l ´oposicio tenent algo que dir, perque mentres manavan el seu pas en materia ferroviaria a Catalunya, va ser com travessar el desert. No van fer res, nomes obstaculitzar tot , tant l ´AVE, com la renovacio de la liena de Puigcerda, i mes lineas de tren. Tot erant pegas, i ara sembla que debia ser el 3 per cent.
I ara que el jutges no els hi han donat la rao, pues a Europa, y em figuro que seguirant fins l ´ONU, i si fa falta al Tribunal de les Galaxies.
Esta clar que la politica de transport public no es lo fort de CIU i PP, mes interessats en el trasnport privat, per raons comercials que d´interes politic.



Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Divendres 09/10/2009 9:16

UT596001 ha escrit:
Aureli ha escrit:construyan la estación en Sant Cugat...
Si, no sigui cas que el Vallès Occidental poguem progressar, tirar endavant i anar a la resta del món sense passar per Barcelona... :roll:
Compte, que ningú està negant que es faci l'estació de Sant Cugat com a complementària de les principals de Sants i Sagrera. Precisament a l'època de CiU només es volia fer l'estació de Sant Cugat fora d'on hi ha la major aglomeració de persones de l'àrea metropolitana, no fotem! :o



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/10/2009 10:05

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... premo.html

El Supremo deja pasar el AVE por Sagrada Família

El Alto Tribunal, como antes hizo la Audiencia Nacional por dos veces, niega la paralización de las obras junto al templo

JOSÉ MARÍA BRUNET | Madrid | 09/10/2009 | Actualizada a las 01:44h | Ciudadanos

En la Audiencia Nacional han respirado más tranquilos. Ahora ya no es sólo esta instancia judicial la que, al menos por ahora, ha permitido que el AVE pase por la calle Mallorca, junto a la Sagrada Família. El Tribunal Supremo (TS) acaba de entrar en el asunto, dejando que el tren siga por el trayecto previsto, sin acceder a la petición del Patronat del templo para que las obras sean paralizadas cautelarmente.

La solicitud de detener la construcción del túnel del AVE ha sido realizada de forma reiterada ante la posibilidad de que perjudique la estabilidad de la Sagrada Família. La Audiencia Nacional ha resuelto por dos veces que no procede parar las obras. Cuatro magistrados de la sala de lo contencioso llegaron a desplazarse el pasado 23 de septiembre a Barcelona para verificar que los trabajos del AVE no perjudican la seguridad del templo. Pero el pleito sigue con un sinfín de recursos. Uno de ellos ha llegado al Supremo, y la respuesta ha vuelto a ser negativa.

Curiosamente, el recurso que ha permitido que el Supremo se pronuncie no fue interpuesto por el Patronat, sino el Gobierno, por medio del abogado del Estado, en representación del ente responsable del proyecto, Adif. Lo que se discutía es si la Administración tiene que aportar o no al pleito el proyecto definitivo de construcción del túnel. La Audiencia dijo que sí tiene que entregarlo, porque es imprescindible conocerlo para resolver sobre el fondo del asunto. Adif, en cambio, pretendía que en este pleito sólo se discutía sobre el estudio informativo previo, que fue cuando se inició el proceso. Es una discusión técnica, de derecho administrativo, pero trascendente. Y el Supremo la ha resuelto denegando la pretensión del Gobierno de no aportar el proyecto de construcción definitivo pero pronunciándose al mismo tiempo sobre la improcedencia de paralizar las obras del AVE.

La sentencia del Supremo –de la que ha sido ponente el magistrado Ramón Trillo– obliga asimismo a la Administración a comunicar de inmediato la aparición de cualquier circunstancia de la obra que pueda causar algún daño a la Sagrada Família. La Audiencia Nacional ya había exigido a Adif que le informe de toda eventualidad de la construcción del túnel que pueda perjudicar al templo. Dicho en pocas palabras, que al menor indicio que el monumento corriera algún riesgo, debía exponerlo sin dilación, en principio a la Audiencia, que es la primera instancia que lo ordenó. Pero si las obras avanzan sin novedad, tanto la Audiencia como el Supremo dejan que sigan.



