S'està degradant el servei que dóna FGC?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Creieu que el servei de FGC s'està degradant? I si és que sí, per què?

No s'està degradant, ara és millor que fa 10 anys
5
11%
No s'està degradant, ara és igual que fa 10 anys
4
9%
És pitjor que abans, però és puntual degut a les noves inversions i canvis de futur que es realitzen
5
11%
És pitjor que abans. La culpa la té la saturació
10
22%
És pitjor que abans. La culpa la té el govern anterior
0
No hi ha cap vot
És pitjor que abans. La culpa la té l'actual govern
11
24%
És pitjor que abans. La culpa la tenen els gestors tècnics actuals
7
16%
És pitjor que abans. La culpa la té la falta de personal per atendre els viatgers i l'excessiva automatització
3
7%
És pitjor que abans, per causes diferents a les descrites (explicar quines són)
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 45
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

S'està degradant el servei que dóna FGC?

Entrada Autor: wefer » Dijous 22/05/2008 9:23

Arran dels diversos accidents com aquest que ha patit FGC, arran de coses com la de la notícia que adjunto i ja no parlem de l'abandonament que FGC està fent del material històric que havia estat restaurat, creieu que el servei de FGC s'està degradant, comparat amb el que hi havia fa 10 anys (per posar una data a l'atzar, i tenint en compte les lògiques innovacions tecnològiques)? I si és que sí, per què?

-----------------------------------

http://www.elperiodico.cat/
------------
Els passatgers pateixen ara als FGC el mal tracte 'made in Renfe'

1. • La falta d'informació va enervar uns 800 viatgers a l'andana de les Planes

ALBERT SEGURA
LES PLANES


Els usuaris dels Ferrocarrils van patir ahir un doble maltractament que coneixen prou bé els passatgers del servei de Rodalies de Renfe. No només va quedar interromput el pas de trens, sinó que els usuaris van ser víctimes també d'una pèssima, cap a nul.la, informació per part de la companyia. No sabien què passava.
Uns 40 minuts després de la col.lisió, segons va detallar el director general de Transports Terrestres, Manel Villalante, es van demanar autobusos a la Diputació de Barcelona per poder oferir un transport alternatiu als passatgers. I és que el servei va quedar totalment tallat fins a les 11.15 hores, quan es va obrir una de les dues vies.
Manel Villalante i el seu equip van arribar a l'estació una mica abans, a les 11.00 hores, donant clares mostres de no entendre per què hi havia tant caos, per què no s'informava els passatgers i per què no hi havia autobusos. El fet que s'estiguessin portant a terme tasques de millora de l'asfalt a la carretera que uneix Sant Cugat i les Planes va propiciar que el flux per carretera fos interromput constantment per donar pas alternatiu en tots dos sentits, cosa que va provocar la saturació també de la carretera.

800 PERSONES A LES PLANES
En el moment àlgid del caos, es van congregar fins a 800 persones a les Planes. L'aglomeració va ser encara pitjor a Sant Cugat, ja que és l'estació on s'intercanvien les línies de Sabadell i Terrassa.
Mati, usuària molt enfadada per la poca informació que havia donat FGC, deia a les 11.00 que ja feia "dues hores que esperava un auto- bús", i continuava "sense saber res".
Un altre usuari es va dirigir cridant al cap d'estació: "¿On hem d'a- nar? ¿Ens han enganyat una altra vegada? ¿Quin tren va a Barcelona?"; després va fer mitja volta i va dirigir les seves paraules als mitjans de comunicació: "Això és un desastre, dos anys aguantant la Renfe, decideixo pagar un aparcament per poder agafar els FGC, hi ha una avaria i hi torna a haver la mateixa gestió. ¡I cap polític dimitirà!"
Un tercer usuari es queixava que el feien anar "d'una banda a l'altra". "Per megafonia han anunciat un tren cap a Sant Cugat i després han dit que anava a Barcelona. Et diuen que agafis l'autobús i, un cop allà, que agafis el tren. I al tren, que vagis a l'autobús, i així tota l'estona. Això és de bojos", es va queixar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/05/2008 10:21

