Pàgina 26 de 26

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dijous 02/01/2020 16:25
Autor: robertotlh
davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
M'has llegit el pensament. El traçat actual per llançadora Bifurca-Mollet Santa Rosa

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Diumenge 05/01/2020 0:46
Autor: 437.001
davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.

No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Diumenge 05/01/2020 4:16
Autor: Renfe445
437.001 ha escrit:
Diumenge 05/01/2020 0:46
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.

No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.
Són simples opinions, per què es digui qualsevol idea no significa que això vagi a missa.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Diumenge 05/01/2020 22:06
Autor: davida
El que no te cap gràcia es un túnel que creua Barcelona que te menys de 20 circulacións por sentit i dia. I 2 tunels que tenen 20 circulacións per hora que estan col·lapsats.
Es aprofofitar una infraestructura infrautilitzada

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dimarts 07/01/2020 0:00
Autor: robertotlh
437.001 ha escrit:
Diumenge 05/01/2020 0:46
davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.

No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.
En comptes de criticar, podries intentar argumentar perquè és una mala idea passar la R3 a ample estàndard i connectar-la amb la LAV i què proposes per a la duplicació de via en el tram Montcada-Santa Rosa en el seu lloc.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dimarts 07/01/2020 15:18
Autor: UT440_132M
Doncs a mi tampoc em sembla mala idea, el que comenta Davida, de passar la R3 a ample estàndard, i que els trens d'aquesta línia utilitzin l'infrautilitzat túnel de la LAV. També d'aquesta manera es poden fer serveis directes per via convencional Barcelona - Toulouse, i qui sap si allargar l'Intercites de Nuit París - LaTour de Carol, fins a Barcelona.
Tot i això, caldria rectificacions de traçat al llarg de la línia, per fer més atractiu el servei, i reduir temps de viatge. Empresa gens fàcil, tècnica i econòmicament.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dimarts 07/01/2020 18:26
Autor: Carlos González
Abans d'implantar la R3 en ample estàndar que la idea la comparto, i tenint en compte els desdoblaments de alguns trams de la R3 i altres aspectes per millorar el servei de la R3 i poder aplicar a la pràtica aquesta idea, bé es podria començar fer per Puigcerdà remodelacions de vies en ample estàndar (i fins i tot en mètric pel Tren Groc) per fer acabar els serveis gestionats per SNCF allà que no a La Tor de Queral (Latour-de-Carol), una cosa similar com ho fan a Portbou-Cervera de la Marenda (Cèrbere).

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dijous 09/01/2020 22:56
Autor: 437.001
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente : 3.19/27507.0273
Asistencia Técnica para el control de calidad, cuantitativo y cualitativo de las obras del proyecto constructivo de supresión de los pasos a nivel del p.k. 36/434 y p.k. 37/492 de la línea Barcelona- Ripoll. Término municipal de La Garriga (Barcelona).
Régimen Jurídico: Ley de Contratos del Sector Público 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Servicios
Presupuesto de Licitación: 147.205,33 Euros
Valor Estimado del Contrato: 147.205,33 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 17 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha Publicación: 09/01/2020

Pliego
)))

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dilluns 03/02/2020 11:15
Autor: victor273
davida ha escrit:
Dijous 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
Jo crec que tota la gent que heu donat alguna mena de suport a aquesta idea esteu oblidant que la R3 és per sobre de tot una línia més de Rodalies (i regional) encara que no ho sembli perquè ha estat històricament deixada de costat i no s'ha fet cap inversió i la línia es troba en un estat lamentable. El que això vol dir és que no podem eliminar les parades a Barcelona on la gent que viu al Vallès Oriental, Osona, el Ripollès i la Cerdanya es desplacen amb aquest mitjà per arribar directament i més ràpidament que si les fessiu baixar a Sants i agafar més metro, perquè tot el temps guanyat en un tram ridícul des de Mollet (20km) es perdria.