Lluísbcn
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: Lluísbcn » Divendres 09/10/2009 22:31

Personalment em sembla que CiU s'equivoca volent portar el tema de la Sagrada Família tan lluny. Al cap i la fi, en el seu moment estaven conformes, i ha estat amb el pas del temps que han adoptat aquesta postura, intentant presionar just abans de les últimes eleccions generals al PSOE (que va arribar a pensar-se fer-los cas, i va provocar que l'alcalde de Barcelona hagués de publicar una carta pública en la portada de la premsa reclamant el túnel i forçant al PSOE a tirar endavant amb la licitació), i després apadrinant qualsevol intent de frenar-lo quan haguessin pogut oblidar el tema i ningú els ho retreuria.

Després de molts anys que estan a la Generalitat CiU va considerar que el transport públic era innecessari (el pla de transport de 1984 que abandonà la majoria de projectes de la dècada anterior i apostà pel transport privat com a principal mitjà, i que van provocar un desfasament que de moment sembla insuperable amb Madrid), els últims anys del seu govern, no sé si per qüestió electoralista o per recapacitació, van tornar a apostar pel transport públic, amb projectes amb més o menys encert i elaboració, i que en general han estat continuats o duts a terme pel tripartit; i ara sembla que tornen a postures anteriors i al meu parer, poc afortunades; i que deixen la pregunta oberta de què passarà amb els projectes actuals si l'any que ve, com sembla força previsible, CiU torna al poder a la Generalitat, o si l'any 2011 arriba a l'Ajuntament de Barcelona.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Divendres 09/10/2009 23:57

Bé, jo soc partidari del TGV sense reserves i no veig malament l'estació de la Sagrera, ara, com arribar allà ja és una altra història.
Durant anys hem assistit a un conjunt de suposats estires i arronses, amb pancartes sobre l'AVE pel litoral, sobre la Sagrada Família que si caurà o no caurà i sempre fent soroll en mig d'un emapatx informatiu que ratllava i ja es passa de la desinformació. Arribà un moment en que un pensa que és millor passar de tot i que ja s'ho faran. El que m'estranya, per dir-ho suau, és que ja fa cosa de dos anys que per un casual en el meu lloc de treball, me n'assabento de que en realitat ja estava tot dat i beneït i que fins i tot ja tenien assignada la contracta que faria les obres pel carrer de Mallorca, mentre que encara feien veure que s'ho pensaven i que escoltaven els veins, que els tenien en compte, vaja. La realitat és que se n'estaven enfoten amb tota la barra. Soc veí del barri encara que les obres no m'afecten gens, però sincerament i sense pretendre faltar al respecte de ningú, la Sagrada Família no em fa ni fred ni calor, si cau estic prou allunyat per a que no em pugui caure al damunt i agafant el metro a Hospital de Sant Pau evito que em pugui caure a sobre per accident, és més, si cau, s'hauran acabat els autocars de "Guiris", els pidolaires, els carteristes, els mormons, els bars sorollosos, etc, etc. Els preus dels tallats i cafès tornaran a index raonables, sense menyspreuar que deixarem de ser extres sense cobrar d'un parc temàtic turístic, d'una màquina de fer diners. He nascut aqui i apart d'un parèntesi de 15 anys passats a Lleida la resta de la meva vida l'he passada al costat de tan singular edifici, inclusiu, de molt jovenet havia anat amb la guardiola posant la bandereta al personal (Recordeu?, llavors que era un trocet de paper que es fixava amb una agulla de cap a la solapa de la víctima elegida) per tant, la tinc més vista que el TBO i ara s'ha convertit en una incomoditat, en una molèstia que fa disminuïr la qualitat de vida d'un barri tradicionalment tranquil.
Ara bé, Tant costa escoltar el que demanaven els veins?. Era realment el tunel sota el carrer de Mallorca l'única solució per arribar a la Sagrera? O ens trobem davant d'una cacicada de la indústria del ciment?. Son necessaris tants tunels i soterraments que encaixonen les vies i hipotequen el desenvolupament futur de les comunicacions?
La part més afectada del barri, ademés de patir les incomoditats que provoca l'existència de la faraònica mole de formigó i pedra, ara li toca empassar-se les obres del tunel amb la maquinària ciclòpea com la de la foto (i en tinc d'altres al rodet de més contundents), el soroll ensordidor i la brutícia consegüent. I al damunt en tenen per anys.
Fitxers adjunts
Obres AVE carrer Mallorca Padilla.jpg
Obres AVE carrer Mallorca Padilla.jpg (192.23 KiB) Visualitzat 5843 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 10/10/2009 0:28

