Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/06/2011 20:02

UT440_132M ha escrit: Seria un cas on un soterrament seria relativament justificat, crec jo.
NO!!!
Tot i que en un reportatge del mateix diari (El 9 nou) de dijous passat, deia que l'any 1948 es va construïr el pont de la N-152, i que ja es va fer contemplant el desdoblament. El problema seria el carrer que hi ha just sobre la trinxera després de l'esmentat pont, s'hauria de demolir per fer entrar una segona via, i després tapar-lo amb un calaix de formigó, d'uns 500 metres de longitud, fins a tocar del polígon industrial que hi ha als afores.
Això no és un soterrament, és un pas inferior llarg.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/06/2011 20:21

I, a més, molt més econòmic que soterrar.

Quant al tram de Montcada, potser tindria sentit fer sortir la línia de Vic des de la de Girona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 27/06/2011 20:25

Per a la travessia dels Hostalets de Balenyà potser seria millor fer-hi una variant al costat de la C17, tot i que es podria encabir una segona via aprofitant més els extrems de la trinxera.

En quant al tram La Garriga - Centelles, no cal que la segona via vagi enganxada a l'actual, podria allunyar-se si fos necessari.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 27/06/2011 20:31

Guigui ha escrit:I, a més, molt més econòmic que soterrar.

Quant al tram de Montcada, potser tindria sentit fer sortir la línia de Vic des de la de Girona.
El "projecte" que jo tinc vist, contempla utilitzar una via de la R4 fins Montcada i Reixac - Manresa, i allà fer un túnel paral·lel a l'actual, per acabar al costat de la via actual sobre el Besòs.
victorcasta ha escrit:Per a la travessia dels Hostalets de Balenyà potser seria millor fer-hi una variant al costat de la C17, tot i que es podria encabir una segona via aprofitant més els extrems de la trinxera.

En quant al tram La Garriga - Centelles, no cal que la segona via vagi enganxada a l'actual, podria allunyar-se si fos necessari.
Llavors enviem la via cap a Tona (cosa que ja s'hauria d'haver fet al 1880 quan van obrir la línia), i ens estalviem una bona volta, com la que fa actualment, ja que enderrocat el baixador de Mont-rodon, no té massa sentit que la via passi per allà. El traçat seria més recte que l'actual, i serviria un bon nombre de població, major que l'actual.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/06/2011 20:56

Guigui ha escrit:I, a més, molt més econòmic que soterrar.

Quant al tram de Montcada, potser tindria sentit fer sortir la línia de Vic des de la de Girona.
No cal ser covards i voler fer una variant perquè l´obra és complexa.
L´obra és complexa, sens dubte, però no prou com per haver de fer una variant, variant que obligaria a circular per la línia de la R2, cosa que no convé si vols augmentar freqúències... apart de que comportaria la clausura de Montcada-Ripollet i de Montcada-Sant Joan (que ja fa temps que està tancada, tot i que pot donar molts més viatgers que les altres dues parades de Montcada, en fi...), estacions cèntriques totes dues.

Sí que caldria un tancament llarg de la línia entre Montcada-Bifurcació i Montcada-Ripollet, això sí.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/06/2011 21:04

victorcasta ha escrit:Per a la travessia dels Hostalets de Balenyà potser seria millor fer-hi una variant al costat de la C17, tot i que es podria encabir una segona via aprofitant més els extrems de la trinxera.

En quant al tram La Garriga - Centelles, no cal que la segona via vagi enganxada a l'actual, podria allunyar-se si fos necessari.
:nono

Mania de variants...

Si s´ha de tirar una casa, es tira. I punt.
No fem variants per evitar una simple casa.

Quant a la teva idea sobre La Garriga-Centelles, pot ser interessant, però només en algun lloc puntual.
Pensa que l´estació de Figaró està justa a la sortida d´un pont+túnel+pont i estrenyida entre cases, es pot desdoblar, però només ampliant el túnel actual, fer doble tub no és possible allà.
I ni parlar de variants de Figaró amb túnels de 6 km, eh?

Altres túnels són desdoblables estil "Garraf", i ara m´has fet pensar en el trúnel que hi ha entre Parets i Granollers, que fer-ho així simplificaria molt l´obra i evitaria de tallar el tràfic.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 27/06/2011 21:07

437.001 ha escrit:
victorcasta ha escrit:Per a la travessia dels Hostalets de Balenyà potser seria millor fer-hi una variant al costat de la C17, tot i que es podria encabir una segona via aprofitant més els extrems de la trinxera.

