Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
adriaesc
N7
N7
Entrades: 423
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 10/04/2016 16:59

Sagrerenc ha escrit:
Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Abans de pensar en un desdoblament entre Blanes i Maçanet-Massanes, caldria preguntar-se qui va ser l'il·luminat que va deixar Tordera en via única.
Algun senyor que es deuria creure que l'especulació immobiliària era el futur d'aquest país pels segles dels segles i el transport ferroviari, no. Doncs bé, passat pocs anys, de l'especulació immobiliària, ja no se'n sap res excepte un deute bilionari, mentre el transport ferroviari segueix existint.
En altres casos et donaria la raó, però és que a l'altra banda de l'estació de Tordera, on antigament hi havia les vies d'apartat, no hi ha res, no es pot construir ja que molt a prop passa un braç de la Tordera.
Però si estan decidits a fer la R3 parcialment, els trossos sense túnels de l'R1 no els costa res. Per exemple, de Calella a Santa Susanna és tot Passeig Marítim, no els costaria tant, i i hauria una freqüència de trens més digna.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/04/2016 17:24

adriaesc ha escrit:Però si estan decidits a fer la R3 parcialment, els trossos sense túnels de l'R1 no els costa res. Per exemple, de Calella a Santa Susanna és tot Passeig Marítim, no els costaria tant, i i hauria una freqüència de trens més digna.
És més problema del què sembla a simple vista.

Per poder desdoblar la R1, s'ha d'anar tram a tram.

No tinc gens clar, però gens, gens, gens, que els trams Arenys-Canet, Canet-Sant Pol, i Sant Pol-Calella, passin mai una DIA (Declaració d'Impacte Ambiental).

Tampoc tinc clar del tot el tram Pineda-Santa Susanna.

I si no la passen, la DIA, senzillament no es poden desdoblar.

El tram Santa Susanna-Malgrat es pot desdoblar, però no hi ha tant d'espai com sembla, i s'hauria de negociar amb els ajuntaments dels dos municipis.

Només es poden desdoblar sense problemes quatre trams:

1) Calella-Pineda, que ja està preparat per fer-ho, i la veritat, no costaria gaires diners.

2) Malgrat-Blanes, que està més o menys preparat per fer-ho també, tot i que seria una mica més car, i no està limitat pel problema del litoral.

3) Blanes-Tordera.

4) Tordera-Maçanet, on hi ha un túnel curt que s'hauria d'adaptar.

El desdoblament de la R3 va totalment deslligat del de la R1, que té uns problemes molt específics degut al fet que entre Badalona i Malgrat la línia va per la platja, i que no es troben enlloc més de la xarxa. Com ja dic, desdoblar la R1 és molt més complicat del què semblaria a simple vista...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3959
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 10/04/2016 18:07

Yo también creo que desdoblar la línea entre Arenys de Mar hasta Maçanet/Massanes es muy difícil que se haga entero. Creo que desdoblando esos tramos sólo, podría solucionar parcialmente el problema.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 423
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 10/04/2016 18:47

Renfe445 ha escrit:Yo también creo que desdoblar la línea entre Arenys de Mar hasta Maçanet/Massanes es muy difícil que se haga entero. Creo que desdoblando esos tramos sólo, podría solucionar parcialmente el problema.
Si es fes pam a pam es podria solucionar un problema tan reivindicat, ho porto pensant de fa molts anys...
437.001 ha escrit:
adriaesc ha escrit:Però si estan decidits a fer la R3 parcialment, els trossos sense túnels de l'R1 no els costa res. Per exemple, de Calella a Santa Susanna és tot Passeig Marítim, no els costaria tant, i i hauria una freqüència de trens més digna.
Tampoc tinc clar del tot el tram Pineda-Santa Susanna.
Per què no podria passar la DIA?
437.001 ha escrit: Només es poden desdoblar sense problemes quatre trams:
1) Calella-Pineda, que ja està preparat per fer-ho, i la veritat, no costaria gaires diners.
Aquest tram és de passeig marítim en la seva totalitat, i a les vores hi ha herbes i algun arbre, sens dubte molt fàcil de doblar.
437.001 ha escrit:2) Malgrat-Blanes, que està més o menys preparat per fer-ho també, tot i que seria una mica més car, i no està limitat pel problema del litoral.
Té un problema més, s'hauria d'adaptar el pont de la Tordera, però seria fàcil. La resta són camps i platja.
437.001 ha escrit:3) Blanes-Tordera.
Tot camps, i una via més a l'estació de Tordera.
Potser també caldria afegir-hi una via més a l'estació de Santa Susanna.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3959
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 10/04/2016 19:04

adriaesc ha escrit:Si es fes pam a pam es podria solucionar un problema tan reivindicat, ho porto pensant de fa molts anys...
Aunque solo sean unos tramos en concreto se solucionaría así parcialmente.
adriaesc ha escrit:Per què no podria passar la DIA?
Porque se cargaría paisaje que en mi opinión es una maravilla.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 423
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 10/04/2016 19:16

Renfe445 ha escrit:
adriaesc ha escrit:Si es fes pam a pam es podria solucionar un problema tan reivindicat, ho porto pensant de fa molts anys...
Aunque solo sean unos tramos en concreto se solucionaría así parcialmente.
adriaesc ha escrit:Per què no podria passar la DIA?
Porque se cargaría paisaje que en mi opinión es una maravilla.
Entiendo... :cop



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/04/2016 19:28

adriaesc ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Yo también creo que desdoblar la línea entre Arenys de Mar hasta Maçanet/Massanes es muy difícil que se haga entero. Creo que desdoblando esos tramos sólo, podría solucionar parcialmente el problema.
Si es fes pam a pam es podria solucionar un problema tan reivindicat, ho porto pensant de fa molts anys...
Dubto moltíssim que mai es pugui desdoblar el tram Arenys-Calella.

M'explico: tècnicament seria facilíssim de fer, però aquí el problema no és tècnic ni econòmic, és de lleis i de medi ambient.
adriaesc ha escrit:
437.001 ha escrit:
adriaesc ha escrit:Però si estan decidits a fer la R3 parcialment, els trossos sense túnels de l'R1 no els costa res. Per exemple, de Calella a Santa Susanna és tot Passeig Marítim, no els costaria tant, i i hauria una freqüència de trens més digna.
Tampoc tinc clar del tot el tram Pineda-Santa Susanna.
Per què no podria passar la DIA?
Per temes mediambientals, i per la Llei de Costes.

Si coneixes la línia, sabràs que entre Santa Susanna i Pineda, la R1 fa un revolt aparentment estrany, per evitar una zona com a de platja que no acaba ben bé de ser dunes. Doncs bé, em sembla que és un tros que està protegit.
adriaesc ha escrit:
437.001 ha escrit: Només es poden desdoblar sense problemes quatre trams:
1) Calella-Pineda, que ja està preparat per fer-ho, i la veritat, no costaria gaires diners.
Aquest tram és de passeig marítim en la seva totalitat, i a les vores hi ha herbes i algun arbre, sens dubte molt fàcil de doblar.
El tram Calella-Pineda el podrien començar a desdoblar demà mateix, si volguéssin.
adriaesc ha escrit:
437.001 ha escrit:2) Malgrat-Blanes, que està més o menys preparat per fer-ho també, tot i que seria una mica més car, i no està limitat pel problema del litoral.
Té un problema més, s'hauria d'adaptar el pont de la Tordera, però seria fàcil. La resta són camps i platja.
Desdoblar el pont de la Tordera no és cap problema. A més, el pont està preparat per doble via.
adriaesc ha escrit:
437.001 ha escrit:3) Blanes-Tordera.
Tot camps, i una via més a l'estació de Tordera.
Exacte: cap problema.
adriaesc ha escrit:Potser també caldria afegir-hi una via més a l'estació de Santa Susanna.
Aquí el problema és l'estació de Santa Susanna mateixa, que és una torre medieval, i que evidentment, està protegida.
L'estació de Santa Susanna és una de les estacions més peculiars del món.

