Tren del ciment

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: genissimon » Dimarts 01/03/2011 9:24

Després de veure això: http://www.youtube.com/watch?v=Ut0sAkyxMtU

Veure a pantalla sencera i a màxima resolució. Millor si esteu asseguts.

Em reafirmo, no tan sols en que turísticament amb vapor guanyaria molt, sinó que
HAURIA D'ANAR ESSENCIALMENT AMB VAPOR.

Perdoneu, però algú ho havia de dir :D

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: liniadelRipollés » Dimarts 01/03/2011 20:49

Realment fer a vapor el servei suposaria un augment de viatgers molt considerable.

Segurament seria necessari ampliar el parc de cotxes i passar a fer creuaments a Jardins Artigas.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
 
Entrades: 3409
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 21:13

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 01/03/2011 22:45

M´he quedat amb cara de tonto mirant el you tube.
Feia seeeeeeegles que no veia una locomotora de vapor en marxa.
Realment, recuperar la tracció vapor en aquesta línia seria un pas endavant molt important.

El sr. col.leccionista d´Ejea podria estar a favor de cedir la 13 i permetre la seva restauració?
No n´estic segur, però crec que un dels seus tramvies (un ex-Saragossa) es troba restaurat i en servei a La Corunya.
Tot i que estaria bé que tornés a Saragossa, ara que la capital aragonesa recupera el tramvia.

I bé, ja podrien recuperar algun tramvia antic a BCN per fer-lo circular per algun lloc que no fos la línia del Tramvia Blau, a Nantes i a d´altres llocs bé que ho fan...
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4079
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 20:05
Ubicació: Tarragona

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 02/03/2011 12:01

Fa uns 15-18 anys en demanava, crec, 10 milions de pessetes. Més el transport i la restauració la cosa s'enfilava bastant... També es va llegir la oferta de comprar una garrat a Sudàfrica. El problema era, a més dels diners que en demanaven, l'adaptació a l'ample de via de 600 mm (les sudafricanes són de 2 peus, uns 610 mm) que implicaria, segurament, substituir tots els eixos de la locomotora. L'enviaven desmuntada dins un contenidor de 30 peus. No en recordo el preu.

Suposo que seria una cosina d'aquestes:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:WHR_Garratt_143.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:NGG81-classNGG13-1985-April-08-HGG.jpg
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=140736

El problema inicial amb la AM105 era, a més del risc d'incendi, les guspires i la brutícia i soroll en passar per dins el nucli de La Pobla de Lillet, el subministrament d'aire comprimit per als frens i electricitat per a la senyalització del tren.

Al final, resultava més fàcil recuperar i reconstruir la SHE C, que no pas la 13 ex-Asland o la opció sudafricana.

En teoria, la primera dièsel SHÖMA estava calculada per, en cas d'emergència, poder arrossegar la AM105 i dos cotxes de viatgers de bogis.

Salut !!

437.001 ha escrit:[...]El sr. col.leccionista d´Ejea podria estar a favor de cedir la 13 i permetre la seva restauració?[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: xevi » Diumenge 06/03/2011 10:59

Aquesta locomotora és propietat de FGC al igual que tot el material que s'hi exposa en el tren del ciment? Si és així deu n'hi do el que tenim, entre FGC, TMB, Vilanova i d'altres no ens podem queixar, tot i que trobo que no li treim massa profit.
xevi
N7
N7
 
Entrades: 558
Membre des de: Dimecres 05/10/2005 17:43

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: genissimon » Dimarts 17/01/2012 12:42

REGIÓ-7 ha escrit:http://www.regio7.cat/bergueda/2012/01/17/tren-del-ciment-somni-pobla-castellar-que-perd-pistonada-deficitari/185453.html

El Tren del Ciment, un somni de la Pobla i Castellar que perd pistonada i és deficitari

Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments de la Pobla i Castellar de n'Hug, així com el Consell Comarcal, perquè ajudin a executar un pla per reflotar aquest equipament

Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d'euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n'Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l'1 de juliol de l'any 2005, després d'una interminable llista d'atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l'aeri d'Olesa.

Informació a fons a l'edició impresa



Insisteixo, cal que funcioni bàsicament a vapor. Tot i que amb els temps que corren haurem de conformar-nos a veure'l continuar funcionant.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 18/01/2012 11:34

Avui surt publicat a la web l'article sencer:

Regió-7 ha escrit:http://www.regio7.cat/bergueda/2012/01/18/tren-del-ciment-somni-que-perd-pistonada/185656.html

El Tren del Ciment, un somni que perd pistonada

Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments

DOLORS CLOTET Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d´euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n´Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l´1 de juliol de l´any 2005, després d´una interminable llista d´atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l´aeri d´Olesa.

