Alteracions de servei a Renfe per obres

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Qui no en sap i qui n'hauria de saber

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/03/2010 22:45

marcel ha escrit:Suposo que deus saber dons com es pot fer per mantenir molts quilometres de catenaria amb bon estat.
Jo no en sé, però FGC, per posar un exemple, demostra que en sap. En canvi, Renfomentadif demostra que no sap mantenir ni catenària rígida ni flexible. Només cal remetre's als fets.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/03/2010 23:04

I al metro, també va bé. Fins i tot, els de Renfe els hi van haver de demanar consell, perquè ells no se'n sortien!



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Divendres 26/03/2010 0:50

Hola!

Es va poder comprovar perfectament l'estat de la catenària el dia de la nevada al metro, que van decidir donar servei tota la nit.

Cal tenir en compte que el dissabte anterior no va tancar, i, després de veure que va aguantar dilluns també tota la nit, vol dir que el manteniment a TMB es magnífic! :plas :plas

Salutacions


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/03/2010 9:08

A renfomentadif no saben què és el manteniment. Quan una cosa s'espatlla, simplement en compren una de nova (+3%). I això tant serveix per a les catenàries, com per a les vies, com per als trens.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/03/2010 9:22

Doncs dirèctament, que comprin infraestructures noves i directius nous :evil:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/03/2010 10:15

genissimon ha escrit:A renfomentadif no saben què és el manteniment. Quan una cosa s'espatlla, simplement en compren una de nova (+3%). I això tant serveix per a les catenàries, com per a les vies, com per als trens.
Jo només dic flotamamodennaduropa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 26/03/2010 10:43

pokeroms ha escrit:Hola!

Es va poder comprovar perfectament l'estat de la catenària el dia de la nevada al metro, que van decidir donar servei tota la nit.

Cal tenir en compte que el dissabte anterior no va tancar, i, després de veure que va aguantar dilluns també tota la nit, vol dir que el manteniment a TMB es magnífic! :plas :plas

Salutacions
Exacte! pero per poder fer això que dius es necessari tenir catenaria rigida. Una catenaria convencional necessita molt més manteniment i no permet fer aquests horaris (pel public) tant ajustats. Per tant els que diuen que no serveix per res que s'ho fagin mirar! No posaré adjectius... :avall



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/03/2010 10:46

Renfomentadif ha posat catenària rígida per fer serveis nocturns? Primera notícia.

Ah, i a Zuric hi ha servei de rodalia les 24 hores, amb intervals nocturns d'una hora a totes les línies; enlloc hi ha catenària rígida i sí, de tant en tant tenen alguna enganxada, però ni de bon tros tantes com Renfe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 26/03/2010 10:56

Guigui ha escrit:Renfomentadif ha posat catenària rígida per fer serveis nocturns? Primera notícia.

Ah, i a Zuric hi ha servei de rodalia les 24 hores, amb intervals nocturns d'una hora a totes les línies; enlloc hi ha catenària rígida i sí, de tant en tant tenen alguna enganxada, però ni de bon tros tantes com Renfe.
Jo no dic que vulguin ampliar horaris. Tandebò. només dic que es el primer pas per poder reduir les necessitats de manteniment. Digali costos o digali temps necessari. Aqui tothom predica els molts calés que es gasten amb coses noves pero ningú se'n recorda que mantenir les coses en bon estat també costa moooooooooolts calés. Sobretot si com en el cas del ferrocarril tens molt poc temps per fer-ho. Però es clar tampoc volem que apugin l'iva...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/03/2010 11:02

marcel ha escrit:Aqui tothom predica els molts calés que es gasten amb coses noves pero ningú se'n recorda que mantenir les coses en bon estat també costa moooooooooolts calés.
Exacte. Però això no és excusa per a fer obres faraòniques, i menys si després resulta que les fan malament i no en fan el manteniment adequat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/03/2010 11:42

Una altra dada estadísticament demostrable:

La majoria d'enganxades de la catenària es produeixen pel mal estat de la via, al sortir el pantògraf de sota la catenària quan la locomotora o automotor perd la verticalitat per culpa d'un sot (gat*) a la via. Quan el tren recupera la verticalitat, el pantògraf ja s'ha estirat i l'arquet (mesilla) està més amunt que el cable de treball de la catenària, engaxant-la i destrossant-la fins que el tren s'atura al cap d'uns centenars de metres.

