El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Entrada Autor: lauria1226 » Dissabte 08/05/2010 20:55

metring ha escrit:Però el fil tracta del PCC 1631 i l'Aclo 410...
Només em refereixo que amb aquests antecedents em guardaré molt d'anar a fotografiar res que no estigui a la via pública y per tant lliure de fotografiar y protegit per les lleis i amb les forces de l'ordre (Mossos d'esquadra, policia, guàrdia civil etc.) al meu favor. Això o que TMB editi una circular suprimint la prohibició, tal com va fer adif en el seu dia i la distribueixi entre els interessats. Jo, d'aquesta circular de l'adif en porto sempre una còpia a sobre i en alguna ocasió l'he regalada al segurata que no se n'havia assabentat abans de que em deixés anar la lletania del "Terrorijmo ijlámico" i l'home content i jo també. Però amb el mateial de TMB en lloc tancat, poca broma. El cas de l'Aclo i del PCC, s'emmarca en aquest context.

Que carai, ni a la RDA en els temps d'Erich Honnecker, posaven tantes pegues ni mandangues. I això que erem darrera el Mur de Berlin. Us sona?.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 23/05/2010 14:50

Bé, ara m'agradaria que algú em desmentís la sospita, malauradament fundada de que TMB ha donat instruccions precises de que el tramvia 1200 que surt parcialment tapat amb plàstics a la foto sigui desballestat definitivament.
Fitxers adjunts
1200.JPG
1200.JPG (96.53 KiB) Visualitzat 7283 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 23/05/2010 21:50

lauria1226 ha escrit:Bé, ara m'agradaria que algú em desmentís la sospita, malauradament fundada de que TMB ha donat instruccions precises de que el tramvia 1200 que surt parcialment tapat amb plàstics a la foto sigui desballestat definitivament.
No m'estranyaria ni un pel, perquè de fet ja se'n van endur dos unitats, i suposo que una tercera se'ls fa del tot innecessari. Al menys sota un parer limitat, ja que em temo que per restaurar només un dels tres tramvies, calen més unitats i més en l'estat que es troben. Imagino que porta menys maldecaps la reconstrucció total que el anar aprofitant peces, i per això ha quedat allà mort de riure.

Per mantenir la tradició de les "grans mudances" de material històric de TB-TMB, em temo que es perdrà més d'una peça. Per a més informació dir que els vehicles traslladats a Barcelona són el 1250 (que va participar a "Trens i Estacions") i el 1252. El de la foto que envies és el 1270.


Què és alló??

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 23/05/2010 22:38

lauria1226 aquesta ordre de la que dius, saps si fa gaire que es va donar?
A mes no trobo logic que TMB es gasti diners en que nomes desballestin aquest tramvia que per cert esta amagat darrere un mur d'uns dos metres i encaixonat al final de recinte entre altre material, pel que es fa dificil accedir-hi (si voleu tinc fotos del 2008 i us puc assegurar que el material que hi ha alla esta diferent d'aquesta foto, que per cert es mes antiga)


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 24/05/2010 10:17

marc ha escrit: si voleu tinc fotos del 2008
Si us plau...


Què és alló??

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dilluns 24/05/2010 11:23

Des del 2008 ja ha plogut molt, i tot el material que es va considerar en millor estat es va baixar al Triangle. La resta, en principi, havía de servir de donant de peces per als salvats (Triangle), que eren un de cada model de tranvia.

Aprofito per dir que les restauracions de les dues peces que donen nom al fil van seguint a bon ritme. El tranvia ja té tota l'estructura de caixa sanejada i re-emplanxada. Pel que fa a l'Aclo, l'estructura ja ha estat reconstruida amb garanties més que suficients i també reemplanxada. Ara queden interiors i acabats, feines que semblen menors pero que son grans consumidores d'hores.

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 24/05/2010 12:33

Moltes gràcies Marcel!

Hi ha possibilitat de veure'n fotografies de tot el procés?.

Salut!



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 24/05/2010 13:32

Ja se que des del 2008 ha plogut molt, pero llavors ja s'havien emportat tot el que hi ha al traingle i dubto que hagin tocat res des de llavors, ja que tot el que hi quedava en aquell moment era de fgc, a excepcio del 1200 i un tramvia groc que encara no he pogut identificar, ja que semblaria un cadener, pero no se si es de via estreta o via normal


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 24/05/2010 23:17

Moltes felicitats per l'evolució dels treballs de restauració de l'Aclo i del 1600.
I perdoneu per haver gosat posar la qüestió del 1200 de Castellar, us prego que no ho tingueu en compte, perdoneu sobretot. Us Juro pel més sagrat que no tornarà a passar.

