Estació de Barceloneta?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Aquestes fotos, què creieu que són?

Un racó amagat de Barceloneta
2
10%
Un antic accés, tapiat
9
43%
No pot ser cap accés, donat que el vestíbul sempre ha estat on és ara
2
10%
Un vestíbul d'una altre estació, el rètol de Barceloneta despista
6
29%
Un fotomontatge
2
10%
Altres (expliqueu)
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 21
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Estació de Barceloneta?

Entrada Autor: metring » Dimarts 14/07/2009 23:40

Ja que parlem de Barceloneta, he trobat 3 fotos, cadascuna d'un accés diferent. Temps abans, creia que eren només dues, i que una es veia des de diferent perspectiva:
Fitxers adjunts
barceloneta1.jpg
barceloneta1.jpg (104.11 KiB) Visualitzat 5784 cops
barceloneta2.jpg
barceloneta2.jpg (107.52 KiB) Visualitzat 5783 cops
barceloneta3.jpg
(78.96 KiB) S’ha baixat 1119 vegades



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/07/2009 0:11

Clar, he he, és que el cartelló del segon accès es veu tan de perfill, allà al fons de la foto del tercer, que costa adonar-se de que s'estan veient dos accessos alhora ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 15/07/2009 0:16

metring ha escrit:què carai diu al paper de la paret, i al de sobre la cadira. Cap de vosaltres pot veure més enllà de "Acceso Cerrado"?
No m'havia fixat en lo que deia el cartell! Ja posats, a l'extrem superior sembla distinguir-se el logotip de TB, com una mena d'avís del tancament del vestíbul. Així doncs, podem donar per segur que realment es va clausurar¿?

I més coses! He mirat a l'apartat de la web d'en Mora a on surten les guies d'autobus, i hi apareix una guia com les que hi ha al terra amb els dos logotips, el del metro i el de TB. Segons la web la guia és del 1981, data que encaixaria amb la publicitat del renault 9 com a cotxe de l'any a Europa, que va ser l'any 1982. La següent guia més moderna que surt a la web ja és del 1983.

Si no vaig errat, l'adaptació dels noms de les estacions al català i al nomenclàtor urbà actualitzat, amb el conseqüent canvi d'imatge corporativa, canvi de senyalització etc. es va començar a dur a terme a partir del 1982.

Llavors, tot gira entre 1981-1982. Aquest assumpte em porta de corcoll. Es nota?


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 15/07/2009 0:21

Atenció a les fotos. La primera i la segona corresponen al mateix accés, el del Passeig Nacional. La tercera és l'actual, i faltaria doncs l'accés de rodalies. El recordo similar als anteriors, però quedava sota la marquesina de l'estació, tot just després de pujar una petita escalinata. Just al costat, formant part de "l'oferta comercial" de l'estació hi havia un localet que es deia "Bazar del tren" o similar, i era un basar més com els típics de Maria Cristina: transistors, perfums, rellotgeria...

Metring, no tindràs pas una foto d'aquest accés?


Què és alló??

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 15/07/2009 0:27

Tot i això, estem parlant de diferents accessos a un mateix vestíbul. De ser les fotos de Barceloneta, voldria dir que hi havia dues barreres tarifàries per a un mateix vestíbul???



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 15/07/2009 1:40

En las fotos del Flirc en "etiquetas" posa:

""METRO DE BARCELONA
Barceloneta abandonado vestíbulo""

Sembla doncs, asunto tancat.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 15/07/2009 17:43

victorcasta ha escrit:Tot i això, estem parlant de diferents accessos a un mateix vestíbul. De ser les fotos de Barceloneta, voldria dir que hi havia dues barreres tarifàries per a un mateix vestíbul???
Això és precisament un dels detalls que no encaixa gens, d'aqui la meva turbació. :roll:


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/07/2009 11:52

De moment, el noi m'ha assegurat que és Barceloneta, i que la foto li va fer un amic. Ara li he preguntat si és de l'accés d'EdF, o el de l'altre banda de la Ronda Litoral.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dijous 16/07/2009 12:26

metring ha escrit:Ja que parlem de Barceloneta, he trobat 3 fotos, cadascuna d'un accés diferent. Temps abans, creia que eren només dues, i que una es veia des de diferent perspectiva:
:plas :plas :plas :plas

LLavors...son 3 boques d'acces diferents??