En quant al tram La Garriga - Centelles, no cal que la segona via vagi enganxada a l'actual, podria allunyar-se si fos necessari.
:nono

Mania de variants...

Si s´ha de tirar una casa, es tira. I punt.
No fem variants per evitar una simple casa.

Quant a la teva idea sobre La Garriga-Centelles, pot ser interessant, però només en algun lloc puntual.
Pensa que l´estació de Figaró està justa a la sortida d´un pont+túnel+pont i estrenyida entre cases, es pot desdoblar, però només ampliant el túnel actual, fer doble tub no és possible allà.
I ni parlar de variants de Figaró amb túnels de 6 km, eh?

Altres túnels són desdoblables estil "Garraf", i ara m´has fet pensar en el trúnel que hi ha entre Parets i Granollers, que fer-ho així simplificaria molt l´obra i evitaria de tallar el tràfic.
És que el traçat entre Figaró i Sant Martí serà totalment nou, l'estació es desplaçarà més al sud, a tocar de les piscines i del parc de bombers, i allà es farà un traçat nou (la majoria en túnel) fins a Sant Martí, igual que faran amb la C-17 que també desapareixerà del mig de la població.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/06/2011 21:08

UT440_132M ha escrit:
Guigui ha escrit:I, a més, molt més econòmic que soterrar.

Quant al tram de Montcada, potser tindria sentit fer sortir la línia de Vic des de la de Girona.
El "projecte" que jo tinc vist, contempla utilitzar una via de la R4 fins Montcada i Reixac - Manresa, i allà fer un túnel paral·lel a l'actual, per acabar al costat de la via actual sobre el Besòs.
Em fa por només de sentir-ho. Hi ha obres cares i complexes que s´han de fer, sí o sí.
La única manera de desdoblar allà sense emmerdar la R4,la R7 i la R11 és fent una pèrgola sota la carretera de Vic, la N-152 (com se digui ara, mai hi recordo), ampliant el túnel, i vigilant de no tocar les pilastres del viaducte de la A-17.
victorcasta ha escrit:Per a la travessia dels Hostalets de Balenyà potser seria millor fer-hi una variant al costat de la C17, tot i que es podria encabir una segona via aprofitant més els extrems de la trinxera.

En quant al tram La Garriga - Centelles, no cal que la segona via vagi enganxada a l'actual, podria allunyar-se si fos necessari.
Llavors enviem la via cap a Tona (cosa que ja s'hauria d'haver fet al 1880 quan van obrir la línia), i ens estalviem una bona volta, com la que fa actualment, ja que enderrocat el baixador de Mont-rodon, no té massa sentit que la via passi per allà. El traçat seria més recte que l'actual, i serviria un bon nombre de població, major que l'actual.
NO!!!

No fem volar coloms, la via no es mourà d´on és ara, i les rectificacions de revolts es reduiran probablement a ripatges.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/06/2011 21:12

UT440_132M ha escrit: És que el traçat entre Figaró i Sant Martí serà totalment nou, l'estació es desplaçarà més al sud, a tocar de les piscines i del parc de bombers, i allà es farà un traçat nou (la majoria en túnel) fins a Sant Martí, igual que faran amb la C-17 que també desapareixerà del mig de la població.
NO!!!

Si fan això, serà un cas molt clar de corrupció.
Les estacions de Figaró i Sant Martí de Centelles estan molt bé on són ara, i per res del món cal tocar-les (apujar andanes i posar pas inferior sí, sisplau).
No és cert que fer un túnel tipus Cadí sigui una solució millor ni més barata que ampliar trinxeres i túnels, i em sembla obvi.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 27/06/2011 23:55

El projecte original de desdoblament a Montcada contempla túnel urbà desde l'alçada de MiR-Manresa fins a MiR-Ripollet, estació que romandria en superfície i per tant, se salva.

Personalment trobo exagerat fer aquest túnel urbà, ja que només caldria fer un segón túnel curt sota el Turó Fermí al costat de l'actual, i un segon pont sobre el Ripoll i sobre MiR-Manresa. Seria molt més econòmic que el túnel urbà projectat per creuar el Ripoll per sota. Però, ja se sap que l'especulació urbanística mana.

