Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/04/2016 22:48

viscaelcat ha escrit:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Just el què feia falta a tot el Maresme: una línia de rodalies on cada estació sigui un Camp de Tarragona... :martell2



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dijous 21/04/2016 0:02

437.001 ha escrit:
viscaelcat ha escrit:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Just el què feia falta a tot el Maresme: una línia de rodalies on cada estació sigui un Camp de Tarragona... :martell2
Exactament, només faltaria que totes les estacions del Maresme fossin com la de Maçanet. El millor que té el tren del Maresme és que les estacions són molt cèntriques (excepte Cabrera de Mar, Llavaneres, Caldetes, Santa Susanna, Tordera i Maçanet), Fer servir l'autopista només tindria sentit si tens ganes de gastar inútilment diners i fer una línia de velocitat alta i directa per la costa entre Barcelona i Girona, aturant-se per exemple a Mataró i Blanes.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 21/04/2016 9:17

Un altre solució seria fer gratuïta l'autopista, i fer passar la segona via pel costat de la N-II, que passaria a ser l'autopista.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dijous 21/04/2016 9:43

Si no eliminem una mica de l'espai del cotxe eternitzarem la seva supremacia i sabent que és un model insostenible ens cal idees noves. Que la via passi per l'autopista no vol dir que no entri als pobles.
A Mataró i a Llavaneres, l'estació actual és més lluny de la major part de la població que no pas l'autopista.



barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Dijous 21/04/2016 9:54

viscaelcat ha escrit:Si no eliminem una mica de l'espai del cotxe eternitzarem la seva supremacia i sabent que és un model insostenible ens cal idees noves. Que la via passi per l'autopista no vol dir que no entri als pobles.
A Mataró i a Llavaneres, l'estació actual és més lluny de la major part de la població que no pas l'autopista.
Precisament, la meva proposta anava en aquest sentit.

Pel Maresme cal una solució integral, que passi per trens més ràpids (semidirectes), per la qual cosa s'haurien de desdoblar trams i crear alguna via més de pas. Però això és pot fer guanyant terreny a la NII, que hauria de minvar la seva importància en favor de la C32 gratuita.

Crec que recuperar la connexió amb Girona ha estat un encert, ara això és pot millorar enormement amb semidirectes que beneficiïn, especialment , l'Alt Maresme.


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 21/04/2016 22:38

viscaelcat ha escrit:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Me parece una idea excelente, te comes los dos carriles centrales, y dejas dos carriles de cada lado. Las estaciones, que serían pocas, se pueden hacer elevadas si falta espacio.
Yo en otro momento propuse hacer algo así con los FGC del Llobregat-Anoia para una entrada a Barcelona por la autopista que pasa por Esplugues.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 21/04/2016 23:09

viscaelcat ha escrit:I aprofitar la cinta d'asfalt de l'autopista per col·locar-hi els rails? No us ho heu plantejat? Hem de ser ambiciosos. El paradigma del cotxe ja és caduc, cal repensar la mobilitat des d'un altre punt de vista, un punt de vista de la reducció de l'ús del vehicle privat. Aquest ha de deixar espai al transport col·lectiu.
Fins a Mataró podria ser possible, sense parades, per fer córrer els trens que van a l'Alt Maresme i més enllà. A partir de Mataró és inviable, pel pendent i pels túnels.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 23/04/2016 14:57

Celebro no ser l'únic que pensa així.
Hem de tenir en compte que amb la pujada del nivell de mar cada cop serà més difícil tenir la via operativa. I les infraestructures s'han de pensar a 50 anys vista. Així doncs la solució de manllevar espai a l'autopista no la veig gens descabellada.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/04/2016 15:25

viscaelcat ha escrit:Celebro no ser l'únic que pensa així.
Hem de tenir en compte que amb la pujada del nivell de mar cada cop serà més difícil tenir la via operativa. I les infraestructures s'han de pensar a 50 anys vista. Així doncs la solució de manllevar espai a l'autopista no la veig gens descabellada.
Yo pienso que si un aumento del nivel del mar pasa a suponer un problema, lo que se debería de hacer es sencillamente elevar la vía sobre alguna estructura que resista bien al agua y al posible oleaje, para que se pueda garantizar la fiabilidad. La línea actual es de utilidad innegable porque pasa muy al lado de los núcleos urbanos. De ahí también que haya ido sumando tantas estaciones. La variante interior es necesaria sobre todo para permitir servicios rápidos, pues la autopista tampoco pasa por zonas muy urbanas que digamos.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dissabte 23/04/2016 16:39

Es podria fer passar per la Trinitat i la B-20 ? amb poques parades ? per servir els nuclis de població que estan al costat Muntanya, com ara, a Santa Colma, Badalona, una a Montigala, un altre al Polígon de la carretera a Can Ruti i Mas Ram, a Tiana, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt Cabrils i Cabrera de Mar, a Mataró, Mataró Parc, i Rocafonda. També es podria fer una línia compartida amb mercaderies que servis els molts Polígons Industrials que hi ha per la zona del Maresme



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/04/2016 16:54

uriol108 ha escrit:Es podria fer passar per la Trinitat i la B-20 ? amb poques parades ? per servir els nuclis de població que estan al costat Muntanya, com ara, a Santa Colma, Badalona, una a Montigala, un altre al Polígon de la carretera a Can Ruti i Mas Ram, a Tiana, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt Cabrils i Cabrera de Mar, a Mataró, Mataró Parc, i Rocafonda. També es podria fer una línia compartida amb mercaderies que servis els molts Polígons Industrials que hi ha per la zona del Maresme
Además esas paradas tampoco tendrían tanta demanda como las de la costa, se podrían tener sin problemas trenes con paradas y trenes rápidos hasta Mataró, que luego sigan más allá a Blanes o Girona, etc..


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 24/04/2016 9:44

Don Ramón ha escrit:
uriol108 ha escrit:Es podria fer passar per la Trinitat i la B-20 ? amb poques parades ? per servir els nuclis de població que estan al costat Muntanya, com ara, a Santa Colma, Badalona, una a Montigala, un altre al Polígon de la carretera a Can Ruti i Mas Ram, a Tiana, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt Cabrils i Cabrera de Mar, a Mataró, Mataró Parc, i Rocafonda. També es podria fer una línia compartida amb mercaderies que servis els molts Polígons Industrials que hi ha per la zona del Maresme
Además esas paradas tampoco tendrían tanta demanda como las de la costa, se podrían tener sin problemas trenes con paradas y trenes rápidos hasta Mataró, que luego sigan más allá a Blanes o Girona, etc..
Bueno, ahora mismo no tendrían demanda, pero la llegada del tren sería sin duda un revulsivo para crear demanda de vivienda en el interior (y tal vez descongestionar demográficamente la costa).

Por otra parte, sólo veo viable usar vías por la autopista en trenes intercity, puesto que como ya ha indicado bien Don Ramón, no pasa cerca de los núcleos urbanos y por lo tanto la demanda sería muy baja. Lo bueno del tren, o con lo que puede competir, es el hecho que llega al centro urbano y no tienes necesidad de coger el coche para ir a la estación, por eso resulta tan complicada la opción de trasladar la línea de cercanías al interior, puesto que o bien se soterra (con un gasto de dinero vergonzoso) o bien se hacen millones de expropiaciones y se intenta desplazar los núcleos urbanos lejos de la costa.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”