R2 Sud: fins quan el calvari???

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

R2 Sud: fins quan el calvari???

Entrada Autor: metring » Dimecres 12/08/2009 22:05

Obro aquest fil, per centralitzar les queixes, anècdotes, idees, coses que us agradaria dir-lis als responsables, etc., d'aquest constant desastre que és la C2 Sud de Rodalies Renfomentadif, amb els trens constantment avariats, les infraestructures absolutament deficients, que no donen abast amb els trens que hi passen, que ens obliguen dia a dia a pasar per un calvari que la gent a la que no ens queda més remei que viatjar amb aquesta línia per treball, que hem d'aguantar constants retards, que no hi han prou vies per on passar un munt de trens, i que com sempre, a qui ens toca pagar és als qui agafem els de rodalies, perquè cada dos per tres, s'han de quedar aturats per donar pas a d'altres, i a sobre molts dels cops sense compensació, perquè molts dies no arriben els retards als 15 minuts, però amb suficient temps per perdre enllaços. En nom de la gent que viatjem per la línia:

Fins quan hem d'aguantar????



renfe448-028
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: renfe448-028 » Dijous 13/08/2009 0:44

Hola, primer dir que soc nou a aquest forum i soc en Jordi Gambín del forum de ferrocat. Respecte lo de la C2 Sud, jo penso que amb lo del AVE les coses anaven molt pitjor que ara, el que passa es que aquesta linia ultimament es la que més es suicida la gent, no se perque, pero a lo millor, com que ara que estem a l'estiu i la gent va a la platja, especialment la zona de Calafell molta gent creua la via i aquí penso que esta el problema, bé, respecte a les averies dels trens, a lo millor es que com que per exemple els bucs com que ja tenen més de 15 anys es posible que fallin més, pero la resta funciona amb normalitat, pero bé, aquesta es la meva opinió.
Salutacions.



pokeroms
N6
N6
Entrades: 231
Facebook: oscarstoja
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dijous 13/08/2009 2:06

Hola!

Jo sincerament crec que és problema de puntualitat. M' explico:

Sembla que tots els serveis de rodalies, mitjana i llarga distància que van per la C2 SUD tenen uns horaris molts atapeïts, és a dir, només cal anar a Sants i veure que entre un rodalies, un de mitjana distància i un altre de llarga distància només hi ha 3 minuts de diferència, d' aquesta manera si hi ha un problema en un tren i provoca un retard tots els demés ja anirán amb retard.

I com és d' esperar a RENFE, els trens de rodalies són l' últim: primer van els de mitjana i llarga distància i després els rodalies, per aquest motiu si hi ha algun retard en els de mitjana o llarga distància, els de rodalies s' esperaran en una via apartada fins que hagin passat els altres ja que els de rodalies també fan més parades...

D' aquest és el motiu que a la C2 mai hi ha puntualitat.

Salutacions!


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 13/08/2009 8:59

Doncs jo crec que la C2 s'ha millorat bastant en els darrer any o 2 anys,abans la C2 ser un calvari;no hi havia dia i hora que un tren és presenti amb 20 minuts de retard,els trens tenien menys capacitat(si circulaven un munt de 451 en simple i també 447 en simple),abans el Granollers-Castelldefels eren tots amb una 447 en simple, pel qual tots els trens de la C2 anaven sempre plens a petar,averies i incidències pràcticament cada dia,i moltes circulacions de MD i LD amb retards descomunals(i no parlo de retards de 10 minuts,sinó d'una hora o dueso mès),que també afectaven als rodalies.

Sobretot en el 2008,la línia ha notat una millora,amb els trens amb molta mès capacitat,i una millora de de la puntualitat,que aixó no volguès dir que tots els trens foren puntuals,peró no els 20 minuts diaris i a totes hores que era abans.Tot i aixó,a hora punta del matí,sempre hi havien retards de 10-25 o 20 minuts sobretot en sentit nord.

Peró ja estic observant que renfe vol tornanr enrere i empijtorar el servei de la C2Sud,una prova d'aixó és posar 465 en simple a la C2Sud per susbtituir dobles de 440R(amb molta mès capacitat),o dobles de 447,o qui sap si potser ha substituit algún servei que és feia amb 450 o doble de 451.El que tinc clar,és que els civies a la C2Sud si no circulen en doble composició com ho fan a la C1,res de posar-los a la C2Sud,i pel que veig,la gent és queixa molts dels retards a la C2Sud des que han posat les 465 a la C2(quina casulitat!),al ser un tren mès petit,triga mès en carregar/descarregar,i el tren va molt mès ple.

