Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Fils relacionats

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 17/10/2015 11:03

Sobre el desdoblament de la línia del Maresme, hi ha aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... nt+maresme
I sobre els túnels de Barcelona, aquest altre: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... +barcelona

Com que els missatges anteriors estan molt entrellaçats, demanaria que, d'ara endavant, es traslladi el corresponent debat al fil adequat, perquè no ens perdem.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer  
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 17/10/2015 12:13

437.001 ha escrit:Per altra banda, que a Passeig de Gràcia hi càpiguin dues vies més, si per una banda és cert, per l'altra també és cert que la cosa tindria un cost terrorífic
No tant. Recorda que no és una estació soterrada sinó una estació tapada, és a dir, una estació a l'aire lliure en trinxera a la qual li van posar una tapa a sobre. No té res a veure amb el cost de reforma d'una estació soterrada de veritat com pot ser Provença FGC. I evidentment el cost seria molt inferior al de la reforma de Sants o la construcció de Sagrera, on es gastaran només en la pintura molt més del que costaria afegir dues vies a Pg. de Gràcia. I en canvi són obres que es faran, malgrat tenir menys retorn pels passatgers habituals.
437.001 ha escrit:(a una estació que acaba de ser reformada!!).
Que s'hagin fet les coses malament no pot ser excusa per perpetuar-les. Mira la Diagonal i el tramvia...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 06/04/2016 14:03

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... s/oriental

RODALIES
Foment activa el desdoblament dels dos trams de Rodalies al Vallès Oriental

Els ajuntaments reben la declaració d’impacte ambiental i estudien si presentar al·legacions
Cap novetat a la duplicació de la línia entre Balenyà i Vic


Josep Rull: «L'Estat no ha complert els terminis del desdoblament del tren»
Jaume Ventura | 06/04/2016 a les 07:07h

Especial: El desdoblament parcial del tren
Arxivat a: Societat, desdoblament parcial Rod3, Rodalies 3, Ministeri de Foment, tren, impacte ambiental

Imatge
Un comboi aturat a la Garriga | Adrià Costa


El Ministeri de Foment ha lliurat als ajuntaments de Mollet, Parets, Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses i la Garriga la declaració d’impacte ambiental dels trams del desdoblament de la línia de tren de Rodalies 3 a les seves zones. De moment els consistoris no volen valorar l’informe en conjunt fins que l’hagin estudiat, però sí que matisen alguna de les mesures.

El desdoblament parcial del tren consisteix en duplicar la via en dos trams del Vallès Oriental i un d'Osona, que globalment sumen 25 quilòmetres. La inversió estimada de les obres dels tres trams és de 95 milions d’euros i la durada dels treballs es calcula en 18 mesos en cada tram.

L'estudi d'impacte ambiental que s'ha presentat als ajuntaments fa referència als trams entre Les Franqueses i la Garriga, i entre Granollers i Canovelles. El darrer tram, a la comarca d’Osona, entre les estacions de Balenyà i Vic, encara no s'ha activat.

L'alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, ha avançat que, en el cas de la seva població, l'informe parla, per exemple, de posar pantalles d’insonorització en diversos trams del municipi o l’impacte que podria tenir el projecte a la zona nord del municipi.

Budó també ha explicat que proposarà una reunió amb els altres ajuntaments per poder comptar amb una posició conjunta amb què poder afrontar aquest tràmit, i tot seguit trobar-se amb la amb secretaria general d’infraestructures primer i després Adif i Foment.

Les possibles al·legacions al projecte s’han de presentar en el termini màxim d’un mes.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 09/04/2016 21:53

Els de Nació Digital van un pelet perduts.

Tot i que Santi Vila va anunciar el desdoblament de Parets-Granollers, Les Franqueses-La Garriga i Balenyà Tona Seva-Vic, Foment el va contradir, anunciant el desdoblament de Parets-La Garriga sencer, i res més.

Veurem si això és cert. Si ho és, la web d'Adif no trigarà massa en anunciar-ho.

95 milions i un termini de 18 mesos sembla raonable, tirant a barat, tenint en compte que s'ha de desdoblar el pont del Congost, s'ha de demolir el túnel de Montmeló, i s'han d'adaptar altres obres (ponts, trinxeres, terraplens, etc) a la doble via.

El que desconec és si això implicarà la reforma de les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès, i La Garriga.
Seria desitjable, tenint en compte que tres de les quatre tenen trens sense parada, i que tres de les quatre es troben a la sortida d'una corba, i que una d'elles té una de les andanes molt estreta. Ara, el que no sé és si estaria tot inclòs al mateix paquet o no. Potser no...

El què és una mica gros és que hagin de renovar Les Franqueses un altre cop, quan fa no res que la van renovar... :boig



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 10/04/2016 2:53

Dubto que es retoqui cap estació, perque només implica el desdoblament de la línia. Les afectacions vindrà fora les estacions, ja que només la desviada pasarà a ser general. Les obres del desdoblament tan sols és tendir una via paral·lela entre Granollers i la Garragia al costat est i modificar les agulles. Les obres del tunel de Can Cabanes supondrà el canvi de costat de la nova via.

Per sort, deixen per més endavant el tram osonenc. No és prioritari, ja que el coll d'ampolla quedaria al congost. Els esforços deurien ser primer al tram la Garriga - Montcada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/04/2016 16:16

sag470 ha escrit:Dubto que es retoqui cap estació, perque només implica el desdoblament de la línia.
Totes les estacions del tram entre Parets i La Garriga hauran de ser reformades, ja que cap d'elles té pas inferior ni ascensors.
Particularment la de Les Franqueses, on l'andana que serà direcció Barcelona és molt estreta.
A les altres estacions (Parets, Granollers, La Garriga) el problema no es dóna, les andanes són prou amples, només caldrà fer-hi el nou pas inferior i els ascensors.

A Granollers-Canovelles, de fet, em sembla que la cosa està ja a l'olla, no crec que triguem massa a veure com es reforma.
sag470 ha escrit:Les afectacions vindrà fora les estacions, ja que només la desviada pasarà a ser general. Les obres del desdoblament tan sols és tendir una via paral·lela entre Granollers i la Garriga al costat est i modificar les agulles.
Entre Parets i La Garriga. De tota manera, la cosa s'haurà de mirar molt bé, perquè hi ha un munt de ponts a desdoblar (només uns quants són aptes per doble via), i s'hauran de fer algunes desviacions de camins, i sobretot, hi ha el pont del Congost entre Granollers i Les Franqueses, i els tres ponts consecutius de Parets (C-17, Riera de Tenes, enllaç C-17/C-33/AP-7).
sag470 ha escrit:Les obres del tunel de Can Cabanes suposarà el canvi de costat de la nova via.
El túnel de Can Cabanes (assumeixo que vols dir el que hi ha a Montmeló) probablement s'hauria de demolir. És molt curt.
A més, el seu emplaçament seria ideal per posar-hi una estació que donés servei a Montmeló i al circuit de Fórmula 1.
sag470 ha escrit:Per sort, deixen per més endavant el tram osonenc. No és prioritari, ja que el coll d'ampolla quedaria al congost. Els esforços deurien ser primer al tram la Garriga - Montcada.
Bé, per començar, toquem fusta i posem un ciri a la Mare de Déu de la Gleva per que el desdoblament de Parets-La Garriga tiri endavant.
Ja seria bastant, després de tant de temps...

Després, com bé dius, s'hauria de desdoblar entre Montcada Ripollet i Parets, però allà hi haurà problemes, segur, perquè els ajuntaments de Mollet, Santa Perpètua i Montcada tenen "soterritis" i "viesforàgia".

I finalment, quedaria el tram entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet, molt complicat. No és un tram particularment llarg, es podria deixar com a embut una temporada. A més, seria molt car de resoldre.
Sí que hi ha previst un salt de moltó a Montcada Bifurcació, per evitar els cisallaments dels trens R3 quan entren a la línia de Puigcerdà.

Doncs això, tocar fusta, posar ciris, etc...



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 10/04/2016 20:47

Els pasos inferiors són senzills, obres menors, comparat amb el desdoblament. És cert que les obre més importants vindrà a les Fraqueses, que no m'extranyaria que treiessin la via per deixar l'estació com baixador.

Així de cap, em surt una dotzena de ponts i passos ja adaptats a doble via, entre Parets i la Garriga. Desde Parets, el de la C17, el de Can Guitet, el de la C35, el de la C352, tots els passos urbans de Canovelles, el de la Ferreria, el de Cal Gavatx, el del Molí i el de la BV-1433. La resta de passos són senzills d'adaptar. Diria que el més complex és el pas de la ctra.de Samalús, a no ser que desviin la ctra per 11 de setembre. Dubto que es soterri a Mollet perque és molt costós. És un túnel a molta baixa cota i longitud llarga. Santa Perpètua semblant, pero més senzill de soterrar, o desviar com s'escolta. A Montcada, la solució és costosa, pero no crec que hagi cap millor. El principal problema és la desaparició de l'estació de Manresa. Una alternativa podria ser ampliar el túnel, expropiar un parell d'edificis a Sant Joan, derribar l'estació :triste i fer el salt a l'alçada de la cimentera.

El túnel de Can Cabanes és a Montmeló.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/04/2016 21:56

sag470 ha escrit:Els pasos inferiors són senzills, obres menors, comparat amb el desdoblament.
En fi, ja anirem veïent què fan o deixen de fer...
sag470 ha escrit:És cert que les obres més importants vindran a les Franqueses, que no m'extranyaria que treiessin la via per deixar l'estació com baixador.
Si féssin això, quedaría un cantó Granollers-La Garriga, encara més llarg que el que hi ha ara.
Perquè tingues en compte que de vegades es fan necessàries tres vies (en cas d'incidència per exemple), i La Garriga no té prou capacitat.
Si es fés com dius i en el cas que es desdoblés fins a Vic, llavors el cantó que quedaria seria Granollers-Centelles, llarguíssim.

Pensa que si es desdoblés Montcada Bifurcació-Vic sencera, només quedarien les següents estacions intermitges: Mollet-Santa Rosa, Granollers-Canovelles, Les Franqueses, Centelles, Balenyà-Tona-Seva.

De les altres, La Garriga mantindria la via en cul de sac pels trens que hi tenen origen/final.

Montcada-Ripollet, Parets, Figaró i Sant Martí de Centelles es convertirien en baixadors.

I Santa Perpètua i Balenyà-Els Hostalets sempre han estat baixadors.
sag470 ha escrit:Així de cap, em surt una dotzena de ponts i passos ja adaptats a doble via, entre Parets i la Garriga. Desde Parets, el de la C17, el de Can Guitet, el de la C35, el de la C352, tots els passos urbans de Canovelles, el de la Ferreria, el de Cal Gavatx, el del Molí i el de la BV-1433. La resta de passos són senzills d'adaptar. Diria que el més complex és el pas de la ctra.de Samalús, a no ser que desviin la ctra per 11 de setembre.
El més complicat és un que està a Palou.
I no n'hi ha tants d'adaptats com dius, en tot cas, els quatre principals, que són els ponts del Congost, de la Riera de Tenes, de la C-17, i de l'enllaç C-17/C-33/AP_7, no ho estan, d'adaptats.
sag470 ha escrit:Dubto que es soterri a Mollet perque és molt costós. És un túnel a molta baixa cota i longitud llarga.
No fa cap falta fer-ho.
sag470 ha escrit:Santa Perpètua semblant, pero més senzill de soterrar, o desviar com s'escolta.
Ja, però no fa cap falta fer-ho.
sag470 ha escrit:A Montcada, la solució és costosa, pero no crec que hagi cap millor. El principal problema és la desaparició de l'estació de Manresa. Una alternativa podria ser ampliar el túnel, expropiar un parell d'edificis a Sant Joan, enderrocar l'estació :triste
No entenc de què parles. A Montcada, les peticions de soterrament són a la R2, no a la R3 ni la R4.
Però clar, el problema gros és entre Montcada-Ripollet i el riu Ripoll, on s'hauria d'expropiar un tros de carrer.
Veïent com estan en aquell ajuntament, poc menys que tabú.
sag470 ha escrit: i fer el salt a l'alçada de la cimentera.
Això ja està previst.
sag470 ha escrit:El túnel de Can Cabanes és a Montmeló.
Gràcies.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 11/04/2016 18:31

En Montcada es dificil por el tunel i la estacion de Sant Joan.
Creo que los tiros van por hay, pero bueno si se ponen lo hacen que para eso tenemos los soterramientos de FGC en Sant Andreu y Pallejà que parecia que no cabia y vaya si se hicieron.
En este tramo soterrar no pero si nuevo tunel.
Saludos.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/04/2016 4:58

ortegote ha escrit:En Montcada es dificil por el tunel i la estacion de Sant Joan.
No es exactamente así. La estación de Montcada-Sant Joan se puede demoler sin problemas. De hecho, hacerlo liberaría bastante espacio.
Otra cosa es si hay espacio para reabrirla y unirla a Montcada-Manresa, que ahí ya no estoy muy seguro...

El problema tampoco es el túnel de Montcada en la R3, aunque para duplicarlo habría que hacer un corte bastante largo de la línea.

El problema es lo que hay justo a la salida de ese túnel, que es el viaducto de la C-33 y el puente metálico sobre el río Ripoll.
No sé si la R3 duplicada pasaría entre las columnas del puente. Puede que sí, pero justísimo.
Por no hablar del puente en sí, que es actualmente de vía única y habría que reconstruirlo para doble vía...

Por otra parte, posiblemente habría que demoler también uno o dos edificios entre Montcada-Sant Joan y Montcada-Bifurcació.

Y ya sabemos en qué plan está el ayuntamiento de Montcada... :( :boig
ortegote ha escrit:Creo que los tiros van por hay, pero bueno si se ponen lo hacen que para eso tenemos los soterramientos de FGC en Sant Andreu y Pallejà que parecia que no cabia y vaya si se hicieron.
En este tramo soterrar no pero si nuevo tunel.
No hay pasta para eso. Antes que eso, mejor que la duplicación se quede parada en Montcada-Ripollet.
Total, el cuello de botella entre Montcada-Ripollet y Montcada-Bifurcació no sería insalvable al ser un tramo corto, y además hay planes para un salto de carnero en Montcada-Bifurcació que sería un alivio enorme al eliminar los cizallamientos de la R3...

Pero vamos, que primero quiero ver terminar la duplicación entre Parets y La Garriga. Sólo eso ya será una mejora enorme.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 12/04/2016 13:28

Segons estudis anteriors, el pla per duplicar entre Montcada Bifurcació, i Montcada Ripollet, era utilitzar la via sentit Manresa de la R4, fins a Montcada i Reixac - Manresa, i allà, obrir un nou túnel que anés a parar a l'altura de l'actual viaducte del riu Ripoll.
Montcada Ripollet te un parell de vies amb topall, al costat muntanya, una amb catenària, l'altra sense, on moltes vegades s'estaciona material d'obra.
Desconec si aquest pla, encara es manté, o si per contra, s'obta per una altra solució.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 12/04/2016 16:32

