Museu de la Mobilitat

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Re: Local provisional pel Museu de la Mobilitat

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 30/07/2009 8:43

xevi ha escrit:Per mi hi ha un lloc ideal, és l'Estació del Nord, abans però s'hauria de construir un pavelló al costat per deixar l'espai lliure per un gran museu del transport i que les AAVV de torn no es queixessin, que es queixerien igual.

De totes maneres si l'Estació de França deixa de prestar servei algun dia, seria el lloc ideal per fer un dels millors museus del món sobre mobilitat. Us imagineu l'EdF amb la col.lecció de TMB, de FGC, tot el material del Museu de Vilanova i el museu SEAT (SEAT conserva un centenar de vehicles -1 model de cada- en una nau de la Z. Franca per un futur museu). Em fa molta ràbia veure les possibilitats que tenim per crear grans coses i no es fa res.

Què us sembla tot plegat?
Home, jo sincerament prefereixo que l'Estació de França segueixi prestant servei ferroviari durant molts i molts anys! :)



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dijous 30/07/2009 9:12

Home, jo espero que no deixi mai de prestar servei però si això passés, seria un bon espai.



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dimarts 30/03/2010 16:49

Sembla que TMB està estudiant la ubicació del Museu a Barcelona o alguna ciutat propera i no troba espai.
Proposo aquest fil per tal de proposar entre tots una o vàries possibles ubicacions.
Què us sembla?



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 30/03/2010 17:24

[mode sarcàstic on]

A la planta baixa de l'edifici 'cua de núvia' de Norman Foster, al Triangle Ferroviari.

[mode sarcàstic off]


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 31/03/2010 13:13

El 27 d'Octubre de 2009 jo ja deia això (parlant de l'Estació de França):

I no es pot deixar com està ?

I si no, omplir la platja de vies amb el museu de la mobilitat i convertir-la en la nova terminal del Tren dels Llacs?

Ah! no, que estem a Catalunya !!

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dimecres 31/03/2010 14:53

I.. Estació del Nord?...



andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dimecres 31/03/2010 23:45

cocheras de SAan Martin ?



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dijous 01/04/2010 8:35

Jo apostaria fort per l'Estació del Nord, però ja m'imagino la reacció de les Assoc. de Véïns.



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dissabte 03/04/2010 2:04

Jo m'imagino la reacció del 99.5% de les associacions de veíns: sempre hi ha un centre cívic o una guardería pendent de construir a qualsevol emplaçament lliure, encara que n'hi hagi un altre a 500 metres. Si no hi ha una mica de decissió i criteri, no es farà mai.

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/04/2010 21:32

Marcel Estadella ha escrit:Jo m'imagino la reacció del 99.5% de les associacions de veíns: sempre hi ha un centre cívic o una guardería pendent de construir a qualsevol emplaçament lliure, encara que n'hi hagi un altre a 500 metres.
El que cal és no caure en la trampa de l'Ajuntament: quan volen fer alguna cosa, la fan sense demanar permís a ningú i punt. Tinc un exemple molt recent i molt a prop de casa, l'antic canòdrom Meridiana, on han decidit fer-hi un centre d'art modern associat al CCCB que no se sap ben bé per què servirà i que la veritat l'importa ben poc a tothom, mentre els pocs nens del barri que aconsegueixen places d'ensenyament públic han d'anar en metro fins a l'escola d'un altre barri perquè aquí no n'hi han, a l'igual que molts altres serveis. Però el centre aquest s'instal·larà i aquí ningú ha preguntat l'opinió al barri.
En canvi, quan l'Ajuntament no vol fer alguna cosa com és el cas del museu de la mobilitat, s'emparan en coses com el referèndum que van plantejar a les cotxeres de Sants, sabent perfectament a l'avançada que sortirà que no. Es tracta de fer referèndums únicament quan saben perfectament que guanyarà el que ells volen. Li diuen "democràcia a la Cubana".



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/04/2010 21:34

Si, és com una mena de "xantatge sentimental". En el cas de les cotxeres de Sants, els hi van dir si s'estimaven més un centre cívic o un museu de transport. Què havia de guanyar? A més, no sé qui els hi va posar la por al cos amb que el museu "faria soroll" :?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/04/2010 21:45

metring ha escrit:A més, no sé qui els hi va posar la por al cos amb que el museu "faria soroll" :?
Que ja té nassos, en una ciutat tan sorollosa com aquesta. Demostra que els que hi van caure no sabien ni què és un museu ni què és Barcelona.

Veig que la crosta caciquista inherent a la nostra política aflora amb cada vegada menys escrúpols.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dimarts 06/04/2010 9:12

Crec que el que ens hauriem de plantejar és un gran Museu del Transport/Mobilitat a Barcelona amb diferents col.leccions actualment en magatzems, m'explico.
Us imagineu per uns monents en un recinte com l'Estació de França amb les col.leccions de TMB, FGC (Vehicles de l'exposició de la Pobla de Lillet al Tren del Ciment, algun Cremallera de Núria, la Berga, la Garratt...), Museu SEAT (tenim 200 vehicles en un magatzem de la Z.Franca), motos, els vehicles de bombers i ja posats a somiar també hi podriem incloure el Museu de Vilanova, us imagineu quina passada de Museu? el més fort és que aquestes col.leccions existeixen, crec que estem perdent una gran oportunitat de tenir un gran Museu i més en un moment o s'està replantejant en model turístic de BCN. Crec que aquest Museu acompanyat de circulacions històriques dels Brill, del 300, Tramvia blau, etc... tindria un èxit brutal a nvell mundial. Si Lió, Paris o Milà tinguessin un Museu d'aquestes característiques, no hi anirieu?



