Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: sequera » Dissabte 21/02/2015 10:29

la via existent es deixa i es crea un nou túnel en vía única des de montcada-manresa, estació que es desplaça
Així no es cizalla res,

A l'ajuntament hi ha publicat l'estudi

http://www.montcada.org/montcadaPortal/ ... anguage=es

Però suposo que s'esperarà a llarg termini per veure si es concreta un nou tunel del R4 al vallès.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 21/02/2015 10:45

I ja que tant preocupa la mobilitat de la segona corona metropolitana i els temps de viatge ....

Hauriem de començar a proposar la utilització de la LAV d'accés a Barcelona, desde Martorell( per anar a Manresa-Igualada, i des de Montmeló (a Vic)

La linea de vic convertida en ample Internacional i conexió a les franqueses amb la linea de granollers , tercer carril fins a montmeló i conexió amb la LAV, just abans de pasar el riu congost.

Rodalies fins les Franqueses ( o la Garriga), que funcionaria com intercanviador i distribuidor de serveis .

Tots els serveis directes a Granollers des de Barcelona per la LAV i des daqui a la garriga i vic.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 21/02/2015 12:20

sequera ha escrit:I ja que tant preocupa la mobilitat de la segona corona metropolitana i els temps de viatge ....

Hauriem de començar a proposar la utilització de la LAV d'accés a Barcelona, desde Martorell( per anar a Manresa-Igualada, i des de Montmeló (a Vic)

La linea de vic convertida en ample Internacional i conexió a les franqueses amb la linea de granollers , tercer carril fins a montmeló i conexió amb la LAV, just abans de pasar el riu congost.

Rodalies fins les Franqueses ( o la Garriga), que funcionaria com intercanviador i distribuidor de serveis .

Tots els serveis directes a Granollers des de Barcelona per la LAV i des daqui a la garriga i vic.
Home Tercer Fil no Gracies, si es canvia es canvia el ample per que tirem diners millor fer-ho bé un cop que gastant doble.
La linea Vic-Ripoll-tour en Internacional fins a EDF podria tenir sentit i aprofitar trens francesos sense canvis de trens.

La LAV fins a Martorell e Igualada doncs hem de canviar l'ample metric i adaptar trens, per millorar temps es una bona idea pero l'administració et contestara que per la gent que agafa el tren al tram Igualada-Piera es inasumible el cost de les obres i que res de res.

Salutacions.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/02/2015 15:13

Segueixo veient-ho igual de faraònic i complicat. M'ho miraré després sobre plànol, però de moment no em convenç gens, la cosa.

Ara, si fós posible, seria una bona solució, ja que permetria reobrir Montcada-Sant Joan com a part de Montcada-Manresa...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 21/02/2015 20:35

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... s/europeus

El Govern obre la porta a finançar les obres del tren amb fons europeus

El desdoblament parcial forma part dels projectes presentats per formar part del Pla Juncker

Santi Vila es mostra "moderadament optimista" però recorda els incompliments de l'Estat

Esteve Plantada/Arnau Urgell , La Garriga | Actualitzat el 20/02/2015 a les 16:43h
Arxivat a: Societat, Vallès Oriental, tren, La Garriga, Santi Vila, Unió Europea, Ministeri de Foment, Departament de Territori i Sostenibilitat


El Govern ha obert la porta a finançar el desdoblament del tren Montcada-Vic amb fons europeus. El projecte forma part de la llista de propostes que la Generalitat ha presentat a l'Estat per tal que entrin a formar del denominat Pla Juncker, una iniciativa de la Comissió Europea que pretén reactivar l'economia del continent a partir de mobilitzar 300.000 milions d'inversió -bàsicament privada- per a grans infraestructures energètiques i de comunicacions.

