Retards, avaries i deficiències a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 24/02/2006 11:47

Avui, a les 7.- hores, enganchada a la via 2 de FGC a Pl.Catalunya, segons informa "Radio Macuto", L'aglomeració de passatgers ha sigut de tarde de futbol sortin del Camp Nou, i solament hi havien dos "elements" d'estacions titulats, per "aguantar" la marea (sunami) humana, durant les quasi tres hores que ha durat l'avería.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 24/02/2006 11:50

abegot ha escrit:Avui, a les 7.- hores, enganchada a la via 2 de FGC a Pl.Catalunya, segons informa "Radio Macuto", L'aglomeració de passatgers ha sigut de tarde de futbol sortin del Camp Nou, i solament hi havien dos "elements" d'estacions titulats, per "aguantar" la marea (sunami) humana, durant les quasi tres hores que ha durat l'avería.
Enganxon de catenaria a l'hora punta... que bonic! jejeje



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 24/02/2006 11:50

A Provença la situació era molt lamentable, han hagut de tancar les portes perquè no entrés més gent i s'ha anat acumulant una gentada al passadís d'enllaç amb Diagonal, es-pec-ta-cu-lar
a les 9 quan he passat per allà jo, els que estaven més a prop de les comportes estaven ja amb ànims de linxar els empleats de FGC tot cridant "pues que pongan autocares leñe"

sort que jo vaig en direcció contrària a aquestes hores, la L7 anava fora d'hora però anava (les pantalles d'horaris estaven en blanc per cert)


ES PELIGROSO ASOMARSE

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 24/02/2006 11:56

Mortadel·lo ha escrit:Aa les 9 quan he passat per allà jo, els que estaven més a prop de les comportes estaven ja amb ànims de linxar els empleats de FGC tot cridant "pues que pongan autocares leñe"
Ja se que els usuaris de la linia del vallès de FGC estan molt ben acostumats, on no es habitual veure coses si habituals de renfe. Pero no hi ha res perfecte senyors...



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 24/02/2006 12:38

abegot ha escrit:Avui, a les 7.- hores, enganchada a la via 2 de FGC a Pl.Catalunya, segons informa "Radio Macuto", L'aglomeració de passatgers ha sigut de tarde de futbol sortin del Camp Nou, i solament hi havien dos "elements" d'estacions titulats, per "aguantar" la marea (sunami) humana, durant les quasi tres hores que ha durat l'avería.
La dita "Radio" anterior, em comunica que la situació és "normal", tots els trens, porten els enraderiments corresponents (segons horari), però la circulació per la part baixa de la Linia, continúa.

Tant els maquinistes com els elements titulats de l'estació és troben bé i l'unica queixa que fan constar és que no han tingut relleu per esmorçar.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 24/02/2006 12:49

Un altre que ha enganxat el festival de ple.

Poc més tard de les vuit de matí, quan he sortit de Diagoal L5, el monitor de pròximes sortides avisava de servei a Sabadell i Terrassa cada 30 minuts (que al final ha resultat ser cada hora per cada ramal). El passadís d'enllaç estava tallat arran del col·lapse de gent que, com jo, volia agafar el tren de Sarrià. He anat en superfície fins a l'accés de Provença/Balmes on allí sí he pogut accedir a l'andana sentit Plaça Catalunya, doncs l'altra es trobava totalment plena de gent. En l'estona que he estat en aquella estació he pogut observar com els L6-L7 anaven cada 10-12 minuts (és a dir, un de cada dos) i ni rastre de cap S1, S2, S5 ni S55 en cap sentit. He decidit baixar fins a Catalunya (la única opció que tenia, de fet), arribant-hi vora les 08.35 hores. La situació allí era encara més caòtica: un tren parat a la via 4 amb indicadors Terrassa i ambdues andanes plenes de gent que no podia pujar a la 112 doncs ja estava plena a vessar. A la via 3 no hi havia res estacionat, i moltíssima gent jove desesperada doncs perdia la primera hora de classe. Els treballadors de FGC avisaven com podien, solos ante el peligro, de les incidències, recordant que es podia arribar sense problemes fins a Sarrià amb els trens de la via 1 i fins al Tibidabo amb els de la 2. Per anar a Sant Cugat, Rubí, l'Autònoma, Sabadell i Terrassa es recomanava l'ús de Renfe, tot i que hi ha hagut gent rebotada doncs es veu que també ha fallat la C7. La megafonia manual era inaudible arran del xivarri a les andanes.

