Obres a Arc de Triomf Renfe-metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro

Entrada Autor: elbandero » Divendres 01/10/2010 19:46

Respecte el que comentar foronda 141:

"Un altre cosa que caldrá veure, es l'us que donarán als terrenys de las finques que han demolit per fer l'intercanviador, i si se acaba fent l'hotel projectat amb una façana que trenca l'estética de las casas conlindants."

El tema del hotel crec que està bastant lligat, com a mínim fins el moment. La llosa superior del vestíbul s'ha calculat d'acord amb el projecte del hotel i crec que fins i tot hi ha previst els espais dels fossars d'ascensors. A més, si us fixeu a la sortida a carrer del nou vestíbul ja s'han col·locat part dels pilars circulars de la façana. Així que el tema està bastant lligat. Això si la crisis pot amb tot (desgraciadament) així que potser també es porta per davant la inversió del hotel.


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 01/10/2010 19:48

Si us plau, que no facin aquella horripilància d'hotel!!!!!!!!! :'(

Imatge



escursso
N5
N5
Entrades: 106
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Diumenge 03/10/2010 20:57

foronda 141 ha escrit:
La obra em sembla ben feta, ara bé no se si esta previst fer-ho, pro caldría reformar en profunditat las andanes i les estacions tan de Renfe com de Metro, que crec que es trovan en estat lamentable.
Si no recordo malament, fa temps ja es va parlar que les andanes de Renfe, les volien allargar fins els 200mts, per encabir-hi dos 465 en doble, però hem sembla que es una cosa més complicada que la reforma del vestíbul.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/03/2011 15:48

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... de-triomf/

Restriccions al trànsit per obres de l’Intercanviador d’Arc de Triomf

A partir de dimarts 15 de març les obres de construcció de l’intercanviador d’Arc de Triomf obligaran a ocupar el tram de l’avinguda de Vilanova, entre el carrer de Roger de Flor i el carrer de Nàpols. Així, els vehicles s’hauran de desviar pel carrer d’Almogàvers i el carrer d’Ali Bei, i el pas de vianants es restringirà per accedir als edificis ubicats en aquest tram. Les afectacions permetran iniciar les obres d’estructura del segon vestíbul de l’intercanviador, situat a la plaça d’André Malraux, que s’ampliarà fins als 2.200 m2. Les restriccions duraran uns 18 mesos.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 430571.pdf

Restriccions al trànsit per obres de l’Intercanviador d’Arc de Triomf

Les obres de construcció de l’intercanviador d’Arc de Triomf obligaran a
ocupar el tram de l’avinguda de Vilanova, entre el carrer de Roger de Flor i
el carrer de Nàpols a partir de dimarts 15 de març i durant uns 18 mesos.
Així, els vehicles s’hauran de desviar pel carrer d’Almogàvers i el carrer
d’Ali Bei, i el pas de vianants es restringirà per accedir als edificis ubicats
en aquest tram. Les afectacions permetran iniciar les obres d’estructura
del segon vestíbul de l’intercanviador, situat a la plaça d’André Malraux,
que s’ampliarà fins als 2.200 m2.

L’avinguda de Vilanova quedarà tallada al trànsit de vehicles i vianants entre el
carrer de Roger de Flor i el carrer de Nàpols a partir de dimarts 15 de març i
durant aproximadament 18 mesos. Així, els vehicles que circulin per aquesta
avinguda s’hauran de desviar pel carrer dels Almogàvers o el carrer d’Ali Beli.
D’altra banda, les voreres d’aquest tram també quedaran ocupades, i el pas de
vianants quedarà restringit per permetre exclusivament l’accés als edificis
ubicats en aquest àmbit.

L’ocupació d’aquest tram de la calçada permetrà continuar l’execució de les
obres d’ampliació del segon vestíbul de l’intercanviador d’Arc de Triomf, ubicat
a la plaça d’André Malraux. En aquest sentit, ja han finalitzat els treballs de
desviament dels serveis afectats, de manera que ara s’iniciaran les obres
d’execució de la infraestructura, que inclouen les pantalles, el buidat de terres
del recinte, les fonamentacions, la llosa de cobertura i les diferents
dependències interiors.