«No entra en els nostres plans tancar-lo». Així ho ha assegurat a Regió7 Enric Ticó, president de FGC. Però en un context de dura crisi com l´actual, el Govern «no ens podem permetre el luxe de continuar perdent diners en aquest servei ». L´any 2011, el Tren del Ciment va generar pèrdues per valor de 98.101 euros, una mica menys dels 104.700 dels que preveien els seus gestors. Tot i haver-se registrat menys pèrdues de les que comptaven, es tracta d´unes xifres deficitàries que no són acceptables. El tren va tenir uns ingressos de 72.900 euros i en canvi unes despeses de 171.000 euros. Ticó ha assenyalat a aquest diari que «és molt difícil disminuir despeses», perquè el que hi ha ara, tres treballadors, és el mínim imprescindible per poder prestar el servei.

Per això l´executiu ha encomanat al seus tècnics que dissenyin fórmules per treure més rendiment d´un recurs que té la sort de ser molt més que un simple atractiu turístic: és una aposta estratègica per al reequilibri territorial de l´alt Berguedà. Per això, FGC és sensible al que suposa aquest equipament per a la zona: «volem reflotar el Tren del Ciment», ha assegurat Enric Ticó. Per fer-ho, han demanat el suport econòmic de la Diputació. I també que els ajuntaments per on transcorre el trajecte ferroviari, la Pobla de Lillet i Castellar de n´Hug, s´hi impliquin. «No els demanen diners», ha detallat Ticó. El que se´ls ha plantejat és que aportin idees perquè el Tren del Ciment generi més ingressos, perquè sigui més conegut i l´utilitzin més persones. A més, Enric Ticó ha assenyalat la necessitat que els consistoris esmentats també s´involucrin en el seguiment i l´execució d´aquest pla. Aquest treball també hauria d´apuntar les causes de la davallada del nombre de viatgers, que el 2011 va ser de 18.006, el 26% menys amb relació a l´any 2010. També és la xifra més baixa de viatgers que ha registrat mai el tren.

Tot i la difícil situació, Enric Ticó ha llançat un missatge de confiança en aquest equipament per part de l´executiu català: «no ens rendim». El president de FGC ha dit que cal saber treure el suc del fet que el Tren del Ciment sigui «l´únic exemplar de tren industrial de Catalunya, hem de saber-ho vendre millor». Sigui com sigui, el Tren del Ciment obrirà portes el 31 de març i fins al 4 de novembre. I la previsió és que mantingui congelats els preus dels bitllets.



Insisteixo novament, que hi posin vapor... L'atractiu es multiplicaria i els ingressos, tant per al ferrocarril com per a la comarca, també.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: davidbarna » Divendres 20/01/2012 22:57

genissimon ha escrit:Avui surt publicat a la web l'article sencer:

Regió-7 ha escrit:http://www.regio7.cat/bergueda/2012/01/18/tren-del-ciment-somni-que-perd-pistonada/185656.html

El Tren del Ciment, un somni que perd pistonada

Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments

DOLORS CLOTET Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d´euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n´Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l´1 de juliol de l´any 2005, després d´una interminable llista d´atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l´aeri d´Olesa.

«No entra en els nostres plans tancar-lo». Així ho ha assegurat a Regió7 Enric Ticó, president de FGC. Però en un context de dura crisi com l´actual, el Govern «no ens podem permetre el luxe de continuar perdent diners en aquest servei ». L´any 2011, el Tren del Ciment va generar pèrdues per valor de 98.101 euros, una mica menys dels 104.700 dels que preveien els seus gestors. Tot i haver-se registrat menys pèrdues de les que comptaven, es tracta d´unes xifres deficitàries que no són acceptables. El tren va tenir uns ingressos de 72.900 euros i en canvi unes despeses de 171.000 euros. Ticó ha assenyalat a aquest diari que «és molt difícil disminuir despeses», perquè el que hi ha ara, tres treballadors, és el mínim imprescindible per poder prestar el servei.

Per això l´executiu ha encomanat al seus tècnics que dissenyin fórmules per treure més rendiment d´un recurs que té la sort de ser molt més que un simple atractiu turístic: és una aposta estratègica per al reequilibri territorial de l´alt Berguedà. Per això, FGC és sensible al que suposa aquest equipament per a la zona: «volem reflotar el Tren del Ciment», ha assegurat Enric Ticó. Per fer-ho, han demanat el suport econòmic de la Diputació. I també que els ajuntaments per on transcorre el trajecte ferroviari, la Pobla de Lillet i Castellar de n´Hug, s´hi impliquin. «No els demanen diners», ha detallat Ticó. El que se´ls ha plantejat és que aportin idees perquè el Tren del Ciment generi més ingressos, perquè sigui més conegut i l´utilitzin més persones. A més, Enric Ticó ha assenyalat la necessitat que els consistoris esmentats també s´involucrin en el seguiment i l´execució d´aquest pla. Aquest treball també hauria d´apuntar les causes de la davallada del nombre de viatgers, que el 2011 va ser de 18.006, el 26% menys amb relació a l´any 2010. També és la xifra més baixa de viatgers que ha registrat mai el tren.