Una altra barbaritat més és el soterrament injustificat a Mollet del Vallès del traçat a petició de l'Ajuntament. Aquestes coses no fan més que inflar el preu final de l'obra, i després es queixen que no queda ni un cèntim per desdoblar altres línies ni fer nous traçats. :nono
UT440_132M ha escrit:És que el traçat entre Figaró i Sant Martí serà totalment nou, l'estació es desplaçarà més al sud, a tocar de les piscines i del parc de bombers, i allà es farà un traçat nou (la majoria en túnel) fins a Sant Martí, igual que faran amb la C-17 que també desapareixerà del mig de la població.
Vaig veure el projecte i sí, es pretèn refer tot nou amb túnel i desviat de l'actual. Aquestes macro-obres que comporten desviar traçats no em fan cap gràcia d'inici. :|


Salvem l'Estació de França!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 28/06/2011 1:36

m.h.t. ha escrit:El projecte original de desdoblament a Montcada contempla túnel urbà desde l'alçada de MiR-Manresa fins a MiR-Ripollet, estació que romandria en superfície i per tant, se salva.

Personalment trobo exagerat fer aquest túnel urbà, ja que només caldria fer un segón túnel curt sota el Turó Fermí al costat de l'actual, i un segon pont sobre el Ripoll i sobre MiR-Manresa. Seria molt més econòmic que el túnel urbà projectat per creuar el Ripoll per sota. Però, ja se sap que l'especulació urbanística mana.
Tens toooota la raó.
Una altra barbaritat més és el soterrament injustificat a Mollet del Vallès del traçat a petició de l'Ajuntament. Aquestes coses no fan més que inflar el preu final de l'obra, i després es queixen que no queda ni un cèntim per desdoblar altres línies ni fer nous traçats. :nono
Això era cosa de la Montserrat Tura, ex-alcaldessa de Mollet.
Per cert, només cal veure què volia fer l´actual alcalde de Mollet amb el seu sou (que de tota manera se l´ha apujat un 10% en lloc del 32% que havia dit).
UT440_132M ha escrit:És que el traçat entre Figaró i Sant Martí serà totalment nou, l'estació es desplaçarà més al sud, a tocar de les piscines i del parc de bombers, i allà es farà un traçat nou (la majoria en túnel) fins a Sant Martí, igual que faran amb la C-17 que també desapareixerà del mig de la població.
Vaig veure el projecte i sí, es pretèn refer tot nou amb túnel i desviat de l'actual. Aquestes macro-obres que comporten desviar traçats no em fan cap gràcia d'inici. :|
A mí tampoc em fan gens, però gens de gràcia aquestes macro-obres.
Els desdoblaments s´han fet així tota la vida, no a base de fer línies noves que encareixen molt més el cost de l´obra.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/06/2011 8:00

Tal com està el pati, trigarem molt temps a veure cap obra a la línia, i molt probablement sigui una cosa que no per light sigui menys efectiva, perquè faltaran calers durant una bona pila d'anys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 04/07/2011 23:03

437.001 ha escrit:
UT440_132M ha escrit:
Guigui ha escrit:I, a més, molt més econòmic que soterrar.

Quant al tram de Montcada, potser tindria sentit fer sortir la línia de Vic des de la de Girona.
El "projecte" que jo tinc vist, contempla utilitzar una via de la R4 fins Montcada i Reixac - Manresa, i allà fer un túnel paral·lel a l'actual, per acabar al costat de la via actual sobre el Besòs.
Em fa por només de sentir-ho. Hi ha obres cares i complexes que s´han de fer, sí o sí.
La única manera de desdoblar allà sense emmerdar la R4,la R7 i la R11 és fent una pèrgola sota la carretera de Vic, la N-152 (com se digui ara, mai hi recordo), ampliant el túnel, i vigilant de no tocar les pilastres del viaducte de la A-17.
L´obra que cal fer no és exactament aquesta però està aprop. Cal desdoblar la línia de Vic actual des de Montcada Bifurcació i abans d´arribar al túnel actual girar a l´esquerra per sota de l´autopista fent un fals túnel. La resta, un nou pont de via doble al riu (l´actual de Eiffel podria quedar per vianants) i enllaç cap a Montcada Ripollet. Fer sortir la R3 de la R4 és tècnicament una bestiessa ja que el canvi quedaria en contraperalt i no vull saber els problemes que comportaria... a més de les grans dificultats que comportaria fer un segon túnel a Montcada sota les cases.
El nou túnel des de Cerdanyola a Montcada Bif. sense passar per Montcada alliberaria l´actual traça de la R4 al seu pas pel nucli urbà de Montcada i potser es podria arreglar un traçat raonable cap a Montcada Ripollet, però s´hauria d´estudiar amb cura i abans caldria fer el nou túnel que tregui la R4 de Montcada. Jo prefereixo desdoblar l´actual via de la R3.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 05/07/2011 2:32