Aquesta setmana ICV ha fet públic el document provisional que el Govern té sobre la taula amb les inversions que voldria que l'Estat presentés per ser finançades. Un dels capítols més destacats és el destinat a Rodalies -amb 738 milions d'euros dels quals 485 en el període 2015-2017-. El Govern situa en aquest paquet l'accés a la terminal T-1 de l'aeroport, la interconnexió dels corredors ferroviaris de l'accés nord de Barcelona i, a banda d'altres actuacions, la primera fase de la duplicació de via del tram Montcada-Vic.

Santi Vila, que avui s'ha reunit a la Garriga amb representants electes de CiU del Ripollès, Osona i el Vallès, ha evitat donar massa detalls sobre la qüestió. "La necessitat no s'ha de vincular a fons i mètodes de finançament, siguin europeus o d'altres", ha assegurat a preguntes d'Osona.com. "Tenim previstos 95 milions d'euros d'inversió que es complementen amb altres fons. Si són europeus no ens ha d'ocupar més de l'imprescindible", ha assegurat.

Santi Vila expressa 'satisfacció continguda

Santi Vila, envoltat de diputats, alcaldes i regidors convergents, ha reiterat que el 2016 han de començar les obres, un anunci que ha provocat una "satisfacció continguda" a la seva conselleria, "a causa dels incompliments històrics i reiterats de l'Estat". En aquest sentit, el conseller ha assenyalat la imminència de dues actuacions per verificar si aquesta vegada va de debò. En primer lloc, si a l’abril, tal com està previst, "s’inicien les obres de la llançadora de l'Aeroport del Prat". També, que "a la B-40 es reprenguin les obres al tram entre Viladecalvalls i Olesa". Les dues accions mostraran, segons el conseller, la voluntat del govern de l’Estat pel que fa al compliment de l'acord. Amb tot, Vila ha admès que es tracta d'un "projecte de mínims" perquè el desdoblament és només "parcial".

Pel que fa a l’acció sobre la línia Barcelona-Vic-Ripoll, Vila ha manifestat que aquesta és la línia de Catalunya que necessita un impuls més important: "La gent està cansada de promeses que no arriben enlloc", ha assegurat. El projecte és clau perquè té el doble objectiu de "millorar la viabilitat del servei, fent que no tingui retards ni incidències, i també la freqüència". En aquest sentit, el conseller ha manifestat que "hem d’aconseguir que la connectivitat entre Barcelona i Vic millori i passi a ser de 15 minuts de freqüència entre els trens". Pel que fa al tram entre Vic i Ripoll ha assenyalat l'objectiu de rebaixar el temps a 30 minuts.

A la roda de premsa hi han assistit molts representants osnencs de CiU, com Benjamí Nieto, Joan Roca, Josep Rafús, Santi Vivet, Carme Sayós i Marta Pascal, entre d'altres.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 21/02/2015 21:59

Sagrerenc ha escrit:
davida ha escrit:El cisallament no es tan critic. En tenim 4 que tenen bastant mes trafic a Barcelona mateix:
- Sarria entre L6 i S1,S2,S55
- Plaça de Catalunya, andanes segons destins.
- L'Hospitalet pel trens amb final a aquesta estació. Encara que ara son menys que fa uns anys endarrera per la reforma realitzada.
- Bifurcació de Passeig de Gracia - Estació de França/Clot
Totes les xarxes de rodalia tendeixen a suprimir cisallaments en comptes de crear-los. Els cisallaments són una de les principals causes de la propagació dels retards.

No és el mateix cisallar en una estació on s'aturen els trens (Sarrià) i per tant, van a velocitats reduïdes, que cisallar una via com la Barcelona-Portbou on els trens poden circular a 140 km/h. La pèrdua de capacitat en aquest segon cas és molt més important.

I tampoc és el mateix cisallar en una via on circulen trens de Rodalia de 160 metres que trens de FGC de 80 metres.

