Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: voltrega » Dissabte 30/11/2013 16:12

Vull fer una pregunta, i perdoneu la meva ignorancia. Els busos de Sagales VIC-BCN, estan subvencionats tot i anar paral.lels a la R3? Ho pregunto per que si aixi fos crec que una bona manera de tornar gent al tren seria deixarlos de subvencionar i tan sols subvencionar els busos que aportin gent al tren, per exemple els que venen de Roda, Sant Pere de Torello o Sant Hipolit/Masies de Voltrega, etc... No te sentit, si es que esta subvencionat donar diners a un operador privat que fa el mateix recorregut que el teu tren public. Si es fes aixo, es millores la R3 com diuen crec que el desdoblament esta justificat. C rec que molta gent que ara agafa el bus, per altre banda inccomodissim i estret de places, tornaria al tren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/11/2013 17:15

Si acaben de fer busos exprés del Vallès a Barcelona que dupliquen el tren, ens podem anar oblidant que treguin subvencions a altres línies. Fa molt tuf d'interès particular.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 30/11/2013 17:20

voltrega ha escrit:Vull fer una pregunta, i perdoneu la meva ignorancia. Els busos de Sagales VIC-BCN, estan subvencionats tot i anar paral.lels a la R3? Ho pregunto per que si aixi fos crec que una bona manera de tornar gent al tren seria deixarlos de subvencionar i tan sols subvencionar els busos que aportin gent al tren, per exemple els que venen de Roda, Sant Pere de Torello o Sant Hipolit/Masies de Voltrega, etc... No te sentit, si es que esta subvencionat donar diners a un operador privat que fa el mateix recorregut que el teu tren public. Si es fes aixo, es millores la R3 com diuen crec que el desdoblament esta justificat. C rec que molta gent que ara agafa el bus, per altre banda inccomodissim i estret de places, tornaria al tren.
Doncs a mi em sap greu dir-te això i que el tren no vagi suficientment ple, però ara com ara, per anar de Vic a Barcelona és molt millor el bus que el tren. El bus tarda 1h (segons l'horari, ja que si hi ha pc trànsit jo he tardat uns 50-55 minuts exactes des que surt de l'estació d'autobusos fins que arriba a la parada de La Sagrera, i de manera directe, per tant la sensació del viatger pot ser de més rapidesa. Per altra banda, tampoc crec que el bus sigui tant incòmode, de fet jo hi he pujat i els seients no són més còmodes/incòmodes que els d'un tren sense reformar.

I prova de tot això és que els busos de Sagalés, a les hores punta, van a petar de gent.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 30/11/2013 17:28

oriolp13 ha escrit:
voltrega ha escrit:Vull fer una pregunta, i perdoneu la meva ignorancia. Els busos de Sagales VIC-BCN, estan subvencionats tot i anar paral.lels a la R3? Ho pregunto per que si aixi fos crec que una bona manera de tornar gent al tren seria deixarlos de subvencionar i tan sols subvencionar els busos que aportin gent al tren, per exemple els que venen de Roda, Sant Pere de Torello o Sant Hipolit/Masies de Voltrega, etc... No te sentit, si es que esta subvencionat donar diners a un operador privat que fa el mateix recorregut que el teu tren public. Si es fes aixo, es millores la R3 com diuen crec que el desdoblament esta justificat. C rec que molta gent que ara agafa el bus, per altre banda inccomodissim i estret de places, tornaria al tren.
Doncs a mi em sap greu dir-te això i que el tren no vagi suficientment ple, però ara com ara, per anar de Vic a Barcelona és molt millor el bus que el tren. El bus tarda 1h (segons l'horari, ja que si hi ha pc trànsit jo he tardat uns 50-55 minuts exactes des que surt de l'estació d'autobusos fins que arriba a la parada de La Sagrera, i de manera directe, per tant la sensació del viatger pot ser de més rapidesa. Per altra banda, tampoc crec que el bus sigui tant incòmode, de fet jo hi he pujat i els seients no són més còmodes/incòmodes que els d'un tren sense reformar.

I prova de tot això és que els busos de Sagalés, a les hores punta, van a petar de gent.
Per la meva part, he de dir que trobo més còmode el bus que el tren, tot i ser un xic més car (7,10€ em va costar fa un mes de Barcelona C/ Casp a Vic). A més per la zona on visc, és millor agafar el bus, ja que en hores punta, tens un bus cada hora cap a Barcelona i Vic, encara que facin 5000 parades, i triguin 1:30h de mitjana fins a Fabra i Puig.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dissabte 30/11/2013 17:53

Si tinguessim tren comode cada 30 minuts a Barna des de Vic, i un si i un no directes S.A.A no deixarieu el bus? Jo mai he baixat en bus des de Vic, potser perque soc un enamorat de ferrocarril i en part perque generalment baixo en cotxe, pero el bus no l'he agafat mai, aixo de no poder estirar les cames no hem va, :). De tota mena segueixo pensant que serveis paral.lels o per lo menys en les mateixes hores no en tindrien que haber, pero es clar per aixo s'ha de tenir un bon servei de trens, comodes, molts de directes, puntuals, etc...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 17/12/2013 21:32

http://www.naciodigital.cat/osona/enquestes/79

Enquesta al portal digital Osona.com sobre el desdoblament parcial de la R3.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 18/12/2013 14:20

Jo pel trajecte Fabra i Puig - La Florida (Santa Perpetua) opto pel bus, malgrat ser un emnamorat dels trenes.
Tinc que anar a buscar/recollir el nen a l'escola puntualment. Si vaig en tren tinc que comptar amb 10 minuts de mes, pels quasi diaris endarreriments i m'obliguen a agafar el tren anterior.
El bus te mes frequencia, 6 bus hora amb horaris regulars. comptant els de Mollet i Caldes, que em deixen a la mateixa distancia que el tren de l'escola, per una mitjana 2 trenes i a horaris irregulars.
Exemple: Portar el nen a l'escola a les 9:00 del mati. De l'escola al bus o tren hi ha 10 minuts.
Tren:
No puc agafar el tren que arriba l'estacio de Sta Perpetua a les 8:52, perque sistematicament arriba 5-10 minutsni tard. Hauria d'agafar el tren anterior i agafar el tren a Sant Andreu a les 8:07 per arribar a l'escola a les 9:00.
Bus:
A les 8:20 hi han 2 busos a La Llagosta (el nucli de la Florida i La llagosta esta enganxats com Bcn- l'Hospitalet), arribo a la Llagosta a les 8:40 i a les 8:50 maxim a les 9:00 son a l'escola. I si el bus que ve es el de Caldes puc fet transbord a bus urba de Santa Perpetua i no caminar i arribar a l'escola sobre les 8:50 - 8:55). Maxim s'arriba a la Llagosta 10 min de retras i es un cas excepcional i a l'escola arribo puntual sempre.

Resum:
Es mes rapid el bus perque te mes frequencies i mes fiable
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 18/12/2013 14:51, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 18/12/2013 14:34

davida ha escrit:Jo pel trajecte Fabra i Puig - La Florida (Santa Perpetua) opto pel bus, malgrat ser un emnamorat dels trenes.
Tinc que anar a buscar/recollir el nen a l'escola puntualment. Si vaig en tren tinc que comptar amb 10 minuts de mes, pels quasi diaris endarreriments i m'obliguen a agafar el tren anterior.
El bus te mes frequencia, 6 bus hora amb horaris regulars. comptant els de Mollet i Caldes, que em deixen a la mateixa distancia que el tren de l'escola, per una mitjana 2 trenes i a horaris irregulars.
Exemple: Portar el nen a l'escola a les 9:00 del mati. De l'escola al bus o tren hi ha 10 minuts.
Tren:
No puc agafar el tren que arriba l'estacio de Sta Perpetua a les 8:52, perque sistematicament arriba 5-10 minutsni tard. Hauria d'agafar el tren anterior i agafar el tren a Sant Andreu a les 8:07 per arribar a l'escola a les 9:00.
Bus:
A les 8:20 hi han 2 busos a La Llagosta (el nucli de la Florida i La llagosta esta enganxats com Bcn- l'Hospitalet), arribo a la Llagosta a les 8:40 i a les 8:50 maxim a les 9:00 son a l'escola. I si el bus que ve es el de Caldes puc fet transbord a bus urba de Santa Perpetua i no caminar i arribar a l'escola sobre les 8:50 - 8:55). Maxim s'arriba a la Llagosta 10 min de retras i es un cas excepcional i a l'escola arribo puntual sempre.

Resum:
Es mes rapid el bus perque te mes frequencies i mes fiable
Se hace perfectamente evidente que el tren no da abasto, ya sea por frecuencia, fiabilidad o capacidad, y que hacen falta buses para completar la oferta. Lo triste es que se dilapide dinero en un bus paralelo a un tren en lugar de tener el tren en condiciones de ofrecer un servicio igual o mejor que el del bus. Tu caso es perfectamente representativo de como el tren no es que inherentemente sirva de poco, sino cuanta diferencia hace tenerlo todo en condiciones y ofreciendo un buen servicio que sea fiable.
Esto es como si alguien tiene un coche que pierde aceite. Lo lógico es llevarlo al taller, gastarte el dinero en arreglarlo y a cambio tenerlo funcionando bien durante mucho tiempo. La reacción nuestra es de seguir usando el coche que pierde aceite sin arreglarlo para ahorrarnos los cuatro duros del taller, pero seguir usando ese coche a pesar del sobrecoste porque hay que reponer aceite, y encima comprarse aparte una moto para cuando el coche no funciona, y luego decir que esto de ir en coche sale muy caro.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 18/12/2013 15:03

Malgrat que el tren tarda 15minuts i el bus 20 minuts, el bus es millor per lo exposat anteriorment.
A mes a mes la meva experiencia em diu que hi ha trens mes fiables:Sant Andreu 16:04 Santa Perpetua 16:19
I altres amb retras asegurat: Santa Perpetua 16:52 - Sant Andreu 17:07, que sempre va amb 10-15 minuts de retras sempre.
A la tornada de l'escola al mati, la R3 no serveix. Hi ha un servei a les 9:00 que no arribo o a les 9:45, mentres que en bus tinc un 9:15 o 9:30 amb el que soc a Fabra i Puig inclus abans que el tren surti de Santa Perpetua. El mes subrreal es que per anar a la feina em veig obligat a anar caminant fins l'estació de La Llagosta per anar fins Sants creuant un pas a nivell de la R3 a meitat de cami.

En hora punta 6:00 9:00 i 17:00 - 20:00 saps que el retras est asegurat. Quan un tren estornuda, inclus a les altres linies, retrase de 10 minuts a la R3.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 19/12/2013 2:57

Crec que no es pot criminalitzar en mode envers un altre. Cadascun té unes característiques diferents i qualitats, que fa que la gent prefereix un i un altre. Una qüestió: tan Rodalies com Sagalés són serveis públics, pero realitzat per empreses privades. Rodalies com Sagalés reben diners per compensar els gastos derivats del servei. Tots dos, es lucren del servei i volen generar beneficis. En cas de Rodalies, els beneficis, si se escau, se'ls queda la generalitat, cosa que Sagalés se'ls queda ell (es reinverteix en la empresa en servei (flota...).

Respecte la duplicitat de serveis, té lògica per si mateix, cadascun té un rang de clients diferents i qualitats diferents. Si no fós així, segur que la linia 451 no s'hauria reforçat tant desde 10 anys ençà, i els busos van plens. Negar la opció, no té perque derivar a Rodalies, perque hi ha molts més modes de transport. Sagalés té les qualitats que desde Vic es pot arrivar a Fabra i Puig-Sagrera en 50min, i al centre en 60-65min, cosa que Rodalies serien (60min i 75min, respectivament [75min, 90min, en cas de parar a totes les estacions]). A més, molts dels seus clients són residents al remei de Vic, cosa que és lluny de l'estació de Rodalies. Molta gent agafa la linia 451 perque s'estalvia agafar el cotxe i tindre que buscar lloc per aparcar o sino pagar un parking, que surt molt més car, i no estalvies pas temps.

Cada persona és mou d'una manera per diversos motius, i eligeix segons li va millor (barat, ràpid...). El que s'ha de garantir que no sigui molt deficitari el servei, pero mantenir un cert servei.
voltrega ha escrit:Si tinguessim tren comode cada 30 minuts a Barna des de Vic, i un si i un no directes S.A.A no deixarieu el bus? Jo mai he baixat en bus des de Vic, potser perque soc un enamorat de ferrocarril i en part perque generalment baixo en cotxe, pero el bus no l'he agafat mai, aixo de no poder estirar les cames no hem va, :). De tota mena segueixo pensant que serveis paral.lels o per lo menys en les mateixes hores no en tindrien que haber, pero es clar per aixo s'ha de tenir un bon servei de trens, comodes, molts de directes, puntuals, etc...
No té perque deixar el bus. El 50% de la gent agafa el bus al remei i diguelis que agafin el tren, et diran que ni somiant. Ell triguen 50min a barcelona, i si tenen d'agafar Rodalies passen a durar 90min (el que trigui Rodalies més 20min caminant o 10min en bus urbà amb un nou bitllet). A molta gent li va bé, i si li treus el bus, agafaran el cotxe perque trigarien menys que en Rodalies. Jo esporàdicament utilitzo Rodalies de Vic a Bcn, i molt sovint Sagalés, i encara que vagi Rodalies cada 30 min, trobo més important el temps de viatge total, cosa que ni amb la duplicació es solventarà, perque si es vol solventar requereix molta inversió (perque s'hauria de redisenyar el traçat, expropiacions, tunels... per aumentar la velocitat). El que cal es millorar la linia de Rodalies per tant de reduir el temps relativament, cosa que reduirà 5-10min el temps actual. A més, la linia 451 és el servei menys deficitari de Osona Bus, l'ocupació ronda el 65-70% de mitjana, havent puntes que no es poden donar l'abast (dilluns a les 10.00, utilitzen el bus, moltes vegades, unes 80-90 persones que requereix 2 busos)



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 19/12/2013 5:12

sag470 ha escrit:Respecte la duplicitat de serveis, té lògica per si mateix, cadascun té un rang de clients diferents i qualitats diferents. Si no fós així, segur que la linia 451 no s'hauria reforçat tant desde 10 anys ençà, i els busos van plens. Negar la opció, no té perque derivar a Rodalies, perque hi ha molts més modes de transport. Sagalés té les qualitats que desde Vic es pot arrivar a Fabra i Puig-Sagrera en 50min, i al centre en 60-65min, cosa que Rodalies serien (60min i 75min, respectivament [75min, 90min, en cas de parar a totes les estacions]). A més, molts dels seus clients són residents al remei de Vic, cosa que és lluny de l'estació de Rodalies. Molta gent agafa la linia 451 perque s'estalvia agafar el cotxe i tindre que buscar lloc per aparcar o sino pagar un parking, que surt molt més car, i no estalvies pas temps.

