Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Re: No tant jajajajajaja...

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 23/07/2009 15:38

A l'època en que es van construir la majoria de linies de tren l'Estat subvencionava cada quilometre de via si la infraestructura era apta per instal·lari la doble via. No és tan sols entre Arenys i Blanes on trobem vestigis d'aquest fet, si no que arreu de Catalunya i Espanya trobem nombrosos exemples de l'infrastructura preparada per doble via fins hi tot molt més moderns:

Línia Zaragoza - Madrid entre Ricla i Ariza únicament els ponts i viaductes.
Directo Madrid - Burgos íntegrament
Directo Medina - A Coruña
Tot el Santander - Mediterraneo
(...)

Així entre Arenys i Blanes es normal trobar vestigis d'aquesta doble via.
metring ha escrit:Doncs resulta que fa 100 anys, ja van intentar fer via doble, llegiu, llegiu...

http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/

Testimonis que estem esborrant
15 juliol 2009 per Carles Gorini

Molt sovint s’escriuen articles sobre ferrocarrils que no van existir, que van córrer per una taula de dibuix però que no van arribar a fer-se realitat. Als arxius n’hi ha un munt. Quan el tren feia furor redactar projectes es va convertir en una moda. Una moda que ni era nova aleshores ni ha desaparegut en els nostres dies i que consistia en especular, en projectar itineraris possibles i impossibles i esperar a rebre una concessió que, sumada a la preceptiva subvenció, possibilités l’operació de venda del projecte amb uns bons beneficis. El negoci va punxar diverses vegades però els que hi volien fer l’agost no es desanimaven i ho provaven una vegada i una altra. Sobre tot va passar en els primers anys de l’invent, quan molts imaginaven el món entapissat de ferrocarrils. Ferrocarrils de tota mida i de tota mena per anar a qualsevol lloc. Entre tots els projectes fantàstics que es van somiar per aquí em quedo amb el que volia anar de Barcelona a França travessant el que ara en diem Costa Brava, tirant pel dret de Blanes a Palamós.

Cap al tombant del segle, amb l’aparició dels ferrocarrils econòmics, el desig de tren es va reviscolar. Altre cop tothom volia construir un trenet o un tramvia. Fins i tot es va fundar una companyia que havia de construir un de via estreta entre Madrid i Saragossa, gairebé paral·lel al de via ampla. Uns visionaris, queda clar. El cant del cigne dels projectes no nascuts es va sentir en temps dels dictadors Primo de Rivera i Franco. De tant en tant, encara hi ha qui treu la pols dels projectes faraònics que van donar a llum l’un i l’altre. Per exemple, els nou-cents quilòmetres d’un ferrocarril que havia d’anar de Baeza a Saint Girons passant per Fuentealbilla. Si volen, agafin el mapa i tirin una línia entre els dos extrems. Veuran per quantes capitals havia de passar aquest tren.

No he trobat, en canvi, que les obres que fa un segle es van emprendre per modernitzar la xarxa catalana de ferrocarrils despertin cap interès. De testimonis encara n’hi ha, tot i que cada cop són més difícils de trobar perquè l’oblit i la ignorància els van destruint. La construcció de la Barcelona Olímpica es va endur per endavant l’estació de mercaderies del Poble Nou i el Bogatell. Ara, la nova estació de la Sagrera esborrarà l’antiga. També el pla d’estacions que ha previst la RENFE a les línies de Rodalia ha de contribuir a liquidar una altra bona colla de rastres d’aquell esforç: les estacions. Queden a diverses línies, i ja veurem què duren, les obres de fàbrica que es van fer per establir la doble via. Sí, sí, fa cent anys. Entre Arenys i Blanes són ben visibles. En aquest cas, una ampliació que no es va arribar a materialitzar. El que aquest conjunt de restes semblen indicar és que l’autonomia del país, quant al ferrocarril, era molt més gran del que es podria pensar. Si més no, érem més autònoms que ara. I les estem esborrant.

Imatge

Obres de fàbrica, molt malmeses, que mostren com fa cent anys es van iniciar els treballs per duplicar la línia de la costa del Maresme.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3165
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/08/2009 13:18

El pont sobre el riu Tordera té els estreps i els pilars preparats per a doble via.

Fer arribar la doble via de Blanes a Calella és relativament senzill. Jo la posaria també des de Massanet-Maçanes fins a Blanes.

Altra cosa és desdoblar el tram de Calella a Sant Pol. Més fàcil és de Sant Pol a Arenys.

Tot i deixant via única entre Calella i Sant Pol, es podria millorar molt la freqüència de trens a la línia. Es podria arribar a posar un tren cada 10 minuts a Calella.