I pel que fa a Plaça Catalunya FGC, com qualsevol estació terminal, els cisallaments son inevitables. Es per aixo que sovint els trens s'aturen abans d'entrar a l'estació.
100% d´acord. No té res a veure Plaça de Catalunya FGC que L´Hospitalet.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 21/02/2015 22:08

victorcasta ha escrit:No exactament. El projecte que vaig veure contemplava que Montcada Manresa es desplacés uns metres al sud i que des de la via ascendent, sortís una bifurcació cap a Vic perforant el turó que hi ha. La via actual de Vic quedaria com a via descendent.
El proyecte de ficar els trens de la R3 per Montcada-Manresa i fer-los girar per un nou túnel cap a Montcada-Ripollet és una absolut disbarat. Per començar, la corba actual de la R4 a Montcada-Manresa té un radi i un peralt que fa impossible col.locar un canvi cap a l´exterior de la corba (s´hauria de treure tot el peralt i llavors el que fas és carregar-te les velocitats dels R4 i doblar el desgast de la via). Després, fer aquest nou túnel és un absolut despropòsit (no crec que cap constructor vulgui fer un túnel amb les cases a 10 metres per suposat amb mètode austríac). No crec que aquest projecte tingui cap mena de futur.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 21/02/2015 23:16

El projecte es del ministerio de fomento



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 21/02/2015 23:39

Lo de Montcada-Bifurcació realmente es menos problema del que lo estamos haciendo, sencillamente depende de que se haga el túnel de Montcada para la R4. Con ese túnel hecho, sería tan fácil como que buena parte de los R4 dejarán de pasar por Montcada-Manresa (y Santa Maria), si eso quedaría un servicio residual (yo he pensado que ese tunel sería interesante como parte de una futura cuadriplicación de la línea) que seguramente sería menos frecuente que ahora. Con eso, el cizallamiento de Montcada Bif. con la R3 ya no sería ningún problema.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 22/02/2015 1:17

Adolescent barceloní ha escrit:Hi hauria alguna solució relativament barata per evitar el cisallament, però que no sigui construir un salt de moltó (s'hauria de fer moviments de terres, suposo, i és caríssim)?
Fer un salt de moltó és pràcticament el mateix que fer un enllaç entre carreteres a diferent nivell, i d'aquests se'n construeixen a dotzenes cada any i molts en carreteres secundàries amb poc trànsit.
Quan es tracta de fer una obra així en un ferrocarril sempre es veu car, inassumible, etc, mentre que quan és per una carretera ningú no ho discuteix, tot i que en el cas del ferrocarril beneficiï a moltíssima més gent.

Resumint: fer un salt de moltó no és car, no li donem més voltes.

En quant a la solució per al desdoblament caldrà fer el nou túnel per a la R4 des de Montcada-Bifucarció per sota el Turó de Montcada. L'estació de Montcada-Manresa quedaria fora del traçat i això implica que es podria fer servir per al nou traçat de la R3. Només caldria fer el túnel a la sortida i modificar el traçat fins creuar el riu.
Aquesta reconfiguració també alliberaria l'actual tram de via única de la R3 a Montcada, l'espai de la qual podria ser aprofitat per eixamplar l'autovia C-17 que en aquest tram és un autèntic perill per la seva estretor.

Tot plegat és una obra prou assumible i solucionaria diversos problemes de cop.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 22/02/2015 10:06

Toni ha escrit:
El proyecte de ficar els trens de la R3 per Montcada-Manresa i fer-los girar per un nou túnel cap a Montcada-Ripollet és una absolut disbarat. Per començar, la corba actual de la R4 a Montcada-Manresa té un radi i un peralt que fa impossible col.locar un canvi cap a l´exterior de la corba (s´hauria de treure tot el peralt i llavors el que fas és carregar-te les velocitats dels R4 i doblar el desgast de la via). Després, fer aquest nou túnel és un absolut despropòsit (no crec que cap constructor vulgui fer un túnel amb les cases a 10 metres per suposat amb mètode austríac). No crec que aquest projecte tingui cap mena de futur.
Aquella curva és una estació, que desapareix. Entenc que la construcció d'un petit tunel com aquest pot ser un problema, pero la resta?..vols dir que no hi ha solució tècnica en un tram que tot es desmontarà.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 22/02/2015 13:08

wefer ha escrit:Fer un salt de moltó és pràcticament el mateix que fer un enllaç entre carreteres a diferent nivell, i d'aquests se'n construeixen a dotzenes cada any i molts en carreteres secundàries amb poc trànsit.
Quan es tracta de fer una obra així en un ferrocarril sempre es veu car, inassumible, etc, mentre que quan és per una carretera ningú no ho discuteix, tot i que en el cas del ferrocarril beneficiï a moltíssima més gent.