Lluísbcn ha escrit: i que deixen la pregunta oberta de què passarà amb els projectes actuals si l'any que ve, com sembla força previsible, CiU torna al poder a la Generalitat, o si l'any 2011 arriba a l'Ajuntament de Barcelona.
Què vols que passi? El de sempre, que l'equip de govern, sigui quin sigui, continuarà les obres com si res, i l'oposició es dedicarà a criticar-les. Tant els fa als polítics defensar una infraestructura (o qualsevol cosa) o no. L'únic que compte és criticar el que fa el contrari i punt.

En aquest punt, de tota manera, cal apuntar que l'època CiU pel transport públic no va ser bona en general (jo exceptuaria els FGC que sí han donat un gran pas endavant), però també és cert que quan van veure la possibilitat de perdre les eleccions es van bolcar a fer inversió.
Ara, el tripartit, l'únic que fa és continuar les obres de l'anterior govern i res més. Quines obres han començat ells? Només fan estudis i més estudis, però res es concreta. On és l'Eix Transversal Ferroviari? On són les millores en autobusos i ferrocarrils? I les rebaixes i rescats d'autopistes que predicaven des de l'oposició? Tot són dibuixos i anuncis, però no hi ha res de real. I quan fan alguna cosa, és per retallar el que volia fer l'anterior govern (Bracons, 4t cinturó, etc.).

I és que no ens enganyem. La pitjor tragèdia en matèria de ferrocarril que s'ha perpetrat mai a Espanya va ser el tancament massiu de línies de 1985. I va ser obra del PSOE, incloent els diputats del PSC... per tant, jo no espero massa cosa bona d'aquesta gent.

Hem sortit del foc, per caure a les brases.
lauria1226 ha escrit:Soc veí del barri encara que les obres no m'afecten gens, però sincerament i sense pretendre faltar al respecte de ningú, la Sagrada Família no em fa ni fred ni calor, si cau estic prou allunyat
Ho sento, et guanyo... veí pràcticament al davant de la Sagrada Família, costat carrer Mallorca. Ara mateix, tinc les taladradores a 20 metres del balcó :D A mi si cau, possiblement sí que em toqui... Ah, i potser serien més barats els cafès, però tota l'activitat econòmica del barri (i bona part de BCN) se n'aniria a fer gàrgares. Em sembla que no surt a compte.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 10/10/2009 1:12

wefer ha escrit:On són les millores en autobusos i ferrocarrils?
Tot i que sóc el primer en denunciar la mala situació de la xarxa d'autobús interurbà a Catalunya, si una cosa puc dir bona dels que manen ara és que almenys es prenen seriosament la millora de l'autobús interurbà a Catalunya, doncs en els últims dos-tres anys s'han millorat un futimer de línies i la renovació del parc mòbil ha estat espectacular. Queda molt per fer, per això, i espero que el ritme no caigui.

Ara, és l'únic de bo que puc dir d'ells.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dissabte 10/10/2009 9:19

:martell1 Home, wefer, ja ho sé. Voldria que se m'interpretés amb ironia i sarcasme. El sentit de tot plegat és que darrere de tota la campanya mediàtica sobre el temple expiatori la opinió, les molèsties i perquè no?: el perill que suporten els veïns han quedat ignorats i silenciats. En quan als beneficis econòmics que representa? tinc els meus dubtes i no puc opinar al 100% per manca de dades fiables, però a simple vista i "grosso modo" pel conjunt d'habitants en general, els nºs no surten o a tot més son la xacolata del lloro. (habitualment els pròpis del lloc no comprem samarretes del Barça o del Madrid, ni banderes amb un toro al mig, ni postals, ni barrets de torero, ni banderilles, etc)(Si Gaudí aixequés el cap!)