A més, eliminaria atractiu a una línia que ja no en té cap de cara als usuaris habituals. Una altra cosa seria fer algunes circulacions de caràcter internacional més ràpides per aquesta via, això seria compatible i totalment diferent.

El que passa és que com la R3 és la línia que menys importa tots volen treure-la per deixar més espai per a incrementar les circulacions de les altres línies.

El que realment necessita la R3 és un desdoblament i prou, per fases i complet fins a Vic. Serà llavors quan la línia tingui un guany real d'usuaris i pugui equiparar-se més a les altres línies en volum d'usuaris, però fins llavors tota la població d'aquest eix ferroviari seguirà buscant alternatives a una línia que no té cap fiabilitat degut al seu estat, la vía única i un horari paupèrrim.

El problema és que si tota la inversió de Rodalies es fa en capritxos d'ajuntaments de soterrar sense volta ni solta, i els usuaris de la R3 no es fan sentir més (clar, davant d'aquest panorama qui es molestarà?) no ho faran mai i acabarem veient el desmantellament de la línia entre Mollet i Montcada, fet gravíssim perquè és actualment la connexió més ràpida i no te rés a veure amb la R2 en recorregut i els busos són tortugues.

Re: En licitació:

Publicat: Dijous 19/03/2020 0:59
Autor: UT440_132M
437.001 ha escrit:
Dissabte 02/02/2019 1:17
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27507.0371
EJECUCIÓN DE LAS OBRAS DEL PROYECTO CONSTRUCTIVO DE LA NUEVA SUBESTACIÓN ELÉCTRICA DE TRACCIÓN DE TARADELL.
Presupuesto de Licitación: 3.665.901,35 Euros
Valor Estimado del Contrato: 3.665.901,35 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 12 Meses

Última Modificación: 01/02/2019
Fecha Publicación: 01/02/2019

Pliego

Imatge
Sembla ser que han començat les obres d'aquesta sub-estació. Avui al migdia he anat a Taradell a realitzar unes gestions que estan permeses per l'Estat d'alarma, i al tornar he vist una tanca i un cartell d'obra a l'extrem nord de l'andana de l'antic baixador. En els propers dies, intentaré tornar-hi sempre i quan sigui permès tornar a circular lliurement, i fer-ne algunes fotos.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dilluns 20/04/2020 13:08
Autor: UT440_132M
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dilluns 25/05/2020 19:47
Autor: 437.001
UT440_132M ha escrit:
Dilluns 20/04/2020 13:08
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709
M'encanta veure com demana que reobrin l'estació…

:martell2

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dilluns 25/05/2020 21:16
Autor: UT440_132M
437.001 ha escrit:
Dilluns 25/05/2020 19:47
UT440_132M ha escrit:
Dilluns 20/04/2020 13:08
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709
M'encanta veure com demana que reobrin l'estació…

:martell2
Si fos per ells, voldrien que el tren passés per on hi ha l'Esclat, uns dos km a l'oest, a tocar de la C-17.
La gent de Taradell desconeix que els passi el tren pel seu municipi, i ni tan sols recorden que fa 30 anys el podies agafar sense desplaçar-se a poblacions veïnes.

Avui hi he tornat a passar, i segueixen les obres d'explanació. S'ha enderrocat l'andana de l'antic baixador.
Espero en poques setmanes poder-hi passar com déu mana i fer algunes fotos.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Diumenge 05/07/2020 14:31
Autor: UT440_132M
Les obres de la sub estació de Taradell, avancen a bon ritme. Ja s'ha formigonat els fonaments del futur equipament, i falta pavimentar el carrer que hi donarà accés.

Per altra banda.