Toni ha escrit:L´obra que cal fer no és exactament aquesta però està aprop. Cal desdoblar la línia de Vic actual des de Montcada Bifurcació i abans d´arribar al túnel actual girar a l´esquerra per sota de l´autopista fent un fals túnel. La resta, un nou pont de via doble al riu (l´actual de Eiffel podria quedar per vianants) i enllaç cap a Montcada Ripollet. Fer sortir la R3 de la R4 és tècnicament una bestiessa ja que el canvi quedaria en contraperalt i no vull saber els problemes que comportaria... a més de les grans dificultats que comportaria fer un segon túnel a Montcada sota les cases.
El nou túnel des de Cerdanyola a Montcada Bif. sense passar per Montcada alliberaria l´actual traça de la R4 al seu pas pel nucli urbà de Montcada i potser es podria arreglar un traçat raonable cap a Montcada Ripollet, però s´hauria d´estudiar amb cura i abans caldria fer el nou túnel que tregui la R4 de Montcada. Jo prefereixo desdoblar l´actual via de la R3.
Jo no treuria Montcada-Manresa, és més jo reobriria Montcada-Sant Joan i uniria les dues amb escales i ascensor!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 05/07/2011 6:32

Aviam, el projecte per desdoblar la línia pel seu pas per Montcada i Reixac surt a la pàgina 2 d'aquest document tot i que no és la solució definitiva.

La impossibilitat de desdoblar l'actual via única per no haver-hi lloc entre la la C-33 i els habitatges, es proposa una doble via única: l'actual via la farien servir els trens en direcció Barcelona; i els trens en direcció Vic, farien servir la línia de Manresa. L'estació de Montcada i Reixac-Manresa es traslladaria uns quants metres enrere (cap a Montcada Bifurcació) i un cop passada aquesta hi hauria una desviació cap a un nou túnel que aniria a unir-se amb la via actual just al començar el viaducte sobre el riu Ripoll, viaducte que seria nou.

Més endavant, es veu que l'ajuntament ha presentat una al·legació demanant que no es faci un nou túnel sinó dos, i que tant els trajectes d'anada com de tornada, es facin a través de Montcada i Reixac-Manresa. El problema seria la manca d'espai per a fer un salt de motlló. Tot i que si tots els trens de Terrassa i Manresa fan servir el túnel de Montcada, podríem deixar l'estació de MiR-Manresa amb l'R3 com a línia principal i un cisallament per part de l'R7 circular no seria tan traumàtic.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 06/07/2011 0:21

victorcasta ha escrit:Aviam, el projecte per desdoblar la línia pel seu pas per Montcada i Reixac surt a la pàgina 2 d'aquest document tot i que no és la solució definitiva.
Home, per fí s'han tret del cap la idea de fer un macrotúnel urbà que creués el Ripoll per sota. :reve Això hagués estat una sangria econòmica.

El PDI 2001-2010 contemplava el projecte que he explicat més amunt, però pel document que ens portes, veig que s'ho han replantejat. El fet que la R3 utilitzi un petit tram de l'R4/R7/R12 (en un sentit o en ambdós) no sembla massa traumàtic, hi ha trams més saturats.

A part de tot el que has assenyalat, també cal destacar que, tot i que el Ministeri planteja desdoblar tot el tram en superfície, l'Ajuntament demana (com no...) el soterrament a Mas Rampinyo, entre el pont del Ripoll i la fí de l'àrea urbana, quedant soterrada, per tant, Montcada-Ripollet. :nono

Cal destacar que davant de l'estació s'està duent a terme un suculent plà urbanístic que de ben segur té alguna cosa a veure amb aquesta al·legació. :roll: I el més vergonyós de tot això, es que aquesta nova urbanització no te accés a l'estació, tot i estar al davant. :martell2


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/07/2011 0:38

m.h.t. ha escrit:A part de tot el que has assenyalat, també cal destacar que, tot i que el Ministeri planteja desdoblar tot el tram en superfície, l'Ajuntament demana (com no...) el soterrament a Mas Rampinyo, entre el pont del Ripoll i la fí de l'àrea urbana, quedant soterrada, per tant, Montcada-Ripollet. :nono
Doncs que s'ho vagin traient del cap. Com amb tots els altres projectes de soterraments demanats, reivindicats o exigits, però no aprovats, no hi ha mansos. Si de cas, que s'ho vagin descomptant dels sous i iniciïn col·lectes entre els veïns manipulats, vejam qui serà el guapo que hi donarà una almoina...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 06/07/2011 0:46

