Recordeu quan no es podia parlar dins del metro?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22787
Ubicació: Fabra i Puig

Recordeu quan no es podia parlar dins del metro?

Entrada Autor: metring » Diumenge 09/08/2020 19:58

No, no va de cap repressió per parlar dins dels trens del metro, sinó que ara recordàvem els temps quan els trens eren tant sorollosos que no podíem ni parlar perquè simplement no se sentia. Jo recordo especialment els 400 de la L1, quan havia de parlar amb la meva mare a cau d'orella perquè em sentís, sinó era impossible. I els 1000 tela també, fins que no els van canviar les rodes (en algun lloc ho havia llegit), tres quarts del mateix. Qui més ho recorda?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3931
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 09/08/2020 21:13

Seria divertit veure altre cop com es comportaven els 400 en els trams de Av. Carrilet a Mercat Nou i Torras i Bages a Santa Coloma. I sobretot el sorollasso. :)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 10/08/2020 9:29

He agafat el metro tota la meva vida i estic vora el 70 anys, i no recordo pas aquest problema. Penseu que fa molts anys, anys 50-60 el metro Transversal tenia un sistema de megafonia, per anunciar les estacions, i jo recordo que és sentia perfectament, i anar amb els meus pares i més tard amb la meva parella i tampoc teniem cap problema per comentar coses metre anavem amb el metro; jo us parlo bàsicament de la línia 1, de Mercat Nou fins Catalunya, i més tard fins a Glòries; de la línia 3 (el Gran Metro), tota ella, de Fontana a Liceu-"Fernando", i la branca fins a Correus. I el tren de Sarrià, en tota la seva extensió, inclosa la línia del Tibidabo. Posteriorment la línia 5, amb la rigidesa dels trucks, sobretot a les corbes. La diferència era que en certes epoques de l'any el trens portaven les finestres obertes i entraba més soroll, però res de l'altre món. De fet jo crec que fa més soroll ara, els trams en placa sobretot, i abans no en hi havia. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22787
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 10/08/2020 12:25

:? Megafonia el Transversal? Si els 70-80 no hi havia cap sistema de megafonia als trens de la L1...



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 791
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 10/08/2020 13:59

Pro els anys 50-60 si.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 10/08/2020 15:20

Exacte.
En castellà: próxima estación......
I ho deia el motorista.
Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 10/08/2020 15:22

Un petit micro, amb una tija extensible.
Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22787
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 10/08/2020 15:28

"Nunca te acostarás sin saber una cosa más", què curiós! I després no anunciaven res, fins que van arribar els 3000-4000!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 10/08/2020 16:06

Exacte.
Tu ets jove i no hi erets, però jo ja tinc una edat...
Salut!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3931
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 10/08/2020 16:10

122-042-132 ha escrit:
Dilluns 10/08/2020 15:20
Exacte.
En castellà: próxima estación......
I ho deia el motorista.
Salut!
Cuál fue el motivo de abandonar esa práctica? Era brillante! La utilizaron en los tranvías y autobuses?

Ahora en München los trenes más antiguos que siguen sin tener anunciador automático lo dicen todo a viva voz.




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 10/08/2020 16:17

A Washington encara ara ho diuen els motorman, excepte els de la sèrie 7000 que ho porten gravat i computeritzat, com els nostres actuals. I a més és divertit escoltar-ne alguns, de motorman/woman, per la cantarella i les recomanacions que donen.
A part la cantarella pregravada, aquesta si:
Doors closing; when boarding, to move to the centre of the car.
Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 10/08/2020 16:38

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 10/08/2020 16:10
122-042-132 ha escrit:
Dilluns 10/08/2020 15:20
Exacte.
En castellà: próxima estación......
I ho deia el motorista.
Salut!
Cuál fue el motivo de abandonar esa práctica? Era brillante! La utilizaron en los tranvías y autobuses?

Ahora en München los trenes más antiguos que siguen sin tener anunciador automático lo dicen todo a viva voz.
Suposo que sobre l'any 62-63, era petit; quan és van integrar els dos sistemes de metro, el Transversal i el Gran Metro. El GM no tenia megafonia; el que no recordo sí l'antiga línia 2 portava megafonia, del 59 al 62-63.
Tramvies, troleibus i bus, no ho recordo pas, diria que no. Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 15/08/2020 21:18

Un dels meus recorreguts habituals als anys 70-80 era L5 Sagrada Família <> Diagonal.
Us asseguro que un 1000 amb les finestres abaixades en ple estiu era un infern sonor. I com m'agradaria poder tornar-ho a viure :D



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3931
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 15/08/2020 23:33

wefer ha escrit:
Dissabte 15/08/2020 21:18
Un dels meus recorreguts habituals als anys 70-80 era L5 Sagrada Família <> Diagonal.
Us asseguro que un 1000 amb les finestres abaixades en ple estiu era un infern sonor. I com m'agradaria poder tornar-ho a viure :D
Yo pagaría por presenciar un Diagonal - Hospital Clínic a toda pastilla.