* no ho he trobat però sempre he sentit a dir que un gat és un defecte en l'alineació vertical dels carrils d'una via. Quan només afecta a un carril, el tren s'inclina cap aquell cantó (com s'inclina un cotxe quan agafa un sot en una carretera). Igualment, un garrot és el defecte en l'alineació horitzontal del carril. Típicament en una junta de dilatació mal calculada, si els carrils es dilaten massa, la junta es doblega cap al cantó de fora del revolt, produint una alineació en angle dels dos carrils.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/03/2010 13:44

Doncs aquí està la clau: que no n'hi ha prou amb posar catenària rígida, ens volen vendre que amb aquesta, tot funciona millor, però el que cal també és un manteniment integral de les infraestructures.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 26/03/2010 23:40

Guigui ha escrit:Ah, i a Zuric hi ha servei de rodalia les 24 hores, amb intervals nocturns d'una hora a totes les línies; enlloc hi ha catenària rígida i sí, de tant en tant tenen alguna enganxada, però ni de bon tros tantes com Renfe.
A la SBB potser no, però he vist fotografies a la pàgina web http://www.railfaneurope.net on els trams subterranis de la companyia SZU, que explota les línies S4 i S10 de la xarxa de l'S-Bahn hi ha catenària rígida. No ho puc afirmar ja que no he estat mai a Zuric, però les enllaço per si algú les vol veure:

http://www.railfaneurope.net/pix/ch/pri ... n/pix.html

En aquesta pàgina surten les fotos de les estacions d'aquesta companyia, a les subterrànies es poden veure fotos de la catenària rígida.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 26/03/2010 23:53

pokeroms ha escrit:Hola!

Es va poder comprovar perfectament l'estat de la catenària el dia de la nevada al metro, que van decidir donar servei tota la nit.

Cal tenir en compte que el dissabte anterior no va tancar, i, després de veure que va aguantar dilluns també tota la nit, vol dir que el manteniment a TMB es magnífic! :plas :plas

Salutacions
Doncs comentali als usuaris de la L1 i veuras com et contesten...



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 27/03/2010 0:02

Això es una llegenda urbana que no se d'on ha vingut, gent que treballa fent el manteniment dels trens de rodalies et sabra dir millor que jo per qué això no pot ser.



genissimon ha escrit:Una altra dada estadísticament demostrable:

La majoria d'enganxades de la catenària es produeixen pel mal estat de la via, al sortir el pantògraf de sota la catenària quan la locomotora o automotor perd la verticalitat per culpa d'un sot (gat*) a la via. Quan el tren recupera la verticalitat, el pantògraf ja s'ha estirat i l'arquet (mesilla) està més amunt que el cable de treball de la catenària, engaxant-la i destrossant-la fins que el tren s'atura al cap d'uns centenars de metres.

* no ho he trobat però sempre he sentit a dir que un gat és un defecte en l'alineació vertical dels carrils d'una via. Quan només afecta a un carril, el tren s'inclina cap aquell cantó (com s'inclina un cotxe quan agafa un sot en una carretera). Igualment, un garrot és el defecte en l'alineació horitzontal del carril. Típicament en una junta de dilatació mal calculada, si els carrils es dilaten massa, la junta es doblega cap al cantó de fora del revolt, produint una alineació en angle dels dos carrils.

