El AVE y la Sagrada Familia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
sanjo888
N2
N2
Entrades: 17

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Entrada Autor: sanjo888 » Divendres 16/10/2009 13:54

Lluita1714 ha escrit:Home, les esquerdes... pel pas del temps... quina casualitat, el temps passa només quan es fan obres, ja sigui a Gornal, a Clot, o al Carmel (posteriors a l'accident).

Si fossin pel pas del temps no serien ni tant grans, ni simultànies.
Qui ha dit que totes sigin pel pas del temps? :?

i dale am dir coses qe no son vritat, he dit qe tambe apareixen esquerdes am el pas del temps, i que aquestes no sels i dona tanta importancia perque clar, llavors no sortiras a la tele a queixarte del temps. No que les esquerdes del clot etc sigin per el pas del temps -_-'' , pero son cosas molts cops inevitables. Aixo si, si apareixen que els tapin ells ( la empresa que cosntrueix el tunel) que per una esquerda o unes esquerdes no te perque pasar re. ( i no em vingis am el carmel, perque aixo va ser una cagada mol gran, i " gracies" a aquesta cagada, ara es fan les coses am mol mes cuidadu.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 16/10/2009 13:59

Home, ho dic perquè no està bé comparar les causes naturals de les provocades.

No ens queixem de que plou i ens mulla la roba, però si algú amb una mànega ho fa, encara que accidentalment, ens queixarem. Perquè les esquerdes poden ser l'indicador de perill, i l'edifici pot caure si no està ben fet.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 16/10/2009 14:20

Lluita1714 ha escrit:Perquè les esquerdes poden ser l'indicador de perill, i l'edifici pot caure si no està ben fet.
Exactament, poden, però no necessariament han d'indicar això. El que passa és que aquí, després de trucar al tècnic per vingui a mirar-s'ho, després truquem a la premsa per fer el que fa la premsa: d'un gra de sorra en fa una muntanya.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 16/10/2009 14:37

Però si les coses es fessin bé, no haurien de provocar esquerdes, o almenys no tantes, o potser és que a la resta de ciutats, la premsa sensacionalista no existeix?s


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 16/10/2009 18:32

Lluita1714 ha escrit:Home, les esquerdes... pel pas del temps... quina casualitat, el temps passa només quan es fan obres, ja sigui a Gornal, a Clot, o al Carmel (posteriors a l'accident).

Si fossin pel pas del temps no serien ni tant grans, ni simultànies.
Les esquerdes son per la mala construcció dels edificis i per tant el problema no té perquè estar en els túnels. Evidentment els túnels fan que les esquerdes poc superficials apareguin abans però generalment són esquerdes poc importants que amb una bona actuació s'eliminen i no tornen a sortir, és a dir no només posar-hi guix i ja està.

Dir que les coses aquí es fan sempre malament i a la resta del món sempre bé em sembla molt agosarat i desencertat. Desprès resulta que quan som pioners en alguna cosa ens estranyem pq amb aquest pessimisme no m'extranya.

Optimisme? toc-toc :cop

Per altra banda em sembla bé que els veïns diguin que no passi l'AVE per allà que el facin passar per un altre lloc però demanar que el facin passar pel litoral quan allà tbe hi viu gent i allà si que hi podrien arribar a haver-hi problemes de debó em sembla penós i d'un egoista flipant.

Resulta que hi ha moltes ciutats que hi fan passar l'AVE soterrat i allà ningú no s'ha queixat fins que realment han tingut les esquerdes al damunt, com per exemple a Vilafranca del Penedès on a unes cases hi han sortit esquerdes. Però qualsevol que hagi vist aquelles cases de fora pot veure que les esquerdes no són 100% culpa de l'AVE sino de la casa que s'està caient pq es més vella que el tato, mal cuidada, etc.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 16/10/2009 18:33

Lluita1714 ha escrit:Però si les coses es fessin bé, no haurien de provocar esquerdes, o almenys no tantes, o potser és que a la resta de ciutats, la premsa sensacionalista no existeix?s
A part de que d'esquerdes se n'han parlat de moltes, però per la tele sempre ensenyen les mateixes.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Diumenge 18/10/2009 11:45

Recuperant el fil de l'incident de la canonada d'aigua, ja comença a ser hora que l'Ajuntament de Barcelona faci un inventari real i fidel dels serveis subterranis que hi ha a la ciutat, actualment obrir un carrer és una autèntica aventura perquè mai saps què et trobaràs, qualsevol coincidència entre els plànols de serveis i la realitat és pura coincidència. No és gens estrany que apareguin cables elèctrics on al plànol hi constava una conducció d'aigua, que on teòricament no hi havia res aparegui una canonada d'aigua i que on se suposa que hi ha la canalització de la línia telefònica resulta que només hi ha terra o fang d'una microfuita de la conducció d'aigua d'abans.

És més segur obrir el carrer sense cap plànol i amb la prudència necessària pel fet de poder-te trobar qualsevol cosa que no confiar en una informació incorrecta i que és la causant de bona part de les incidències als serveis quan es fan obres al carrer.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Diumenge 18/10/2009 13:12

Como en alguna ocasión he dicho, que fácil es hacer la crítica destructiva, arriba hay unos cuantos mensajes que lo ratifican. Mezclar prensa, política, manipulación, 3%, técnicos es un embrollo tal que no saldremos. Debemos confiar en las personas responsables, que pueden haber incidentes, por supuesto, siempre los ha habido y los habrá, es inevitable.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/10/2009 13:34

Y esto me lleva al primer mensaje. Si es inevitable cometer errores, para qué corremos el riesgo de pasarlo bajo la sagrada família?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 18/10/2009 13:40

¿por donde lo pasarías?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/10/2009 14:04