Tot i la difícil situació, Enric Ticó ha llançat un missatge de confiança en aquest equipament per part de l´executiu català: «no ens rendim». El president de FGC ha dit que cal saber treure el suc del fet que el Tren del Ciment sigui «l´únic exemplar de tren industrial de Catalunya, hem de saber-ho vendre millor». Sigui com sigui, el Tren del Ciment obrirà portes el 31 de març i fins al 4 de novembre. I la previsió és que mantingui congelats els preus dels bitllets.



Insisteixo novament, que hi posin vapor... L'atractiu es multiplicaria i els ingressos, tant per al ferrocarril com per a la comarca, també.

Salut !!


Vaig anar a conèixer-lo a finals de l'any passat. Llavors ja em va donar la sensació de què la cosa no rutllava massa. La meva sensació és de què allò es gestionava com una oficina administrativa més i que els treballadors s'ho prenien com si fos una feina qualsevol. Faltava passió pel que es feia. Potser si qui ho gestionés fos una associació es podrien fer més coses, que alhora generessin més ingressos.

De tota manera, també cal que tinguin en compte un petit detall: aquesta tardor fou molt dolenta pel que fa a l'activitat boletaire, que és sovint l'excusa per anar de turisme al Berguedà. Si la temporada de bolets hagués estat més bona, probablement la caiguda de passatgers hauria estat menor.
Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
 
Entrades: 110
Membre des de: Divendres 29/09/2006 20:44
Ubicació: Barcelona

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: oriolp13 » Divendres 04/04/2014 22:37

Demà inicia una nova temporada el tren del Ciment, i per el que sembla per les fotos que ha penjat FGC al seu facebook, l'estació dels Jardins Artigas ha recuperat la segona via.

Imatge

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1357_o.jpg

(feu click a l'enllaç, la imatge surt retallada al fòrum)
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2140
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 21:44
Ubicació: L2/L5

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: metring » Divendres 01/08/2014 20:07

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 567&type=1

Viatge commemoratiu del centenari del Tren del Ciment

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va fer ahir el viatge commemoratiu del centenari del primer servei públic de viatgers del Tren del Ciment. Anomenat popularment “carrilet”, aquest tren feia un recorregut que s’iniciava a la fàbrica de ciment Asland, a Castellar de n’Hug, i anava fins a l’estació de Guardiola-Bagà, on enllaçava amb la línia que arribava a Manresa. El Tren del Ciment va funcionar com a ferrocarril industrial fins a l’1 d’agost del 1914, quan va començar a prestar servei públic de viatgers. Actualment, el Tren del Ciment és un tren turístic, operat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

El punt de sortida del viatge va ser l’estació de La Pobla de Lillet i el punt d’arribada, l’estació del Clot del Moro on el conseller Vila, acompanyat del director general d’FGC, Pere Calvet, de la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran, i dels alcaldes de la zona va poder veure diferent material històric com la locomotora de vapor, el cotxe de viatgers, o vagons de càrrega. També va visitar l’exposició “Tren del Ciment, company de viatge” inaugurada el 13 de juny dins el marc dels actes del centenari. L’exposició itinerant, actualment ubicada a l’antiga estació de tren de Guardiola de Berguedà, mostra la història del Tren del Ciment des dels inicis a través de les anècdotes viscudes per una família de tres generacions que van treballar a la fàbrica de ciment i al tren. Més informació: www.trendelciment.cat
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22021
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: genissimon » Dijous 19/05/2016 10:07

Regió-7, 19 de maig de 2016 ha escrit:La Generalitat busca suports per tal de sufragar el dèficit del Tren del Ciment
El Govern negocia amb la Diputació per intentar cobrir 50.000 euros anuals de pèrdues del servei
[...]


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: genissimon » Dimarts 25/10/2016 9:10

Regió-7, 25 d'octubre de 2016 ha escrit:El Tren del Ciment ja supera ara el nombre usuaris que va tenir durant tot el 2015
El ferrocarril del Llobregat ha estat utilitzat per 20.688 persones i no tanca fins al novembre
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren del ciment

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 05/04/2017 8:44

Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Anterior

Torna a: Història del transport / Historia del transporte

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant