Tren del ciment

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 05/01/2010 15:36

marc ha escrit:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?

Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop :)
Deu estar al PDF, però em sembla que era negativa, la dada. Entenc que siguin deficitaris, i em va saber greu assabentar-me que era ben bé impossible fer un mitjà de transport rentable. Núria i Montserrat són capaces d'oferir un servei, turístic però servei necessari de transport, però el tren del ciment... no.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 08/01/2010 20:25

Lluita1714 ha escrit:
marc ha escrit:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?

Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop :)
Si parleu de beneficis son sempre abans de comptar les amortitzacions. Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 09/01/2010 0:39

Sí, a l'àrea metropolitana és així perquè són serveis públics, i queda en 0,00€, però al tren del ciment no, ja que és turístic. Ja vaig estar mirant bé això, que jo no sóc economista ni res, i vaig haver de mirar bé per no parlar en va.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dissabte 09/01/2010 10:09

llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 09/01/2010 10:42

Nota de l'administració: fil resultat de la fusió de dos fils de la mateixa temàtica, un d'ells provinent de Trobades i esdeveniments, a on no es parlava de realitzar cap trobada.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 09/01/2010 16:41

marcel ha escrit:llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...
Tu mateix ho dius:
marcel ha escrit:Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dissabte 09/01/2010 16:45

dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Bé, a nivell economico-financer segurament deu haver-hi diferencies, pero ho desconec absolutament...



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 09/01/2010 17:31

marcel ha escrit:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 09/01/2010 20:03

Tampoca cal que surtim tant de barcelona per veure que la genaralitat esta mantenint un pilot d'empreses que no son rendibles o que al contrari ho son pero la generalitat els fa la feina bruta.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 24/03/2010 13:23

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... _CONVO.pdf

Amb lo deficitari que és la línia, no tenien prou amb les locomotores que hi ha?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 24/03/2010 15:52

Amb una sola locomotora podran arrossegar 4 cotxes en lloc de 2. Tampoc crec que els hagi costat gaires diners...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 24/03/2010 17:32

Pel que jo he pogut veure, amb prou feines omplen els dos que tenen.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimecres 24/03/2010 21:44

Que trist, en teoria havia de fer el recorregut una locomotora de vapor i no aquella Schöma diésel...


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 25/03/2010 19:26

Aneu a La Pobla de relax i analitzeu el comportament dels viatgers del tren: on deixen el cotxe, quin trajecte fan, si visiten els jardins, si visiten el museu, si fan cap a la fonda...tot això us donarà idea de si el tren del ciment és globalment rendible o no.

Per cert, ja tenen DUES locomotores.
Guigui ha escrit:
marcel ha escrit:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 30/03/2010 19:06



"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 12/07/2010 13:25

Tal com hem parlat al fil de la recent visita:

Imatge

Imatge

Imatge

Les fotos son d'iphone, que em vaig deixar la bateria de la càmera carregant-se, però reflexen aquest nou tren semi-automàtic. :x


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 27/02/2011 22:43

Hi ha moviments molt interesants al tren del Ciment.

La ARMF ha anat a engegar la maquina de vapor AM-105 i veure el seu estat.
Prova de la locomotora AM 105 Armf.net

A veure si en breu tenim el tercer tren de vapor de FGC.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/02/2011 23:36

Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 28/02/2011 8:17

Ufff el tren de ciment amb tren de vapor canviaria el 200% a millor!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 28/02/2011 14:29

S'assembla... fins a cert punt. Totes dues són O&K. Però aquí s'acaben les diferències.

Les originals del Guardiola-Castellar eren locomotores-ténder 020.

La AM105 és una locomotora amb ténder separat i rodatge 050. Amb els eixos 1,2,4 i 5 dotats de cert moviment lateral per permetre la inscripció a corbes de radi reduït, típiques de l'ample de via de 600 mm. A més aquesta articulació dels eixos és de dos sistemes diferents: un per a l'eix 1 i 5 i un altre per als 2 i 4. Inicialment prestà serveis a la Azucarera Madrileña (d'aquí l'AM) a La Poveda, on ara hi ha el CIFVM.

Foto de la 13 original del Guardiola-Castellar a l'exterior del magatzem del ferrovellaire de Saragossa que n'és el propietari: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... sa%206.jpg

Foto de la AM105 durant les proves després de posar-la en marxa a Gijón: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... _4762b.jpg

Foto d'una "germana" de la 15 del Guardiola-Castellar, una locomotora-ténder Henschel 020, ara propietat de l'exèrcit:http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... enchel.jpg

Salut !!
437.001 ha escrit:Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”