UT440_132M ha escrit:Segons estudis anteriors, el pla per duplicar entre Montcada Bifurcació, i Montcada Ripollet, era utilitzar la via sentit Manresa de la R4, fins a Montcada i Reixac - Manresa, i allà, obrir un nou túnel que anés a parar a l'altura de l'actual viaducte del riu Ripoll.
Montcada Ripollet te un parell de vies amb topall, al costat muntanya, una amb catenària, l'altra sense, on moltes vegades s'estaciona material d'obra.
Desconec si aquest pla, encara es manté, o si per contra, s'obta per una altra solució.
Pues sería una solución excelente, porque de paso resuelves el tema del salto del carnero para la bifurcación de R3 y R4. No se resuelve del todo el encaminamiento de la R3 hacia el ramal de las aguas, al menos en sentido de entrada. Haría falta un viaducto o túnel para la vía en sentido entrada.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dijous 14/04/2016 20:09

Proyecto del Estudio de Impacto Ambiental del "Proyecto de Duplicación de Vía de la Línea de Cercanías R-3 entre Parets y La Garriga (Barcelona)".

http://www.adif.es/es_ES/infraestructur ... tura.shtml



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/04/2016 15:58

sag470 ha escrit:Dubto que es retoqui cap estació, perque només implica el desdoblament de la línia. Les afectacions vindrà fora les estacions, ja que només la desviada pasarà a ser general. Les obres del desdoblament tan sols és tendir una via paral·lela entre Granollers i la Garriga al costat est i modificar les agulles.
Segons l'estudi, es renoven les quatre: Parets, Granollers, Les Franqueses i La Garriga. Totes amb pas inferior i ascensors.
Granollers perd una via, Parets i Les Franqueses perden les vies en cul-de-sac (i la via 3 serà traslladada per ampliar l'andana de la via 1), Parets a més queda com a baixador.
La Garriga també, excepte que conserva la via en cul-de-sac pels trens que hi tenen origen/final.

Se suprimeixen tots els passos a nivell, començant pel de l'estació de La Garriga.

I com a nota destacada, es fan ripats per incrementar velocitat: el més important és el de Llerona, que comportarà que l'estació de Llerona quedi fora del traçat de la línia. A Llerona fa molts anys que ja no hi paren els trens...
sag470 ha escrit:Les obres del tunel de Can Cabanes supondrà el canvi de costat de la nova via.
Al final mantenen el túnel actual, però en fan un de nou de via única en fals túnel.
El mateix passa amb els ponts: el de la C-17, el de la Riera de Tenes, i el de l'enllaç entre la C-17 i l'AP-7 (entre Parets i Granollers); el del Congost (entre Granollers i Les Franqueses); el de la N-152, i un sobre una riera (entre Llerona i La Garriga), es fan tots de via única separats dels actuals.
sag470 ha escrit:Per sort, deixen per més endavant el tram osonenc. No és prioritari, ja que el coll d'ampolla quedaria al congost. Els esforços deurien ser primer al tram la Garriga - Montcada.
Totalment d'acord.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 18/04/2016 20:31

Estudi d'impacte ambiental de desdoblament entre Parets i La Garriga
http://www.adif.es/es_ES/infraestructur ... tura.shtml


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 08/09/2016 14:19

))) ))) Inicien actuacions preliminars:

Adif (07/09/2016)
Línea convencional Barcelona-Puigcerdà

Adif inicia los trámites para suprimir dos pasos a nivel en Granollers (Barcelona)

• Esta actuación, previa a la duplicación de vía en el tramo Parets del Vallès-La Garriga, prevé la ejecución de un paso inferior que permitirá aumentar los niveles de seguridad para los ciudadanos y el tráfico ferroviario

• En los próximos días se someterá a información pública la relación de los bienes y derechos afectados cuya expropiación es necesaria para ejecutar las obras


07/09/2016. Adif ha iniciado la tramitación administrativa previa a la ejecución del proyecto de supresión de dos pasos a nivel en la línea de ancho convencional Barcelona-Puigcerdà, a su paso por Granollers. De este modo, en los próximos días se publicará en el BOE la apertura del proceso de información pública sobre los bienes y derechos afectados cuya expropiación es necesaria para ejecutar las obras.

