La megafonia és gratis!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Qüestió de tacte

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/10/2009 19:43

És una qüestió de tacte, i exemples com aquest mostren clarament quines companyies en tenen i quines no.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 12/10/2009 1:31

Albert ha escrit:Impressionat vaig quedar amb l'ús que fan de la megafonia a la DB alemanya. Els trens regionals, a més de ser puntuals, freqüents, fiables, ... funcionaven de veritat com a una xarxa integrada. El cas és que, a més de salutacions protocol·làries quan s'inicia/acaba el trajecte o bé quan es fa un canvi de conductor (que es presenten i et tornen a desitjar feliç viatge), donaven informació molt pràctica. Abans d'arribar a les estacions importants on hi havia enllaços, la megafonia informava dels trens que es podien agafar allà, per quina via passaven i quan passaven els següents, incloent si anaven retardats 4 o 5 minuts!

Aquesta informació trobo que és molt útil ja que en cas d'haver de fer un enllaç, saps per quina via arribes, a quina has d'anar, i si el tren que has d'agafar et ve just o tens temps per canviar d'anada. A més, avisava abans d'arribar a cada estació amb uns minuts d'antelació i si preveien que s'aturarien gaire estona en mig de la via (mai més de 5 minuts), explicaven les causes i demanaven comprensió.

Tot un contrast respecte al que estem acostumats ...
Doncs jo no ho he vist això. Vaig fer els següents trajectes l'any passat en trens regionals alemanys:

Öffenburg->Karlsruhe Hbf
Mühlacker->Karlsruhe Hbf
Wörth Bf->Karlsruhe Hbf
Rastatt->Appenweier

La informació que es donava era la mateixa que aquí: pròxima estació, hora prevista d'arribada teòrica (el Offenburg-Karlsruhe anava 5 minuts tard i mostrava les hores d'arribada com si anés a l'hora) i només als trens de dos pisos i megafonia tres quarts del mateix.

L'únic "extrany" que vaig veure va ser al tren que em va portar de tornada d'Appenweier a Estrasburg, un automotor dièsel de la companyia privada Ortenau S-Bahn. Si bé normalment només anunciava la propera parada (en alemany i en francès) vàrem tenir que parar cinc minuts per esperar creuament a Kehl amb un TGV (el pont internacional sobre el Rhin és en via única) va anunciar la parada "imprevista", això sí, només en alemany. Per cert, aquest servei està prestat conjuntament amb la SNCF.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dilluns 12/10/2009 12:41

UT596001 ha escrit: Doncs jo no ho he vist això. Vaig fer els següents trajectes l'any passat en trens regionals alemanys:

Öffenburg->Karlsruhe Hbf
Mühlacker->Karlsruhe Hbf
Wörth Bf->Karlsruhe Hbf
Rastatt->Appenweier
Potser el servei té característiques pròpies a cada Länder. Tots els trajectes que jo vaig fer van ser per Baviera i pel que em sembla els trajectes que poses tu son per Baden-Wurtemberg. El trajectes que vaig fer jo en els regionals van ser (tots per Baviera):

- München Hbf - Nürnberg Hbf
- München Hbf - Regensburg Hbf
- München Hbf - Prien a Chiemsee
- München Hbf - Füssen

D'altra banda, dir que si aneu a la web de la DB, podreu veure com allà, com a la megafonia, s'informa de la vies on para el tren a cada estació. Potser no és necessari un nivell tan detallat d'informació de cara als usuaris, però queda clar que entre el que tenim aquí i el que es pot arribar a aconseguir hi ha una diferència immensa.



|Ethan|
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: Sant Just Desvern
Contacta:

Entrada Autor: |Ethan| » Dilluns 12/10/2009 14:16

si fins i tot la pàgina web de la DB informa millor dels trens regionals espanyols que la mateixa RENFE. Surten fins i tot els transbords. Feu la proba! http://www.db.de!

Per altra banda, laPTP ha presentat uns horaris per tal de fer més fàcil i ràpida la consulta dels REGIONALS. http://www.transportpublic.org/regionals

A reveure



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”