Això fa que posar-hi una segona via compliqui bastant les coses, ja que costat mar no hi ha tant espai com sembla, s'hauria de negociar amb l'ajuntament de Santa Susanna...



mpn90
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 11/04/2016 9:57

437.001 ha escrit:
adriaesc ha escrit:Potser també caldria afegir-hi una via més a l'estació de Santa Susanna.
Aquí el problema és l'estació de Santa Susanna mateixa, que és una torre medieval, i que evidentment, està protegida.
L'estació de Santa Susanna és una de les estacions més peculiars del món.

Això fa que posar-hi una segona via compliqui bastant les coses, ja que costat mar no hi ha tant espai com sembla, s'hauria de negociar amb l'ajuntament de Santa Susanna...
I no només amb l'Ajuntament, sinó també amb els propietaris dels terrenys i hotels que hi ha a la banda de la platja.

Dit això, no tinc la sensació que el problema entre Arenys i Maçanet sigui la freqüència, de fet un tren cada 30 minuts fins a Blanes, que podria ser allargat en molts casos fins a Maçanet és més que suficient excepte en certes hores puntes (tot i que un cop passat Calella i Pineda el tren es buida un munt) i a l'estiu amb les allaus de turistes. Crec que el necessari és reduir el temps de viatge.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22823
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/04/2016 10:57

Potser pensareu "Però què diu ara", però i si han tants problemes per desdoblar, no hi ha espai per posar doble via, no passen DIA, i tot, què tal la possibilitat de fer una via sobre l'altra? Com la L9-10 Nord, o molt problema per la proximitat del mar? Si es fes prou bé, tot es comuniqués amb escales, ascensors...



mpn90
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 11/04/2016 11:35

metring ha escrit:Potser pensareu "Però què diu ara", però i si han tants problemes per desdoblar, no hi ha espai per posar doble via, no passen DIA, i tot, què tal la possibilitat de fer una via sobre l'altra? Com la L9-10 Nord, o molt problema per la proximitat del mar? Si es fes prou bé, tot es comuniqués amb escales, ascensors...
Els ajuntaments per aquí segur que no hi passarien, és desgraciar al primera línia de la costa al llarg de 70km... Si s'ha de fer això, que ho facin a l'interior.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/04/2016 16:29

metring ha escrit:Potser pensareu "Però què diu ara", però i si han tants problemes per desdoblar, no hi ha espai per posar doble via, no passen DIA, i tot, què tal la possibilitat de fer una via sobre l'altra? Com la L9-10 Nord, o molt problema per la proximitat del mar? Si es fes prou bé, tot es comuniqués amb escales, ascensors...
Com diu mpn90, és una possibilitat molt llunyana.

Si per una banda seria una solució súper efectiva per millorar la capacitat i la regularitat (ja que fins i tot permetria que certes estacions tinguéssin vies d'apartat que ara no tenen, com per exemple Vilassar), i eliminaria d'un plomall quasi totes les incidències per atropellament (bé, almenys les degudes a travessar les vies per llocs indeguts...), l'efecte estètic a tot el Maresme seria terrible, i els ajuntaments hi estarien totalment en contra, com bé diu mpn90...

A més, també s'ha de tenir en compte que la R1 té túnels: el de Montgat, i els que hi ha entre Caldes d'Estrac i Calella.
Això complicaria les coses, ja que les transicions túnel-viaducte de vegades serien complicades... només imagina't el tros d'obra que seria fer les transicions túnel-viaducte al tram Llavaneres-Arenys, amb el viaducte de la N-II a l'estació de Caldes d'Estrac i poc després un túnel. O el cas de Sant Pol, on l'estació es troba just a la sortida d'un túnel, i comprimida entre les cases i la platja fins al punt que algunes de les cases tenen la porta que dóna a l'andana.

Solucionar el problema de regularitat i capacitat de la R1 és molt, molt complicat.