De tota manera, el que més falta li fa a la línia és que hi hagi estacions amb vies d'apartador per a possibilitar la reimplantació de trens semidirectes que millorin el temps de recorregut. Especialment per a aquells que van o venen de més al nord de Mataró.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dijous 06/08/2009 14:40

El problema de tot és la sobresaturació dels túnels de Barcelona. És gairebé impossible augmentar la freqüència de trens entre Mataró i Barcelona. Els que si que podrien augmentar són els trens entre Maçanet i Mataró.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3165
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/08/2009 14:42

Comptava amb els túnels per la Diagonal i la Gran Via per a rodalies.

Salut !!
viscaelcat ha escrit:El problema de tot és la sobresaturació dels túnels de Barcelona. És gairebé impossible augmentar la freqüència de trens entre Mataró i Barcelona. Els que si que podrien augmentar són els trens entre Maçanet i Mataró.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 06/08/2009 17:59

genissimon ha escrit:a Gran Via per a rodalies.
Depenent de quines rodalies estem parlant i de quins usos, perquè aquest és l'únic projecte del qual no se'n té clar res.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3165
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 07/08/2009 8:40

Naturalment, si els actuals túnels passants de Rodalia que travessen Barcelona ja estan col·lapsats en hora punta o gairebé, se n'ha d'augmentar la capacitat i construir-ne de nous. El de la Diagonal sembla bastant encarrilat, mentre que el de la Gran Via està a les beceroles, tot i que jo el considero necessari.

En una fase següent s'hauria d'anar treballant seriosament per unificar ample de via (normal-1435mm), tensió de catenària (25KVca) i sistemes de senyalització (ERTMS) per a que tots els trens puguin fer servir tots els túnels. Però això ja són figues d'un altre paner.

Salut !!
BB9200 ha escrit:Depenent de quines rodalies estem parlant i de quins usos, perquè aquest és l'únic projecte del qual no se'n té clar res.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 07/08/2009 8:43

genissimon ha escrit:En una fase següent s'hauria d'anar treballant seriosament per unificar ample de via (normal-1435mm), tensió de catenària (25KVca) i sistemes de senyalització (ERTMS) per a que tots els trens puguin fer servir tots els túnels. Però això ja són figues d'un altre paner.
No et pensis. El primer que veurem serà l'ERTMS al nucli de rodalia.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 17:38

Jo ja vaig mostrar la meva opinió sobre el Túnel de la Gran Via. Penseu en les repercusions que pot tenir el canvi de tensió:
Tots els materials (inclosos Civia), que siguin Bitensió.
Adaptar les subestacions de la ciutat a aquesta tensió.
Adaptar el gàlib d'aquests túnels a aquesta tensió.
genissimon ha escrit:Naturalment, si els actuals túnels passants de Rodalia que travessen Barcelona ja estan col·lapsats en hora punta o gairebé, se n'ha d'augmentar la capacitat i construir-ne de nous. El de la Diagonal sembla bastant encarrilat, mentre que el de la Gran Via està a les beceroles, tot i que jo el considero necessari.
No, si jo sóc el primer partidari a la descongestió de túnels a Barcelona! Però per exemple, l'intercanviador megagran de la Torrassa, la gran infraestructura de Sants i tot plegat ho complica una mica. S'hauria de fer una reestructuració seria, i no plis plas i ja està com es pretén fer.
El pas per Arenys a Blanes és ben senzill: Acostar al tren més a prop de Blanes és una prioritat. Tot el que hi hagi més endavant és propietat de Girona.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/08/2009 18:20

BB9200 ha escrit:Adaptar les subestacions de la ciutat a aquesta tensió.
A més tensió, més gàlib? No ho havia sentit mai, això.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 18:25

Vaja, tinc entès que quan van canviar la tensió de FGC a una de les seves 2 xarxes, hi va haber problemes amb el gàlib.
Si estic equivocat, corregiu-me, siusplau, doncs no tinc molta seguretat, perquè ho he dit basant-me en un text que vaig llegir fa temps, diria a Carril 54.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 07/08/2009 22:28

No ho entenc. Què té a veure el gàlib amb la tensió a la catenària? És que la infraestructura va tan justa de gàlib que els aïlladors d'una tensió superior són més grans i fan insuficient el gàlib?