¡Visca TMB!


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 25/05/2010 9:24

Nomes una cosa, lo del 1200 ho deies en serio o era broma???
A i aixo es un forum, si tens una informacio el millor es debatre-la que per aixo els administradors el mantenen, sino els pobres perque serviria la seva feiam...


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 25/05/2010 12:08

No. Ja està dit tot. vivim en un país on l'opinió discordant es encara delictiva i ademés amb la por de molestar al poderós i que la seva decisió quedi sotmesa a la subjectivitat. Per tant a partir d'ara com en les Corts Franquistes.

Albricias Vitores y Aplausos.

En quan al 1200, el tems ja dirà el que.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 27/06/2010 11:35

Bé, de tant en tant cal demanar informació.

Qué en sabeu de les restauracions, hi ha novetats, com estan en aquest moments els dos vehícles?
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/06/2010 12:34

Doncs si ningú no pot anar a la reunió del C.A., no podrem saber absolutament res , senzillament això és el que hi ha. No ho podem abarcar sempre tot



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 27/06/2010 14:48

Bé, esperem que, en el cas concret del PCC i de l'Aclo, el Marcel continuï seguint aquest tema aquí i... ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dilluns 28/06/2010 0:18

Bona nit

Des del post de 24-5 que vaig penjar no en se res mes sobre les restauracions. Jo també he anat colgat per raons obvies. De totes maneres, aquesta setmana que ve hi ha consell asessor i suposo que ens posaran al dia.

Per a Lauria 1226: oblidem els visques i el meu respecte per la discordància.

TMB potser no es el millor del mon pero sembla que estan canviant la cultura respecte a la preservació, i em sembla que cal donar un vot de confiança. Entenc, però, que els que hi porteu més anys en aquest tema aneu una mica escaldats, raons històriques no us en falten. Però algún dia han de canviar, i tinc la sensació que és ara. N'han d'aprendre, i noés ofici que s'absorbeixi en quatre dies.

Salutacions.

Marcel



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 09/09/2010 11:13

Aquest estiu he visitat USA, he tingut la sort de veure molts PCCs, a Boston encara donen servei comercial a la línia de Mattapan, als afores de la ciutat.
Ashmont–Mattapan High Speed Line.

També he visitat dos dels millors museus dedicats al transport públic, el "The Shore Line Trolley Museum", a 17 River Street, East Haven, CT 06512, on conserven un centenar de tramvies i interurbans
http://www.bera.org/

El segon museu que he visitat ha estat el "Seashore Trolley Museum", a 195 Log Cabin Road, Kennebunkport, Maine; on conserven uns dos cents cinquanta (sí, 250) vehícles, entre tramvies, interurbans, busos, troleibusos i metros.
http://www.trolleymuseum.org/

En tots dos casos una autèntica passada pels amants dels vehícles de transport públic. En aquest segon museu pots visitar també els tallers de manteniment i restauració i vaig poder observar la acurada restauració mòbil (no estàtica) d'un tamvia PCC de Washington.

He pogut disfrutar i fotografiar PCC's de Boston, Philadelhia, Washington, San Francisco, Newark, i el primer PCC el 1001 de Brooklyn, en perfecte estat de funcionament.

Desprès de tota aquesta parrafada; com tenim el nostre estimat 1631?. Moltes gràcies i Salut!
Fitxers adjunts
petitaBoston.JPG
línia de Mattapan, als afores de la ciutat
petitaBoston.JPG (88.99 KiB) Visualitzat 4470 cops



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 13/09/2010 10:30

122-042-132 ha escrit:Desprès de tota aquesta parrafada; com tenim el nostre estimat 1631?. Moltes gràcies i Salut!
Les últimes informacions que tenim és que les restauracions ja s'estan finalitzant. Paciència.



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dijous 04/11/2010 17:22

Se sabe si se piensa restaurar alguno de los 1200 y de los 8oo, sobre todo el 872 ?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 15/11/2010 19:21

Bé, de tant en tant cal demanar informació.

Qué en sabeu de les restauracions, hi ha novetats, com estan en aquest moments els dos vehícles?
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/11/2010 19:55

Si us plau, no pregunteu cada dos per tres què se sap d'una cosa o d'altre, cal esperar. Si no s'ha dit res encara, és perquè no hi ha informació. Gràcies.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”