Has donat en el clau en un aspecte fonamental; Ningú fins ara, s'ha plantejat el perill per les vides de les persones. Que si El patrimoni cultural, que si els beneficis econòmics per la ciutat, etc, etc.

També en el meu comentari el que acabava plantejant, no és de derribar l'obra de Gaudí i successors mediàtics, sinó el que qüestionava és la necessitat del tunel pel carrer de Mallorca que és on radica el problema.

I el que en volia desprendre és aquesta pregunta: Entre treballadors i ciutadans, quantes vides costarà l'obra?. En un païs de Record Guiness d'accidents laborals, de trànsit i demés?
Segur que en el vertex de la piràmide dels responsables, n'han previst una xifra i com actuar de cara a que els costos per a ells siguin els mínims, dedicant-li una partida pressupostària amb un mínim de principi i un màxim (Literalment: Fer el "Gitano", amb tots els meus respectes pel poble Romaní)

Em molesta profundament el cinisme la hipocresia i l'arrogància que ha envoltat el cas (Per totes les parts) i vull expressar que jo també en sé, com una manera de dir que se'ls veu el llautó, que no son més importants que ningú i que no ens han d'impressionar les ínfules socials que es donen, al cap i a la fi, l'obra la faran ,segurament, treballadors immigrants mentre que aquells, son, realment, del tot innecessaris.

En poques paraules: El que es considera la darrera catedral d'Europa, em temo que ha estat utilitzada com a cortina de fum per ocultar els interessos multimilionaris dels gurús del ciment, que al damunt se serviran de mà d'obra barata contractada a través de prestamistes mitjançant contractes vergonyosos (I ara amb la crisi i l'atur apretant encara més). Tant les persones com les màquines son de lloguer.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dissabte 10/10/2009 20:21

Aquest, penso, és el tema de fons de la meravellosa pel.lícula de John Frankenheimer, magistralment interpretada per Burt Lancaster, "El Tren" on surt la controversia de salvar uns quadres, obres d'art insustituïbles a costa de les vides de persones també insustituïbles. L'escena final del discurs del comandant nazi és força esclaridora, amb un contingut totalment classista i de despreci total cap a la vida humana (De fet acabaven d'afusellar ostatges innocents), mentre s'autoatorgava la propietat moral de la bellesa per qüestions de classe, tot fent gala d'una arrogància perversa i immoral.

La Sagrada Família por ser insustituïble però les persones implicades també ho son i no canvio la vida de ningú per una obra que malgrat no sigui políticament correcta la meva opinió la considero megalòmana. La salut i el benestar de les persones han d'estar pel damunt de tot.

Tornant al tema del tunel, ho veig com un episodi més de la febre soterradora sobre el ferrocarril que envaeix aquestes terres, apart d'altres consideracions, em sembla que aquest tunel del carrer Mallorca hipoteca el desenvolupament futur del TGV. I el trobo, com d'altres, tan superflu com innecessari.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/10/2009 0:05

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=

La protección del túnel de la Sagrada Família cumple con holgura las normas

1. • Las obras de la contención de 41 metros de fondo cruzan Sardenya y llegan a la fachada de la Glòria
2. • Los 16 pilotes perforados de los 120 previstos solo se desvían 20 centímetros de los 82 que permite la UE