Guigui ha escrit:
m.h.t. ha escrit:A part de tot el que has assenyalat, també cal destacar que, tot i que el Ministeri planteja desdoblar tot el tram en superfície, l'Ajuntament demana (com no...) el soterrament a Mas Rampinyo, entre el pont del Ripoll i la fí de l'àrea urbana, quedant soterrada, per tant, Montcada-Ripollet. :nono
Doncs que s'ho vagin traient del cap. Com amb tots els altres projectes de soterraments demanats, reivindicats o exigits, però no aprovats, no hi ha mansos. Si de cas, que s'ho vagin descomptant dels sous i iniciïn col·lectes entre els veïns manipulats, vejam qui serà el guapo que hi donarà una almoina...
Ja en tenen prou amb la C-17 soterrada. És que s'han de soterrar totes les vies de ferrocarril d'aquesta població? Doncs que comencin a estalviar i s'ho paguin de la butxaca. Tenen molta barra :avall


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/07/2011 1:14

El que fa pudor és que sembla que segons quienes millores hagin d´anar acompanyades a la força de soterraments aptes a que algú hi suqui.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 16/07/2011 22:56

L´estudi informatiu al que es feia referència segons el qual la via en sentit Vic de la R3 surt de la R4 a Montcada i Reixac - Manresa mentre que la via en sentit Barcelona de la R3 és l´actual té diversos inconvenients:
1) Tenim dues vies úniques, sempre pitjor que una via doble per qüestions d´operativitat
2) El canvi de sortida de la R3 cap a Vic des de la R4 necessita que la corba de la R4 no tingui peralt (sino quedaria en contraperalt) i a més seria un aparell especial per ser muntat en corba. Tot això és un autèntic desastre per l´infraestructura, tant de la R4 (la corba sense peralt necessitarà tenir un manteniment especial) com de la R3 (el canvi requerirà igualment de cures intensives). Així doncs, ja tindriem un nou punt negre a les rodalies, una nova font d´avaries.
3) El planejament preveu el nou túnel Cerdanyola - Montcada Bifurcació precissament per estalviar crec que son 3 minuts de viatge i aconseguir treure la R4 de Montcada i Reixac, per altre banda suficientment servida pel ferrocarril. Reforçar l´importància del tram Montcada Bif - Montacada i Reixac Manresa va contra aquest objectiu ja que precisament aquest tram està cridat a desaparèixer en benefici tant del poble com dels viatgers de la línia.
4) El túnel en via única que es planteja té importantíssimes dificultats tècniques tant per la seva geometria com del massís on cal excavar-lo. Ja no parlem del seu cost, totalment innecessari.
5) El desdoblament de l´actual traça de la R3 és dificultós però possible. Cal plantejar-se aquest desdoblament juntament amb els retocs que calguin de la C-17, que és aquesta la carretera que es veuria afectada. Amb aquesta fórmula, es podria definir una estació nova molt fàcilment per la R3 a la zona on està actualment Montcada i Reixac Manresa, una estació en recta i molt ben comunicada amb el centre de la població a diferència de les actuals.
6) El pas de la R3 sota l´autopista amb un fals túnel de via doble (paral.lel a l´actual túnel sota la muntanya) és tècnicament possible i relativament senzill, aconseguint a més alliberar d´infraestructures un àrea rellevant del poble a ambdós costats del riu. S´allibera el pont d´Eiffel del servei i queda com un patrimoni del poble.

El desdoblament de la R3 a Montcada i Reixac és un tema molt complex que cal estudiar molt bé fugint de solucions forçades (com la que es plenteja a l´estudi informatiu que generarà molts problemes si es fa) i estudiant la situació a una escala més gran a mig termini. Això es diu planificar. Respecte dels soterraments, estic totalment d´acord que és una bestiessa soterrar a Mas Rampinyo ja que aquesta no és ni molt menys una prioritat. Si s´expliqués a la gent les coses que es poden fer amb els diners que costaria aquesta inútil obra, algun polític hauria de donar explicacions. La moda dels soterraments s´ha acabat, igual que la dels aeroports inútils... siguem respectuosos amb els diners públics. Com s´ha dit, jo li diria a l´Ajuntament de Montcada i Reixac que si vol soterrar que ho paguin ells... a veure com ho expliquen als seus ciutadans.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”