Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: metring » Dijous 26/11/2009 9:32

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Restricción de tráfico para cubrir un tramo del nuevo vial Trinitat-Sagrera

EL PERIÓDICO

Las obras de cobertura de un tramo de 180 metros ya construido del nuevo vial segregado para vehículos lado montaña que enlazará el nudo de la Trinitat y la Sagrera restringen desde hoy la circulación en la calle de Josep Soldevila, en Sant Andreu. La colocación con una grúa de 120 toneladas de piezas de 15 metros de largo obliga a cerrar al tráfico esta calle entre las de Onze de Setembre-Borriana y Parellada-Sant Adrià y a cambiar el sentido de circulación en dos tramos de Josep Soldevila y Sant Ponç, informa Adif. Los dos viales segregados (montaña y mar) irán en paralelo al cajón de hormigón, con un parque lineal encima, que cubrirá todas las vías (AVE y convencionales) de la Trinitat a la Sagrera.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: metring » Dijous 10/12/2009 16:14

Una notícia d'ahir:

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=

Desviament peatonal per accedir a l'estació de Sant Andreu Comtal

publicat el 09/12/2009 a les 14:33 h.

L'actual passarel·la peatonal que dóna accés als vianants a l'estació de Sant Andreu Comtal serà retirada a partir del dia 30 de novembre.

Aquesta actuació és necessària per tal de continuar amb els treballs de la plataforma ferroviària, un cop s'hagi desmuntat aquesta passarel·la peatonal que connecta l'estació amb la zona de La Maquinista.

Tot i així, cal destacar que es deixarà el tram de passarel·la que uneix l'estació amb les andanes.

Amb aquesta actuació els vianants es desviaran pel pas formigonat i enllumenat de l'interior del Parc del Reg, pel passeig de Sant Adrià i per Ferran Junoy.

Abans d'iniciar-se les obres es farà un estudi per mesurar si hi ha prou il·luminació a la zona del vial interior del parc i, en cas que l'estudi ho jutgi necessari, poder reforçar l'enllumenat a la zona. A més, durant la durada de les obres Adif farà un manteniment continuat de l'espai per evitar el seu deteriorament.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: canalcole » Dijous 10/12/2009 21:16

metring ha escrit:publicat el 09/12/2009 a les 14:33 h.

L'actual passarel·la peatonal que dóna accés als vianants a l'estació de Sant Andreu Comtal serà retirada a partir del dia 30 de novembre.

:x :x :x
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
 
Entrades: 2175
Membre des de: Divendres 03/10/2008 19:23
Ubicació: PENEDÈS

Retards a tot arreu

EntradaAutor: Guigui » Dijous 10/12/2009 23:05

Oh, és que els retards en l'obra pública ja arriben a tots els àmbits col·laterals. :twisted:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: solde13 » Dissabte 02/01/2010 3:00

dons deu n'hi do la volta que has de donar per anar de l'estació cap a la zona de la maquinista
Salutacions des de Montmeló, on les obres per l'arribada del TAV són l'ordre del dia.
R2 Nord-Passant

flickr obres de Montmeló: http://www.flickr.com/photos/fusquet/
Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
 
Entrades: 95
Membre des de: Divendres 02/01/2009 13:39
Ubicació: Montmeló

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: metring » Dissabte 02/01/2010 15:55

Algunes fotos d'avui, inclosos el pont arrassat i un ex-Euromed:
Fitxers adjunts
sac1.jpg
(104.81 KiB) S’ha baixat 705 vegades
sac2.jpg
(98.33 KiB) S’ha baixat 683 vegades
sac3.jpg
(108.29 KiB) S’ha baixat 675 vegades
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: aim » Dissabte 02/01/2010 18:04

El 29 també estava allà i en la mateixa posició... no el deuen haver mogut.
Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
 
Entrades: 1433
Membre des de: Divendres 09/06/2006 20:57
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)

Soterrament

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 10/01/2010 14:12

Continuació de viewtopic.php?f=2&t=7523&p=157550#p157550

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... alies.html

Soterrament a St. Andreu

El túnel entre pantalles a Sant Andreu Comtal es va començar al juliol i s'està construint el vial de muntanya segregat per als vehicles i enllestint el pont provisional de Sant Adrià. Aquest 2010 s'ha de construir el vial segregat de mar i avançar en el túnel entre pantalles i el soterrament de l'estació de rodalies. A la Sagrera s'hauran de traslladar d'emplaçament les quatre vies convencionals –dos de Mataró i dos de Granollers– per alliberar l'espai on s'ha d'excavar la gran estació ferroviària de Barcelona, que compartiran el TAV, rodalies i dues línies de metro.