RAMON COMORERA
BARCELONA

Las obras del túnel del AVE, ahora sí, han llegado literalmente a las puertas de la Sagrada Família en la calle de Mallorca. El pasado viernes, empleados de Sacyr, la constructora que ejecuta la galería de Sagrera a Sants, trabajaron por primera vez en la manzana del templo para sacar la parada de bus de la esquina con Sardenya. Su objetivo fue dejar libre la acera donde continuará en pocos días la perforación de los 120 pilotes de la pantalla subterránea de protección de los cimientos y del subsuelo del templo que se ha iniciado en la plaza que tiene el nombre del monumento. Allí se han hecho ya 16 columnas y se ha comprobado, según el gestor de infraestructuras Adif, que su desvío al llegar a los 41 metros de profundidad máxima es, en el peor de los casos, del 25% sobre lo que permite la normativa europea.
La inclinación de fondo de estos pilotes respecto a la vertical podría ser un problema para los cimientos de la fachada de la Glòria, con los que colisionarían, y para el avance de la tuneladora que pasará a un metro escaso y se los encontraría invadiendo su ruta bajo la calle de Mallorca. Sin embargo, tales desvíos, habituales e inevitables en trabajos geotécnicos, no han superado los 20 centímetros cuando la norma UNE-EN 1536, adoptada por España en el 2000, prevé en el apartado 7.2 una tolerancia máxima de dos centímetros por metro de profundidad. Es decir, que el pilote que más se ha torcido lo ha hecho un 25%, «la mitad de la mitad», dicen los técnicos de Adif, del límite de 82 centímetros.

ESTUDIO DE IMPACTO / Las columnas hechas hasta ahora forman parte, aunque sean definitivas, de la prueba que la empresa independiente de ingeniería Intemac realiza para el último informe sobre el impacto del túnel en el templo acordado entre este y Adif. El estudio está casi listo y la perforación prosigue con el inicio la semana pasada de otros dos pilotes en la misma esquina de Mallorca-Sardenya, lados montaña y Llobregat. Adif no aclaró el viernes si las nuevas columnas también se estudiarán o bien son el inicio definitivo de la hilera de 240 metros de largo que se construirá hasta Lepant.
Los responsables de la Sagrada Família consideran que antes de avanzar se debe cerrar, y aceptar por ambas partes, el estudio de Intemac. E insisten en que las desviaciones pueden ser mucho mayores en los pilotes situados al lado mismo de los cimientos de la fachada de la Glòria por la fuerte presión que ejerce allí el gigantesco edificio. El abogado del patronato, Jordi Abel, ha cuestionado los resultados de unas pruebas hechas a 60 metros.
En todo caso, el templo asume de hecho que por ahora la Audiencia Nacional ha rechazado tres veces su petición de parar cautelarmente los trabajos, aunque mantiene la inusual tutela sobre las obras y sin descartar intervenciones futuras. Una prueba de esta aceptación fueron las negociaciones que mantuvo el viernes a mediodía con responsables de las perforaciones el arquitecto jefe Jordi Bonet frente a la estratégica puerta de acceso del personal que contruye la basílica situada en la calle de Mallorca. Ambas partes hablaron, con comentarios incluidos al otro lado de la calle de un guía turístico francés que reconoció a Bonet, sobre la mejor forma de ocupar la acera dejando espacio para entrar.
La Sagrada Família sostiene que la pantalla puede ser más perjudicial que el túnel por la cercanía al templo y su efecto barrera sobre las corrientes de agua subterráneas. Adif insiste, en cambio, en que será permeable, evitará el impacto de las vibraciones de la tuneladora cuando en la primavera-verano del 2010 excave en la zona y neutralizará posibles movimientos del terreno.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 13/10/2009 15:27

suiza1957 ha escrit:Totalment d´acord. Si jo ves sigut el jutge tampoc els hi ves donat la ma. El comite de recepçio amb bisbe i tot te un tufet antic, que recordava quand anava el bisbe a tots el actes publics, i are estem en un estat laic.
En quan els del patronat, ja fa temps que sospito dues coses amb aquesta historia: 1º ) Que lo que tenen es po , pero es per un negoci millonari ( nomes s´ha de veure les cues qui hi ha de turistes).
2º) Presiona per treure diners a Madrid per els seus propis interessos, en forma de donacio o algo per el temple.
Desgraciadament a Catalunya, culpa a Madrid, i despres treure profit, s´tornat en un bon negoci, i no nomes en el Orfeo Catala.
Barcelona necessita aquesta obra i es de poc sentit civic, lo que fan aquests del Patronat i el capellanets, docnc ja es conegut que qualsevol religio fa lo imposible per evitar el progres, i aquest ho estan demostrant.
Lo mes leeig de tot, es com s´aprofitan de la por aliena ( la memoria del Carmel) per intentar conseguir aturar unes obres molt importants per Catalunya i Barcelona.
A la llarga donare mes servei el tunel, que el temple.
No estem en un estat laic, l'estat és aconfessional, que no és lo mateix.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimecres 14/10/2009 11:22

