Material històric grafitejat

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Pere Jorba Subirana
N3
N3
Entrades: 38

Material històric grafitejat

Entrada Autor: Pere Jorba Subirana » Diumenge 20/07/2008 23:59

No sé si algú ho havia observat i ja ho havia comentat al fòrum. No ho recordo. En tot cas, avui, fent un tomb per la zona de l'exposició del cremallera de Montserrat, m'he adonat tot d'una que el vagó procedent del cremallera de Núria que és exposat al costat de la locomotora E-2, a Monistrol-Vila, té tot un lateral grafitejat. Poques vegades havia sentit la ràbia que he experimentat avui. (Em pregunto si aquests grafittis són recents. I també em pregunto si hi ha algú que sigui responsable de la vigilància de tot aquest material històric exposat a Monistrol-Vila.)


Pere V.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 21/07/2008 17:26

Realment impressionant tractant-se de FGC, tot i que no és molt sorprenent. Només cal anar a Can Tunis per veure tot el material de la 5aZona i part del Museu de Vilanova :'( . I de FGC, l'any 2000 va enviar a una chatarreria part de material remolcat històric (més informació a la revista carril 54) :'( :'( .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/07/2008 19:10

Un altre exemple seria el del tramvia de Tiana, el pobre està pintat, massacrat, i no sé ni com es manté encara en peu. va ser restaurat, i per a això... >:(



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 21/07/2008 19:25

metring ha escrit:Un altre exemple seria el del tramvia de Tiana, el pobre està pintat, massacrat, i no sé ni com es manté encara en peu. va ser restaurat, i per a això... >:(
Quan vam fer la trobada encara s'aguantava (almenys per fora) i estava poc grafitejat. No sé com deu estar ara....


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 21/07/2008 21:31

orig440 ha escrit:Realment impressionant tractant-se de FGC, tot i que no és molt sorprenent. Només cal anar a Can Tunis per veure tot el material de la 5aZona i part del Museu de Vilanova :'( . I de FGC, l'any 2000 va enviar a una chatarreria part de material remolcat històric (més informació a la revista carril 54) :'( :'( .
Això de Can Tunis també és per plorar... :avall


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 21/07/2008 21:38

Nois que aixo no don vots i porta mal de caps, els gestors actuals estan posats per aixo per "gestionar" sense cap interes per la historia, sense cap coneixement ni ganes de agafar-lo, sense cap interes que no sigui el que els seus caps (els que els han posat), estuiguin contents de la gestio i axo vol dir gasto ZERO en aquestes coses velles i per suposat cap proposta en aquest sentit no sigui perdre la cadira, per aixo tan es si dormen al aire lliure etc.., etc..
els gestos inicials es fan de cara a la galeria i prou no hi ha cap pla, continuitat etc..
Realment estan malmetent l'historia i tota la gent que la va fer, ells mateixos.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 21/07/2008 21:42

Dons que m'en dieu de les dues 440 s/r que hi havia (i hi ha) a Montcada Bifurcació, o la 1002 de Ripoll, que esta en un pedestal... per no parlar de la 1006 abandonada a la seva sort. :avall


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 22/07/2008 14:30

metring ha escrit:Un altre exemple seria el del tramvia de Tiana, el pobre està pintat, massacrat, i no sé ni com es manté encara en peu. va ser restaurat, i per a això... >:(
És el que té que es destini material històric al seu "desballestament natural en pedestal". Alguns hi estem totalment en contra i creiem que el material històric ha d'estar preservat en algun museu (*), si pot ser en estat de marxa i sortint a circular periòdicament.

* museu que no té perquè estar ubicat a Barcelona, però amb la visió "centrípeta" dels nostres governants, així ens va.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 25/07/2008 17:55

genissimon ha escrit:* museu que no té perquè estar ubicat a Barcelona, però amb la visió "centrípeta" dels nostres governants, així ens va.
Salut !!
AL Berguedà ja va haver-hi un "museu" del transport, i gràcies en bona part a les autoritats locals, ja sabem tots com va acabar per desgràcia :roll:
D'altra banda, el museu del Ferrocarril, tampoc es troba a BCN.

Per tant, alguna cosa no em quadra...



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 04/08/2008 18:09

wefer ha escrit:D'altra banda, el museu del Ferrocarril, tampoc es troba a BCN.

Per tant, alguna cosa no em quadra...
En aquest sentit no em preocupa, ja que, per exemple a França, el museu de Ferrocarril es troba bastant lluny de París, a Mulhouse, el que és greu és que, en aquests moments, no hi ha cap museu que sigui de transport a Barcelona >:( :|



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”