wefer ha escrit:Arran dels diversos accidents com aquest que ha patit FGC, arran de coses com la de la notícia que adjunto i ja no parlem de l'abandonament que FGC està fent del material històric que havia estat restaurat, creieu que el servei de FGC s'està degradant, comparat amb el que hi havia fa 10 anys (per posar una data a l'atzar, i tenint en compte les lògiques innovacions tecnològiques)? I si és que sí, per què?
Claríssimament, la degradació d'FGC és un fet. En una setmana, hi ha hagut un conat d'incident i un altre consumat, però recordo que, fa no gaire, a Abrera es va produir alguna cosa semblant. I no són només errors fatals com aquests, sinó que la gestió de la xarxa va de mal en pitjor (vegeu "metrització" de les línies).

Els motius exactes, no els sabria dir, però salta a la vista que l'empitjorament del servei (almenys, la part visible de cara a l'usuari) coincideix amb el canvi de color polític de la Generalitat.
Uns 40 minuts després de la col.lisió, segons va detallar el director general de Transports Terrestres, Manel Villalante, es van demanar autobusos a la Diputació de Barcelona per poder oferir un transport alternatiu als passatgers.
40 minuts tarden en adonar-se de que allò no té altre remei? Però tranquils, que malgrat tanta eficiència, aquí no dimitirà ni Déu!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dijous 22/05/2008 13:02

Poc puc opinar ja que fa 10 anys en tenia 12, i aqui no hi ha fgc. Però si que desde que els agafava entre el 2005 i els metros comarcals, he notat un cambi a pitjor, no sé si es perque els meus coneixements sobre el tema s'han multiplicat, o per que així és, ja no veig tants revisors, tot s'ha mecanitzat un munt, tan es aixi que a la nova Martorell-Central no hi ha la guixeta de tota la vida, crec que sí que s'ha degradat en aquest interval de temps, ja que cada cop a anat creixent més la demanda, si jo visqués a Martorell, ja no aniría a la Renfe per anar a barcelona, no m'en refiaría, igual deu passar a St Cugat o Pl.Catalunya, independentment del temps del recorregut, apart s'están fent bestants cambis com a mínim a la LL-A què és la més pròxima per a mi.

Àlex Naranjo.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 22/05/2008 13:56

Crec que lo dels metros comarcals ens deixa clar que primer son les propostes polítiques i desrpés el servei de viatjer. Ara el que han conseguit es que sigui infumable anar de Barcelona a Igualada amb tren. Es per això que he votat que el máxim responsable del que està succeïnt és el govern.

Salut,



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 22/05/2008 14:25

Hem de diferenciar el que és la resposta que dóna l'empresa en un moment de crisi com ahir i el que és la percepció social de l'evolució de l'empresa.

Pel que fa al dia d'ahir, cal dir que a les 15:00h el servei estava normalitzat, és a dir unes sis hores de treballs per assumir el xoc, desallotjar dos trens, encarrilar dos trens, alliberar la via, comprovar estat de catenària i estat de la via. És una resposta certament excel.lent.

Pel que fa a l'atenció a l'usuari és cert que hi va haver una certa descoordinació en les dues primeres hores, fet natural atès que s'havia d'oferir un servei d'autobusos substituris que de cap forma pot absorbir el tràfic del Vallès. Els pitjors moments de descoordinació van succeir en el moment que es va oferir servei de trens en via única i alhora autocars, atès que la gent no sabia per quin servei optar. És a dir, des del mateix moment que FGC va poder oferir servei de trens amb seguretat, va oferir-lo i va mantenir el servei d'autocars. Val a dir, que la carretera de Vallvidrera s'estava asfaltant, el que va complicar més la situació.

Es van traslladar immediatament comandaments intermitjos de la línia Llobregat-Anoia a la del Vallès, aproximadament a la hora i mitja ja havien canviat de línia i lluitant contra el telèfon mòbil i una situació desbordada.

Finalment, quan les preferències ja estaven resoltes, FGC va oferir un bon servei de megafonia donant explicacions i posant les disculpes per davant de tot: "Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya vol demanar-vos disculpes. El servei de trens...."

Pel que fa a la percepció d'evolució d'empresa, crec que van a pitjor en atenció a l'usuari, en neteja i manteniment.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 22/05/2008 18:56

liniadelRipollés ha escrit:Hem de diferenciar el que és la resposta que dóna l'empresa en un moment de crisi com ahir i el que és la percepció social de l'evolució de l'empresa.