Jo continuo amb la meva. La singular edificació fixa totes les mirades. La postureta dels magistrats, encara fomenta més que se'n parli. I mentre es parli de la massa de formigó i pedra, no es parla de la gent. Sembla que un immens troç de roc i àrids té tota la importància del mon i la gent, tant la que treballa a la inacabada obra com la que treballa al tunel com els veins que pateixen ambdues circumstàncies, no els importa absolutament res, ni als Rigols, ni als jutjes, ni als encarregats ni molt menys als responsables, que només volen resultats i que les partides pressupostàries siguin favorables als seus interessos de vol gallinàci. Els previsibles morts que hi haurà, també se'ls enfum. Quan això passa, només es preocupen de posar una "Misse en escene" per endinyar-li la culpa al mort.

Jo, per sort o per desgràcia, m'he trobat en un cas de la mort d'un company en una obra i us puc assegurar que el que vaig veure, fou l'aflorament de les misèries humanes a uns nivells dificilment imaginables. Veure una dona jove amb fills de curta edat trobar-se davant del cop de mall que suposa saber que els seu marit no tornarà mai més de la feina, és molt dur. Però encara és més dur veure que els resposables per activa o per passiva de la seva mort giren el cap cap un altre cantó, fan recaure la responsabilitat en l'accidentat, deliveradament i pensen "Ajo y Agua".

Aqui unes fotos on NO surt la versió megalòmana de "La Pedrera"
Fitxers adjunts
maquina de pessigar i fer pantalles.jpg
Pessigar i fer pantalles per a alguns pot ser sinònim de Bufar i fer ampolles però res més allunyat de la realitat.
maquina de pessigar i fer pantalles.jpg (286.94 KiB) Visualitzat 6036 cops
Mallorca-Padilla.jpg
Mallorca-Padilla.jpg (234.74 KiB) Visualitzat 6034 cops
Encantador paisatge urbà.jpg
Encantador paisatge urbà.jpg (250.48 KiB) Visualitzat 6034 cops
lauria1226 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 14/10/2009 11:25, en total s’ha editat 1 vegada.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/10/2009 11:24

:( Així està el tema de deshumanitzat...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 14/10/2009 11:52

lauria1226 ha escrit:Aquest, penso, és el tema de fons de la meravellosa pel.lícula de John Frankenheimer, magistralment interpretada per Burt Lancaster, "El Tren" on surt la controversia de salvar uns quadres, obres d'art insustituïbles a costa de les vides de persones també insustituïbles. [...]
Pel·lícula que hauria de ser de capçalera per a tots els que ens agraden "els trens" en general.

La discussió entre els dos comandaments alemanys, gairebé al final de la pel·lícula amb el tren immobilitzat, sobre qui ha de fer servir el comboi carreteril si els ferits en retirada o els quadres és impressionant.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/10/2009 21:40

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... milia.html

Las obras del AVE dejan sin agua el templo de la Sagrada Familia :?

Un reventón en la calle Mallorca deja inútiles todos los grifos del monumental edificio ideado por Gaudí

Joel Albarrán Bugié | Barcelona | 14/10/2009 | Actualizada a las 18:14h | Ciudadanos

"Dicen que es una obra que se hace con la máxima seguridad y una cosa tan básica como saber donde está una cañería no la saben…"

Así se expresa Jordi Faulí, el arquitecto director adjunto de las obras de la Sagrada Familia, que desde las cuatro de la tarde está sin agua por culpa de un reventón causado por las obras del polémico túnel del AVE.