L'estació s'aixecarà en una cubeta de 40.000 metres quadrats que se situarà a dos metres sota el nivell del mar i a vuit metres sota la capa freàtica. L'estació no estarà acabada ni en funcionament quan hi passi el TAV cap a Girona i França al 2012, però els trens sí que hi hauran de passar, tant els d'alta velocitat com els de rodalies. Això obliga a enllestir l'estructura de pilars i forjats que sostindran les dues plataformes ferroviàries i, per tant, a fer en el futur un nou trasllat de vies des del lloc on s'habilitaran enguany fins a l'interior de l'estació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: metring » Dimecres 28/07/2010 12:05

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=

Restituït el ramal d'accés al Sector de la Maquinista

publicat el 23/07/2010 a les 09:48 h.

A partir del proper 29 de juliol de 2010, es restituirà el ramal B-10 d'accés al Sector de la Maquinista, sortida 1 d ela Ronda Litoral

D'aquesta manera, es normalitza el recorregut del carrer de l'Andana de l'Estació, amb els tres carrils originals, i retorna el sentit de circulació al vial existent entre el carrer de l'Andana de l'Estació i el carrer del Coronel Monasterio (darrere de l'Institut Dr. Puigvert).





http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=

Obres a la plataforma ferroviària


publicat el 23/07/2010 a les 10:59 h.

Fins el proper 6 d'agost es faran treballs a les zones d'Espronceda i del Nou Pont del Treball

Les feines seran d'excavació, tractament de talussos i construcció de cunetes.

Els treballs seran realitzats per ADIF en horari nocturn -des de les 11h fins a les 5 de la matinada.

S'han pres mesures perquè els sorolls es mantinguin dins dels límits autoritzats legalment.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

EntradaAutor: metring » Dilluns 03/01/2011 11:50

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 6887.shtml

El parc de 4 km de l'AVE s'acabarà sobre els nous tallers de Renfe


Barcelona Sagrera dissenya la nau de Sant Andreu que es cobrirà de verd
L'obra inclou 300 metres de túnel del vial segregat de tres carrils entre Trinitat i Mallorca

Dilluns, 3 de gener del 2011
RAMON COMORERA / Barcelona

L'execució possiblement es farà esperar. Així pot ser fins i tot si les obres s'adjudiquen i hi ha un pompós acte oficial com ara el de la macroestació de la Sagrera, un espai on no s'ha començat el primer mur fins a sis mesos després d'una teòrica inauguració dels treballs encapçalada pel ministre de Foment. Però almenys la redacció dels projectes pendents per completar el llarg corredor ferroviari de l'AVE i Rodalies segueix avançant.

Un dels últims ja té candidats i s'encarregarà en les pròximes setmanes. És el dels tallers de trens convencionals de Renfe que s'han de construir entre l'estació de Sant Andreu Comtal i el nus de la Trinitat. A sobre d'aquesta infraestructura hi anirà l'últim tram del parc lineal de quatre quilòmetres, 38 hectàrees i 4.152 arbres de grans dimensions que es crearà sobre la llosa de formigó que cobrirà la vasta zona d'infraestructures situada entre el carrer d'Espronceda i el passeig de Santa Coloma.

La redacció del projecte la decidirà aviat la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (formada per Foment, Adif, Renfe, Generalitat i ajuntament) i inclou la construcció d'una nau única de cinc vies i 230 metres de llargada, la cobertura i també la dels seus accessos i les parts contigües de les vies generals.

L'obra comprendrà igualment el tram inicial de 300 metres del túnel del vial segregat (al costat de muntanya) que unirà, quan tot el corredor estigui enllestit, el nus de la Trinitat i el carrer de Mallorca, ja al Clot. Aquest vial i el seu bessó del costat mar connectaran de forma ràpida i sense interseccions la nova estació central de Barcelona amb l'Eixample i les sortides de la ciutat per les rondes.

La cobertura dels futurs tallers suposarà uns 660 metres de caixons de formigó capaços de sostenir l'extrem nord de la futura zona verda urbanitzada. Amb un termini d'elaboració de 10 mesos, aquest projecte constructiu no es podrà iniciar com a mínim fins ben entrat el 2012, any en què l'AVE hauria de començar a circular ja entre Sants i la frontera.