Sí que es pot desdoblar entre Calella i Pineda, i entre Malgrat i Maçanet (i estaria molt bé fer-ho, la veritat), però la resta... s'hauria d'invertir-hi moltíssims diners, i fet i fet, el Maresme ja té tren (els primers de tots a tenir-ne, en realitat). Tot i que sí que miraria de veure si fós possible de desdoblar entre Pineda i Malgrat, el tram entre Arenys i Calella és realment complicadíssim que mai s'autoritzi, i fer una variant que enllacés amb la línia actual a Arenys i a Calella també seria fotudíssim (per la N-II i per l'urbanització).



adriaesc
N7
N7
Entrades: 423
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 11/04/2016 17:44

437.001 ha escrit:
metring ha escrit:Potser pensareu "Però què diu ara", però i si han tants problemes per desdoblar, no hi ha espai per posar doble via, no passen DIA, i tot, què tal la possibilitat de fer una via sobre l'altra? Com la L9-10 Nord, o molt problema per la proximitat del mar? Si es fes prou bé, tot es comuniqués amb escales, ascensors...
Com diu mpn90, és una possibilitat molt llunyana.

Si per una banda seria una solució súper efectiva per millorar la capacitat i la regularitat (ja que fins i tot permetria que certes estacions tinguéssin vies d'apartat que ara no tenen, com per exemple Vilassar), i eliminaria d'un plomall quasi totes les incidències per atropellament (bé, almenys les degudes a travessar les vies per llocs indeguts...), l'efecte estètic a tot el Maresme seria terrible, i els ajuntaments hi estarien totalment en contra, com bé diu mpn90...

A més, també s'ha de tenir en compte que la R1 té túnels: el de Montgat, i els que hi ha entre Caldes d'Estrac i Calella.
Això complicaria les coses, ja que les transicions túnel-viaducte de vegades serien complicades... només imagina't el tros d'obra que seria fer les transicions túnel-viaducte al tram Llavaneres-Arenys, amb el viaducte de la N-II a l'estació de Caldes d'Estrac i poc després un túnel. O el cas de Sant Pol, on l'estació es troba just a la sortida d'un túnel, i comprimida entre les cases i la platja fins al punt que algunes de les cases tenen la porta que dóna a l'andana.

Solucionar el problema de regularitat i capacitat de la R1 és molt, molt complicat.

Sí que es pot desdoblar entre Calella i Pineda, i entre Malgrat i Maçanet (i estaria molt bé fer-ho, la veritat), però la resta... s'hauria d'invertir-hi moltíssims diners, i fet i fet, el Maresme ja té tren (els primers de tots a tenir-ne, en realitat). Tot i que sí que miraria de veure si fós possible de desdoblar entre Pineda i Malgrat, el tram entre Arenys i Calella és realment complicadíssim que mai s'autoritzi, i fer una variant que enllacés amb la línia actual a Arenys i a Calella també seria fotudíssim (per la N-II i per l'urbanització).
Per tant, dic jo, el millor seria anar fent-ho per trams, no? Com a l'R3.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/04/2016 5:07

adriaesc ha escrit:Per tant, dic jo, el millor seria anar fent-ho per trams, no? Com a l'R3.
Sí, però en aquest cas, amb la quasi-certesa que la R1 no es podrà desdoblar sencera mai.

Ara, desdoblar entre Calella i Pineda, i entre Malgrat i Maçanet, com ja dic, és perfectament possible.
I especialment els trams Calella-Pineda, Malgrat-Blanes i Blanes-Tordera són necessaris.
No serien la panacea, però almenys ajudarien a millorar la regularitat i els temps de trajecte una miqueta.



mpn90
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 18/04/2016 11:43

Res nens, a partir de Mataró traslladar-la a l'interior sense túnel, si ens hem de carregar paisatge i fer expropiacions millor que no siguin prop de mar.



barcelonasants
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Dilluns 18/04/2016 21:54

mpn90 ha escrit:Res nens, a partir de Mataró traslladar-la a l'interior sense túnel, si ens hem de carregar paisatge i fer expropiacions millor que no siguin prop de mar.
No et diria que no a una Via Verda (o un tramvia) al costat del mar :)

Fer el desdoblament (almenys parcial o amb més capacitat a les estacions) és clau per millorar el servei, crec que en això hi ha quòrum.

