Estacions Mercaderies Històriques a Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Estacions Mercaderies Històriques a Barcelona

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 21/03/2011 10:40

Estacions de Mercaderies Històriques a Barcelona.

L'Estació de França = Passatgers + Mercaderies (Correus, Cotxes i Mercaderies provinents de Vaixells). Antigament les vies que venien del Port enllaçavent a l EDF.

L'Estació del Nord = Passatgers + Mercaderies (Cotxes i Fàbriques del costat). Enllaçavent amb túnel Merdiana i amb les Vies de l'EDF fins a Sagrera Mercaderies i més enllà.

Estació de Sagrera - Clot (Només Mercaderies) (Fàbriques del Costat).

Estació del Clot (Antiga) Passatgers +Mercaderies (Fàbriques del costat).

Estació del Pobel Nou (Antiga i desmentalada) Passatgers +Mercaderies (Fàbriques del costat). AL PRINCIPI NOMÉS FOU ESTACIÓ DE MERCADERIES.

Estacio del BOGATELL (Només de Mercaderies) De fet la del Poble Nou es va fer no per passatgers sinó de Suport a la del Bogatell, França i Ports.

SANTS (ANTIGA A VIES AL DESCOBERT) ha sigut de Mercaderies?

Sant Andreu Comtal i Sant Andreu Nord avui Arenal?

Em deixo estacions de Mercaderies i quina clase de Mercaderies per Estacio?
sortrens l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 21/03/2011 10:44, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/03/2011 10:41

sortrens ha escrit: SANTS ha sigut de Mercaderies?
Als seus inicis, si.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 21/03/2011 10:45

metring ha escrit:
sortrens ha escrit: SANTS ha sigut de Mercaderies?
Als seus inicis, si.
Només de Mercaderies sense aceptar Passatgers com la del Poble Nou en els seus inicis?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dimecres 30/03/2011 2:20

Algú sap com puc anar a l'estació de Mercaderies de Barcelona- Morrot a fer fotos? No sé com anar... Hi ha algun transport públic com bus? Em deixaran entrar a fer fotos?

Després una curiositat. Quantes estacions de Mercaderies té Barcelona? Barcelona- Can Tunis (Renfe), alguna de FGC hi quin nom té?
Després he trobat referències a Google sobre l'estació de Barcelona- Port. Existeix encara? Aleshores quantes son en total? Salutacions dew!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/03/2011 9:22

sortrens ha escrit:Només de Mercaderies sense aceptar Passatgers com la del Poble Nou en els seus inicis?
Aquí pots trobar més informació:
http://transport.cat/wiki/index.php/Sants_Renfe

A més, si trobessis més informació o algun error, tu mateix pots editar-ho.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 30/03/2011 10:53

rangqiang ha escrit: Després una curiositat. Quantes estacions de Mercaderies té Barcelona? Barcelona- Can Tunis (Renfe), alguna de FGC hi quin nom té?
Després he trobat referències a Google sobre l'estació de Barcelona- Port. Existeix encara? Aleshores quantes son en total? Salutacions dew!
Estació del Morrot, sota mateix de Montjuïc
http://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3%B3_del_Morrot

Estació de Can Tunis
http://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3%B3_de_Can_Tunis

Ramal de FGC de Sant Boi al Port
http://ca.wikipedia.org/wiki/FGC#Transp ... ercaderies



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 31/03/2011 12:30

Si només vols anar a fer fotos i/o contemplar trens en moviment sense patir cap problema, jo me n'aniria al castell de Montjuïc. Amb un bon zoom es poden prendre excel·lents fotografies.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 04/04/2011 10:55

L'antiga Estació del Bogatell de Mercaderies pertamyia a l'antic Ramal de Marina desmentalat a l'any 1989 per construïr el nou font marítim de Barcelona. Lamentable que ho tiressin a terra! Aquesta mania per destruïr el nostre Parimoni hisòtric e industrial es lamentable. Jo era molt petitet i veia els vagons de Mercaderies de Martini i la Fàbrica Conejo crec que aprop d'allà. Però no recordo on era exactament el Pont que sobrepassave el riu Bogatell. On era? Algú pot pasarme fotos que es poguin conparar el ahir amb l'avui? Crec si no m'erro que era on el cementiri o apropo


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dimarts 19/04/2011 3:57

L'antiga estació de Mercaderies del Bogatell si ho situem al mapa d'avui dia on estaria situada al cementiri de l'Est? I la riera del Bogatell per on pasava? Hi habia un pont que era el Pont del Bogatell. Aquesta riera encara existia als anys 80? O.o



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 26/04/2011 17:12

Segons aquesta foto, ja publicada al fòrum, l'any 84 encara existia la riera a cel obert:

Imatge

http://fotos.arxiuhistoricpoblenou.es/e ... emId=18334

Sobreposant una ortofoto actual amb el vol americà del 1956-57 (http://www.ortoxpres.cat/client/icc/index.html), jo juraria que el pont del Bogatell es trobava més o menys a la cantonada de Jaume Vicens-Vives amb Salvador Espriu. Per situar-nos millor, a la banda Llobregat de Vicens-Vives i la banda muntanya de Salvador Espriu. Aquí va un Google Maps de la zona (és la zona enjardinada de l'edifici semi-circular):
Mapa a Google Maps.

Pel que fa a la ubicació de l'estació, jo diria que estava gairebé davant per davant de la façana sud del cementiri, però a l'ortofoto del 56 no es veu gaire clar...