Cada persona és mou d'una manera per diversos motius, i eligeix segons li va millor (barat, ràpid...). El que s'ha de garantir que no sigui molt deficitari el servei, pero mantenir un cert servei.
Si quieres que el servicio sea lo menos deficitario y más eficiente se comienza por complementar y no duplicar incesablemente los servicios. Efectivamente, el bus y el tren tienen cualidades diferentes, así que ¿por qué se estan usando autobuses y trenes para hacer el mismo tipo de trayecto? Tendría mucho más sentido concentrar todos los trayectos radiales desde Barcelona en la línea de tren y tener esta en buenas condiciones para poder hacer el trayecto de la forma más rápida posible. Luego se puede enlazar con una plétora de autobuses locales o interurbanos en las estaciones. Claro que esto requiere de tener la línea de tren con frecuencias de 10-15 minutos y buena velocidad comercial, pero permitiría dar una cobertura más amplia y con mejor frecuencia utilizando los recursos que ahora mismo van hacia parchar la insuficiencia de la línea de tren mal mantenida.
No tiene ninguna lógica pretender ofrecer "opciones" para que la gente se mueva cada quien de forma diferente si luego me vas a decir que hay que ser poco deficitario. Lo que sería más eficiente es buscar ofrecer siempre el transporte más adecuado a cada situación para sacar el mejor rendimiento de la inversión.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 19/12/2013 10:38

Dexant un moment de banda el tema tren versus autobus, dono tota la raó a Davida. Si per motius molt concrets, recollir el nen i que molt poc marge de temps, es lògic que agafi el mitjà que MILLOR li va. Tema acabat.

Ara, que el bus no és millor (en termes genèrics) que el tren? Totalment d'acord.
Que cal millorar la línia ferroviària, en aquest cas R3? Totalment d'acord.
Com diu en Alf, que cal treure els busos i passar els passatgers als trens? En principi d'acord. Com ja s'ha parlat en algun altre lloc, es pot fer servir el bus per cobrir zones que el tren no hi para (pel motiu que sigui) o, fins i tot, per augmentar les freqüències de pas del tren perquè aquest no ho pot fer (pels motius que siguin).


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 19/12/2013 11:26

gatvell ha escrit:Dexant un moment de banda el tema tren versus autobus, dono tota la raó a Davida. Si per motius molt concrets, recollir el nen i que molt poc marge de temps, es lògic que agafi el mitjà que MILLOR li va. Tema acabat.
Nadie esta haciendo un "tren versus autobus", no se de donde sacas esto. Se trata de usar cada transporte para aquello para lo que sirve. Lo que es estúpido es tener un bus haciendo lo que puede hacer un tren, ya que el tren tiene mucha más capacidad, es (en el caso ideal) más rápido y más eficiente en el uso de recursos (léase: más barato). La cosa no es si uno es mejor que el otro, la cosa es que no puede ser que tengamos buses haciendo lo que tendría que hacer el tren, solo porque el tren esta tan maltratado que no puede dar el servicio que se requiere.
gatvell ha escrit: Ara, que el bus no és millor (en termes genèrics) que el tren? Totalment d'acord.
Que cal millorar la línia ferroviària, en aquest cas R3? Totalment d'acord.
Com diu en Alf, que cal treure els busos i passar els passatgers als trens? En principi d'acord. Com ja s'ha parlat en algun altre lloc, es pot fer servir el bus per cobrir zones que el tren no hi para (pel motiu que sigui) o, fins i tot, per augmentar les freqüències de pas del tren perquè aquest no ho pot fer (pels motius que siguin).
Pero si el tren necesita más frecuencia precisamente es una solución absurda rellenar con buses. Es evidente que hay demanda del trayecto, por tanto el tren esta desperdiciando potencial. La solución no es meter buses para ahorrarse el desdoblamiento, eso es pan para hoy y hambre para mañana, porque el desdoblamiento (o cuadriplicación, que es lo que directamente se debería de afrontar) cuesta caro al momento, pero a la larga permite ofrecer un servicio que haga completamente innecesario al bus que vaya paralelo (si hubiera un tren cada 10 minutos, puntual, y con buena velocidad de trayecto el bus sobraría completamente).