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dijous 08/04/2010 22:43

La estació de França es un espai fantàstic per fer el museu, pero aixó suposaria la seva desaparició com a terminal ferroviaria, i estic segur que d' aqui uns anys, amb l' augment de trens d' alta velocitat procedents d' arreu d' Europa, i la seva ubicació, algú la redescobrirà.

Crec que part del museu, (objectes, planols, sales d' exposicions, podrien anar a l' edifici costat Besos de la mateixa estació, i per exposar material movil, ponts de senyals, etc, habilitaria l' antiga platja de víes, em refereixo a aquell espai que hi ha enrte el final de la marquesina i el començament de tunel cap a Marina.

Per altra banda, el conjunt d' instalacions que hi ha entre Mercat Nou i Santa Eulalia, tenen interés per si mateixes (cotxeres, tallers, antiga estació de Bordeta (el que queda) Sots estació electrica..... Segur que hi ha espai per exposar tot el material relatiu al metro que tenen enmagatzemat.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 09/04/2010 8:34

iluro ha escrit: Per altra banda, el conjunt d' instalacions que hi ha entre Mercat Nou i Santa Eulalia, tenen interés per si mateixes (cotxeres, tallers, antiga estació de Bordeta (el que queda) Sots estació electrica..... Segur que hi ha espai per exposar tot el material relatiu al metro que tenen enmagatzemat.
Totes aquestes instal.lacions, a excepció de l'edifici de la sots-central, seran enderrocades properament.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/04/2010 9:06

Quèeeeeeeeee???????? No tenen cap catalogació de patrimoni????????????????????

Consell Assessor?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 09/04/2010 17:39

metring ha escrit:Quèeeeeeeeee???????? No tenen cap catalogació de patrimoni????????????????????

Consell Assessor?
per això mateix es conserva l'edifici de la sotscentral. La resta d'instal.lacions del departament de vies i altres edificis auxiliars seran enderrocats.



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dimecres 14/04/2010 13:32

El LLOP ha escrit:
iluro ha escrit: Per altra banda, el conjunt d' instalacions que hi ha entre Mercat Nou i Santa Eulalia, tenen interés per si mateixes (cotxeres, tallers, antiga estació de Bordeta (el que queda) Sots estació electrica..... Segur que hi ha espai per exposar tot el material relatiu al metro que tenen enmagatzemat.
Totes aquestes instal.lacions, a excepció de l'edifici de la sots-central, seran enderrocades properament.

I les cotxeres de Santa Eulalia.... Tambe ???? :?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 14/04/2010 13:51

metring ha escrit:Si, és com una mena de "xantatge sentimental". En el cas de les cotxeres de Sants, els hi van dir si s'estimaven més un centre cívic o un museu de transport. Què havia de guanyar? A més, no sé qui els hi va posar la por al cos amb que el museu "faria soroll" :?
Pel que tinc entés (algú hi haurà que ho sabrà millor), en aquest cas van ser el propis veins els qui van tirar enrere el projecte. Eren altres èpoques, les deficiències socials més acusades i no cassaven amb la cabessoneria d'entestar-se en "seguir refregant" els tramvies a la cara dels ciutadans, els quals no els podien ni veure gràcies a una hàbil operació municipal per tots coneguda.

Estic amb en Wefer: algú va demanar per fer el Fòrum? Diagonal si, o diagonal si? Hi ha milions d'exemples. L'ajuntament des de sempre ha fet el que li ha rotat, i no ha tingut més que tirar d'un fil o afluixar un altre per fer venir l'aigua a la seva llera. Els barcelonins som així de maleables.

Al meu entendre, les fires s'haurien de celebrar d'un redimoni de vegada a la Fira2, que per això es va construïr. Amb futur metro, llançadores gratuites i la zona plagada d'hotels, no sé què fem celebrant mostres universals a edificis de museu del tot inapropiats per a tal tasca, per no dir els embussos que provoquen a la zona de pl.Espanya durant tots els dies que duren. Així doncs, sense gaires adaptacions, escolliria un dels palaus de l'av. Maria Cristina per ubicar-hi el museu del transport, ampliant així més el generós ventall de museus de Montjuïc.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/04/2010 12:08

Un museu de la mobilitat o del transport no hauria de ser una simple exposició d'elements en estat estàtic.

Crec que el millor museu que podríem tenir, a més d'una exposició estàtica, és una xarxa de demostració de mitjans de transport. És per això que crec que el museu del transport i/o de la mobilitat ha de tenir connexió ferroviària amb la resta del món.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”