Los dos pasos a nivel que se suprimirán están situados en los puntos kilométricos (pp.kk.) 25/268 y 26/540, en el término municipal de Granollers. La solución adoptada en el proyecto constructivo prevé la construcción de un paso inferior de 7 m de ancho y 4 m de altura, en el mismo emplazamiento que un paso inferior existente y de dimensiones más reducidas (3 m de ancho por 2,9 de alto).

También se ha proyectado la construcción de un camino paralelo a la traza ferroviaria por su margen izquierda, que se iniciará en la conexión con el Camí de de Can Esquella, finalizando en el p.k. 25/640 y que estará dividido en dos tramos: un vial de acceso al paso inferior (entre el citado camino y el p.k. 25/766) y un camino de servicio (entre los pp.kk. 25/766 y 26/540), dando acceso a las viviendas existentes en esta zona.

Esta actuación, con una inversión estimada superior a un millón de euros y previa a la futura duplicación de vía en el tramo Parets del Vallès-La Garriga, se enmarca en el compromiso del Ministerio de Fomento para aumentar los niveles de seguridad para los ciudadanos y el tráfico ferroviario.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 08/09/2016 22:17

Coi, on era el fil? :x Us juro que no l'havia trobat (gràcies, per cert)...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 18/10/2016 2:33

)))

Imatge



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 24/11/2016 16:49

Adif (24/11/2016)
En la línea de ancho convencional Barcelona-Puigcerdà

Adif adjudica la adecuación de un paso a nivel en Montcada i Reixac (Barcelona) para uso exclusivamente peatonal

• Los trabajos, que suponen una inversión superior a 120.000 euros, comprenden la instalación de señalización luminosa y acústica para peatones y la ejecución de aceras y firme del paso


24/11/2016. Adif ha adjudicado las obras de adecuación de un paso a nivel situado en Montcada i Reixac (Barcelona), en la línea de ancho convencional Barcelona-Puigcerdà, para uso exclusivo de peatones.

El contrato de obras ha sido adjudicado a la empresa Electrosistemas Bach, con un plazo de ejecución estimado de 3 meses y un presupuesto de 118.050 euros (IVA incluido). A esta cantidad se añadirá una partida de 6.000 euros (sin IVA) en concepto de los servicios aportados directamente por Adif.

Esta actuación permitirá adaptar las instalaciones de este paso a nivel, situado a la salida de la estación de Montcada-Ripollet, dirección Vic, y que ha dejado de prestar servicio para el paso de vehículos tras habilitarse un paso inferior ubicado a 125 metros.

De este modo, el paso a nivel pasará a ser de uso exclusivo para peatones, garantizando en todo momento la seguridad de las circulaciones ferroviarias y del flujo de paso de los vecinos de la zona.

Los trabajos consistirán en el montaje de señalización acústica y luminosa para peatones, la construcción de aceras, bordillos y firme del paso, así como la instalación de elementos de protección física como barandillas y burladeros y señales fijas verticales y horizontales.

También se llevarán a cabo trabajos de obra civil como canalizaciones para la nueva señalización, el tendido de cableado, la adaptación de los equipamientos informáticos existentes a la nueva configuración del paso a nivel y pruebas técnicas para verificar el correcto funcionamiento de las instalaciones de forma previa a su puesta en servicio.

MOLT MALAMENT. :evil: Aquest pas a nivell s'hauria de suprimir i substituïr-lo per un pas peatonal inferior o superior. No adaptar-lo a vianants.

Però com que es tracta de Montcada, municipi nimby on els hi hagi, doncs adaptem el pas per a vianants però sense suprimir-lo, no fós cas que es queixéssin de que no volem soterrar.

Quins pocs trons, per l'amor de déu... :nono



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 24/11/2016 18:09

El pas a nivell que esmenta la nota de premsa de facto ja fa anys que és només per a vianants, ja que es van col·locar blocs de formigó per impedir el pas de vehicles. De fet, hi ha un pas inferior que es va fer fa pocs anys per a vehicles uns quants metres més endavant en sentit Granollers.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”