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dilluns 10/08/2009 9:30

Com a maresmenc, segueixo discrepant...i molt. Es obvi que la complexitat més gran és al tram entre Arenys i Calella.
A Arenys, la problemàtica es al pas pel port...és evident (des del meu punt de vista) que s'hauria d'expropiar tereny a ports i costes, per una banda, i al MOPU per la banda de la N-II.
Entre Canet i Sant Pol, veig la complexitat en el gàlib del túnel (no sempre és tan trivial com ampliar el diametre del túnel) i en que els marges físics (mur de contenció de N-II i roques de la platja) estan a 1m aproximadament dels rails.
Al pas per Sant Pol hi ha la mateixa complexitat de límits d'amplada al terreny, encara que, en aquest cas, son cases particulars i no mur de contenció.
Entre Sant pol i Calella, a l'alçada del cámping de les roques, amb l'N-II passant per dalt d'un pont d'arcades per una banda, i els penyassegats de la costa, no ens podem aventurar a treure més amplada del terreny aixi com aixi....

Amb aquest handicaps...em costa de creure que, el que es veu a la foto, no sigui més que una de les mil canalitzacions de rial que es varen fer per superar la via del tren.

Proposo que pengem fotos de les zones més conflicitives.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 13/08/2009 23:08

calisay ha escrit:Com a maresmenc, segueixo discrepant...i molt. Es obvi que la complexitat més gran és al tram entre Arenys i Calella.
A Arenys, la problemàtica es al pas pel port...és evident (des del meu punt de vista) que s'hauria d'expropiar tereny a ports i costes, per una banda, i al MOPU per la banda de la N-II.
Entre Canet i Sant Pol, veig la complexitat en el gàlib del túnel (no sempre és tan trivial com ampliar el diametre del túnel) i en que els marges físics (mur de contenció de N-II i roques de la platja) estan a 1m aproximadament dels rails.
Al pas per Sant Pol hi ha la mateixa complexitat de límits d'amplada al terreny, encara que, en aquest cas, son cases particulars i no mur de contenció.
Entre Sant pol i Calella, a l'alçada del cámping de les roques, amb l'N-II passant per dalt d'un pont d'arcades per una banda, i els penyassegats de la costa, no ens podem aventurar a treure més amplada del terreny aixi com aixi....

Amb aquest handicaps...em costa de creure que, el que es veu a la foto, no sigui més que una de les mil canalitzacions de rial que es varen fer per superar la via del tren.

Proposo que pengem fotos de les zones més conflicitives.
Home, complexitat relativa.
Si recordes la duplicació de via entre Mataró i Arenys, no va ser res de l´altre món...
I que jo sàpiga, els túnels de la línia del maresme són aptes per a doble via, fins i tot els que es troben en seccions de via única.
I respecte a la segona via, entre Mataró i Arenys es va traçar la segona pel costat mar, guanyant terreny al mar.
Ara bé, que jo recordi, hi ha un túnel, un de sol, que té el gàlib modificat a les dues boques de tal manera que les boques són de vía única, però la resta del túnel és de via doble. Crec que és el túnel abans de Calella venint de Sant Pol, si no m´equivoco...



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 17/08/2009 15:55

Atentos a la opinión del señor del Bar, (aprox min 1.00)

"El que fa nossa és la RENFE"

http://www.3cat24.cat/video/1442459

Con todos los respetos, creo que este señor se equivoca y SOLO mira por su bien



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 18/08/2009 21:13

mikado ha escrit:Atentos a la opinión del señor del Bar, (aprox min 1.00)

"El que fa nossa és la RENFE"

http://www.3cat24.cat/video/1442459

Con todos los respetos, creo que este señor se equivoca y SOLO mira por su bien
La pregunta que le deberían plantear, evidentemente es, ¿quien estaba antes, el ferrocarril, o él ?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 19/08/2009 9:38

Si és ell, començaria a tenir por :o :o :o :o :)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 12/10/2010 20:01

No sé si és el lloc adequat... penjo unes fotos de fa un parell d'hores al pont sobre la Tordera entre Malgrat de Mar i Blanes. La Tordera va una mica crescudeta!!

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Divendres 03/12/2010 23:11

Moltes gracies per les fotos, son molt bones i em pregunto jo, veurem feta realitat la doble via de Arenys a Blanes, deizaran de haber tresn nomes cada mitja hora per anar a Balnes i possaran mes frequencia, i arribara algun dia el Tren a Lloret de Mar?, perque tinc un amic en aquella poblacio i em sembla una vergonya que encara no hi arribi el tren i nomes es preocupin del AVE que tant se me'n dona a mi, perque encara no lo he agafat ni l´agafare pero els seus preus.

Salutacions, Ismael



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 04/12/2010 13:04

Si que es pot fer, passant la via per l´interior dels pobles costencs.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/12/2010 13:46

I tant! Però els ajuntaments d'aquests pobles, no volen, és així.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”