Hi havia gent que es queixava de la manca d'informadors a la via 1, doncs n'hi havia que esperaven allí algun S5 a Rubí o S55 a l'Autònoma. Per cert, hi havia 112 fent els serveis L6 en plena hora punta del matí, quelcom inèdit. Finalment, a les 8.50 s'ha donat per "solventada" l'avaria dient que a partir de les 08.54 el carrusel S1-S2 es posaria en marxa. Ha marxat l'S1 de la via 4 però a les 09.05 no havia aparegut res a la via 3 que anés cap a la UAB. Sí que s'ha anunciat, però, l'S5 escolar a la via 5 (pel qual també s'ha preguntat àmpliament). Afegeixo que ha quedat molta gent a l'andann després de la sortida de l'S1, que haurà omplert a vessar una altra 112. No vull ni imaginar-me la parada a Provença... :o

Veient que l'esperança d'arribar a la UAB abans de les 10 del matí era ínfima, i davant el panorama de perdre dues hores de classe, decideixo deixar-ho córrer tot, demanar un justificant de retard i reexpendició de T-10 per recuperar el viatge no realitzat i adreçar-me a l'estació de Renfe per demanar bitllet a Girona, el qual m'han fet després d'avisar-me que des d'aquella estació no tenia enllaç directe. Vaig a Sants i perdo l'exprés de les 09.20 per segons :( Una hora d'espera que aprofito per demanar a taquila canviar el bitllet de Regional a Exprés, fent-me una cosa ben rara (només diré que m'han cobrat de suplement 99 cèntims :x) que estic segur al senyor LíniadelRipollès li farà el pes: 99 cèntims, tarifa 099 :P



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 24/02/2006 15:43

Jo també he enganxat tot el col·lapse. En el meu cas he sortit amb el tren de les 7:18 de Terrassa, tot correcte fins arribar a Rubí on ha estat parat 9 minuts. Ja he començat a sospitar alguna cosa però finalment ha sortit i hem arribat a Sant Cugat. El maquinista ha anunciat que el tren finalitzaria el seu recorregut en aquella estació. Baixem tots a l'andana, que ja estava una mica plena i el tren surt (per la via 2) cap a Barcelona. Al cap de poca estona ha tornat per la via 1 (per tant han utilitzat la recta entre St.Cugat i Valldoreix com a cua de maniobres temporalment). De tota manera, un dels altres trens que han anat arribant ho feien directament per la via 1 per evitar que la gent pensés que ja seguia cap a Barcelona. Un càmera de TVE1 estava per allà filmant l'acumulació de gent a l'andana, que evidentment anava en augment. Finalment, vora les 9 del matí ha vingut un S2 (molt ple ja) que ja ha seguit viatge cap a Barcelona. Com que anava tan ple, al màxim de capacitat i més, he decidit (juntament amb molta altra gent) esperar el següent. Al cap d'un parell o tres de minuts ha vingut. Era un tren que estava a la via de maniobres de Sant Cugat. Ja dalt el tren hem iniciat viatge però parant entre St.Cugat i Valldoreix (a saber com devia anar el tren de davant amb la gentada que devia haver-hi acumulada) i entre Valldoreix i La Floresta. Finalment ja hem anat fins a Barcelona sense novetats, fent un servei estrany, mescla de S5 i S1/S2, fent parada a TOTES les estacions entre Sant Cugat i Provença on he baixat. El túnel d'entrada a Sarrià estava tot il·luminat ja que segons han dit el problema venia a causa d'una averia a la catenària en aquell tram. A Sarrià, l'andana de la via 1 estava a vessar i hi havia un equip de TV3 filmant. A Provença també hi havia gran aglomeració de gent, estant les portes d'andana encara en servei a les 9:30 del matí. He demanat un justificant de retard també a una pobra agent d'estació que devia estar molt "contenta" i he agafat la L5 on a diferència del que estic acostumat a les 8 del matí anava poc plena.
La veritat és que la situació em recordava bastant un dia de vaga a FGC on uns piquets van posar-se al mig de la via a La Floresta. Perquè jo em pregunto, si l'averia era a Sarrià com és que es talla la línia directament entre St.Cugat i Sarrià? No es podria fer servei fins a Les Planes, per exemple? Clar que potser l'estació de Les Planes saturada de gent podria ser molt perillosa... Així pel què entenc, si hi ha qualsevol incidència entre St.Cugat i Sarrià es talla tot el tram, sigui on sigui el problema no? En fi, adjunto una foto de gentada a l'andana de St.Cugat, ja que per variar duia la càmera a sobre :P :P
Fitxers adjunts
P2240146.jpg
Gent esperant "pacientment" el tren a Sant Cugat durant el tall.
P2240146.jpg (127.52 KiB) Visualitzat 7767 cops



