Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 04/11/2019 17:10

Licitaciones de Adif Alta Velocidad
Número anuncio/expediente: 3.19/20830.0273
OBRAS DE EJECUCIÓN DEL PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN DE LA NUEVA ESTACIÓN DE SANT ANDREU COMTAL, BARCELONA. LÍNEA DE ALTA VELOCIDAD MADRID - ZARAGOZA - BARCELONA - FRONTERA FRANCESA. TRAMO: LA SAGRERA - NUDO DE LA TRINIDAD
Régimen Jurídico: Ley 31/2007
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Obras
Presupuesto de Licitación: 6.709.851,5 Euros
Valor Estimado del Contrato: 6.709.851,5 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 11 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha Publicación: 04/11/2019
Última Modificación: 04/11/2019

Pliego

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 04/11/2019 17:20

ortegote ha escrit:
Divendres 01/11/2019 10:12
Buenas,
Nadie ha reflexionado y que de aqui a una semana hay elecciones Generales y que esto huele a Electoralismo puro y duro?

Que se han animado tanto que hasta Sant Feliu ya esta casi Soterrado :)

Creo que estas informaciones hay que pillarlas con pinzas y pies en la tierra mas que nada por el momento en el que se dicen, ojala empiecen y acaben que lo importante es acabar, la Sagrera lo demuestra
La estación de Sagrera es una estación que, más allá de su construcción, es irrelevante para la explotación.
Lo verdaderamente necesario en esa zona es la zona de mantenimiento para AV de Sant Andreu Comtal, que se aplaza.
Entre otras cosas, porque muchos de los actuales Euromed pasarán a ser origen/final Girona o Figueres-Vilafant.
Eso sí, cuando abra la Y vasca, ya veremos cómo queda el tema.

En cambio, la estación de Sant Andreu Comtal es una estación en servicio que se reforma totalmente.

Ya se sabía de hace tiempo que estaba al caer.
No es algo tan electoralista como pueda parecer a simple vista.

Y desde luego, Pedro Sánchez no ganará las elecciones por Sant Andreu Comtal... si es que las gana.

De hecho, me parece mucho más electoralista soterrar en Sant Feliu (ok, vaaale, aceptamos tranvía como animal de compañía), y sobre todo, Montcada-R2. Eso sí es electoralismo puro y duro, porque es ceder a los nimbys por algo estrictamente electoralista y populista, que no aporta ningún beneficio objetivo respecto a un mejor vallado de las vías y supresión de pasos a nivel.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 04/11/2019 22:03

437.001 ha escrit:
Dilluns 04/11/2019 17:20

Ya se sabía de hace tiempo que estaba al caer.
Buenas,
Claro despues de tanto tiermpo con la zona patas arriba tarde o temprano tendran que acabarla, Yo espero mas pronto que tarde, lo dicho la noticia no es mala pero en este mundo de obras publicas "donde dije digo dije diego" veremos si es definitivo y pronto vemos la nueva estación de Sant Andreu.
Saludos.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/11/2019 23:40

Licitaciones de Adif Alta Velocidad
Número anuncio/expediente: 3.19/20830.0282
EJECUCIÓN DE LAS OBRAS DEL PROYECTO DE CONSTRUCTIVO DE UNA ZONA DE ESTACIONAMIENTO PARA COMPOSICIONES DE ALTA VELOCIDAD EN SANT ANDREU COMTAL. VÍA Y ELECTRIFICACIÓN.
Régimen Jurídico: DA 8ª Ley 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Obras
Presupuesto de Licitación: 2.369.858,51 Euros
Valor Estimado del Contrato: 2.729.675,4 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 4 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha Publicación: 15/11/2019

Pliego



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 24/11/2019 21:38

L’estació de Sant Andreu estarà semisoterrada i serà de vidre
Els veïns reclamen que s’accelerin també les obres per construir el nou parc
4 min. BARCELONA 23/11/2019 23:05