Lo que yo deploro es esa mentalidad cortoplacista de que como ahora mismo falta capacidad pues hacemos una chapucilla metiendo unos cuantos buses en lugar de coger al toro por los cuernos y adaptar la infraestructura ferroviaria para que pueda dar el servicio que se pide. Y también deploro que somos tan inútiles administrando nuestros recursos que ahora nos encontramos que ninguna línea de cercanías puede aumentar frecuencias por saturación de los túneles de BCN y no hay posibilidad de ampliar capacidad por falta de dinero, costaría carísimo otro túnel. En cambio sí se hace el túnel para el AVE, la macroestación para el AVE, AVEs a Francia... Parece que en este país a nadie sus padres le educaron de que primero te terminas lo que tienes en el plato antes de servirte el postre, y falta un buen plato de Rodalies y Regionales por comerse, que aún así solo sería una fracción del esfuerzo que se está haciendo con el AVE, que no es más que el postre.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 19/12/2013 13:15

Alf, tu i jo ja hem tractat aquest tema dels autobusos i trens, no se en quin fil, i ambdós estàvem d'acord.

Per variar, et dono la raó.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 18/02/2015 19:34

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... caran/2016

Les obres de desdoblament parcial del tren començaran el 2016

El conseller Santi Vila anuncia que els projectes constructius dels tres trams es licitaran el mes de març

Els treballs costaran 95 milions d'euros i permetran augmentar la freqüència a quatre trens per hora

Especial: El desdoblament parcial del tren

Redacció Osona.com | Actualitzat el 18/02/2015 a les 19:15h
Arxivat a: Societat, Departament de Territori i Sostenibilitat, tren, desdoblament parcial del tren, Rodalies

Imatge
Foto: Adrià Costa

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha anunciat aquesta tarda a Barcelona que Adif licitarà el proper mes de març la redacció dels projectes constructius del desdoblament parcial de la línia de Barcelona a Puigcerdà i que les obres començaran el 2016. Els treballs permetran una freqüència de quatre trens a l’hora en cada sentit.

D’aquesta manera, es desencalla un projecte llargament reclamat pel territori, i es compleix el compromís del Ministeri de Foment, tot i que amb uns quants mesos de retard. La decisió s’emmarca en el conjunt d’acords sobre infraestructures estratègiques que han pres en els darreres dies la Generalitat i el mateix Ministeri de Foment, que també inclou la construcció d’un tren llançadora a l’aeroport del Prat o els accessos ferroviaris al port de Barcelona, entre d’altres.

Així, el Ministeri de Foment licitarà el mes que ve la redacció dels projectes constructius corresponents a la duplicació de la via de la línia de Rodalies R3 a partir d’una proposta de la Generalitat de prioritzar tres trams per assegurar una millora significativa de la freqüència de pas, de la capacitat i de la fiabilitat de la línia, atesa la dificultat d’executar el desdoblament de tot el tram en via única.

Els tres trams sumen 25 quilometres i són els següents: Parets del Vallès – Granollers Canovelles (8,5 km); les Franqueses del Vallès – la Garriga (6,2 km) i Balenyà – Vic (10,8 km). La duplicació de la via en aquests trams, que són els que limiten més la capacitat actual perquè tenen les distàncies més grans entre estacions, garanteixen tècnicament una freqüència de pas de 15 minuts. Així, es poden implantar quatre combois l’hora, quan actualment és de dos combois la major part del dia.

Tenint en compte un termini de redacció dels projectes d’un any aproximadament, les obres es podrien impulsar durant el 2016. La inversió estimada de les obres dels tres trams és de 95 milions d’euros (no de 60 milions d'euros com s'havia anunciat) i la durada dels treballs es calcula en 18 mesos en cada tram.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 18/02/2015 20:13

¿Y por donde entrarán esos cuatro trenes, dos más que ahora? ¡Si no caben más circulaciones en el túnel de Barcelona! Como siempre empezamos la casa por el tejado, y hacemos obras y más obras para que al final sirva de poco o nada. Algún buen día en este país de paletos aprenderemos a hacer obras que por si solas puedan ser útiles, en lugar de meternos en lodazales donde hace falta gastar 10.000 millones más hasta que la primera obra sirva de algo.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 18/02/2015 20:37