Pel que fa al dia d'ahir, cal dir que a les 15:00h el servei estava normalitzat, és a dir unes sis hores de treballs per assumir el xoc, desallotjar dos trens, encarrilar dos trens, alliberar la via, comprovar estat de catenària i estat de la via. És una resposta certament excel.lent.

Pel que fa a l'atenció a l'usuari és cert que hi va haver una certa descoordinació en les dues primeres hores, fet natural atès que s'havia d'oferir un servei d'autobusos substituris que de cap forma pot absorbir el tràfic del Vallès. Els pitjors moments de descoordinació van succeir en el moment que es va oferir servei de trens en via única i alhora autocars, atès que la gent no sabia per quin servei optar. És a dir, des del mateix moment que FGC va poder oferir servei de trens amb seguretat, va oferir-lo i va mantenir el servei d'autocars. Val a dir, que la carretera de Vallvidrera s'estava asfaltant, el que va complicar més la situació.

Es van traslladar immediatament comandaments intermitjos de la línia Llobregat-Anoia a la del Vallès, aproximadament a la hora i mitja ja havien canviat de línia i lluitant contra el telèfon mòbil i una situació desbordada.

Finalment, quan les preferències ja estaven resoltes, FGC va oferir un bon servei de megafonia donant explicacions i posant les disculpes per davant de tot: "Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya vol demanar-vos disculpes. El servei de trens...."

Pel que fa a la percepció d'evolució d'empresa, crec que van a pitjor en atenció a l'usuari, en neteja i manteniment.
:plas :plas :plas
Completament d'acord, hem de pensar que ha estat un "accident", si mes no el que hem de pensar es que potser els maquinistes, no tenen experiencia per circular sense ATP, per lo que caldria urgentment formacio sobre aquest punt, ja que entre la seves mans hi ha la seguretat de molt ciutadants.
Le meva dona agafa cada dia dos copt aquesta linea i es podan contar amb els dits d'una ma els problemes de mal servei, a fa 20 anys que l'utilitza
El que , sota la meva opinio, no poden fer, es donar la culpa a una institucio, simplement per que es d'un altre color politic que el meu



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 22/05/2008 20:23

Dubto que cap maquinista no sàpiga el significat d'anunci de parada.

Independentment de la causa última i final de l'accident, caldria analitzar també si, en treballs planificats amb desconnexió de l'ATP, és sincer mantenir els mateixos horaris que amb circulació amb ATP, atenent que la capacitat de línia sembla no ser la mateixa amb senyalització vertical que amb senyalització en cabina.
Crec que aquest accident pot fer replantejar a mitjà termini tota la senyalització de tram central de la línia del Vallès, aprofitant que és un tram amb enclavaments antics de mòduls geogràfics, excepte el nou que s'està instal.lant a La Floresta.


BRILL 18 ha escrit: :plas :plas :plas
Completament d'acord, hem de pensar que ha estat un "accident", si mes no el que hem de pensar es que potser els maquinistes, no tenen experiencia per circular sense ATP, per lo que caldria urgentment formacio sobre aquest punt, ja que entre la seves mans hi ha la seguretat de molt ciutadants.
Le meva dona agafa cada dia dos copt aquesta linea i es podan contar amb els dits d'una ma els problemes de mal servei, a fa 20 anys que l'utilitza
El que , sota la meva opinio, no poden fer, es donar la culpa a una institucio, simplement per que es d'un altre color politic que el meu


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 740
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 22/05/2008 20:54

"És pitjor que abans. La culpa la té la saturació". Aquesta és la meva resposta, però no tota la culpa és de la saturació, sinó que aquests és un dels factors principals. I afegiria més: "És molt pitjor que abans".

Ara fa gairebé una setmana, divendres passat, anava desde Gràcia fins a pl. Catalunya; doncs baixo les escales de Gràcia i veig una 111 aturada al començament de l´andana, amb el semàfor en vermell, en direcció a pl. Catalunya, el primer cotxe gairebé estava fora d´andana. La circulació estava aturada, però es va poder continuar el viatge amb un altre tren que venia de l´Avinguda Tibidabo. Què va passar, aquest tren es va passar el semàfor, i per això va quedar aturat?

