Camino Mina Grott Apeadero /Cra Aguas Dos Rius Apeadero

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Camino Mina Grott Apeadero /Cra Aguas Dos Rius Apeadero

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 08/02/2010 15:59

Us passo una còpia del llibre d'itineraris i quadres de marxa de Ferrocarriles de Cataluña, any 1936

En aquella època Carretera de les Aigües es deia Carretera Aguas Dos Rius i els funis encara paraven a Mina Grott apeadero.
Fitxers adjunts
Minagrott038.jpg
Minagrott038.jpg (59.3 KiB) Visualitzat 6458 cops


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 08/02/2010 18:44

És còpia del llibre o una plana?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 08/02/2010 20:52

Deixaré per una altre dia la plana del llibre dedicada a l'exprés de Sabadell...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 22/01/2014 20:19

La meva filla gran ha començat enguany al Col.legi Montserrat de Vallvidrera.
Té les instal.lacions al voltant del funicular, amb l'escola i el pati d'esports i carpa d'actes a ambdos costats.

Ahir em vaig enterar que tenen un lloc on fan activitats físiques els d'Infantil que anomenen "La Mina". Mirant Google maps el pont que creuava del baixador a la boca sud ha d'estar als límits del Col.legi.

Serà possible que aquest lloc sigui ben bé al davant de l'entrada de la Mina-Grott? Els qui hi heu estat, en sabeu quelcom?

Gràcies!!


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimecres 22/01/2014 23:50

Hola Joan.

No sé exactament on cau el col·legi Montserrat. El Mina Grott, pel cantó Vallès, ve a sortir prop del baixador de Vallvidrera a mig camí entre aquest i el pantà, és a dir gairebé al nivell del traçat d'FGC, tot i que no resulta gaire explícit, potser et pot ser útil per descartar-ho definitivament o per admetre que la possibilitat és ben real.

Salutacions cordials.


Jordi.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 23/01/2014 8:49

Bon dia, Jordi,

He buscat les coordenades que em dona Google Maps. Són:

41.409374,2.110603

Aquest edifici és el col·legi. La foto és de l'any passat quan encara estava en obres el nom edifici de l'auditori i les classes de batxillerat internacional.

Bé, doncs si apropes la imatge, just a l'altra banda del Funicular hi ha una explanada, que són unes pistes de basquet. Al damunt una carpa i al damunt una altra explanada, que és el camp de futbol. Just entre la carpa i el cap de futbol hi ha un camí que comunica les dues bandes amb un petit pont (del funicular) i s'hi pot passar per sota.

El pas inferior és a aquestes coordenades: 41.410435,2.110001

Mirant on para la carretera de les aigües i veient la distància de l'encreuament, calculo on era l'antic baixador i, de fet, es veu el pont a dures penes, que queda aproximadament a la part de dalt de tot del camp de futbol. Sembla ser en aquestes coordenades: 41.410995,2.109485

Ja averiguaré on para "la Mina", però diguem, que el terme del col·legi acaba aproximadament per allí. Perquè era a la banda de l'edifici del col·legi, no?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dijous 23/01/2014 10:45

Joan.

Tot apunta a que és efectivament on dius, de tota manera Diumenge pel matí miraré d'acostar-hi a comprovar-ho.

Salutacions cordials.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dijous 23/01/2014 14:10

El 13/4/2001 en BTV se emitió un documental sobre el Minagrot y el funicular, creo se ve la entrada inferior y que parece tiene un pilar de mamposteria en su entrada, con este dato en Google o bien en la misma zona, se puede encontrar



quinesglai
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: quinesglai » Dijous 23/01/2014 16:32

Hola::::

L´estiu passat vaig mirar de trobar on hi era l´estacio inferior del mina,pel costat de Sarria,i no hi vaig trobat.O almenys crec que no del tot.Des de el funicular,encara hi es veu les restes del antic "apeadero"que encara queda el anden,que es veu al passar desde dintre del funicular,i el pont sobre el funicular que accedia a l´estacio del Mina ,pero no hi havia manera de poder accedir,apart que en va semblar que el pont era barrat.
Pel altre costat,baixant des de la carretera de les Aigues per les escales de la drecera de Vallvidrera vaig trobar el que penso qui era,pero no estic segur,pero no hi ha res mes.Queda una porta molt vella,tancada,amb un mur i al costat un miniscul cami en molt mal estat que suposso va cap al pont del funicular.Dintre de la porta no es veu res ja que tot esta molt abandonat i fet pols.
Una vegada que vaig passar,vaig intentar fer fotos de dintre ficant la ma dintre de la porta barrada i en va sortir un gos desde dintre i no vaig poder fer-las.
Si es aixo el que queda de la antiga estacio,es pot arribar pujant al costat del colegi pel cami de la drecera de Vallvidrera pujant per les escales,o baixant-les si tornas de la carretera de les Aigües.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”