Ara bé: fer passar la via per l'interior i sense túnels ho veig com un oxímoron. No seria una obra barata (almenys no tant com es planteja) perquè el Maresme ja està força urbanitzat i té una orografia que necessitaria túnels i viaductes sí o sí. A banda, no pots posar estacions allunyades de les poblacions a l'estil del Camp de Tarragona, per la qual cosa es necessitarien soterraments que resultarien inassumibles.

Els grans eixos de comunicació del Maresme són la N-II, l'autopista C-32 i la R1. Atenent a això, crec que la solució més lògica hauria de ser integral i contemplar:

- Desdoblaments parcials de la R1 entre Arenys de Mar i Malgrat de Mar
- Via doble entre Malgrat i Maçanet.
- Gratuïtat (almenys parcial) de la C-32 en detriment de la N-II.
- Aprofitar les estacions amb vies de pas i crear-ne alguna més (a Canet de Mar, Pineda, Malgrat i/o Tordera).
- Crear, amb aquestes millores i l'ERTMS, serveis semi-directes (els Maçanet i RG1, per exemple) que fessin Barcelona > Badalona > Mataró > Arenys > Calella > Blanes > Tordera > Maçanet > "Rodalies de Girona". Això ja es fa a l'R11 amb Regionals directes entre BCN i Granollers.

Crec que seria una solució a mig camí que permetria millorar el servei aplicant reformes necessàries però sense gastar-se una morterada en un nou traçat.


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3959
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 18/04/2016 22:22

barcelonasants ha escrit:Ara bé: fer passar la via per l'interior i sense túnels ho veig com un oxímoron. No seria una obra barata (almenys no tant com es planteja) perquè el Maresme ja està força urbanitzat i té una orografia que necessitaria túnels i viaductes sí o sí. A banda, no pots posar estacions allunyades de les poblacions a l'estil del Camp de Tarragona, per la qual cosa es necessitarien soterraments que resultarien inassumibles.
Además que la principal atracción de la línea del Maresme es que se ve el mar desde el tren. Para mí es algo precioso.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 423
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 18/04/2016 22:31

barcelonasants ha escrit:
mpn90 ha escrit:Res nens, a partir de Mataró traslladar-la a l'interior sense túnel, si ens hem de carregar paisatge i fer expropiacions millor que no siguin prop de mar.
No et diria que no a una Via Verda (o un tramvia) al costat del mar :)
Fer un Tren-tram com a Balaguer? No seria tan mala idea...
barcelonasants ha escrit:- Crear, amb aquestes millores i l'ERTMS, serveis semi-directes (els Maçanet i RG1, per exemple) que fessin Barcelona > Badalona > Mataró > Arenys > Calella > Blanes > Tordera > Maçanet > "Rodalies de Girona". Això ja es fa a l'R11 amb Regionals directes entre BCN i Granollers.
No et diria que no, però a l'estiu aturant-se per tot l'Alt Maresme.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 19/04/2016 0:24

mpn90 ha escrit:Res nens, a partir de Mataró traslladar-la a l'interior sense túnel, si ens hem de carregar paisatge i fer expropiacions millor que no siguin prop de mar.
Molt em temo que ens haurà de tocar la loteria bastants cops més que a Don Carlos Fabra per fer que això sigui possible.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 19/04/2016 16:45

Estic d'acord amb la proposta de recuperar els semidirectes a l'R1 que ha dit en barcelonasants. Crec que és una proposta que pot ajudar a reduïr temps de viatge des de les poblacions de l'Alt Maresme. Sempre es podria transformar a les hores punta dels dies laborables alguns Maçanet i RG1 com bé ha dit, i que els Blanes fagin parada a totes les estacions.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimecres 20/04/2016 21:15

I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”