INTEGRIA I TALGO / Les noves instal·lacions pertanyeran a la divisió industrial de Renfe Integria, dedicada a la reparació i el manteniment de trens, i substituiran les ja existents en aquell mateix lloc. Al sud del taller es cobriran 300 metres de vies d'accés d'ample ibèric i al nord, uns altres 130 metres. El vial segregat, per la seva part, transcorrerà per un fals túnel de 5,5 metres d'alçada i tindrà tres carrils dissenyats per circular, en direcció sud, a 60 quilòmetres per hora.

Un pla similar completarà en un futur que no hauria de ser gaire llunyà aquest últim sector de l'eix Sagrera-Sant Andreu. Serà el de l'adaptació i el cobriment, amb la mateixa llosa urbanitzable i apta per a ús públic, de les contigües naus dels tallers de Renfe Talgo, més grans que les d'Integria, i la creació així mateix del tram de túnel específic del vial segregat costat mar (trànsit en direcció nord), que en aquest cas anirà del carrer de València al nus de la Trinitat. A tot plegat s'hi haurà d'afegir els projectes de construcció d'aquestes dues fases del parc lineal, les úniques de les sis en què es divideix la franja territorial que a hores d'ara segueixen pendents de licitació.

PLA DIRECTOR / A començaments del novembre passat, Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja va treure a concurs la redacció dels projectes constructius de tres àmbits del parc, a més a més del pla director que donarà unitat al conjunt. Són els de Bac de Roda, on s'ubica l'edifici històric de la Torre del Fang; la Sagrera (estació a part i pla propi), amb la zona d'infraestructures del Triangle Ferroviari; i Sant Andreu, aquí sí amb la nova estació de Sant Andreu Comtal inclosa. En els dos últims es preveu situar-hi nombrosos equipaments socials i esportius.

El parc que fixarà les arrels a la franja de terra d'1,5 metres que recobrirà el formigó serà el més extens de Barcelona i duplicarà amb escreix el de la Ciutadella (17,4 hectàrees). Durant molt de temps, no obstant, els brots verds només apareixeran als ordinadors de disseny i als plànols dels arquitectes, enginyers i tècnics paisatgistes que guanyin els concursos.

OBRES LENTES / De la Sagrera a Sant Andreu les obres que s'han de portar a terme són moltes, molt costoses i, per aquests mateixos motius, lentes. En els treballs en curs, tan sols a la zona de la futura estació de Sant Andreu Comtal i entre els carrers de Sant Adrià i Onze de Setembre es veuen indicis del llarguíssim caixó, amb algun tram de pantalles i columnes solitàries. Si el desembre del 2012 comença a circular l'AVE ho farà en un entorn que estarà de cap per avall.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta

EntradaAutor: metring » Dijous 14/04/2011 10:17

http://www.lavanguardia.es/vida/2011041 ... omtal.html

Un bosque de marquesinas cubrirá Sant Andreu Comtal

La estructura se integrará en el gran pasillo verde que tapará las vías del tren | Las obras son las más avanzadas del corredor de la Sagrera y podrían estar listas a finales del 2012

Vida | 14/04/2011 - 00:00h

SILVIA ANGULO , ÓSCAR MUÑOZ

La nueva estación de Sant Andreu Comtal toma forma. Las obras de esta instalación, cuya estructura se inició en noviembre del 2009, son las más avanzadas del corredor ferroviario de la Sagrera y se prevé que estén listas a finales del año que viene. Todavía no hay calendario para su entrada en servicio, ya que dependerá de la ejecución de las instalaciones, accesos y urbanización de la cubierta de las vías, pero la voluntad de Barcelona Sagrera Alta Velocitat –consorcio participado por el Ministerio de Fomento, el Ayuntamiento y la Generalitat, responsable de la transformación de toda esta zona– es que no se demore muchos más meses. Por tanto, si no hay retrasos importantes, podría ponerse en funcionamiento a lo largo del 2013.