:nose


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/07/2009 12:31

Efectivament, eren 3. Ja em diràs, de 3 a una, i apa, tothom passant pel mateix lloc, apretujat :avall



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 16/07/2009 13:09

metring ha escrit:Efectivament, eren 3. Ja em diràs, de 3 a una, i apa, tothom passant pel mateix lloc, apretujat :avall
Insisteixo, ja ho vaig comentar més enrere: la primera i segona fotos que envies corresponen al mateix accés, el del passeig Nacional, mentre que la tercera és del que funciona actualment. Falta el que donava a rodalies, que era situada sota el cobert de l'estació de renfe.

Per altra banda, si el fotògraf diu que és Barceloneta, aceptamos barco, però jo personalment, encara no les tinc totes.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/07/2009 13:14

Ok, no m'hi havia fixat. Estrany que no hagi foto de la d'EdF, no? Era com aquestes dues?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 16/07/2009 14:28

Si no recordo malament, el disseny de la boca era exactament igual al de les altres, amb la diferència que no disposava de pòrtic. La seva ubicació era dins de la zona coberta per la marquesina de l'estació de renfe, però em sembla que no arribava a ser dins del vestíbul. O potser tot era un, ara no ho recordo bé del tot. Aquella zona estaba coberta per dalt, però per accedir-hi, a dalt d'uns esglaons, no hi havia que travessar cap porta, estava tot descobert.

He pres una foto que vas penjar en un altre fil a on surt la façana de les rodalies (quins records! :ok ). He retallat una zona dins de la qual he encerclat en groc el que penso que es la boca del metro: la franja blanca que es veu seria el "metrometrometro" de l'accés. Si estic equivocat i la franja blanca és d'una altra cosa, el que si que és segur és que just allà estaba l'accés. Al darrera, que no es veu, estava fent cantonada el "bazar del tren" que ja vaig comentar.
Fitxers adjunts
rodalies bneta.jpg
rodalies bneta.jpg (53.88 KiB) Visualitzat 5530 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 27/07/2009 12:18

Hola, aquest cap de setmana he estat ensumant per Barceloneta, he regirat l'estació, si he donat la volta del dret i del revés i res no m'ha aclarit la ubicació del vestíbul. Només queda el passadis d'interconnexió amb EdF, però ho dubto. No sé què més fer. :x


Què és alló??

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 27/07/2009 19:54

Una pregunta: Actualment, el carrer que hi havia l'entrada principal a l'estació de Rodalies (secundaria d'EDF), quin és? Em refereixo el carrer d'on estàn fetes les fotos d'una mica més amunt. ;)



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 29/07/2009 16:41

canalcole ha escrit:Una pregunta: Actualment, el carrer que hi havia l'entrada principal a l'estació de Rodalies (secundaria d'EDF), quin és? Em refereixo el carrer d'on estàn fetes les fotos d'una mica més amunt. ;)
Tècnicament, i guia en mà, el carrer no té nom, ja que es tracta d'una plaça. Resulta que just enfront de on es trobava l'estació de rodalies és al mig entre el Pla del Palau i la Plaça de Pau Vila. La foto de l'altra boca és feta a on actualment hi ha el Passeig Joan de Borbó (i compte de barceblablabla), entre els carrers Balboa i Dr. Aiguader. Just al costat (es mig veu en una de les fotos) hi havia la via que travessava tot el moll de la Fusta, i es ficava per allà a través d'una porta gran de ferro cap a l'interior de les diverses factories que hi havia a l'Avinguda Icària, la primera crec que era la Motor Ibèrica, fins als últims 80s.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 30/07/2009 11:42

Avui he baixat a l'estació de Passeig de Gracia de la L4 (costat Llobregat, pròxim a la parada d'autobús), i l'accés i la seva disposició m'han recordat força al de les fotos misterioses. No podrien ser d'aquest abans de reformar-se, o d'algun altre de la mateixa estació que ja no existeixi (potser pel parking que hi ha a tot el passeig van anular alguna boca...)????

Potser estic incorrent en alguna incoherència temporal...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 30/07/2009 12:54

I per que no pregunteu a algú de la AAFB, tenen la seu allà al costat i sota terra, segurament en deuen saber alguna cosa, ja que hi estàn a tocar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/07/2009 12:56

Ei, molt bona idea!!! Tot i que imagino que dissabte dia 1, si voliem aprofitar la trobada a EdF, ja tindran tancat, al ser dia 1 d'agost.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 12:59

Trytasa Baldaquino ha escrit:No podrien ser d'aquest abans de reformar-se, o d'algun altre de la mateixa estació que ja no existeixi (potser pel parking que hi ha a tot el passeig van anular alguna boca...)????
Per l'aparcament no pot ser, perquè la seva obertura és anterior a la inauguració de la L4.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”