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... ranqueses/

SOCIETAT
El desdoblament de l’R3 entre Parets i la Garriga obligarà a expropiar terrenys de 310 propietats

Les Franqueses és el municipi amb més finques afectades per expropiacions definitives e terrenys: 108

El 9 Nou 03/07/2020 | 13:55 Canovelles

Entre les finques afectades a les Franqueses, hi ha dues parcel·les municipals dels Gorcs previstes per a equipaments i zona verda | Griselda Escrigas


L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) sotmet aquests dies a exposició pública la relació de béns i drets afectats pel projecte de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga. Són finques que, segons estableix aquest organisme, “la seva expropiació és necessària per a l’execució de les obres definides en el projecte”.

Hi ha un total de 310 finques afectades per expropiacions definitives. A banda, hi ha algunes desenes més de propietaris a qui es preveu fer afectacions per servituds de pas o per ocupacions temporals de terrenys mentre es facin les obres per les necessitats operatives.


L’exposició pública es fa per un termini de 15 dies hàbils. Forma part del procés administratiu per poder licitar les obres de desdoblament de la via entre Parets i la Garriga. Abans, però, caldrà culminar el projectes de supressió de passos a nivell amb obres en marxa a Granollers i amb una segona actuació a la Garriga pendent d’adjudicar-se i tirar endavant la reforma de les estacions que inclou modificacions tècniques que han de permetre preparar les estacions per a les necessitats de les circulacions en via desdoblada.

Les Franqueses és el municipi amb més propietats amb expropiacions definitives (108). Després hi ha Granollers (86), la Garriga i Montmeló (32) i Parets i Canovelles (19). A la llista publicada també hi consten 14 propietats afectades al municipi de Sant Fost per on no passa l’R3.

Entre els afectats per les expropiacions, hi ha tots els ajuntaments o el Circuit de Catalunya amb 5.167 metres quadrats en terme de Montmeló.

Amb aquest procés, es busca que qualsevol persona “pugui aportar dades oportunes per rectificar possibles errors en la relació o oposar-se per raons de fons o de forma a la necessitat d’ocupació”, recull el document publicat per l’Adif.

La documentació es pot consultar als ajuntaments per on passa la infraestructura (Parets, Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses i la Garriga), a la delegació del govern espanyol a Catalunya i a la seu d’Adif a Madrid.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Diumenge 05/07/2020 20:20
Autor: ortegote
Buenas,

Demasiado alarmista esta noticia la cuentan como el fin del mundo y es raro que nadie hable de esto cuando se desdoblo la C25 o la nueva C15, cuando una carretera tengo la sensación de que todo son mejoras para todos.

Aqui entiendo que las expropiaciones son minimas ya que es un carril y el espacio de seguridad.

Lo de montmelo seran metros lineales no? ya que la via expropia a lo largo y muy poco a lo ancho.

Para los que nos gusta esto creo que se entiende que se tengan que hacer expropiaciones y que realmente no hace falta explicarlo de esta manera.

Salut!!!

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dilluns 06/07/2020 0:57
Autor: UT440_132M
Si t'hi fixes, diu metres quadrats, la majoria terrenys adjacents al circuit. També has de tenir en compte que hi ha diversos passos a nivell a suprimir. Alguns força complexos, com el de la sortida de la Garriga direcció Hospitalet.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Publicat: Dilluns 06/07/2020 16:37
Autor: ortegote
UT440_132M ha escrit:
Dilluns 06/07/2020 0:57
Si t'hi fixes, diu metres quadrats, la majoria terrenys adjacents al circuit. També has de tenir en compte que hi ha diversos passos a nivell a suprimir. Alguns força complexos, com el de la sortida de la Garriga direcció Hospitalet.
Bien,
No se es que veo malicia en la noticia, llevamos años diciendo que es una obra prioritaria y para hablar de esta manera (de acuerdo que estan informando) "hay terrenos municipales", me fijare más cuando desdoblen o realizen una variante nueva de carretera a ver si hablan de lo mismo.
Gracias por la aclaración de los metros y a ver si hacen un apeadero para el circuito, cosa que no se entiende que no este ya realizado.
Salut!!!