Estació de Villafranca del Bierzo a Toral de los Vados

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Estació de Villafranca del Bierzo a Toral de los Vados

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 30/11/2008 17:14

L'àvia de la meva xicota és nascuda a Villafranca del Bierzo i sempre m'explica que habia un tren de via estreta que unia l'estació de Villafranca del Bierzo amb l'estació d'un altre poble que és diu Toral de los Vados que enllaçava amb altres trens de via ample fins a Galícia. Als anys 50 encara existia l'estació del Bierzo però actualment ja no al ser substituïda per autobusos. Actualment s'ha suposa que l'estació de Toral de los Vados encara existeix per que és la General que com he dit conecta amb Galícia i Madrid. Algú em podria passar fotos antigas d'aquesta estació o que sàpiga d'alguna web en especial que es pogui trobar? Us ho agraïré molt i ella encara molt més... Gràcies.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 30/11/2008 17:48

Aquí tens fotos actuals:

Foto 1

Foto 2

Foto 3

El ramal era d'ample ibèric, feia 9 km. de llarg, i per ell hi van circular trens de passatgers fins a principis dels anys 70 i mercants fins a finals dels 80. L'estació de Villafranca del Bierzo va ser enderrocada per construir-hi una gran esplanada per a camions que transporten minerals. Sembla irònic però a Villafranca del Bierzo existeix una fàbrica de travesses, les quals s'han de transportar per carretera. La via no s'ha aixecat i encara hi ha la catenària.
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 30/11/2008 18:08, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 30/11/2008 18:04

Moltes Gràcies per l'informació només una cosa més les fotos no es veuen, i ho he provat en varios ordinadors, aveure si me l'has pots tornar enviar o penjarlas com adjunt així si que les podrem veure.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 30/11/2008 18:09

He canviat la URL perquè puguis veure les fotos sense haver de registrar-te a Tranvía Portal, però d'aquesta manera no es poden veure el peu de foto ni els comentaris dels usuaris d'aquesta altra web.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 30/11/2008 18:18

victorcasta ha escrit:He canviat la URL perquè puguis veure les fotos sense haver de registrar-te a Tranvía Portal, però d'aquesta manera no es poden veure el peu de foto ni els comentaris dels usuaris d'aquesta altra web.
Moltissimes Gràcies per les fotos, [/color] :ok


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dijous 16/12/2010 17:04

M'ha fet gràcia trobar aquest fil.

La meva àvia també era de Villafranca i amb 15 anys ve venir a Barcelona.

Afegir una mica més d'informació, tot i que no és "oficial" donat que era en boca d'ella. Hi pujaven 2 trens diaris, un sobre les 10 del matí i l'altre sobre les 4 de la tarda.

Malauradament fotos no en tinc.


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

3gracia
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: 3gracia » Dilluns 21/03/2011 13:11

Pep ha escrit:M'ha fet gràcia trobar aquest fil.

La meva àvia també era de Villafranca i amb 15 anys ve venir a Barcelona.

Afegir una mica més d'informació, tot i que no és "oficial" donat que era en boca d'ella. Hi pujaven 2 trens diaris, un sobre les 10 del matí i l'altre sobre les 4 de la tarda.

Malauradament fotos no en tinc.
Merciiii



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”