JORDI MUMBRÚ

Imatge
L’estació de Sant Andreu estarà semisoterrada i serà de vidre


Diverses empreses estan fent números aquests dies per acabar de decidir si participen en el concurs de licitació per construir la nova estació de Sant Andreu Comtal. La futura estació serà per a trens de Rodalies i Regionals, com actualment, i estarà situada a prop de la Sagrera, on algun dia ha d’arribar l’alta velocitat. La nova estació de Sant Andreu Comtal ocuparà 696 metres quadrats i serà molt més modesta del que es preveia inicialment. Segons els plànols, anirà damunt la gran llosa que ja s’ha construït sobre les vies del tren. Limitarà amb el carrer de Sant Adrià i serà a la banda de mar, és a dir, més a prop de l’actual Parc de la Maquinista que no pas de la plaça de l’Estació, on és actualment. A finals d’aquest any s’adjudicarà l’obra i, si no falla res, al cap d’11 mesos ja estarà en funcionament (davant la desesperació dels veïns, que fa més de 13 anys que l’esperen).

Segons el projecte que ara estan estudiant les empreses constructores, la façana de la futura estació serà de vidre per permetre que hi entri llum natural. Està previst que la llum del sol arribi fins a les andanes, que seran al pis de sota. L’estació estarà semisoterrada perquè per la banda mar quedarà a la cota del futur Parc Lineal de Sant Andreu - la Sagrera, mentre que a la banda muntanya mantindrà el nivell de la ciutat consolidada, és a dir, uns metres per sota del parc.

Tres accessos
L’estació tindrà tres accessos i tots donaran a la mateixa planta, que és on hi haurà les taquilles: per arribar-hi des de l’actual estació, és a dir, des del barri de Sant Andreu, caldrà travessar la passarel·la que hi ha ara, que es reformarà. A través d’aquest pont es passarà per sobre de les vies actuals per arribar fins a la nova plaça, des d’on es podrà entrar a l’estació. També s’hi podrà arribar des del Parc de la Maquinista i el carrer Sant Adrià. En un futur, aquest accés formarà part del parc lineal que arribarà fins a l’estació de la Sagrera, però que forma part d’un altre projecte, segons lamenten els veïns. “Les obres que ara començaran es limiten a la caseta dels bitllets”, denuncia Montse Farré, membre de la junta de l’Associació de Veïns de Sant Andreu del Palomar. Els veïns estan farts del retard en la construcció de l’estació, perquè l’actual fa molts anys que ha quedat obsoleta, però també estan disgustats perquè les obres incloïen una important transformació de l’espai, amb un gran parc sobre la llosa que cobreix les vies del tren. Però caldrà esperar. “Ho hem de reivindicar tot pam a pam”, reclama Farré. Tampoc els agrada que la connexió entre els barris de Sant Andreu i el Bon Pastor no quedi ben resolta, ja que està previst delimitar els marges amb unes tanques.

Una altra de les actuacions previstes en aquest espai per a la qual també caldrà continuar esperant -com el parc lineal i l’estació de la Sagrera-és la creació d’un nou carrer que tindrà tres carrils de trànsit soterrat i tres en superfície i que transcorrerà en paral·lel a les vies del tren per comunicar Sant Andreu amb el carrer Mallorca. Aquests carrils, projectats abans que es reduís el trànsit del carrer Mallorca i la Meridiana, s’han de construir on ara hi ha les vies, que quedaran anul·lades. Els trens passaran per unes altres vies a tocar de la banda mar.