Fuentes de Aigües de Barcelona (AGBAR) han confirmado que una máquina de las obras ha causado una avería que sólo ha afectado al ramal que lleva agua al templo, motivo por el cual los vecinos sólo han notado una bajada de presión. La Sagrada Familia debería recuperar el fluido esta misma tarde o noche.

Fuentes de Adif, el ente público responsable de las obras del AVE, han reconocido que una de sus máquinas ha golpeado accidentalmente una válvula de agua, pero afirman que no ha sido unn reventón sino que el corte se ha producido controladamente para llevar a cabo la reparación.

"Tenemos los suministros en la calle Mallorca y estaban avisados", asegura Faulí, quien afirma haber visto el agua corriendo por la calle Mallorca y atribuye el accidente a que alguien ha debido de pensar que las cañerías ya habían sido cambiadas de sitio.

"Cosas que pasan"
Faulí reconoce que "son cosas que pasan" y que, dada la hora en la que se ha producido el reventón, no ha causado prácticamente ningún contratiempo en la construcción del templo, pero sí ha habido que cambiar algunos planes de trabajo. Si el reventón hubiera sido a primera hora de la mañana, los problemas habrían sido mucho mayores.

De todos modos, quienes sí están sintiendo las molestias causadas por el corte de agua son los trabajadores y los miles de turistas que visitan la Sagrada Familia cada día y que en estos momentos no tienen agua corriente ni pueden ir al servicio.

Los responsables del templo tienen plena confianza en que el incidente estará resuelto antes de que las obras se reinicien este jueves por la mañana.

Aunque se trate de un incidente en el fondo "insignificante", según admite el propio Faulí, ésta es ya la primera molestia que provocan las obras del AVE en una obra que las teme y las ha rechazado desde el primer momento porqué cree que pueden afectar la singular estructura del templo de Gaudí.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/10/2009 22:09

El que em rebenta d'aquest incident no és l'afectació del monument, sinó que tot plegat és un fidel reflex de com es mou aquest país: a base de potineria i de fer-ho tot malament i barat per no haver de pagar sous decents a personal intel·lectualment capacitat per a la seva feina. I, tal com van les coses, mai no sortirem d'aquest pou (o potser hauria de dir esvoranc?).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sanjo888
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: sanjo888 » Dimecres 14/10/2009 23:02

Guigui ha escrit:El que em rebenta d'aquest incident no és l'afectació del monument, sinó que tot plegat és un fidel reflex de com es mou aquest país: a base de potineria i de fer-ho tot malament i barat per no haver de pagar sous decents a personal intel·lectualment capacitat per a la seva feina. I, tal com van les coses, mai no sortirem d'aquest pou (o potser hauria de dir esvoranc?).

Quina exageració deu meu, mini incidents d'aquests passen a tots els llocs(incluit aquests paisos que teniu tan idealitzats com els nordics, alemanya, frança etc), pero nose la tendencia que tenim aqui de dramatitzaru tot i criticar tot.


X cert ola es el meu 1 misatge aqui, fa dies que us llegeixo ja que feia temps qe buscava un forum aixis i alfinal le trobat.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 14/10/2009 23:06

A totes les obres i a tot arreu sempre hi ha el risc de punxar una canonada. Recordo fa temps en una obra al polígon Les Goules d'aquí Tona, que un empleat de l'empresa d'aigües (SOREA) li deia al maquinista, "No conec cap maquinista, que no hagi reventat un tub d'aigua, i si n'hi han, és que fa poc que porten màquina, o són uns manetes". Aquest és un dels riscos de fer passar tots els serveis soterrats, perquè les façanes de les nostres cases es vegin més maques estèticament.
Fa 6 anys, vam estar 3 dies sense llum i aigua durant 3 dies, a causa de l'esclafit, i vam tirar de gups electògens i dutxar-nos com podiem. Però esclar, la principal atracció turística de la capital, no pot quedar mai sense aigua.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”