No hi ha dubte de la saturació del tram entre Gràcia i pl. Catalunya, si ara volen començar unes obres de millora a pl. Catalunya, es veuen venir problemes. També penso en l´augment dels viatgers a la linia del Llobregat/Anoia, ha sigut "bestial", algú podria aportar les dades de creixement?

El factor de "deshumanització" és també important. Recordo els viatges en les granotes o les 111 en segona clase, amb l´interventor fent canviar a la gent de cotxe cap a tercera clase (malgrat que no hi havia diferencies interiors). Ja que parlava d´aquest divendres passat, a l´arribar a pl. Catalunya, i per la sortida pel carrer Pelai, em vaig trobar amb un "comité de benviguda", encapçalat per quatre interventors, cinc agents de seguretat, i dos gossos (dels agents de seguretat). Era un control de bitllets, però això sí, per la sortida de l´estació on no passa tanta gent.

Salutacions. :avall



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 22/05/2008 23:38

Sí que és cert que el servei de FGC és pitjor ara que fa uns anys, tot i això és difícil més enllà dels interessos partidistes que pugui tenir algú en concret establir uns culpables en el que està passant.

En primer lloc els efectes que ara notem no podem determinar amb fermesa a quines decisions i a quines persones corresponen.

Els retalls més grans en manteniment van tenir lloc a la darrera etapa de govern per part de CiU al govern de la Generalitat, el govern posterior ha fet una continuïtat del que ja s'estava fent, i pel que fa als càrrecs més enllà del president de la companyia pocs càrrecs més han sofert variacions mantenint-se la majoria de càrrecs anteriors al canvi de govern.

Pel que fa a l'accident d'ahir, no crec que si hagués governat CiU, hagués canviat res, és a dir, si un maquinista es salta una senyal en vermell, les conseqüències no variaran per qui estigui governant a la Generalitat, pel que fa a la gestió de l'accident, no crec que ningú esperés que per megafonia s'anunciés, "a causa d'un accident...", el lloc on es va produir l'accident a més és un lloc on FGC no hi sol tenir personal fix i a més té un accés molt difícil per carretera, però en qualsevol cas em remeto a les valoracions que ha fet liniadelripolles abans.

Pel que fa als incidents que s'han produït a la L-A darrerament, sí que em semblen molt preocupants, però no em semblen causa de cap polític sinó d'alguna/es persona/es que no ha/n actuat correctament.

Ara bé, en el que sí que s'ha degradat i molt el servei que dóna FGC, és en aspectes com ara l'excés nombre de serveis substitutoris per obres amb planificacions que suposen afectacions excessives al servei normal, repetitves, el darrer cas el de Sant Gervasi:

No era possible el servei en via única o bé realitzar el tall però amb autobús entre Muntaner i Plaça Molina amb servei cada 5 minuts o menys cap a Avinguda Tibidabo? era necessari fa un any tallar la circulació entre Les Planes i Valldoreix durant dos dissabtes consecutius per instal·lar dos desviaments? era necessari una setmana de tall entre Martorell-Enllaç i El Palau fa 3 anys per enllaçar les vies que van per Martorell-Central? era necessari tenir quasi dos mesos tallada la circulació entre l'Hospitalet i Plaça Espanya fa 3 anys per construir Europa-Fira? Eren necessaris tots els talls que s'han fet als ramals de Manresa i Igualada per les successives obres que s'hi han fet?

I pel que fa al manteniment, a Provença sortida Provença/Balmes hi ha una pared amb les rajoles caigudes des de fa setmanes, a Sarrià hi va romandre un colom mort durant diverses setmanes, és habitual trobar màquines amb import exacte o amb el pagament en metàl·lic desactivat o deshabilitat, i sí, ja sé que és política d'empresa, però el mal efecte que fa és evident.

Etc....