Retard i sobrecostos
Els veïns de Sant Andreu fa 13 anys que s’han de conformar amb una estació molt precària. De fet, fins fa poc ni tan sols estava adaptada. La nova estació ja s’havia adjudicat, però l’obra es va anar encarint i Adif va encarregar una auditoria. Amb els resultats d’aquell peritatge, el consell de ministres va resoldre que hi havia prou raons per rescindir el contracte i convocar un nou concurs. A més d’aquests problemes, les obres també s’han anat ajornant durant anys per falta de recursos.
https://www.ara.cat/societat/estacio-re ... 65042.html



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 24/11/2019 23:40

Tres accessos
L’estació tindrà tres accessos i tots donaran a la mateixa planta, que és on hi haurà les taquilles: per arribar-hi des de l’actual estació, és a dir, des del barri de Sant Andreu, caldrà travessar la passarel·la que hi ha ara, que es reformarà. A través d’aquest pont es passarà per sobre de les vies actuals per arribar fins a la nova plaça, des d’on es podrà entrar a l’estació. També s’hi podrà arribar des del Parc de la Maquinista i el carrer Sant Adrià. En un futur, aquest accés formarà part del parc lineal que arribarà fins a l’estació de la Sagrera, però que forma part d’un altre projecte, segons lamenten els veïns. “Les obres que ara començaran es limiten a la caseta dels bitllets”, denuncia Montse Farré, membre de la junta de l’Associació de Veïns de Sant Andreu del Palomar. Els veïns estan farts del retard en la construcció de l’estació, perquè l’actual fa molts anys que ha quedat obsoleta, però també estan disgustats perquè les obres incloïen una important transformació de l’espai, amb un gran parc sobre la llosa que cobreix les vies del tren. Però caldrà esperar. “Ho hem de reivindicar tot pam a pam”, reclama Farré. Tampoc els agrada que la connexió entre els barris de Sant Andreu i el Bon Pastor no quedi ben resolta, ja que està previst delimitar els marges amb unes tanques.
Llavors això significa que el final de la M 28 tindrà més sentit perquè l'accés s'acosta més a la parada?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 25/11/2019 13:32

davroca5 ha escrit:
Dijous 31/10/2019 19:50
Espero que siguin dues escales mecàniques per andana, perquè sinó... cutre, cutre, cutre.
El render ens ho confirma: seran 2 escales (1 per andana) i els seus ascensors.

Imatge

El projecte original contemplava 4 escales (2 per andana). De fet, els orificis ja estan fets (mireu imatge aèria a l'article anterior). Pel què sembla, 2 dels orificis d'escales seran taponats al "retallar-se" el projecte: :cari

Imatge

Aquí podem veure que l'edifici històric es conserva. Espero que se li doni un bon ús i no es deixi com element banalitzat com pretenia el projecte inicial.

Imatge
Aquí veiem els finestralls costat St. Andreu Centre, gràcies al desnivell del carrer.

Certs veïns no es queixaven del "soroll" dels trens?? :blah Doncs ara tindreu "autopista urbana"!! Gaudiu del silenci. :bleah

Imatge

En resum, una Sant Andreu Arenal 2.0: vestíbul a peu de carrer, 2 andanes amb 4 vies. Però, amb llum natural.

Més info: http://www.expresdesantandreu.cat/notic ... l-virtual/


Salvem l'Estació de França!

TECliège
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: TECliège » Dilluns 25/11/2019 21:30

Entec que els altres 2 forats no seràn taponats, sinó que seran sortia d'emergencia, que son oabligatòries per la longitud d'andanes i capacitat dels trens.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 15/05/2020 17:22

Sant Andreu Comtal espera la adjudicación de las obras

En el mejor de los casos, la nueva estación de Rodalies no podrá entrar en servicio hasta el 2022


Imatge
Por lo pronto, la unión temporal de empresas formada por Dragados y Tecsa se perfila como la ganadora para acabar Sant Andreu Comtal, puesto que fue la mejor puntuada en la licitación, atendiendo a la relación de la oferta que presentó entre el precio, que pesa un 60%, y la calidad, que cuenta el 40% restante. Con todo, esta propuesta es también la más barata (4,8 millones de euros sin IVA).
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... acion.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/05/2020 10:58

http://prensa.adifaltavelocidad.es/nde/ ... enDocument

Con un presupuesto de adjudicación superior a 6,3 M€ (IVA incluido)