Miquel
Administrador
Entrades: 4131
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 16/08/2020 8:51

Des de fa uns anys ja no es nota tant. Però abans el tram entre Lesseps i Vall d'Hebron el nivell de soroll era tant alt que molts cops no et podies sentir amb el del costat a no ser que parlessis fort.

Suposo que el tipus constructiu de la via deuria influir. I em sembla que l'estat original dels 3000 també.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 549
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 16/08/2020 17:28

Tots els trams de via construïts als anys 80 es van fer amb la mateixa tipologia, una via en placa que descansava directament sobre el formigó sense material antivibratori i amb un perfil d'alumini que unia els dos rails que mai he sabut per a que és.

Si us fixeu, tots els trams sorollosos (Torrassa-Av. Carrilet, Lesseps-Montbau, etc) tenen o tenien aquesta via.

Aquí en teniu un exemple, de la renovació de la via de la L4 que s'està duent a terme ara:

Imatge


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 16/08/2020 19:04

Totes les noves construccions es fan amb aquesta via que aporta més confort de marxa però un soroll molt molest tan en trens com en estacions.
S'ha notat molt per exemple amb la renovació que es va fer (l'any passat?) a la L1. Ara el metro va més fi, però el soroll és absolutament insuportable.

En fi, prefereixo la via amb balast de tota la vida.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22787
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/08/2020 19:09

wefer ha escrit:
Diumenge 16/08/2020 19:04
Totes les noves construccions es fan amb aquesta via que aporta més confort de marxa però un soroll molt molest tan en trens com en estacions.
S'ha notat molt per exemple amb la renovació que es va fer (l'any passat?) a la L1. Ara el metro va més fi, però el soroll és absolutament insuportable.

En fi, prefereixo la via amb balast de tota la vida.
I jo! Ara a Fabra i Puig sents arribar el metro dos minuts abans de què arribi a l'estació, sembla exagerat però no ho és. Molt molest.



França451
N9
N9
Entrades: 1759
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 17/08/2020 21:10

En Madrid pasaba lo mismo en ciertos tramos, y allí no eran tan antiguos como los de los 80: recuerdo este problema, justamente hasta el punto de que no se escuchaba nada de la megafonía, en la L9 por Vicálvaro, que es una obra de fin de siglo XX, y en la L7 en toda la ampliación desde Las Musas a Hospital del Henares. El caso de la L9 era curioso, porque cuando ibas en un 5000, que son los miles de Barcelona con algunos cambios, pero en esencia era el mismo tren, no había megafonía, y el ruido camino de Valdebernardo era menos infernal, pero cuando te metías en un seis mil, esos que vendieron a Chile y Argentina por cuatro duros, os puedo jurar que Valdebernardo, Vicálvaro y San Cipriano no se escuchaba una mierda, por fuerte que fuera la megafonía. El caso de la L7 con sus curvas y contracurvas, naranja tenía que ser, como la L9 aquí, hasta en el color copiaron las mismas chapuzas: obras interminables, más eses que un borracho, obras hechas como el cul* y con un ruido infernal. Sólo me gustaba de esa línea los puntos que conectaba, pero en lo demás, el servicio era, y me consta que sigue siendo de pena.

Sinceramente lo de no poder hablar por el ruido que hace un tren dentro de un túnel chapucero, en Barcelona pues supongo que en los sesenta no había el turismo del año pasado: si lo hubiera, no habría tramo de metro que no fuera ruidoso, y no precisamente por la obra: con cuatro borrachos y cinco jóvenes gritando como en la discoteca a la que van un viernes por la noche, es suficiente para que te amenicen el viaje. Vamos, lo que viene a ser la viva estampa de la L3 y la L4 en pleno verano.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2298
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 17/08/2020 21:30

metring ha escrit:
Diumenge 16/08/2020 19:09
I jo! Ara a Fabra i Puig sents arribar el metro dos minuts abans de què arribi a l'estació, sembla exagerat però no ho és. Molt molest.
En dono fe. A Sant Andreu també passa, el soroll és tan fort que no sents res del que et diu la persona que tens al costat.


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”