Salut !!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 31/03/2010 12:11

MZA_1600 ha escrit:Això es una llegenda urbana que no se d'on ha vingut, gent que treballa fent el manteniment dels trens de rodalies et sabra dir millor que jo per qué això no pot ser.
No discutiré les teves fonts, però en el rosari d'incidències de l'estiu del 92 a la línia de Mataró (per sort no va afectar els dies dels JJOO de BCN'92), un maquinista a peu de via em va explicar aquesta història. De resultes d'aquestes incidències es va decidir renovar completament la via i la catenària entre Sant Adrià de Besòs i Mataró el 1994.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 31/03/2010 13:25

genissimon ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:Això es una llegenda urbana que no se d'on ha vingut, gent que treballa fent el manteniment dels trens de rodalies et sabra dir millor que jo per qué això no pot ser.
No discutiré les teves fonts, però en el rosari d'incidències de l'estiu del 92 a la línia de Mataró (per sort no va afectar els dies dels JJOO de BCN'92), un maquinista a peu de via em va explicar aquesta història. De resultes d'aquestes incidències es va decidir renovar completament la via i la catenària entre Sant Adrià de Besòs i Mataró el 1994.

Salut !!
Tants anys que la línia de Puigcerdà ha tingut un estat de via penós i una catenària que superava de llarg l'antiguitat de la de la línia de Mataró i uns trens que ja eren únics a tot Espanya, i precisament enganxades amb la catenària poques hi han hagut en tots aquests anys.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 31/03/2010 14:52

Pere ha escrit: Tants anys que la línia de Puigcerdà ha tingut un estat de via penós i una catenària que superava de llarg l'antiguitat de la de la línia de Mataró i uns trens que ja eren únics a tot Espanya, i precisament enganxades amb la catenària poques hi han hagut en tots aquests anys.
Si no recordo malament, ja el 1992 hi havia 2 trens per sentit cada 15 minuts a Mataró. A Puigcerdà hi deuria haver els 6 trens diaris per sentit que encara hi ha avui. I de Mataró a Sant Adrià era via damunt de travesses de fusta i carril sense soldar. Limitació genèrica a 90 Km/h i els trens arribaven a aquestes velocitats. A Puigcerdà hi havia una limitació a 30 Km/h més amunt de Ribes gairebé permanentment. A la línia de Mataró es notava molt la diferència de comoditat de suspensions i seients entre les 440 sense reformar i les 446 que van arribar a Catalunya.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dijous 01/04/2010 10:44

Bon dia.
Pere ha escrit:
Tants anys que la línia de Puigcerdà ha tingut un estat de via penós i una catenària que superava de llarg l'antiguitat de la de la línia de Mataró i uns trens que ja eren únics a tot Espanya, i precisament enganxades amb la catenària poques hi han hagut en tots aquests anys.
A la línia de Puigcerdà, l'estat de la via i la catenària els primers anys 70 del segle passat eren desastroses, de tal manera que crec recordar que varen arribar a limitar la velocitat màxima a 50 Km/h a gairebé tot el tram La Garriga-Montcada.

Llavors varen renovar la via entre Montcada i Vic, però no la catenària, i van augmentar la velocitat màxima permesa amb la conseqüència d'enganxades a la catenària dia si, dia també, fins que finalment varen renovar també la catenària (crec que ja la varen fer compensada) i llavors varen aconseguir que durant uns anys els tren de la línia circulessin amb molta regularitat i sense gaires avaries.

Als anys 90 la situació es va tornar a repetir de manera similar, i novament una renovació de via i catenària i el canvi d'unitats 436-438 per les 440, varen donar uns anys de bona fiabilitat en el compliment dels horaris.

Potser aquest comentari no lliga gaire amb el tema del post, però vull dir que per tenir regularitat, cal que les instal·alcions de via i catenària i també els trens, estiguin en bon estat de manteniment.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 08/04/2010 18:37

Demà divendres,els últims trens de la R1 i la R4 Sud seràn desviats per Passeig de Gràcia,i dissabte els primers trens del dia és desviaràn per Pg.de Gràcia nomès els trens de la R1,els de la R4 Sud iniciaràn/finalitzaràn recorregut a Pl.Catalunya.

A més desde 21.30 de dissabte fins les 7.40 diumenge quedarà tallat el tram Llinars-Sant Celoni per la construcció d'un nou pas inferior.Aquest tram afectat s'efectuarà amb autocar.La pregunta del milió,MD i LD desviats per Mataró?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”