Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Virrei Amat L4

EntradaAutor: Javi M » Dissabte 25/02/2017 14:00

Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.

Aquesta nova estació només serviria per a:
  1. Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
  2. Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.

Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1447
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

EntradaAutor: metring » Dissabte 25/02/2017 14:42

Però tú coneixes l'estació de Maragall? Et fas una idea del que pot costar adaptar les dues estacions i els enllaços? És molt, molt complex. Allò s'ha de refer, igual surt més barata l'estació a Virrei que adaptar tot Maragall, i més quan la L4 passa al mateix costat de la L5.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22089
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Virrei Amat L4

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 25/02/2017 14:44

Javi M ha escrit:Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.

Aquesta nova estació només serviria per a:
  1. Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
  2. Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.

Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.

Totalment d'acord.

No obstant, adaptar Maragall és força complex, potser un remei seria fer un passadís a una cota inferior a la de la nau de L5, i en rampa ascendent tirar cap a la nau de L4, més o menys a l'estil del que voldrien fer a Passeig de Gràcia - Aragó si tinguessin diners.

Si s'haguessin de gastar 100 milionets, gairebé sortiria més a compte fer de nou Maragall L4 i Maragall L5 fent-les en paral·lel (que no al costat) un cop tots dos túnels miren cap a Virrei Amat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3482
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Virrei Amat L4

EntradaAutor: metring » Dissabte 25/02/2017 14:47

Miquel ha escrit:
Javi M ha escrit:Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.

Aquesta nova estació només serviria per a:
  1. Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
  2. Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.

Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.

Totalment d'acord.

No obstant, adaptar Maragall és força complex, potser un remei seria fer un passadís a una cota inferior a la de la nau de L5, i en rampa ascendent tirar cap a la nau de L4, més o menys a l'estil del que voldrien fer a Passeig de Gràcia - Aragó si tinguessin diners.

Si s'haguessin de gastar 100 milionets, gairebé sortiria més a compte fer de nou Maragall L4 i Maragall L5 fent-les en paral·lel (que no al costat) un cop tots dos túnels miren cap a Virrei Amat.


Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació a Virrei, no només és qüestió del cost.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22089
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

EntradaAutor: metring » Dissabte 25/02/2017 14:50

Si hi ha algú que sàpiga el que caldria fer per adaptar Maragall, si ens ho pot dir... Haurà algún estudi ja fet?
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22089
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Virrei Amat L4

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 25/02/2017 14:50

metring ha escrit:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.

El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3482
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Virrei Amat L4

EntradaAutor: metring » Dissabte 25/02/2017 14:53

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.

El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.


No necessàriament, si hi ha una estació tant propera ja adaptada...
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22089
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Virrei Amat L4

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 25/02/2017 15:02

metring ha escrit:
Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.

El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.


No necessàriament, si hi ha una estació tant propera ja adaptada...

Totes les estacions en ús de la xarxa s'han adaptar.

I per si fos poc, a un veïnat que odia haver de fer correspondències, ja m'explicaràs quina gràcia els hi farà anar a donar la volta camí a la quinta forca per fer un canvi de línia o sortir per un accés adaptat. :x
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3482
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

EntradaAutor: 122-042-132 » Dilluns 27/02/2017 15:34

Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. Tot i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 27/02/2017 16:05, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 939
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

EntradaAutor: metring » Dilluns 27/02/2017 15:42

122-042-132 ha escrit:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!


Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22089
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

EntradaAutor: 122-042-132 » Dilluns 27/02/2017 16:05

metring ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!


Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?


Adaptació al 100% de l'enllaç entre les dues estacions i d'aquestes al carrer. A nivell econòmic desconec les xifres d'inversió, però sempre molt més barata aquesta opció, que la construcció d'una nova estació. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 939
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

EntradaAutor: França451 » Dilluns 27/02/2017 17:00

122-042-132 ha escrit:
metring ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!


Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?


Adaptació al 100% de l'enllaç entre les dues estacions i d'aquestes al carrer. A nivell econòmic desconec les xifres d'inversió, però sempre molt més barata aquesta opció, que la construcció d'una nova estació. Salut!


Buenos días.
Por supuesto. Nuevo vestíbulo, ascensores, rampas... ¿Y se sabe si esta adaptación es al cien por cien en ambas estaciones o se quedará al 99% como el caso de Virrei Amat? ¿La solución que adoptarán para que las sillas de ruedas accedan al tren en un andén en curva también las tomarán como ejemplo para la vecina Virrei Amat de Línea 5? ¿O nois venderán ascensores y escaleras para que luego las sillas no puedan subir solas al tren por estar los andenes en curva en ambas estaciones? ¿Moverán de sitio unos metros la estación de L4 al menos para que el trozo de curva quede en recta y soluciuonar así el problema en esta línea? ¿Qué piensan hacer con los andenes de la L5? ¿Dejarlos con esos baldosines tan monos como patrimonio histórico de TMB porque son incapaces de solucionar una estación en curva para adaptarla a PMR con los cinco miles?
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 936
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: 437.001 i 4 visitants