Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 02/01/2020 16:25

davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
M'has llegit el pensament. El traçat actual per llançadora Bifurca-Mollet Santa Rosa



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 05/01/2020 0:46

davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.

No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3859
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 05/01/2020 4:16

437.001 ha escrit:
Diumenge 05/01/2020 0:46
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.

No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.
Són simples opinions, per què es digui qualsevol idea no significa que això vagi a missa.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

davida
N9
N9
Entrades: 1687
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 05/01/2020 22:06

El que no te cap gràcia es un túnel que creua Barcelona que te menys de 20 circulacións por sentit i dia. I 2 tunels que tenen 20 circulacións per hora que estan col·lapsats.
Es aprofofitar una infraestructura infrautilitzada



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 07/01/2020 0:00

437.001 ha escrit:
Diumenge 05/01/2020 0:46
davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.

No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.
En comptes de criticar, podries intentar argumentar perquè és una mala idea passar la R3 a ample estàndard i connectar-la amb la LAV i què proposes per a la duplicació de via en el tram Montcada-Santa Rosa en el seu lloc.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 07/01/2020 15:18

Doncs a mi tampoc em sembla mala idea, el que comenta Davida, de passar la R3 a ample estàndard, i que els trens d'aquesta línia utilitzin l'infrautilitzat túnel de la LAV. També d'aquesta manera es poden fer serveis directes per via convencional Barcelona - Toulouse, i qui sap si allargar l'Intercites de Nuit París - LaTour de Carol, fins a Barcelona.
Tot i això, caldria rectificacions de traçat al llarg de la línia, per fer més atractiu el servei, i reduir temps de viatge. Empresa gens fàcil, tècnica i econòmicament.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 07/01/2020 18:26

Abans d'implantar la R3 en ample estàndar que la idea la comparto, i tenint en compte els desdoblaments de alguns trams de la R3 i altres aspectes per millorar el servei de la R3 i poder aplicar a la pràtica aquesta idea, bé es podria començar fer per Puigcerdà remodelacions de vies en ample estàndar (i fins i tot en mètric pel Tren Groc) per fer acabar els serveis gestionats per SNCF allà que no a La Tor de Queral (Latour-de-Carol), una cosa similar com ho fan a Portbou-Cervera de la Marenda (Cèrbere).


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 09/01/2020 22:56

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente : 3.19/27507.0273
Asistencia Técnica para el control de calidad, cuantitativo y cualitativo de las obras del proyecto constructivo de supresión de los pasos a nivel del p.k. 36/434 y p.k. 37/492 de la línea Barcelona- Ripoll. Término municipal de La Garriga (Barcelona).
Régimen Jurídico: Ley de Contratos del Sector Público 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Servicios
Presupuesto de Licitación: 147.205,33 Euros
Valor Estimado del Contrato: 147.205,33 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 17 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha Publicación: 09/01/2020

Pliego
)))



victor273
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: victor273 » Dilluns 03/02/2020 11:15

davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
Jo crec que tota la gent que heu donat alguna mena de suport a aquesta idea esteu oblidant que la R3 és per sobre de tot una línia més de Rodalies (i regional) encara que no ho sembli perquè ha estat històricament deixada de costat i no s'ha fet cap inversió i la línia es troba en un estat lamentable. El que això vol dir és que no podem eliminar les parades a Barcelona on la gent que viu al Vallès Oriental, Osona, el Ripollès i la Cerdanya es desplacen amb aquest mitjà per arribar directament i més ràpidament que si les fessiu baixar a Sants i agafar més metro, perquè tot el temps guanyat en un tram ridícul des de Mollet (20km) es perdria.

A més, eliminaria atractiu a una línia que ja no en té cap de cara als usuaris habituals. Una altra cosa seria fer algunes circulacions de caràcter internacional més ràpides per aquesta via, això seria compatible i totalment diferent.

El que passa és que com la R3 és la línia que menys importa tots volen treure-la per deixar més espai per a incrementar les circulacions de les altres línies.

El que realment necessita la R3 és un desdoblament i prou, per fases i complet fins a Vic. Serà llavors quan la línia tingui un guany real d'usuaris i pugui equiparar-se més a les altres línies en volum d'usuaris, però fins llavors tota la població d'aquest eix ferroviari seguirà buscant alternatives a una línia que no té cap fiabilitat degut al seu estat, la vía única i un horari paupèrrim.

El problema és que si tota la inversió de Rodalies es fa en capritxos d'ajuntaments de soterrar sense volta ni solta, i els usuaris de la R3 no es fan sentir més (clar, davant d'aquest panorama qui es molestarà?) no ho faran mai i acabarem veient el desmantellament de la línia entre Mollet i Montcada, fet gravíssim perquè és actualment la connexió més ràpida i no te rés a veure amb la R2 en recorregut i els busos són tortugues.


Víctor Molina, secretari de l'Associació Propera Parada.

Impulsor i creador de la guia d'autobusos de l'Ajuntament Mollet del Vallès

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 19/03/2020 0:59

437.001 ha escrit:
Dissabte 02/02/2019 1:17
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27507.0371
EJECUCIÓN DE LAS OBRAS DEL PROYECTO CONSTRUCTIVO DE LA NUEVA SUBESTACIÓN ELÉCTRICA DE TRACCIÓN DE TARADELL.
Presupuesto de Licitación: 3.665.901,35 Euros
Valor Estimado del Contrato: 3.665.901,35 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 12 Meses

Última Modificación: 01/02/2019
Fecha Publicación: 01/02/2019

Pliego

Imatge
Sembla ser que han començat les obres d'aquesta sub-estació. Avui al migdia he anat a Taradell a realitzar unes gestions que estan permeses per l'Estat d'alarma, i al tornar he vist una tanca i un cartell d'obra a l'extrem nord de l'andana de l'antic baixador. En els propers dies, intentaré tornar-hi sempre i quan sigui permès tornar a circular lliurement, i fer-ne algunes fotos.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 20/04/2020 13:08

Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/05/2020 19:47

UT440_132M ha escrit:
Dilluns 20/04/2020 13:08
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709
M'encanta veure com demana que reobrin l'estació…

:martell2



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3714
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 25/05/2020 21:16

437.001 ha escrit:
Dilluns 25/05/2020 19:47
UT440_132M ha escrit:
Dilluns 20/04/2020 13:08
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709
M'encanta veure com demana que reobrin l'estació…

:martell2
Si fos per ells, voldrien que el tren passés per on hi ha l'Esclat, uns dos km a l'oest, a tocar de la C-17.
La gent de Taradell desconeix que els passi el tren pel seu municipi, i ni tan sols recorden que fa 30 anys el podies agafar sense desplaçar-se a poblacions veïnes.

Avui hi he tornat a passar, i segueixen les obres d'explanació. S'ha enderrocat l'andana de l'antic baixador.
Espero en poques setmanes poder-hi passar com déu mana i fer algunes fotos.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”