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 24/02/2006 23:20

La informació que jo en tinc és que un tren ha enganxat amb la catenària a l'estació de Sarrià entrant des de Sant Cugat.

S'ha evaquat el passatge com s'ha pogut cap a un tren de la via contrària.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 25/02/2006 10:21

josep_serre ha escrit:La informació que jo en tinc és que un tren ha enganxat amb la catenària a l'estació de Sarrià entrant des de Sant Cugat.

S'ha evaquat el passatge com s'ha pogut cap a un tren de la via contrària.
L'informació ja la he donada, l'enganxada ha sigut a via 2 entrant a Plaça Catalunya. Al tallar corrent per arreclar-ho, queda sense corrent tota la via d'entrada entre Provença i Pl. Catalunya.

És podia donar servei des de via quatre i cinc, però els trens tenien de passar a contravia des de Gracia a Pl.Catalunya; i el retrás hagués sigut el doble.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 25/02/2006 18:26

abegot ha escrit:
josep_serre ha escrit:La informació que jo en tinc és que un tren ha enganxat amb la catenària a l'estació de Sarrià entrant des de Sant Cugat.

S'ha evaquat el passatge com s'ha pogut cap a un tren de la via contrària.
L'informació ja la he donada, l'enganxada ha sigut a via 2 entrant a Plaça Catalunya. Al tallar corrent per arreclar-ho, queda sense corrent tota la via d'entrada entre Provença i Pl. Catalunya.

És podia donar servei des de via quatre i cinc, però els trens tenien de passar a contravia des de Gracia a Pl.Catalunya; i el retrás hagués sigut el doble.
Puc assegurar-te que cap a les vuit del matí les dues vies entre Provença i Plaça de Catalunya eren plenament operatives, així com les vies 1 i 2 de l'estació terminal, doncs hi era per veure-ho. Pel que deien els empleats d'FGC, l'enganxada s'haurà produït a la via 2 de Sarrià i no de Plaça de Catalunya.

El que no em va quedar clar és en quin tram s'havia de circular per via única. Sembla ser que era tot el trajecte entre Sarrià i Sant Cugat, per la qual cosa em pregunto per l'utilitat de les agulles de les Planes que, en cas d'haver-se pogut fer servir, haurien reduït parcialment les desastroses conseqüències de la incidència.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 25/02/2006 21:44

Hola, ahir a la nit vaig parlar amb el lloc de comanment i en van engegar :o

Aquest matí i tarde he parlat amb el contramestre i sobrestant de Linea Aerea i l'enganxada va ser a la via 2 de l'estació de Sarriá.

Demano escuses al Sr. Josep_Serre, ell donaba bé la noticia i a mí m'havien enredat. >:(


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 26/02/2006 2:05

Durant la reparació de l'enganxada a la catenària diria que no es va circular entre Sarrià i Sant Cugat en cap direcció. Es va tallar totalment el servei entre aquestes dues estacions durant més d'una hora.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 28/03/2006 14:40

Per una banda, ahir vora les set de la tarda servei aturat a la línia 1 del FMB per causes tècniques.

El mateix dia, però rondant les cinc de la tarda, servei L7 Pl. Catalunya - Av. Tibidabo cada 9 minuts segons megafonia. La via 2 estava ocupada per la 111.12 apagada i amb els pantògrafs baixats; les sortides al Tibidabo es feien des de la via 5. El que més em va sorprendre, però, és que la veu que anunciava la incidència era la d'en Jordi Royo, el mateix que canta les properes circulacions a les estacions i les parades als trens. Una de dues: o aquest home estava ahir per casualitat al CSE, o FGC és tan previsora que fins i tot fa enregistrar missatges d'incidències tan "concretes" com aquesta (recordo: deia L7 cada 9 minuts).