:plas :plas :plas :plas :plas


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 22/02/2015 13:54

Completament d'acord en què aquest salt de moltó, -i molts altres- es justifica econòmicament. Pero els requeriments de pendents màximes i radis mínims són molt més estrictes que per al cas d'una carretera, i fa que l'obra sigui prou més cara.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 22/02/2015 14:21

Algú té l'enllaç al document on s'explica l'obra que es pretén fer? És, si no m'equivoco, algun PDI, oi?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 22/02/2015 19:02

Adolescent barceloní ha escrit:Algú té l'enllaç al document on s'explica l'obra que es pretén fer? És, si no m'equivoco, algun PDI, oi?
En el PDI no consta nada del estilo, únicamente el túnel de Montcada que deberá absorber parte (o todos?) de los R4. Es la primera vez que escucho esto de hacer entrar la R3 por Montcada-Manresa, o de hacer cualquier tipo de salto del carnero por la zona. Me he perdido algo??

Yo pienso que mejor solución a esto de lo que habláis es sencillamente hacer entrar parte de los R3 por Les Franqueses y cuadruplicar la R2 hasta Granollers, así de paso nos ahorramos todo el desdoblamiento de la R3 de Granollers para abajo. Sí, en Les Franqueses está urbanizado el antiguo enlace, se tendría que hacer un túnel, pero poco más. Así se soluciona desdoblar el tramo mencionado, y también la entrada de los R3 por SAC.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 23/02/2015 10:37

Don Ramón ha escrit:Yo pienso que mejor solución a esto de lo que habláis es sencillamente hacer entrar parte de los R3 por Les Franqueses y cuadruplicar la R2 hasta Granollers, así de paso nos ahorramos todo el desdoblamiento de la R3 de Granollers para abajo. Sí, en Les Franqueses está urbanizado el antiguo enlace, se tendría que hacer un túnel, pero poco más.
Problemes:
  • Túnel de 1,5 Km entre les dues línies més els accessos a diferent nivell en els dos extrems. Una obra molt complicada per falta d'espai. La solució seria no fer servir l'antic traçat sinó donar la volta per darrera de Les Franqueses, és a dir, sortir de la R2 passat Granollers-Les Franqueses (anant cap a Cardedeu), rodejar Les Franqueses i enllaçar al amb la R3 al nord de la població, a la zona de Llerona.
  • La quadruplicació de la R2 és complicada en dos punts: entre Granollers centre i Granollers-Les Franqueses (tot i que hi ha 3 vies en un bon tram) i el pas de Montcada i Reixac. En aquets últim cas la gran complicació seria político-social perquè si ja fa temps que estan reclamant el soterrament, a veure qui és el llest que els explica que a més de no fer-lo els posarem 2 vies més. Per mi aquest últim punt es solucionaria fent un viaducte amb estació sobre elevada en aquest punt, però això ja seria una altra història.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 23/02/2015 16:38

I a Montmeló pel soterrament paral·lel a la LAV.