El esqueleto de la estación ya está en pie. Las columnas que la soportarán –dos filas a lo largo de 250 metros, en cuya base se construirán los andenes– están acabadas. Los muros que delimitarán el recinto están en pleno proceso de colocación. Al lado, el túnel por el que circularán los trenes de alta velocidad, que no pararán en esta zona –lo harán un par de kilómetros más al sur, en La Sagrera–, también está muy avanzado y en algunos puntos se ha comenzado a cubrir. Decenas de camiones y grúas trajinan todos los días, sábados por la mañana incluidos, para no perder más tiempo, ya que la obra, en términos generales, acumula importantes demoras sobre las previsiones iniciales. Mientras prosiguen los trabajos, los técnicos han perfilado todos los aspectos arquitectónicos de la estación y los elementos urbanísticos que la integrarán en el entorno. Lo más destacable de la futura Sant Andreu Comtal es que la infraestructura ferroviaria quedará plenamente incorporada al gran parque lineal –de casi cuatro kilómetros de longitud, el mayor de Barcelona– que se construirá sobre las losas que cubrirán la playa de vías. El resultado, novedoso en Barcelona, es que la parada del tren, a pesar de quedar semisoterrada, no se ocultará, sino que será plenamente identificable desde el exterior. Tanto en el acceso desde el casco antiguo de Sant Andreu como desde la cubierta e incluso por el lado contrario, el que da a LaMaquinista. La diferencia de cota de ambos márgenes hará que la estación tenga la altura equivalente a una planta baja más un piso por el acceso desde la actual plaza de la Estació, mientras que por el otro, el más cercano al centro comercial, quedará alineada con la calle Ferran Junoy.

La solución elegida para que la estación mantenga su visibilidad y a la vez forme parte del parque es la colocación de una serie de marquesinas a lo largo de toda su cubierta que serán elementos arquitectónicos de la zona verde y bocas de acceso a los vestíbulos del equipamiento ferroviario. Estas piezas formarán un bosque que “superará incluso la extensión de la propia estación, quedando en sus extremos como zonas de sombra y de protección de la lluvia del propio parque”, explica Lluís Domènech, responsable de arquitectura de Barcelona Sagrera Alta Velocitat. En algunos puntos, estas pérgolas se cubrirán con vegetación, igual que está previsto hacer con la enorme marquesina que se construirá en la estación de La Sagrera, aunque en el caso de Sant Andreu Comtal será de un tamaño más reducido. En el centro, este bosque será más amplio y se utilizará para “disimular los conductos de ventilación de la infraestructura ferroviaria”, añade Domènech.

Además, a diferencia de otras estaciones soterradas de Barcelona que desde la calle no se ven –Passeig de Gràcia, El Clot-Aragó o Plaça Catalunya, por ejemplo–, esta dejará ver los trenes desde el exterior, una petición que plantearon los vecinos y que queda recogida en el proyecto. Debajo de las marquesinas habrá espacios acristalados que lo permitirán y además aportarán luz natural a los andenes. Otra de las aspiraciones vecinales que quedarán solventadas con el proyecto arquitectónico de la estación es que los habitantes del entorno dejarán de oír la molesta megafonía. “En un futuro, no se oirá desde el exterior porque la fachada y el semisoterramiento de la instalación amortiguarán el sonido”, aclara el responsable de arquitectura del consorcio.

En estos momentos se está redactando el proyecto de arquitectura interior e instalaciones, que incluye los accesos a los andenes. Está previsto que a lo largo de este año se finalice y las obras puedan licitarse a lo largo del 2012. Por el momento, las obras no han provocado graves problemas a los servicios ferroviarios, por lo que los responsables de Barcelona Sagrera Alta Velocitat consideran que la entrada en funcionamiento de la nueva estación dependerá sobre todo de la ejecución del resto de la obra en el corredor ferroviario. Si todo va bien, en el 2013 podría ponerse en servicio.

Por dentro, la nueva estación, que recibirá trenes de Rodalies y de media distancia, no se parecerá en nada a la actual, que data de 1854 y adolece de importantes déficits, tanto de espacios como de instalaciones para los viajeros. Tendrá cuatro vías –dos principales y dos secundarias en los laterales– separadas por dos andenes centrales de 240 metros de largo. Ocupará una superficie que irá desde la calle Sant Adrià hasta Joan Comorera/São Paulo. En ambos extremos habrá sendos vestíbulos que quedarán conectados con la calle y con el parque. Contar con estos dos espacios facilitará la accesibilidad a la estación. El primero –el más grande– será el más cercano al actual edificio y tendrá una superficie de 1.017 metros cuadrados. El segundo dispondrá de 806 m2. Este diseño corresponde al concepto de que la red de cercanías se entiende como un sistema de transporte rápido –un metro regional– en el que el tiempo es elemento fundamental para los viajeros, de ahí que se facilite ese doble acceso, con la idea de acortar los desplazamientos.