També al ser estiu,hi ha més demanda a la C2Sud,i els trens estàn mès estona de l'habitual parats a l'estació en tots dos sentits,cosa que al meu entendre fa que s'acumulin els retards,i mès sent a les 20-21,on tothom torna a casa procedent de les platges.A mès que les 450/451 triguen molt en carregar/descarregar passatgers,les 447 en aixó van molt bé al tenir mès portes.

Per cert,que aixó de que els MD i LD tinguin mès prioritat que els rodalies,no es que estigui gaire acord,jo he vist a Sants sortir 3 minuts abans que sorti un regional/CEX cap a Girona un rodalies a Granollers,i veure que el rodalies a Granollers no l'aparten fins a Granollers,provocant retards al regional/CEX.També un cop que els MD eren desviats per Vilafranca(esborany de Bellvitge),a les 16.10 va apareixer per via 7 un rodalies a Martorell i per via 8 un CEX a Saragossa(sabeu qui va sortir primer?,doncs el rodalies),i no el van apartar en lloc fins final de trajecte,i el CEX a pas de tortuga fins Martorell.I un munt d'exemples pot posar d'aixó que dic.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/08/2009 9:41

Mako448 ha escrit:Doncs jo crec que la C2 s'ha millorat bastant en els darrer any o 2 anys,abans la C2 ser un calvari;no hi havia dia i hora que un tren és presenti amb 20 minuts de retard
I encara ho fa, en dono fe :(
Mako448 ha escrit:Per cert,que aixó de que els MD i LD tinguin mès prioritat que els rodalies,no es que estigui gaire acord,jo he vist a Sants sortir 3 minuts abans que sorti un regional/CEX cap a Girona un rodalies a Granollers,i veure que el rodalies a Granollers no l'aparten fins a Granollers,provocant retards al regional/CEX.També un cop que els MD eren desviats per Vilafranca(esborany de Bellvitge),a les 16.10 va apareixer per via 7 un rodalies a Martorell i per via 8 un CEX a Saragossa(sabeu qui va sortir primer?,doncs el rodalies),i no el van apartar en lloc fins final de trajecte,i el CEX a pas de tortuga fins Martorell.I un munt d'exemples pot posar d'aixó que dic.

Vejam, clar que a Sants els rodalies poden sortir a l'hora (apart, que estas parlant de la C2 Nord, no de la C2 Sud, per lo de Granollers), però t'asseguro que a Sitges, Castelldefels, etc., els trens poden passar-s'hi minuts i minuts aturats per donar pas als altres trens, i això ho he vist infinitats de cops. I no és tant sols l'estiu, és tot l'any. i la informació brilla por su ausencia. Que ens ho diguin a les persones que hem d'anar cada dia a treballar amb la línia, no ens queixem per vici, no.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 13/08/2009 11:58

Jo no vaig a donar opinions ni res d'això, jo l'unic que vull és que es solucioni ja tot això, perquè tot el que s'ha de dir ja s'ha dit.
Jo recordo que quasi cada dissabte agafava el tren amb els meus avis i anava desde Segur fins a St. Andreu Comtal, amb 440 original o 450/451... això sí que eren unes bones Rodalies... :'(

Per cert, benvingut al fòrum, Jordi! :D



renfe448-028
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: renfe448-028 » Dijous 13/08/2009 14:27

Respecte el que ha dit el mako448 sobre que ha empitjorat una mica la C2Sud per culpa dels 465 en simple composició jo penso que te rao, doncs, a més, a mi m'agradaven més les 440R, inclus al 2008 hi havien moltes amb els antics colors. :'( No obsant, encara hi ha alguna 440R fent serveis a la C2 Sud, el 31 de juliol d'aquest mes que vaig quedar a Castelldefels vaig veure una doble 440R fent un VNG-EDF i despres per tornar a casa meva vaig agafar el EDF-Reus del vespre i era una doble 440R. Que tornin les doble 440R als serveis EDF-SVC/SVC-EDF. :'(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/08/2009 16:03

A sobre, no és que hi hagi una alternativa que et faci estalviar temps, al contrari, encara arribes més tard, perquè el Monbus de Sitges a Barcelona ara també té parades a la T1 de l'aeroport d'El Prat i a la Ciutat de la Justícia.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 13/08/2009 17:51

