Catenaria rígida per a Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Ajudarà la catenària rígida a paliar els problemes de Rodalies?

Si, en part, no hi hauran tantes incidències
51
75%
Segur, s'hauran acabat els problemes!!!!
1
1%
No, no servirà absolutament de res
4
6%
Servirà per estendre la roba
11
16%
altres (especificar)
1
1%
 
Vots totals: 68
Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Entrada Autor: Proastiakos » Dimarts 05/08/2008 17:23

EUKibo ha escrit:
Proastiakos ha escrit: 1) Des de la sortida del túnel de Glòries fins a l'EdF hi han bastants més d'uns quants metres.
Concretament 550m
Es veritat que tot el tros a l'aire lliure que hi ha abans no existeix.
Proastiakos ha escrit: 2) No, i ara, impacte visual gens ni mica, només una espècie de teranyines de vigues d'un pam de grandària amb ménsules cada 10 metres, aixó es transparent total...
3)Mai es va pensar en fer la catenària "actual" com a maca, sinò útil, económica i lleugera.
En què quedem? Ha se ser maca o útil?
La catenària rígida és millor que els fils penjant, de fet al metro fa anys que ja la van instal·lar, en canvi, Renfe-ADIF (no cal calificar-la ja que és evident com funciona encara que molts no ho vulguin accepta) sempre va amb retards. I a l'EDF per uns quants pals més no ve d'aquí, a més són pocs metres i en un futur segurament ho soterrin amb les ampliacions del TRAM.
La catenària rígida es útil allà on li pertoca, on no no. Pel mateix que dius es com comparar construir un edifici de 20 plantes amb una estructura a base de vigues de fusta que de formigó armat, si total, la fusta és més bonica, no? Per gustos hi han colors però no sempre ha de ploure quan un vol.
La catenària rígida no es la prodigiosa sol·lució a tots els problemes. Que vols fer a un país on la burocràcia o la política són un desgavell? Una casa mai es comença per la teulada.
Proastiakos ha escrit: 4) Vies infrautilitzades? Hi ha una cosa que s'en diu maniobres per on trens passen per aquest munt de vies infrautilitzades que tu dius
Dubto molt que de l'Estació de França estiguin treient tot el seu potencial. Encara sort de la R10 i de l'Alvia (que per cert ja no està).
Ningú ha dit que tregui el seu potencial, només et dic que si estàn aquelles vies es per algo, sino la nostra estimada Renfe ja ho hagues fet volar. Encara no te'n adones que hi ha moviment de material ferroviari més enllà dels serveis convencionals.
Proastiakos ha escrit: 5)Jo quan no tinc ni idea de quelcom prefereixo no opinar.
Decididament tal com deia un company, t'estas cobrint de glòria i demanaria que abans d'obrir la boca pensesis dos cops el que escrius, com a fòrum d'opinions estic d'acord en que s'opini i es discuteixi, però el que molta gent dubto que suporti es que es parli amb ignorància, despreci i vehemència a coses que son tant respetables com unes altres.
I també estàs d'acord amb els atacs personals? No entenc perquè quan critico a Renfe el que rebo en comptes d'arguments són atacs personals dels quals mai he rebut disculpes.
Atacs personals? Aquí hi ha gent que entén més del tema i en sap que tú o jo i crec que són els únics que sabent tenen dret a replicar amb arguments. Simplement demano que per a que aixó no es converteixi en un lloc de despotricament i radicalisme es medeixin les paraules. Les queixes sempre les podràs efectuar a qualsevol oficina o cap d'estació de la xarxa d'ADIF aquí considero que no cal. Parlar despectivament de coses com "fils penjants" ja dona constància de la consideració que li dónes a les coses.

Salutacions,



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/08/2008 17:26

:topic o :escoba



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/08/2008 18:37

De L.V. en paper d'avui:

El cambio de catenaria se inicia en Barcelona sin cerrar túneles

Anoche empezaron cinco meses de trabajo en horario nocturno para instalar catenaria rígida en el tramo de Sants a Sagrera

LLUÍS SIERRA - Barcelona

DESVÍOS Cuatro trenes nocturnos se desvían por Catalunya y Arc de Triomf

AÑO Y MEDIO Toda la renovación de la catenaria requiere 18 meses de trabajos
Adif ha optado por alargar los trabajos de renovación de la catenaria para no tener que clausurar temporalmente los túneles ferroviarios de Barcelona. La renovación del sistema de alimentación eléctrica, que empezó anoche en el tramo Sants-Passeig de Gràcia-Sagrera, sólo supone la afectación de cuatro trenes nocturnos que se desviarán por el túnel de plaza Catalunya-Arc de Triomf. Es una primera fase, de cinco meses de trabajo, dentro de un plan de trabajo de año y medio. Hace pocas semanas, Adif y Renfe planteaban un concentración de las obras en menos tiempo, asumiendo que habría que cerrar totalmente la circulación en los túneles y sustituir los recorridos con transporte de superficie. Era la opción preferida por Renfe.