Les obres no afectaran el servei habitual de transport públic, i els usuaris
podran continuar accedint al Metro i Rodalies pel vestíbul més proper al
passeig de Sant Joan, ampliat i remodelat també en el marc d’aquest projecte.
Així, els viatgers disposaran de l’edicle que el Govern va posar en servei la
passada tardor per accedir a l’L1 i l’R1, R3, R4 i R7. A més, continuaran oberts
els accessos a Rodalies del carrer de Nàpols.

Ampliació i adaptació de l’intercanviador

El projecte de millora i adaptació de l’intercanviador d’Arc de Triomf que el
Govern té en marxa consisteix en la substitució dels vestíbuls originals i la
construcció de dos nous vestíbuls que sumen una superfície total de més de
5.200 m2: un a prop del passeig de Sant Joan, ja en servei, i un altre a la plaça
d’André Malraux, en construcció. Les obres comportaran una inversió global
d’aproximadament 33 MEUR, dels quals el DTES aporta el 65% i ADIF, el 35%.
D’una banda, el vestíbul més proper al passeig de Sant Joan ja s’ha ampliat
notablement, fins als 3.000 m2 de superfície, enfront dels prop de 160 m2 de l’antic recinte,
i està adaptat a persones amb mobilitat reduïda. L’accés exterior es fa mitjançant un
edicle situat a l’avinguda de Vilanova, a prop del passeig de Sant Joan, que compta amb
escales fixes, mecàniques i un ascensor. En el futur, aquest accés s’integrarà en la
urbanització prevista sobre el nou vestíbul. D’altra banda, el vestíbul de la plaça d’André
Malraux, que s’està ampliant, passarà dels 370 m2 actuals als 2.200 m2 previstos, amb
dos accessos a la plaça: un a peu pla, més a prop a l’estació d’autobusos, i un altre més a
prop al carrer Roger de Flor, amb escales fixes i mecàniques.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 12/08/2011 14:18

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 4?id=48325

El conseller Recoder visita dimarts les obres de l'intercanviador d'Arc de Triomf

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà dimarts 16 d’agost les obres de construcció de l’intercanviador d’Arc de Triomf.

La visita s’iniciarà a les 11.00 h a la plaça d’André Malraux, a la cruïlla de l’avinguda de Vilanova i el carrer de Roger de Flor.

16-08-2011 11.00 | Intercanviador d'Arc de Triomf (plaça d'André Malraux) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà les obres de l’intercanviador d’Arc de Triomf.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/08/2011 17:15

En temps de retallades pressupostàries extremes, la pregunta és més pertinent que mai: quina utilitat té aquesta visita per al progrés de les obres?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/08/2011 11:33

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... 12-1119910

endarreriments en l'execució d'una millora

L'intercanviador d'Arc de Triomf s'acabarà el 2012

Adif no ha fixat la data de prolongació de les andanes per als nous trens
Dimecres, 17 de agost del 2011
ROSA MARI SANZ
BARCELONA


Cinc anys. Si es compleixen les últimes previsions, serà el que s'haurà trigat a reformar íntegrament l'intercanviador de l'estació d'Arc de Triomf, un projecte de gran envergadura i impacte per a la mobilitat de la zona que estarà acabat la tardor del 2012, dos anys més tard del que es va anunciar al seu dia. Els treballs, en aquests moments, no afecten el servei habitual de transport i es concentren en la construcció d'un vestíbul independent de 2.200 metres quadrats que permetran l'accés a la línia 1 de metro i Rodalies des de la plaça d'André Malraux, al costat de l'estació d'autobusos del Nord.

En el marc d'aquest projecte, que suposa una inversió global de 37 milions d'euros per part de la Generalitat i s'estima que beneficiarà 16.000 viatgers diàriament, el setembre passat ja es va posar en marxa un primer vestíbul ampliat al costat del passeig de Sant Joan, una actuació que ara garanteix l'accessibilitat, fins llavors inexistent per a persones amb mobilitat reduïda, tant per a l'accés des del carrer com per a l'intercanvi entre metro i Rodalies.