Adif AV adjudica las obras de la nueva estación de Sant Andreu Comtal, en Barcelona

• El proyecto contempla la ejecución de un nuevo edificio de viajeros plenamente accesible de casi 700 m2 de superficie, con dos andenes en el nivel inferior • También incluye la urbanización de los accesos y el entorno en una superficie superior a los 4.200 m2 • También se ha adjudicado el contrato de obras de una zona de estacionamiento para trenes de alta velocidad en este sector


Infografía de la nueva estación de Sant Andreu Comtal
27/05/2020. El Consejo de Administración de Adif Alta Velocidad (Adif AV) ha aprobado en su última reunión la adjudicación del contrato de obras para la construcción de la nueva estación ferroviaria de Sant Andreu Comtal, en Barcelona.

El contrato ha sido adjudicado a la empresa Copcisa con un presupuesto de 6.330.322,16 euros (IVA incluido), y un plazo de ejecución estimado de 11 meses. La Sociedad Barcelona-Sagrera Alta Velocitat pagará parte de los costes derivados de las actuaciones de urbanización del entorno de la estación.

Estas nuevas instalaciones sustituirán a la actual estación de Sant Andreu Comtal, ofreciendo mejores prestaciones y una mayor integración en el entorno.

El proyecto contempla la ejecución un nuevo edificio de viajeros dotado de vestíbulo, conexiones con los andenes, así como de los accesos y la adecuación de su entorno urbano más inmediato.

La nueva estación estará integrada en el futuro parque lineal de Sant Andreu-La Sagrera y la solución técnica define dos niveles, uno sobre la losa de plataforma que cubre las vías, donde se emplazará el edificio de viajeros que tendrá una superficie de 696,33 m2 y desde el que se accederá a los andenes, situados en el nivel inferior.

El acceso a la futura estación se realizará tanto desde el sector de Sant Andreu, a través de la antigua pasarela, que será rehabilitada y acondicionada, como desde el parque de la Maquinista, creando un itinerario desde la esquina del parque y la calle de Sant Adrià. En total, se urbanizarán 4.231,78 m2 de accesos y entornos.

El edificio principal tendrá una estructura acristalada, protegida por una chapa ondulada con una altura media de 5,60 m. El vestíbulo, al que se dará entrada desde el lado sur a través de un gran ventanal, dispondrá de barreras tarifarias y espacios para taquillas y máquinas autoventa. Asimismo, albergará las zonas de distribución y acceso a las vías.

La nueva instalación será completamente accesible gracias a la instalación de dos escaleras mecánicas y dos ascensores, además de escaleras fijas.

La estación está diseñada en curva con 4 vías y 2 andenes centrales, que atenderán servicios de cercanías y regionales.

Los andenes tendrán una anchura variable entre 7 m y 10 m y una longitud de 210 m. Cada uno de ellos servirá a dos vías, una a cada lado, formando así una secuencia de vía, andén, doble vía, segundo andén y vía.

El proyecto también incluye la iluminación, las instalaciones, el pavimento de los andenes, las escaleras de acceso y emergencia centrales, los cuartos técnicos y dependencias internas destinadas a instalaciones, servicios y almacenes.

Otras actuaciones en el ámbito de Sant Andreu

En el ámbito de Sant Andreu Comtal, Adif AV ha adjudicado recientemente varios contratos.

Así, se ha adjudicado, por importe de 585.640 euros (IVA incluido) el contrato para la ejecución de las obras de las instalaciones de protección civil y seguridad en la zona de estacionamiento de composiciones de alta velocidad en Sant Andreu Comtal. Este contrato tiene un plazo de ejecución de 4 meses y ha sido adjudicado a FCC Industrial e Infraestructuras Energéticas.

Por otro lado, Adif AV ha adjudicado el contrato de los servicios de consultoría y asistencia técnica para el control de las obras de los proyectos de la nueva estación de cercanías de Sant Andreu Comtal y su superestructura de vía y electrificación.