Al final, Adif optó por espaciar los trabajos, limitandolos en esta primera fase a horario nocturno para reducir los efectos sobre los viajeros. No habrá trenes por el túnel que pasa por Passeig de Gracia desde las 23,20 horas. Cada mañana (y en Renfe rezan por que se cumpla escrupulosamente la previsión), se suspenderán lastareas para que losprimeros trenes salgan puntualmente.

La catenaria convencional (cables suspendidos de otros cables) se va a sustituir por la más moderna catenaria rígida, en la que el cable va sujeto a un perfil de aluminio, que se suieta a a su vez al techo del túnel mediante soportes rígidos. Se trata de un sistema más seguro y de mejor mantenimiento, que ya se utiliza en el trazado del AVE.

Gran parte de las averías que han abundado en los últimos dos años en la red ferroviaria catalana han tenido su origen en fallos en la catenaria, además de los sistemas de señalizaciones o los propios trenes. La "crisis ferroviaria" del año pasado e inicios de éste, coincidiendo con obras de la llegada del AVE a Sants, reafirmó la necesidad, planteada mucho antes, de renovar la catenaria en los túneles (la rígida está especialmente indicada para túneles, sobre todo de gálibo bajo). El consejo de administración de Adif aprobó en junio pasado la adjudicación del contrato para los tramos Sants-paseo de Gràcia-Sagrera, Montcada bifurcació-L´Hospitalet y los ramales de conexión en el interior de los túneles de Barcelona. En total, son 47,5 kilómetros de vía y los trabajos durarán 18 meses. El contrato se adjudicó por 11,7 millones de euros a la UTE formada por Alstom, Emte y Vimac.

La primera fase de cinco meses entre Sants y Sagrera (unos 6 kilómetros en cada sentido) se dedica a la colocación de los soportes y fijaciones que habrán de sujetar los perfiles de alumino. Hay que colocar un soporte aproximadamente cada diez metros. Más adelante se habrá de colocar la catenaria propiamente dicha.

Así, se suspenderá la circulación de trenes por el túnel que pasa por paseo de Gràcia, a partir de las 23,20 h. Los trenes afectados recuperarán su recorrido habitual en Sants y Clot-Aragó, según su sentido.

Los trenes de cercanías afectados son los siguientes: Sant Andreu Comtal (parte a las 23,52 horas) -Vilanova i la Geltrú (llega a las 0,38 horas); Aeropuerto (22,59 h.)-Sant Celoni (0,15); y Aeropuerto (23,44 h.)-Granollers Centre (0,38 h.) También queda afectado un tren de media distancia, el que durante este mes de agosto cubre el trayecto desde Salou (22,05 horas) a Sant Andreu Comtal (23,54 horas).



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 13:09

Té de ser divertit veure 451 i 450 per Plaça Catalunya (si els trens desviats d'aquesta línia estan coberts amb aquest material) xD .



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/08/2008 0:24

Algú ha escrit:Se trata de un sistema más seguro y de mejor mantenimiento, que ya se utiliza en el trazado del AVE.
Aaaah, amb això ja tenim el producte ben venut i encolomat. Suposo que l'escrivent de torn ja haurà anat als Monegres a verificar que el paisatge està farcit de ferralla penjant...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 17:30

Q
Guigui ha escrit:Se trata de un sistema más seguro y de mejor mantenimiento, que ya se utiliza en el trazado del AVE.
Quina bona imatge volen donar quan els interessa... :roll: .
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/09/2008 9:13

http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_3/Tes

Cercanías volverá a sufrir cortes por obras en los túneles de Barcelona


La sustitución de las catenarias permitirá que pasen más trenes

FRANCESC ARROYO - Barcelona - 01/09/2008

Los cortes en el servicio de Cercanías de Barcelona volverán en los próximos meses. Se producirán como mal menor para mejorar las líneas. Y mejorar el servicio ferroviario de Cercanías no es fácil y menos, con una densidad de tráfico como la que soportan los túneles de Barcelona. Pero no hay más remedio que hacerlo si se quiere mejorar el servicio sin proceder a perforar otro túnel en la ciudad.