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 23/04/2006 16:55

Hola a tots.

Doncs resulta que avui he anat a Plaça Catalunya, i m'he trobat les vies 1 i 2 tallades segons deien els cartells informatius: "estem lillorant les instal.lacions".

Penseu que es l'enclavament altre cop?

Us poso un parell de fotografies. Una l'he posat en un foradet que hi havia, perque les vies estaven completament tapades.

Per cert que he fet les fotos davant de personal de FGC i no han dit ni piu.

He hagut de reduïr la qualitat perque si no no les podia pujar.

BONA DIADA DE SANT JORDI A TOTHOM
Pere l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 13/05/2006 22:08, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 25/04/2006 13:45

Jo m'hi vaig trobar dissabte a primera hora del matí, quan anava a la universitat. El tall d'aquestes vies es va fer entre les 23.10 hores del divendres fins a la finalització del servei de diumenge. A primera hora del matí les sortides es feien més o menys sense gaire ordre: els trens S1, S2 i L6 sortien de les vies 3 i 4 independentment i els L7 sempre de la via 5, però després vaig comprovar com al final van fer que els S1 i S2 sortissin sempre de via 3, els L6 de via 4 i els L7 de via 5. En particular, els trens a Sabadell i Terrassa romanien estacionats uns cinc minuts en lloc dels quinze habituals en cap de setmana, la qual cosa suposo que haurà alliberat una unitat del servei. Això em recorda que haig de calcular què passaria si s'invertís l'ordre de sortida dels S1 i S2 de Plaça Catalunya sense alterar-ne les arribades...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 25/04/2006 19:55

Els S1 aquest cap de setmana al arribar a BCN sortien com a S2 i a la inversa.

Normalment quan un S1 arriba a BCN torna a sortir com a S1 i igual per als S2.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 25/04/2006 22:57

Doncs els trens romandrien aturats 14 minuts a Sabadell i a Terrassa en comptes dels 4 minuts que s'hi aturen actualment i el transbord S1/S2 de Sant Cugat en comptes de ser de 14 minuts seria de 4 minuts.
entfe001 ha escrit:Jo m'hi vaig trobar dissabte a primera hora del matí, quan anava a la universitat. El tall d'aquestes vies es va fer entre les 23.10 hores del divendres fins a la finalització del servei de diumenge. A primera hora del matí les sortides es feien més o menys sense gaire ordre: els trens S1, S2 i L6 sortien de les vies 3 i 4 independentment i els L7 sempre de la via 5, però després vaig comprovar com al final van fer que els S1 i S2 sortissin sempre de via 3, els L6 de via 4 i els L7 de via 5. En particular, els trens a Sabadell i Terrassa romanien estacionats uns cinc minuts en lloc dels quinze habituals en cap de setmana, la qual cosa suposo que haurà alliberat una unitat del servei. Això em recorda que haig de calcular què passaria si s'invertís l'ordre de sortida dels S1 i S2 de Plaça Catalunya sense alterar-ne les arribades...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 05/05/2006 13:16

Pere ha escrit:Doncs resulta que avui he anat a Plaça Catalunya, i m'he trobat les vies 1 i 2 tallades segons deien els cartells informatius: "estem lillorant les instal.lacions".
Aquest cap de setmana tornaran a quedar sense servei les vies 1 i 2 de l'estació de Plaça Catalunya.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 05/05/2006 20:35

Però se'n sap el motiu?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 11/05/2006 18:18

Hola, avui hi ha agutt una deficiencia del servei de FGC.
Estavem a l'andana de Cornellà Riera direcció Barcelona, i va començar a sonar un xiulet, de seguida un munt de noies corrien a l'altre punta de l'estació i van descobrir que un pollet estava enganxat a la via, tot seguit va entrar el tren, i li van informar al conductor de la presencia d'un animalet a la via, el coductor va respondre:
-tranquilos, se salvará, ya se apartará-
després a l'estació d'Almeda, al baixar-nos, vam neure 2 plomes al a via :'( veuré si es cert que ha mort demà a les 9:11 a Cornellà Riera :'( :'( :'( :'( POBRET :'( :'( :'( :'(



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”