El parque que irá sobre la estación forma parte del gran pasillo verde que cubrirá el corredor de la Sagrera y que debe cerrar la gran cicatriz ferroviaria que parte esta zona de la ciudad en dos. Barcelona Sagrera Alta Velocidad quiere crear unos espacios de autor, por lo que se ha convocado un concurso de arquitectura. Se ha dividido en cinco fases, de las que tres serán las primeras en ejecutarse. Inicialmente se presentaron 22 propuestas en las que figuraba una amplia representación de arquitectos catalanes. De estos, se han seleccionado cinco, que son los finalistas. En breve se dará a conocer el proyecto ganador, que deberá redactar, mediante tres equipos, los tres proyectos constructivos de las tres primeras fases: Sant Andreu (81.772 m2), la Sagrera (95.981 m2) y Bac de Roda (47.808 m2). Quedarán para una contratación posterior la redacción de los proyectos constructivos del sector de talleres, situado entre el puente del Palomar y el paseo Santa Coloma. Entre la relación de empresas o unión temporal de empresas (UTE) que optan al concurso destacan la participación de Beth Galí, Martínez Lapeña, Ravetllat-Ribas, Clotet, Laviña-De la Villa Arquitectura y Dani Freixes, entre otros despachos.

Según explica el director de Barcelona Sagrera Alta Velocidad, Joan Baltà, en estos momentos se están dibujando los primeros esbozos de este parque, que será el mayor de Barcelona. Tendrá más de 38 hectáreas. “Será una zona verde que unirá el nudo de la Trinitat con la futura plaza de las Glòries”, añade Baltà, al tiempo que aclara que este nuevo pulmón no tendrá todos los árboles que los vecinos desean, ya que el tipo de infraestructura recomienda la plantación de vegetación arbustiva como elemento predominante.

Aun así, se prevén 8.000 árboles, de los que 3.432 irán sobre las losas, el resto se plantarán en terreno natural. El parque tendrá unidad conceptual, pero se ejecutará en las citadas cinco fases. La primera corresponde a la de Sant Andreu, precisamente junto a la estación de Rodalies, que es, como se ha dicho, la más avanzada. Los árboles enmarcarán los pasos sobre el vial mar. En el área de Josep Soldevila y el Triangle Ferroviari también se deberá salvar el desnivel entre un lado y otro del parque mediante rellenos, rampas, escaleras y permitir la comunicación de las ramblas Onze de Setembre y Prim.

La pieza principal de toda esta operación es la estación de la Sagrera, en la que el parque también será la cubierta. En este punto, la zona verde dará paso a las zonas abiertas al público, como los restaurantes y el área comercial y de ocio. Además, en los nuevos espacios ganados al tren se construirán 8.000 m2 de equipamientos y 10.000m2 para usos deportivos. En el lado opuesto, se integrarán la Torre del Fang y el puente de Bac de Roda.

Imatge

La transformación. La nueva estación de tren tendrá una fachada acristalada y una sucesión de pérgolas en el techo, que también darán acceso a los andenes LVG

Imatge

La antigua estación. Se estudia conservar el edificio e integrarlo en la plaza de la Estació LVG

Imatge

Continuidad. Imagen del parque de las pérgolas desde la calle Sant Adrià LVG

Imatge

Imagen virtual de la estación de Sant Andreu Comtal LVG

Imatge

La fachada. El acceso desde Sant Andreu será a través de una piel acristalada LVG
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Tocava Trinitat Vella, no això!

EntradaAutor: Guigui » Dijous 14/04/2011 12:15

Tot molt bufó, però per pràcticament el mateix preu, haurien pogut abandonar SAC i fer un quilòmetre més amunt un intercanviador amb el metro (L1 i, si hi hagués senderi, L3). Però es veu que la intermodalitat es limita a pintar rodonetes de correspondència allí on cau per casualitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta

EntradaAutor: metring » Dijous 17/01/2013 13:09

Donat que el tema donava força de sí, hem dividit els missatges sobre la reunificació o no de la R2 al nou fil viewtopic.php?f=2&t=12832&p=214412#p214412
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 2 visitants