Este contrato ha sido adjudicado por 628.941,18 euros (IVA incluido) a la Unión Temporal de Empresas (UTE) integrada por las compañías Técnica y Proyectos y TEC Cuatro, y cuenta con un plazo de 20 meses.

Adif AV también ha adjudicado, por un importe de 2.322.698,32 euros (IVA incluido), el contrato para la ejecución de las obras de construcción de una zona de estacionamiento para trenes de alta velocidad en Sant Andreu Comtal. El objetivo de esta actuación es flexibilizar y optimizar la explotación ferroviaria dotando a la zona norte de Barcelona de un espacio para alcanzar una mayor capacidad de estacionamiento y apartado de trenes, descongestionando así las vías de alta velocidad de la estación de Barcelona-Sants.

La nueva zona de estacionamiento estará conectada a la vía 2 de la Línea de Alta Velocidad Barcelona-Francia, en su mayor parte discurrirá en túnel y comprenderá 3 vías de apartado, 2 de ellas con más de 400 m de longitud útil para dobles composiciones y la tercera de más de 300 m para composiciones simples. También incluye las operaciones para el montaje de vía y de la línea aérea de contacto, así como los sistemas asociados, como andenes para el tránsito de maquinistas y equipamientos de agua, luz e iluminación del túnel.

Este contrato se ha adjudicado a la Unión Temporal de Empresas (UTE) formada por las compañías Tecsa Empresa Constructora y Dragados y cuenta con un plazo de ejecución estimado de 4 meses.

Finalmente, Adif AV también ha adjudicado el contrato de consultoría y asistencia para el control de las obras de este proyecto y el de instalaciones de protección civil y seguridad de la misma zona de estacionamiento. Este contrato se ha adjudicado a la empresa Ingeniería y Estudios Mediterráneo por un importe de 170.960,9 euros (IVA incluido) y un plazo de 7 meses.

Financiación europea

Esta actuación podrá ser cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).

“Una manera de hacer Europa”




Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Diumenge 31/05/2020 18:30

¿Mandarán algunos MD, como antaño, a que comiencen ó terminen su trayecto en SAC una vez finalicen las obras?


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 01/06/2020 20:58

Rodalíes ha escrit:
Diumenge 31/05/2020 18:30
¿Mandarán algunos MD, como antaño, a que comiencen ó terminen su trayecto en SAC una vez finalicen las obras?
Buenas,
Creo que la normalidad de antes del AVE no regresara.
La R2 no sera la R2 de antes del AVE y los MD más de lo mismo.

Tienen la oprtunidad de hacer una buena Sagrera si lo hacen mal seria para matarlos.

Saludos!!!



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 25/06/2020 11:46

m.h.t. ha escrit:
Dilluns 25/11/2019 13:32
El render ens ho confirma: seran 2 escales (1 per andana) i els seus ascensors.

El projecte original contemplava 4 escales (2 per andana). De fet, els orificis ja estan fets (mireu imatge aèria a l'article anterior). Pel què sembla, 2 dels orificis d'escales seran taponats al "retallar-se" el projecte:
El projecte original contemplava 8 escales (2 nord, 2 sud, 4 emergència), perquè al projecte original es feien dos edificis diferents per a tenir dos accessos, un al nord i un altre al sud. Amb la modificació del projecte només es farà el que era l'edifici nord però al mig, aprofitant els forats de dues de les sortides d'emergència originals. I la resta d'orificis no es taponen, tots queden reconvertits en 6 sortides d'emergència.

I com a curiositat afegida, al mig de l'andana sentit Girona també hi haurà unes escales que seran sortida d'emergència, però del túnel de la LAV.

En aquesta foto es veuen bé els 8 forats per les escales i 2 més pels ascensors:

Imatge

---------

PROJECTE ORIGINAL

Imatge

Imatge

----------

PROJECTE MODIFICAT

Imatge

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/06/2020 17:24

Veig que en el penúltim render sí que es manté l'antiga estació, sort d'això!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”