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 22/05/2008 23:40

Com que veig que alguns parleu de l'automatizació i la falta de personal, he editat l'enquesta per posar aquesta opció com a pocssible causa de degradació.
Aprofitant les caractrístiques del nou fòrum, si voleu, podeu canviar el vot que havíeu donat a alguna altra opció.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/05/2008 0:37

BRILL 18 ha escrit:El que , sota la meva opinio, no poden fer, es donar la culpa a una institucio, simplement per que es d'un altre color politic que el meu
En el meu cas, no apunto amb el dit al govern actual perquè la "meva" opció política estigui a l'oposició sinó perquè, o bé és pura coincidència, o amb el canvi de govern fa quatre anys el servei s'ha degradat visiblement. I res més. No volgueu veure cap amargor perquè "els meus" no manin, entre d'altres, perquè en política, no hi ha "meus": prou que m'han enganyat entre tots.

D'altra banda, no oblidem que FGC, com a empresa pública, té uns directius que ocupen càrrecs polítics, cosa que, en aquest país tan "democràtic", significa que entren i surten d'acord amb la voluntat del politburo de torn. I, precisament en matèria de transport públic, hem tingut darrerament una bona pila de casos on el caprici polític s'ha imposat a la lògica tècnica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sirhall
N3
N3
Entrades: 28

Entrada Autor: sirhall » Dissabte 24/05/2008 23:17

Vosaltres tranquils si va pitjor, es més, sou uns autèntics desagraïts ja que RENFE encara va pitjor i com podeu comprovar si llegiu els infoCatalunya aquest govern inverteix molt i molt en infraestructures, per això estem com estem, tot es tan fantàstic i maravellós, els trens funcionen a la perfecció, tenim un aeroport intercontinental, no hi ha apagades elèctriques ni esvorancs, tenim 4t cinturó, etc...

No passa res home, encarreguem 200 informes sobre si el vermell del semàfor s'ha de dir "vermell" o pel contrari "roig" i tot soluciona't. Somriu, vius a la Catalunya optimista! :blah



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Diumenge 25/05/2008 0:46

sirhall ha escrit: No passa res home, encarreguem 200 informes sobre si el vermell del semàfor s'ha de dir "vermell" o pel contrari "roig" i tot solucionat. Somriu, vius a la Catalunya optimista! :blah
Quanta raó tens... ;)


Imatge

anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dilluns 26/05/2008 12:06

Jo també crec q és exagerat inferir una degradació del servei a partir d'un parell d'incidents aïllats. De totes formes sí q caldria extreure'n lliçons. No entraré en els temes de seguretat perqué no hi entenc massa. El q sí m'atreveixo a suggerir és una millora de la informació quan hi ha incidències. La de la setmana passada a mi em va agafar a l'estació de Terrassa i no em va agradar gens com FGC va gestionar el tema. Als q estavem esperant només se'ns va dir q hi havia una incidència i q no tenien informació sobre el termini de restabliment del servei. Davant d'aquesta explicació tu fas "la hipòtesi optimista" q no ha estat gran cosa i t'esperes allí mateix. I comencen a passar els minuts, els quarts, les mitges... i cap a l'hora et desesperes i te'n vas a buscar RENFE. ¿Tan hauria costat informar de bon començament q hi havia hagut una colisió? Només amb aquesta dada ja preveus q la cosa anirà per llarg i et busques la vida.

Un altre aspecte comunicatiu q va funcionar fatal era la info sobre el restabliment del servei. Tota la tarda trucant a info-FGC i tota la tarda comunicant. És una emergència i tots estàvem trucant al mateix número: ho entenc. Conseqüentment: tan costava anar penjant informes de previsions a la web?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 26/05/2008 15:18

anarres ha escrit:Jo també crec q és exagerat inferir una degradació del servei a partir d'un parell d'incidents aïllats.
Aleshores, com en diries d'una acumulació d'aquests "incidents aïllats"? Si en poques setmanes n'hi ha hagut tres, potser és per a pensar-hi més a fons...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dimarts 27/05/2008 13:10