Don Ramón ha escrit:¿Y por donde entrarán esos cuatro trenes, dos más que ahora? ¡Si no caben más circulaciones en el túnel de Barcelona! Como siempre empezamos la casa por el tejado, y hacemos obras y más obras para que al final sirva de poco o nada. Algún buen día en este país de paletos aprenderemos a hacer obras que por si solas puedan ser útiles, en lugar de meternos en lodazales donde hace falta gastar 10.000 millones más hasta que la primera obra sirva de algo.
Yo no tengo ni idea de cómo va el panorama de la RENFE por Barcelona ciutat... Se supone que para "desembozar" los dos túneles por donde pasan los Rodalies (el de Passeig de Gràcia y el de Plaça Catalunya) tendrían que construir un túnel bajo la Avinguda Diagonal, de eso lo del Santfeliuenc y su "Cercanías por la Diagonal"...

Aunque el desdoblaje de la línia 3, lo que hará es que los trenes no se esperen en las estaciones para poder realizar los cruces como pasa ahora mismo... No sé si mi lógica es una mierda, pero el desdoblamiento debería aumentar la frecuencia sin meter más trenes.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimecres 18/02/2015 21:17

Amb la totalitat de LD i MD al sud per la LAV, s'allivera molt espai entre p.gracia i el prat.

Amb un salt de molló en la bif aigues també es milloraria la operativa.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 18/02/2015 21:37

Renfe445 ha escrit:
Don Ramón ha escrit:¿Y por donde entrarán esos cuatro trenes, dos más que ahora? ¡Si no caben más circulaciones en el túnel de Barcelona! Como siempre empezamos la casa por el tejado, y hacemos obras y más obras para que al final sirva de poco o nada. Algún buen día en este país de paletos aprenderemos a hacer obras que por si solas puedan ser útiles, en lugar de meternos en lodazales donde hace falta gastar 10.000 millones más hasta que la primera obra sirva de algo.
Yo no tengo ni idea de cómo va el panorama de la RENFE por Barcelona ciutat... Se supone que para "desembozar" los dos túneles por donde pasan los Rodalies (el de Passeig de Gràcia y el de Plaça Catalunya) tendrían que construir un túnel bajo la Avinguda Diagonal, de eso lo del Santfeliuenc y su "Cercanías por la Diagonal"...

Aunque el desdoblaje de la línia 3, lo que hará es que los trenes no se esperen en las estaciones para poder realizar los cruces como pasa ahora mismo... No sé si mi lógica es una mierda, pero el desdoblamiento debería aumentar la frecuencia sin meter más trenes.
El túnel de la Diagonal es una leyenda olvidada. De lo que ahora se habla a veces (el otro día salió en un diario conocido) es del cruce de La Torrassa, aunque se supone que se hará soterrando todo hasta Bellvitge, y eso a saber cuando se fuera hacer. Entonces los R3 se harían entrar por Sant Andreu Comtal.

Lo segundo que dices, sí, más frecuentes sin meter más trenes, pero solo a nivel de la operación, es decir los mismos trenes podrían rendir más. Pero a nivel de horarios es dificil o imposible de aumentar la frecuencia porque el túnel urbano va muy lleno y solo caben los que caben.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 18/02/2015 21:42

En any electoral, jo no em crec res de res.

Em sembla remarcable que aquell antic projecte de desdoblament total (70 km) de 700 M€ hagi estat substituït per un desdoblament parcial de 25 km i només 95 M€ que donaria pràcticament els mateixos resultats. Com he dit, no em crec res de res, però si fos veritat em semblaria un lloable exercici d'aprofitament dels recursos públics.

Pel que fa a l'augment de la capacitat dels túnels de Barcelona, més que fer un nou túnel, seria més útil una millora de la senyalització en els túnels existents. Hi ha túnels en altres ciutats per on passen 25 trens/hora sense problemes. A París aquesta xifra arriba a 30 (RER A) i 32 (túnel comú RER B i D entre Châtelet-Les Halles i Gare du Nord), però l'explotació no és gaire robusta.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”