La restricción de convoyes se hará escalonadamente a partir de Navidad

"Molestaremos lo menos posible a los usuarios", dice un cargo de Renfe

Para ello, la sociedad Adif (Administrador de las Infraestructuras Ferroviarias) ha previsto sustituir las catenarias que hay ahora en los túneles por otras rígidas.

Este cambio y la mejora en el sistema de señales se hacen para permitir aumentar el número de trenes por hora, pero tiene un precio: no se puede trabajar con la corriente eléctrica activada. Habrá que cortarla, es decir, dejar el túnel sin servicio. Se hará en Navidad y en Semana Santa, para el túnel de paseo de Gràcia, y en agosto para el de plaza de Catalunya.

Durante los días pasados ya se han producido algunas restricciones en los últimos trenes que antes pasaban por el túnel de paseo de Gràcia, que son desviados por el túnel de plaza de Catalunya. Son sólo cuatro trenes (uno de madrugada y tres al filo de la medianoche) y apenas inciden en los usuarios. Para empezar, al ser horas de escasa frecuencia, se ha podido desviar el paso de un túnel a otro. Además, no son convoyes que vayan llenos hasta los topes.

Estas modificaciones sirven para realizar los trabajos preparatorios, pero para cambiar la catenaria, que es el cable que alimenta eléctricamente a la locomotora, no hay más remedido que cortar la corriente y, por lo tanto, la circulación de trenes.

¿Cuánto tiempo durarán los cortes en cercanías? Se hará lo más rápidamente posible, coinciden en afirmar tanto fuentes de Adif como de Renfe. Pero los proyectos de cortes en los que trabajan son de varios días de Navidad y no menos durante la Semana Santa. En total, se prevé que afecten entre 20 y 30 días al túnel de la calle de Aragó. El de plaza de Catalunya se dejará para el verano, en principio, se piensa en agosto. ¿Todo el mes? Si se puede hacer en menos, se hará en menos, sostienen fuentes de las empresas ferroviarias.

En estos casos rige el mismo principio que cuando un tren circula: lo primero es la seguridad. De los pasajeros, si hay servicio; de los operarios, si se está trabajando en las vías e instalaciones. Y parece claro que no se puede trabajar con la catenaria activada.

"Trataremos de molestar lo menos posible a los usuarios", señala un directivo de Renfe. Los pasajeros, indica la misma fuente, quieren saber a qué atenerse. Pueden entender que se haga un corte si es imprescindible, desde luego, "prefieren saber que tardarán 35 minutos en un trayecto de 20 minutos que encontrarse con una sorpresa cada día".

Los pasajeros muestran su irritación el primer día, incluso el segundo, pero si los mecanismos sustitutorios funcionan, luego lo llevan bien, sostiene la misma fuente.

La compañía Renfe se prepara para un año problemático, porque a los cortes en los túneles hay que añadir las modificaciones en el servicio que se producirán inevitablemente como consecuencia de las obras del AVE al norte de Barcelona, por debajo de la avenida de la Meridiana, en la zona de la estación de Sagrera. Y, además, por los cambios de las catenarias de los dos túneles de Barcelona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/09/2008 9:43

La sustitución de las catenarias permitirá que pasen más trenes
Aleshores, FGC té contractat algun espiritista per poder mantenir una freqüència de pas de 2 minuts?
Pero no hay más remedio que hacerlo si se quiere mejorar el servicio sin proceder a perforar otro túnel en la ciudad.
Per anar tirant uns anyets més. Després, igualment s'ho trobaran, i quan s'hi decideixin, la situació ja serà insostenible.

Que la P també és la inicial de previsió i planificació, no només de poltrona!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 01/09/2008 22:19

Los trenes de cercanías afectados son los siguientes: Sant Andreu Comtal (parte a las 23,52 horas) -Vilanova i la Geltrú (llega a las 0,38 horas); Aeropuerto (22,59 h.)-Sant Celoni (0,15); y Aeropuerto (23,44 h.)-Granollers Centre (0,38 h.) También queda afectado un tren de media distancia, el que durante este mes de agosto cubre el trayecto desde Salou (22,05 horas) a Sant Andreu Comtal (23,54 horas).