He votat que aquesta degradació del servei està vinculada a la saturació d'aquestes línies (sobretot la del Vallès), però alhora crec que està vinculat a una falta d'inversió suficient per poder fer front a aquesta saturació. Ja no es poden seguir fen malabars per optimitzar més el servei, aquestes vies ja no poden soportar més trens i els trens tenen una utilització molt eshaustiva, no tenen ni temps per fer un gran manteniment ni neteja. Molts cops veig a Pl. Catalunya que arriva un tren i entra un operari de neteja amb una escombra per treure "lo més gros" com son diaris, paperets... que hi ha al terra, però amb 4 minuts i amb el vagó amb gent entrant no dona temps per fer més. Tampoc crec que FGC pugui permetres el luxe de tenir un tren molts dies parat (ni diners) per repintar les caixes dels 112, 213 que tenen tota la part de dalt oxidada.
Totes aquestes coses són culpa de falta de diners i saturació, encara que hi haugés un director molt amant del ferrocarril i que cuidés molt els detalls, si no té diners ni trens suficients per tenir alguns retirats fent manteniment exhaustiu, seguiria degradant el servei com està passant ara.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 30/05/2008 22:09

La 213.28 feia una pudor avui que déu meu,sort que estava fent un L8,peró quan ha obert la porta mentres jo esperava un R5,ha sortit una pudor d'allà dintre.



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Diumenge 01/06/2008 10:54

Això es una altra: la gran TUFA que arriben a fer l'interior dels trens.. els fgc encara els agafo d'hora, però la renfe, cagat la pudor que arriba a fer als trens... es una passada!

I pel que respecta al tema de la degradació de FGC, totalment d'acord amb el company Peter, si tenin 33 trens, més els 211(una mica ja desfasats) i estan tots els trens funcionant a l'hora... imposble poder fer un manteniment exhaustia de pintura, interior, neteja... treiem el més gros i ale!

SaluT



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 30/04/2009 18:22

Sembla que sí, que s'estigui degradant. Ara, de l'oposició no em refio gens...

Las averias de FGC duplican a las de Renfe

MARÍA JESÚS CAÑIZARES | BARCELONA
Todo parece indicar que, esta vez sí, el Gobierno traspasará el servicio de Cercanías de Renfe a la Generalitat. Pero, según la oposición, ahora viene lo más difícil: gestionar correctamente un servicio obsoleto donde se acumulan las averías y los incidentes. Solucionar esas deficiencias, que hace dos años rozaron el caos, es la asignatura pendiente de unas administraciones que han dado prioridad a la llegada del AVE a Cataluña. Pero, en contra de lo que pueda parecer, el número de incidencias registrado en Renfe es inferior al de los Ferrocarriles de la Generalitat de Cataluña (FGC), según explica el Govern en respuesta a dos preguntas parlamentarias formuladas por el PP.
Según los datos facilitados por la Conselleria de Política Territorial y Obras Públicas, el número de incidentes en Renfe con retrasos superiores a los diez minutos ascendió a 133 el año pasado, mientras que en FGC, con una red más pequeña, alcanzó los 321. En esta última cifra no se incluyen causas ajenas a la compañía, como por ejemplo actos de vandalismo o incidentes protagonizados por los pasajeros.
«Vender humo»
Ante este importante volumen de incidencias contabilizado en FGC, la portavoz parlamentaria del PP, Dolors Montserrat, expresó sus dudas respecto a la capacidad del Gobierno catalán de gestionar con éxito el servicio de Cercanías que ahora será transferido. Montserrat acusó a los socialistas de intentar «vender humo» a las puertas de las elecciones europeas. En su opinión, la Generalitat no debería aceptar ningún traspaso que implique mantener la actual red «obsoleta» de trenes de Renfe.
El portavoz parlamentario de CiU, Oriol Pujol, denunció la existencia de «un interés electoral» y «un ejercicio táctico y partidista de hacer ver que se cumple con Cataluña». Pujol recordó que este traspaso se «podría haber hecho mucho antes», y aseguró que el vicepresidente territorial, Manuel Chaves, y el conseller de Relaciones Institucionales, Joan Saura, reunidos ayer en Madrid, «parecen estar atrapadados en el tiempo. El traspaso de Renfe parece el día de la marmota».
El dirigente nacionalista insistió en que es necesario transferir, no sólo la gestión de Cercanías y Media Distancia, sino también la infraestructura de la red, ya que, de lo contrario, la Generalitat quedará hipotecada.
Font: http://www.abc.es/20090430/catalunya-ca ... 90430.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/04/2009 18:36

Duplicar, duplicar, és molt dir...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”