MINIMITZAR LES AGLOMERACIONS / De tota manera, com va recordar i va tornar a reclamar ahir el conseller :?:

També quedarà pendent l'operació urbanística prevista al solar de l'avinguda de Vilanova, entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Roger de Flor, un terreny que va quedar buit el 2008, quan es van enderrocar els vells edificis que quedaven, entre ells, un popular taller de bicis de 1928. El febrer de l'any passat l'ajuntament va donar llum verda a la reordenació d'aquesta zona, un lloc en el qual està prevista la construcció de vivendes i d'un hotel promogut per la cadena Hotusa que ha aixecat les queixes dels veïns perquè diuen que l'edifici projectat no respectarà la distància pactada al Pla General Metropolità de vuit metres i mig. No obstant, aquest projecte, que ja té un cert retard, pot anar per a llarg, ja que el propietari del solar encara no ha sol·licitat al consistori la llicència d'obres per poder-hi edificar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/09/2012 0:19

http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/09/ ... r-de-flor/

Reobren l’avinguda de Vilanova entre Nàpols i Roger de Flor

Actualitzat el 13.09.2012 a les 18:03

Les obres de l'intercanviador d'Arc de Triomf entraran en la fase final amb la reobertura al trànsit i als vianants de l'avinguda de Vilanova entre els carrers de Nàpols i de Roger de Flor aquest divendres. El vestíbul en què es treballa actualment, el de la plaça d'André Malraux, estarà llest el pròxim octubre.

L’objectiu de les obres de remodelació de l’intercanviador d’Arc de Triomf era construir dos grans vestíbuls independents des dels quals s’accedirà a l’L1 del metro i les R1, R3 i R4 de Rodalies. Des del setembre de 2010 ja n’està operatiu el primer, el més proper al passeig de Sant Joan. A finals del mes d’octubre, s’obrirà l’accés de la plaça d’André Malraux. Tots dos espais sumaran una superfície de més de 5.200 metres quadrats.

El segon vestíbul tindrà dos accessos: un de proper a l’estació d’autobusos i un altre al costat del carrer de Roger de Flor. Es podrà arribar a les andanes de les línies L1, R1, R3 i R4 mitjançant quatre ascensors, escales mecàniques i escales fixes.

Les obres de l’intercanviador van començar el 2007 amb una inversió de 37 milions d’euros.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 17/09/2012 0:44

Indiscutiblement, el vestíbul ha quedat molt "mono" després de les obres, però per a mi i per la resta d'usuaris, el que abans era el transbord Metro-Rodalíes més ràpid i pràctic de la xarxa, s'ha convertit en una gimcana de pujar escales, recórrer el passadís, validar per sortir, creuar el vestíbul, torna a validar per entrar, recórrer un altre passadís i tornar a baixar escales: tot per creuar un mur, el qual abans es travessava per un simple arc de comunicació.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 17/09/2012 23:51

Javi M ha escrit:Indiscutiblement, el vestíbul ha quedat molt "mono" després de les obres, però per a mi i per la resta d'usuaris, el que abans era el transbord Metro-Rodalíes més ràpid i pràctic de la xarxa, s'ha convertit en una gimcana de pujar escales, recórrer el passadís, validar per sortir, creuar el vestíbul, torna a validar per entrar, recórrer un altre passadís i tornar a baixar escales: tot per creuar un mur, el qual abans es travessava per un simple arc de comunicació.
Cert, però abans no hi havia barreres tarifàries.
I la veritat, ambdues infrastructures queden ara més adaptades a grans fluxos de passatgers extraordinaris que abans.
Si un dia hi hagués d´haver un gran increment de viatgers a les dues xarxes, la configuració actual és millor, encara que sigui més incòmoda.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 18/09/2012 13:10

Sí, l'antiga distribució estava antiquada i calia una remodelació important. Però l'antiga connexió es podia haver mantingut perfectament (de fet, encara es pot restablir), i seria tan fàcil com instal·lar barreres tarifàries reversibles als arcs que ara estan tancats.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/10/2012 10:46

De la web de TMB:

En servei el vestíbul André Malraux de l'intercanviador d'Arc de Triomf (metro L1 i Rodalies).
(quan cliques a "Més informació", et remet a la informació de les vagues de bus :x )



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 23/10/2012 18:58

^^ Es troba en servei almenys des de divendres passat. Val la pena fer-hi una visiteta ràpida.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 24/10/2012 10:19

Yo, no quiero ser agorero pero la disposición deprimida del nuevo vestíbulo con respecto al entorno del parque y la configuración de las pendientes, convergen en la entrada . . . no me da buena espina. No sé si la reja interceptora del vestíbulo será capaz de asumir la cantidad de agua que le llegará un día de lluvias fuertes.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimecres 24/10/2012 10:55

Si hace dos días cayó un diluvio que daba gusto, yo no escuché de que se inundara la estación, pero tampoco estuve ahí...