Simplement és una qüestió de col·lapse:
Part dels serveis LD i MD tindrien que passar per Villafranca i part per Vilanova, i així tan senzillament ja tenim incorporada una millora.
En aquesta línia, els Civia no han portat cap millora a excepció del troncal Granollers-Castelldefels, o sigui molta modernització però no és factible a la llarga.
El problema de la C2 són també la poca regularitat a les freqüències de pas. Mentre la línia de Mataró, per exemple, té els horaris bastant cadenciats, els de la C2 són una barreja, es necessiten més serveis, i això provoca un col·lapse de gent fins i tot en una doble de 451 o en una 450.
Un cop acabada la modernització i reestructuració (em sap greu per algun material i tren) de LD, la gran majoria passaran previsiblement per la LAV. Això provoca també que alguns regionals podrien passar per la via de Villafranca, i tenim part de problema sol·lucionat.
Tot és qüestió d'una mala administració de la línia, fins ara sobreexplotada. Tindria que passar regularment un tren de rodalies almenys fins a Vilanova cada 15 minuts, i cada 30 fins a SVC.
Fins a Castelldefels, evidentment la línia té d'estar quadriplicada per no compaginar amb els bastant numerosos Granollers-Castelldefels.
Sempre he dit que les 450-451 no és el material més apte per la línia, ni Civia. Les 447, les 465-463 per alguns serveis ambdós, i un nou material de 2 pisos que podria servir per la xarxa de Madrid i Barcelona formaria part de la sol·lució al col·lapse intern.
També la línia pateix molts problemes electrònics de control de la línia. Això és degut als pocs llocs (Sants i Montcada) i amb poca tecnologia i no massa fiable per fer-ho. Es necessitaria un bon lloc on poder ampliar això, i Sagrera-TAV i una futura estació a Glòries seria una bona sol·lució.
Vaja, poc conec la línia (conec i molt més la C2 Nord, però vaja...) però crec que la cosa tira per aquí. També per una depreocupació per part de renfomentadif als usuaris, que passa d'informar, d'ajudar, de mantenir, etc.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/08/2009 18:24

He mogut els missatges que parlaven de l'adequació o no de material per segons quina línia de Rodalies al fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 68#p141768



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 13/08/2009 23:23

Mirem el trajecte Barcelona-Sitges: són 34 quilòmetres i els trens triguen teòricament entre 29 i 35 minuts, segons si són semidirectes o "tren-tramvia" :D
Això ens dóna la velocitat comercial de 60 km/h, que és certament millorable.
Mirem les freqüències: 4 trens per hora. No són gaires trens, però és que a més la cosa s'agreuja si veiem que no estan distribuïts uniformement. Mentre alguns d'ells tenen una separació de 10 minuts, altres superen els 20 minuts.
Per tant, la mitjana d'espera se'n va ben bé als 10 minuts. Si a això li sumem els 32 minuts de mitjana del trajecte, obtenim que el temps mitjà de desplaçament entre Sants-Estació i Sitges és, si tot va bé, de 42 minuts. Això són 48,6 quilòmetres/hora, una marca bastant pobre.

Si a tot plegat li sumem els retards habituals, trens apartats perquè passin regionals i llarg recorregut, etc, podem afegir-hi uns 10 minuts més.
Total, 52 minuts per fer un trajecte de 34 km (39 km/h), més del doble que fent-ho en transport privat, excepte en hora punta que la diferència és menor però igualment el tren surt perdent amb diferència.

Seguim.
Tot l'explicat anteriorment és sortint de Sants, però la majoria de la població de Barcelona no viu pas a Sants, i necessita d'un desplaçament d'uns 30 minuts per arribar-hi, principalment en metro. Sumem 52 + 30 minuts, i obtenim 1 hora i 22 minuts de desplaçament per cobrir el trajecte Barcelona-Sitges, sense comptar amb els transbordaments entre mitjans de transport diferents.
Això és prop del triple del que es triga amb cotxe a velocitat legal.
I ja ni parlem de tota la resta de problemes associats: falta d'informació, incivisme de molts usuaris, falta de seguretat, falta de neteja...
És aquesta la promoció del transport públic de la que tant parlen els nostres polítics?