No soy arquitecto, ni mucho menos, y sé que si digo aragón me diran que no se puede, aunque yo creo que con la profundidad del tunel del AVE si se puede, por lo tanto diré Provença, hasta que en la Diagonal baje hasta València, no Mallorca.
Alternativas hay muchas, en gran cantidad.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 18/10/2009 14:38

Lluita1714 ha escrit:No soy arquitecto, ni mucho menos, y sé que si digo aragón me diran que no se puede, aunque yo creo que con la profundidad del tunel del AVE si se puede, por lo tanto diré Provença, hasta que en la Diagonal baje hasta València, no Mallorca.
Alternativas hay muchas, en gran cantidad.
No es pot fer pasar una tuneladora per sota d'un altre túnel ja construit, a menys que no t'importi tallar durant mesos l'actual túnel d'Aragó per construir-hi els pous de manteniment del frontal de la tuneladora.

No pots fer-lo baixar fins a València perquè sota aquest carrer ja hi passa la L2, des dels Encants fins a Clot.

Si ens decidim per fer un túnel nou per la LAV i tenim la premisa de no passar per sota de cap habitatge, el traçat actual és l'únic possible.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/10/2009 16:41

Ara ja és tard per demanar alternatives, si cau ja caurà, i cauran amb ella tots els responsables, clar que es poden fer sota molts habitatges, és inevitable, però si es fa, que no sigui precís que un error pugui fer tant de mal. Carrers n'hi han molts, desconec si Consell de Cent té túnels per sota, però és altra de les desenes d'alternatives que hi poden haver.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 18/10/2009 18:48

Ja et dic que, degut a pressions, es va decidir no passar per sota de cap habitatge. De tots els carrers horitzonals que hi ha a l'Eixample només tres arriben més enllà de la Meridiana: Mallorca, València i Aragó. Provença i Rosselló acaben a Rogent i Consell de Cent a la Meridiana.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 21/10/2009 9:32

Vec que hi ha molta por amb el tema del túnel i la Sagrada Família. Tal com diu el victorcasta d'alternatives de traçat tampoc n'hi ha gaires i no es vol passar per sota de cap habitatge (premisa que podria ser discutible). A més, el túnel es farà amb tuneladora que minimitza el risc d'afectacions en superfície pràcticament a zero i no com al Carmel que es feia amb excavació en mina o a Bellvitge que es feia entre pantalles en un terreny molt inestable. En aquests casos possiblement si s'hagués fet directament amb tuneladores no hi hauria hagut aquests problemes tot i que les tuneladores tenen altres limitacions com pou d'introducció i extracció, radis de corba, etc. Per tant, jo estic segur que el túnel de l'AVE no afectarà gens la Sagrada Família i que ni tan sols hauria fet falta fer la pantalla de pilots, tot i que sempre és una mesura de protecció addicional més per sobredimensionar la seguretat de l'obra.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimecres 21/10/2009 21:16

Potser el túnel serveix per enfonsar la finca de Mallorca amb el passatge Font i així poder construir l'escalinata d'accés al temple per sobre del carrer Mallorca.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23384
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/10/2009 23:33

D'alternatives n'hi havia. Una hauria sigut reconvertir el corredor d'Aragó a ample UIC, aprofitant el baixador de Pg. de Gràcia, cosa que ajudaria força a la connectivitat de l'AV (no de tots els trens, però alguns podrien aprofitar per a aturar-s'hi, especialment els Avant).

Això també hauria impulsat encara més el túnel per la Diagonal i possiblement un tercer corredor, i s'hauria pogut reconfigurar l'accés ferroviari a Barcelona pel sud.

Però ara ja és massa tard, i aquesta oportunitat (i ja en van...) s'ha perdut.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimecres 21/10/2009 23:53

Però abans de la reconversió caldria que ja estigués acabat el túnel que substituís el d'Aragó perquè el de Catalunya no pot suportar la càrrega addicional d'Aragó, amb prou feina pot amb la seva pròpia. Això hauria suposat retardar enormement la conexió amb Europa, molt més del que ja arrossega.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23384
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/10/2009 0:42

És clar que sí. Però estava parlant d'un cas ideal que ara, tot i ser teòricament viable, significaria desfer un munt de coses i deixar un llarg forat inutilitzat, i també inclouria una previsió que en aquest país sembla impossible d'aconseguir.

En resum: és un desideràtum que els polítics semblen massa assenyats per a poder-lo realitzar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/10/2009 18:29

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -de-c.html

El patronato de la Sagrada Familia pide a la Audiencia Nacional que se paren las obras del muro de contención del AVE

El patronato denuncia que los pilares de protección se están construyendo a poco más de un metro del templo cuando el proyecto incial de ADIF lo situaba a más de 2 metros

23/10/2009 | Actualizada a las 17:59h | Ciudadanos
Barcelona (Redacción).- El Patronato de la Sagrada Família solicitará ante la Audiencia Nacional que se paralicen las obras de los muros de protección de los túneles del Tren de Alta Velocidad, que se están construyendo en estos momentos en la calle Mallorca. Así lo ha explicado el presidente de la entidad, Joan Rigol, que ha anunciado que presentarán un recurso contencioso-administrativo ante el alto tribunal.

Las obras del AVE dejan sin agua el templo de la Sagrada Familia

La entidad arguye que estos pilares se están edificando demasiado cerca de los cimientos del templo de Gaudí, mucho más de lo que contemplaba el proyecto de Adif. Según Rigol, los muros se están levantando a poco más de un metro de distancia de los soportes de la Sagrada Familia, cuando el proyecto inicial indicaba que se situarían a más de dos. Esta modificación sobre la marcha en el proyecto supone, según el presidente del Patronato, una "grave preocupación" para la seguridad del templo.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”