I a veure qui és el llest que els explica als de Parets del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda que passarien a tenir menys trens.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 23/02/2015 16:41

wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Yo pienso que mejor solución a esto de lo que habláis es sencillamente hacer entrar parte de los R3 por Les Franqueses y cuadruplicar la R2 hasta Granollers, así de paso nos ahorramos todo el desdoblamiento de la R3 de Granollers para abajo. Sí, en Les Franqueses está urbanizado el antiguo enlace, se tendría que hacer un túnel, pero poco más.
Problemes:
  • Túnel de 1,5 Km entre les dues línies més els accessos a diferent nivell en els dos extrems. Una obra molt complicada per falta d'espai. La solució seria no fer servir l'antic traçat sinó donar la volta per darrera de Les Franqueses, és a dir, sortir de la R2 passat Granollers-Les Franqueses (anant cap a Cardedeu), rodejar Les Franqueses i enllaçar al amb la R3 al nord de la població, a la zona de Llerona.
Una idea muy buena!
wefer ha escrit:
  • La quadruplicació de la R2 és complicada en dos punts: entre Granollers centre i Granollers-Les Franqueses (tot i que hi ha 3 vies en un bon tram) i el pas de Montcada i Reixac. En aquets últim cas la gran complicació seria político-social perquè si ja fa temps que estan reclamant el soterrament, a veure qui és el llest que els explica que a més de no fer-lo els posarem 2 vies més. Per mi aquest últim punt es solucionaria fent un viaducte amb estació sobre elevada en aquest punt, però això ja seria una altra història.
Lo he pensado, lo de Montcada es un berenjenal de los buenos. Yo coincido con tu idea de hacer un viaducto, permitiría tener cuatro vías, les quitaría el tren de la calle a la gente, y no es tan caro como el soterramiento. Pero ya sabemos perfectamente que cuando los de Montcada dicen que el tren es "un peligro" en realidad lo que estan diciendo es "somos unos pijos que no nos conformamos con un viaducto y queremos un tunel chupiguay".

Luego, a la entrada de Barcelona, lo que propondría de hacer es dar salida a las vías rápidas hacia EdF, para regionales sobre todo, y las vías locales hacia Pg. de Gràcia. Claro que harían falta diversos enlaces con salto de carnero, pero que creo que no sólamente estan justificados, sino que sería muy bueno poder tener EdF como estación término para trenes del sur y también del norte. La disposición de ahora me parece mala, y hasta cutre y chapucera. Creo que se ha hablado con anterioridad, pero yo estoy con la idea esa "triangular", donde los regionales todos parten de EdF, los del norte pasan por La Sagrera, y los del sur por Sants, y cercanías y AVES pasan por Sants y Sagrera.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 23/02/2015 16:43

437.001 ha escrit:I a Montmeló pel soterrament paral·lel a la LAV.
Buf es verdad, se me había olvidado ese desastre de Montmeló. Haría falta un nuevo túnel, una variante, o se deja un cuello de botella.

437.001 ha escrit:I a veure qui és el llest que els explica als de Parets del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda que passarien a tenir menys trens.
No necesariamente. Podría seguir habiendo un tren cada media hora, y que podría seguir hasta Vic. Yo me lo imaginaría eso más tipo dos trenes por hora a Vic por la antigua R3, con parada en todas, y luego trenes rápidos a Vic y regionales van por la R2.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 24/02/2015 1:00

Don Ramón ha escrit:
437.001 ha escrit:I a Montmeló pel soterrament paral·lel a la LAV.
Buf es verdad, se me había olvidado ese desastre de Montmeló. Haría falta un nuevo túnel, una variante, o se deja un cuello de botella.

437.001 ha escrit:I a veure qui és el llest que els explica als de Parets del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda que passarien a tenir menys trens.
No necesariamente. Podría seguir habiendo un tren cada media hora, y que podría seguir hasta Vic. Yo me lo imaginaría eso más tipo dos trenes por hora a Vic por la antigua R3, con parada en todas, y luego trenes rápidos a Vic y regionales van por la R2.
Pero ya puestos, no es mejor ir duplicando por etapas entre Montcada-Ripollet y Figaró, y entre Sant Martí de Centelles y Vic, y dejar el tramo Figaró-Sant Martí de Centelles, que es la parte realmente difícil, para un poco más adelante?

Porque lo que propones no sería más barato... :nose

Al fin y al cabo, el tramo Montcada Bifurcació-Montcada Ripollet no es muy largo, debería permitir que los trenes se cruzaran sin problemas en el resto de la línea...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”