Que volem dir amb aixo,quin sera el recorregut d'aquests trens? I cap d'ells sera ni 450 ni 451,ja que els que surten de de l'Aeroport son 447 (civia ni de conya,en aquests trayectes), i la relacio SAC-Vilanova sera amb 440 o 447. En cas de que s'escapes cap tren de 2 pisos en algun recorregut d'aquests, m'agradaria veure alguna foto passant per Pl. Catalunya o per Arc de Triomf, o fins i tot algun a l'Aeroport, aixo seria brutal! :riure


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 02/09/2008 23:46

Investigant una miqueta més, us comento que el sistema conegut col·loquialment com a catenària rígida redueix notablement una incidència bastant freqüent: les enganxades del pantògraf amb la catenària estàndar.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/09/2008 23:50

JaMiRo! ha escrit:Investigant una miqueta més, us comento que el sistema conegut col·loquialment com a catenària rígida redueix notablement una incidència bastant freqüent: les enganxades del pantògraf amb la catenària estàndar.
Com ja s'ha dit per aquí, sembla que el que redueix sensiblement les enganxades és un bon manteniment. Perquè, oh casualitat! FGC, si en té alguna, en té moltes menys que Renfomentadif.

Una altra cosa és que la catenària rígida faciliti el manteniment, però sembla que, de sortida, no és aquest un dels punts forts de Renfomentadif. Excepte a la LAV, és clar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 02/09/2008 23:57

Guigui ha escrit:Com ja s'ha dit per aquí, sembla que el que redueix sensiblement les enganxades és un bon manteniment. Perquè, oh casualitat! FGC, si en té alguna, en té moltes menys que Renfomentadif.
D'acord, però Renfomentoadif té més km de línies i més diversitat de material, la qual cosa fa que hi hagi més probabilitats d'enganxades que a FGC (no estic justificant el desgavell de la xarxa barcelonina, ojo). Les enganxades depenen de la força amb la que el pantògraf toca la catenària, i la tensió d'aquesta (ojo tensió mecànica, no elèctrica).
Guigui ha escrit:Una altra cosa és que la catenària rígida faciliti el manteniment, però sembla que, de sortida, no és aquest un dels punts forts de Renfomentadif. Excepte a la LAV, és clar.
A la LAV també hi ha casos d'enganxades.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/09/2008 0:07

JaMiRo! ha escrit:D'acord, però Renfomentoadif té més km de línies i més diversitat de material, la qual cosa fa que hi hagi més probabilitats d'enganxades que a FGC (no estic justificant el desgavell de la xarxa barcelonina, ojo). Les enganxades depenen de la força amb la que el pantògraf toca la catenària, i la tensió d'aquesta (ojo tensió mecànica, no elèctrica).
Amb set anys que vaig viure a Àustria, no vaig saber d'un sol incident per enganxada. I això que, amb la freqüència de pas que hi ha, gairebé m'atreviria a dir que s'acosta al nombre de circulacions que té Espanya, comptant, a més que les línies no electrificades a Àustria es resumeixen a algunes secundàries i prou. I ja ni parlem de les condicions meteorològiques.
JaMiRo! ha escrit:A la LAV també hi ha casos d'enganxades.
Sí, però amb el compromís de puntualitat, prou s'esmercen en mantenir-les a un nivell baix. En canvi, un regional pot estar-se tirat dues hores, i tornar a passar-li el mateix al cap de poques setmanes, que aquí fan com si res.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 04/09/2008 17:43

A veure: Una catenària ben mantinguda segur que poques vegades s'espatllarà: FGC no té catenària rígida i conec pocs casos d'avaries de catenàries. Per altra banda, TMB té el sistema de la catenària rígida i ens anem al mateix cas que a FGC amb diferents estils de catenària. A ADIF com funcionarà? Ara per ara no se sap, però segurament, al costar menys manteniment, hi hauran menys avaries, però el percentatge d'aquestes seguirà elevat a no ser que ADIF mantingui millor les infraestructures, algo que ara per ara no passa.
Au revoir ;) .



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 04/09/2008 18:34

El que estar clar esque quan estigui instal.lada durant un temps als túnels de Barcelona no sentirem averies de la catenària 8excepte caiguda de tensió), ja que al ser nova, si s'espatllés ja seria el "colmo"


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 05/09/2008 18:42

Guigui ha escrit:Amb set anys que vaig viure a Àustria, no vaig saber d'un sol incident per enganxada. I això que, amb la freqüència de pas que hi ha, gairebé m'atreviria a dir que s'acosta al nombre de circulacions que té Espanya, comptant, a més que les línies no electrificades a Àustria es resumeixen a algunes secundàries i prou. I ja ni parlem de les condicions meteorològiques.
Doncs té aquests incidents, de fet qualsevol línia electrificada els té.