França451
N9
N9
Entrades: 1738
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 24/10/2012 14:11

Javi M ha escrit:Sí, l'antiga distribució estava antiquada i calia una remodelació important. Però l'antiga connexió es podia haver mantingut perfectament (de fet, encara es pot restablir), i seria tan fàcil com instal·lar barreres tarifàries reversibles als arcs que ara estan tancats.
O mucho más fácil, como se hizo durante meses: que en los accesos de Metro fueran permitidos los billetes de Rodalies y podías acceder a uno y otro sin problemas. eso se mantuvo meses y meses y no pasó absolutamente nada. Eso o lo de los arcos de conexión como alternativa, pero vamos... La Gimcana nueva sólo la he visto por fuera, pero la que tuve que usar un día a contrarreloj fue justamente la de Paseo Sant Joan... y por su culpa perdí el tren de Matarò. Por muy rápido que vayas, dos minutos no te los quita nadie para dar toda la vueltaca, a ver si con este vestíbulo queda mejor porque si no...


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 24/10/2012 16:34

França451 ha escrit:
Javi M ha escrit:Sí, l'antiga distribució estava antiquada i calia una remodelació important. Però l'antiga connexió es podia haver mantingut perfectament (de fet, encara es pot restablir), i seria tan fàcil com instal·lar barreres tarifàries reversibles als arcs que ara estan tancats.
O mucho más fácil, como se hizo durante meses: que en los accesos de Metro fueran permitidos los billetes de Rodalies y podías acceder a uno y otro sin problemas. eso se mantuvo meses y meses y no pasó absolutamente nada.
Así no se podía distinguir las validaciones de los usuarios de uno y otro medio de transporte, y las operadoras cobran en función de esto. Además, de ese modo la gente que llevase abono de Rodalies podía usar el Metro sin pagar billete, y viceversa. Incluso sé que había gente que llegaba a Barcelona en tren sin llevar billete, que utilizaba el "truco" de hacer transbordo en Arc de Triomf para poder llegar hasta Pl. Catalunya sin tener que validar el título en la salida.

Era tan fácil como colocar validadoras en el enlace a nivel de andenes, pero manteniendo validadoras independientes para cada compañía en el vestíbulo.
De hecho, creo que alguna vez existieron dichas validadoras.



Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Entrada Autor: jordij » Diumenge 28/10/2012 0:32

De fet, als arcs que separen l'andana del metro i la del tren, ara que s'han acabat les obres hi ha unes portes que sembla que siguin provisionals. Potser sí que hi ha la intenció de fer-ho en un futur. Se'n sap alguna cosa?

Si ens gastem milionades en fer intercanviadors ràpids i fàcils, en un lloc on ho tenim més fàcil impossible crec que s'hauria d'obrir el pas. Si tècnicament fos possible, es podrien posar unes validadores al mig dels arcs (amb un arc obert a cada andana n'hi hauria prou), que per una banda fossin validadores de TMB i per l'altra ho fossin de Renfe. Potser amb les targetes sense contacte serà possible?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 28/10/2012 9:29

jordij ha escrit:Si tècnicament fos possible, es podrien posar unes validadores al mig dels arcs (amb un arc obert a cada andana n'hi hauria prou), que per una banda fossin validadores de TMB i per l'altra ho fossin de Renfe. Potser amb les targetes sense contacte serà possible?
És exactament el que deia. I ja ho crec que és tècnicament possible, amb targetes sense contacte, amb banda magnètica i amb les de pestanyes de cartró.



albe6
N8
N8
Entrades: 956
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 28/10/2012 10:05

Abans de tenir dos dits de front i compartir les validadores, són ben capaços de posar dues línies de validadores, només per posar els logos de cadascú a les portes



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”