La veritat, el problema no és només rodalies, sinó tot el sistema, que no permet desplaçaments ràpids entre poblacions. És cert que rodalies és una castanya, i que hi ha coses que no s'entenen com el fet que en un bon tram de la línia no es pugui passar de 60 km/h (fins i tot limitacions a 30 km/h!!!)o que no existeixin 4 vies per poder separar els trens que paren a totes les estacions i els semidirectes o trànsits de més llarga distància, en ple segle XXI i en una línia cabdal d'una gran ciutat com Barcelona. Però també és cert que falten intercanviadors i millorar els que tenim actualment per no haver de fer trajectes llarguíssims en metro per poder arribar a on hem d'agafar el nostre tren.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/08/2009 22:00

Avui sumant i seguint: per fi funcionen les estacions de Catalunya i Arc de Triomf, una alegria, la veritat, però al viatge de tornada, la nota negra, com de costum, l'ha de posar la C2 Sud, per culpa del retard de 10 minuts, cosa que ha fet perdre els escasos trens que passen per la via 8 (tinguem en compte que la C1 encara acaba a Clot-Aragó), i m'ha fet arribar a casa a la mateixa hora que quan estàven fora de servei les estacions mencionades a dalt. Fins quan aquesta línia ens farà anar de corcó als usuaris, i perdre els escasos enllaços que tenim???? És una autèntica vergonya!!!! :emprenyat :emprenyat :emprenyat :emprenyat



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4238
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 17/08/2009 22:07

wefer ha escrit:Si a tot plegat li sumem els retards habituals, trens apartats perquè passin regionals i llarg recorregut, etc, podem afegir-hi uns 10 minuts més.
No tenia ni idea que havia canviat el principi màxim del CTC de Barcelona pel qual els trens de rodalia tenen preferència davant de qualsevol altre.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/08/2009 22:10

En sèrio?????? Quan passava això????? Perquè avui els retards han estat per dos talgos.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 17/08/2009 23:42

Abans si que els trens de rodalies tenien molta mès preferència.Que jo havia vist sortir trens a Granollers Centre i Sant Celni cinc minuts abans de que sortís un CEX a Figueres,i el rodalies sense apartar-lo fins a final de destí,i el CEX de darrere acumulant retard i a pas de tortuga.També molts exemples d'aixó en sentit sud(i que jo he patit)

I em podeu dir el que volgueu,peró jo prefereixo que és doni mès preferencia al MD i LD que als rodalies,pel fet de que els MD i LD van i venen de mès lluny,i veig una tocada de nassos que els MD i LD avaguin retards i que a sobre,acumulin encara mès per culpa d'un rodalies que té davant que no l'aparten fins a final de destí.Ja desde farà uns mesos si que he notat que els rodalies s'aparten per deixar passar els regionals,m'ha passat a Cunit(i 2 cops!) i a Granollers Centre en un any.

Una vegada a tram de via triple que hi ha al sortir de Sitges cap a Vilanova,el meu MD va apartar-se per deixar passar un altre MD que venia amb un retard descomunal,peró clar lògic,sí aquest MD tenia un retard descomunal havia d'arribar abans?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/08/2009 23:45

Doncs el punt de vista de la gent que ha d'agafar un rodalies a diari per anar a treballar és completament diferent, però fins que no vagi cadascú pel seu lloc, la "guerra" entre rodalies i MD i LLD continuarà, i seguiran perdent els rodalies, que queden com les més "febles" (avui una senyora, veient els retards, al passar un talgo, deia que passava un AVE, per cert :x ) i amargant-lis l'existència a milers de persones.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 17/08/2009 23:51

metring ha escrit:Doncs el punt de vista de la gent que ha d'agafar un rodalies a diari per anar a treballar és completament diferent, però fins que no vagi cadascú pel seu lloc, la "guerra" entre rodalies i MD i LLD continuarà, i seguiran perdent els rodalies, que queden com les més "febles" (avui una senyora, al veure passar un talgo, deia que passava un AVE, per cert :x ) i amargant-lis l'existència a milers de persones.

Aquesta situació en uns anys s'hauria d'acabar,o com a mínim a reduir la competència entre MD(i seràn menys que ara),i els rodalies.Els LD no serien competència en principi,ja que passarien a circular per la LAV.Serà llavors quan és pugui plantejar la ampliació necessaria de freqüències a la C2(tren cada 10 minuts fins a Vilanova en hora vall)



renfe448-028
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: renfe448-028 » Dimarts 18/08/2009 1:27

i jo que creia que renfe havia recuperat la confiança dels seus usuaris despres del fean calvari de 2007... :x no us queixeu tant



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/08/2009 10:07

Clar que ens queixem, perquè el servei és un desastre!!! O és que ja ni tenim dret a queixar-nos? Jo també creia que després de lo de l'AVE, tot aniria millor, però què va!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/08/2009 11:42

Més llenya al foc: que no sabeu que Rodalia té un índex de puntualitat que és la repera en bicicleta? Fixeu-vos en la propaganda dels magnífics líders suprems de Renfomentadif, homes i dones de poca fe...

:boig


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”