I creu-me que a Espanya i a Catalunya hi ha condicions atmosfèriques que posen a prova els nostres trens.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/09/2008 19:32

JaMiRo! ha escrit:I creu-me que a Espanya i a Catalunya hi ha condicions atmosfèriques que posen a prova els nostres trens.
20 sota zero i metre i mig de neu?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 06/09/2008 0:32

Guigui ha escrit:20 sota zero i metre i mig de neu?
Aquesta temperatura no, però neu ficada a l'alimentació elèctrica i pols en els racons més inhòspits, sí.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dissabte 03/01/2009 18:26

La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies

1. • El cable rígid és el primer canvi d'Adif desdel1992 a la xarxa elèctrica dels túnels
2. • El metro va culminar la millora el 2001 per oferir més trens i agilitzar reparacions


Imatge
Màquines especials col.loquen la nova catenària a l'estació de Passeig de Gràcia, ahir. Foto: FERRAN NADEU

Les deficiències i l'antiguitat de l'alimentació elèctrica per cable aeri (catenària) dels trens causen, juntament amb errors de senyalització i seguretat, el 50% de les avaries que afecten la xarxa de Rodalies i maltracten els seus 120 milions de viatgers anuals. La situació encara és pitjor als trams subterranis que travessen Barcelona amb 800 trens diaris. El gestor de la infraestructura, Adif, ha abordat finalment el problema col.locant una nova catenària rígida més fiable i fàcil de reparar. El tall del túnel de passeig de Gràcia des del dia de Nadal, la primera fase dels treballs, ja ha permès renovar 10,5 quilòmetres. Adif va dir ahir que espera restablir-hi el servei el dia 6.
Aquesta modernització integral del sistema és la primera després de la travessia del desert inversor que va seguir les millores propiciades per l'eufòria olímpica del 1992. Fins a mitjans del 2010 es realitzaran
talls en altres trams per completar la renovació en els 47,5 quilòmetres de túnel que recorren els trens de Renfe a l'àrea de Barcelona.

HORES NOCTURNES
La inversió total és petita, 11,7 milions, un gra de sorra en les multimilionàries necessitats de la xarxa, però la seva incidència hauria de ser notable per l'especial impacte que tenen en el servei aquest tipus d'avaries elèctriques. Les obres es van adjudicar fa ja mig any i fins ara s'han desenvolupat sense afectar gairebé el trànsit, aprofitant les hores nocturnes sense trens.
La nefasta experiència de l'AVE i del trasllat de les vies entre l'Hospitalet i Sants que fa un any van col.lapsar la xarxa per la seva mala execució i per voler mantenir tant sí com no el trànsit ferroviari, han portat ara Adif a optar per talls totals per afrontar les fases finals dels treballs de cada fase de renovació.
Els últims mesos s'ha realitzat una radiografia amb tècniques làser de l'estat del túnel, s'han fet proves de càrregues elèctriques i s'han instal.lat dalt de la volta, i cada 10 metres, els ancoratges per a la catenària rígida. El 25 va començar la col.locació del perfil d'alumini i el fil de coure incrustat sobre el qual fregaran els braços retràctils (pantògrafs) que tenen els trens per captar energia. Aquesta tasca ahir havia acabat i fins dilluns es faran les proves finals.
Durant els 18 mesos que duraran aquests treballs, que s'ha de desenvolupar en quatre fases, està previst instal.lar 6.000 suports per a la nova catenària. El canvi es fa ara en el trajecte Montcada Bifurcació-l'Hospitalet i inclou les estacions de Sants i Passeig de Gràcia. Després, l'operació seguirà en el túnel Sants-Plaça Catalunya-Clot, el de l'estació de França i a Sagrera i Sant Andreu.

MÉS POTÈNCIA
La solidesa del nou sistema, juntament amb la seva major capacitat de portar corrent, permet utilitzar de forma intensiva les línies sense els riscos i limitacions dels cables actuals. La revisió i substitució dels seus elements es fa, a més, de forma automàtica amb maquinària especial, cosa que simplifica el manteniment i redueix les hores en què la infraestructura no funciona.
La xarxa de metro de Barcelona ja va culminar el 2001 la implantació de la catenària rígida en totes les seves línies. Aquesta millora va ser decisiva per poder ampliar l'horari fins a mitjanit. També ha fet possible, després, el funcionament els dissabtes de matinada amb un servei ininterromput de dos dies. El canvi es va fer de forma gradual.
En algun cas, com en la L-1 i la
L-4, i també en part de la L-3, la cate- nària rígida no en va substituir una de convencional aèria sinó una singular presa de corrent situada a l'altura de les rodes en un tercer carril. L'increment de trens en les hores punta i la reducció dels temps d'espera són altres progressos del suburbà que es recolzen en la nova infraestructura elèctrica.


RAMON COMORERA
BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
I jo que m'ho crec !



MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dissabte 03/01/2009 18:39

Gràcies, uriol108!


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”