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Divendres 15/07/2011 23:45

Si, l'estació del Bogatell estaba aprop de la tanca del cementiri. I entre el cementiri i les vies hi havia un barri de barraques. Tot un entorn miserable dificil d'imaginar avui. Penjo un mapa de l'any 1965 i amb un enquadrament similar una foto cenital del google maps. Els carrers tenien els noms franquistes. Una franja blava marca el lloc de l'estació i una V girada el punt de mira de la foto que adjunto. Un canvi inimaginable que va començar a fer-se el 1987. També penjo una foto de la línia. L'estació del Bogatell començaba una mica mes enllà d'on hi ha unes palmeres, a la dreta. Al costat de les clavagueres a cel obert que per allà desenvocaben al mar hi havia un cami que pasaba per un pont per sobre de les vies de Mataró. Era un accés a aquesta estació que es veu al mapa de 1965. A l'any 87 ja no existia aquest pont.
Imatge
Imatge
Imatge

Per cert hi havia una altre estació de mercaderies que era Magòria, del FF CC Catalanes. Procuraré buscar una foto del Bogatell i de Magòria.
El Bogatell eres com tres vies paralel·les ales 4 de la línia de Mataró i uns 3 o 4 magatzems en línia. No puc precisar quina carga bellugaven.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 27/07/2011 4:23

U-bahn de BCN ha escrit:Si, l'estació del Bogatell estaba aprop de la tanca del cementiri. I entre el cementiri i les vies hi havia un barri de barraques. Tot un entorn miserable dificil d'imaginar avui. Penjo un mapa de l'any 1965 i amb un enquadrament similar una foto cenital del google maps. Els carrers tenien els noms franquistes. Una franja blava marca el lloc de l'estació i una V girada el punt de mira de la foto que adjunto. Un canvi inimaginable que va començar a fer-se el 1987. També penjo una foto de la línia. L'estació del Bogatell començaba una mica mes enllà d'on hi ha unes palmeres, a la dreta. Al costat de les clavagueres a cel obert que per allà desenvocaben al mar hi havia un cami que pasaba per un pont per sobre de les vies de Mataró. Era un accés a aquesta estació que es veu al mapa de 1965. A l'any 87 ja no existia aquest pont.
Imatge
Imatge
Imatge

Per cert hi havia una altre estació de mercaderies que era Magòria, del FF CC Catalanes. Procuraré buscar una foto del Bogatell i de Magòria.
El Bogatell eres com tres vies paralel·les ales 4 de la línia de Mataró i uns 3 o 4 magatzems en línia. No puc precisar quina carga bellugaven.
Pasant en tren jo era molt petit si recordo la fabrica de LA LEJIA CONEJO per allà aprop

Pero perque la linia de mataro necesitava 4 vies??? Amb dues anada i tornada no era suficient ??


Quina estació va ser primera en Inagurarse? La del Bogatell o la del Poble Nou?

El que tinc entès es que la del Poble Nou desde un primer moment era numes de MERCADERIES i dspres va passar a ser de PASSATGER + MERCADERIES fins que al final es va quedar numes de PASSARGERS. El que no ticn clar quina estacio va ser primer la del bogatell o la del Poble nou!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/07/2011 9:53

sortrens ha escrit:Pero perque la linia de mataro necesitava 4 vies??? Amb dues anada i tornada no era suficient ??
Això és el que pensen algunes llumeneres de la planificació d'infraestructures, amb el resultat que a cada incidència a qualsevol punt de Barcelona, el trànsit ferroviari per la ciutat queda col·lapsat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 28/07/2011 0:00

L'eDF tambe hi tenia trens de mercaderies. Recordo una via que encara en els anys vuitanta conectava l'EDF amb el Port.

Algú te fotos de l'EDF amb trens de MErcaderies?

I els detalls d'akesta via!!!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Divendres 05/08/2011 0:06

Les vies cap el port (no tinc cap foto a ma ara) sortien de l'emplaçament de l'antiga estacio de Mataro. La de l'actual EdF era la de Granollers. Al fusionar-se les primitives companyies el trafic de viatgers va anar a l'estacio de Marques de l'Argentera.
La doble via cap a Matar es va construir a principis de segle xx. Llavors devia ser quan es va construir Bogatell i Poble Nou alhora. I a Poble Nou hi havia el diposit de locomotores (de vapor). A EdF sols hi havia una petita reserva, nsuficient. Per aixo va pensar en 4 vies.
Quan es va construir l'edifici actual als anys 20, tamb crec que es va ampliar Poble Nou, tant per mercaderies com per estacionar composicions de viatgers.
Al final de les 4 vies hi havia (fins finals dels anys 80's) aquest magnific pont de senyals i les bifurcacions que es veuen. Per on corre la suissa i la via del costat, darrera la corva travessaven l'avinguda Icaria (que tenia un altre emplaçament, ara hi ha la Ronda Litoral) i les dos vies de l'esquerra anaven a l'antic emplaçament de l'estacio de Mataro, on s'estacionava material divers i on s'esperaven el trens que circulaven per les vies del moll de la Fusta. Espero que surtin altres fotos millors que aquesta...

Imatge

PS. No se el perque pero no surten els accents. Help!



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 06/08/2011 13:29

Els planols son del 76 y la foto aerea de la estacio de frança del 87. Font Cartoteca Digital. Crec que la rao de la existencia de dues estacions de mercaderies era la presencia de un bateria de canons y un castell militar que feia, que creaba un coll de ampolla
Fitxers adjunts
getimage4.jpg
getimage4.jpg (181.33 KiB) Visualitzat 10761 cops
getimage3.jpg
getimage3.jpg (139.63 KiB) Visualitzat 10761 cops
getimage2.jpg
getimage2.jpg (102.68 KiB) Visualitzat 10761 cops
getimage.jpg
getimage.jpg (124.5 KiB) Visualitzat 10761 cops



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 06/08/2011 13:45

En un planol que no se on es possa bateria costera numero nosecuantos justo a la derecha de donde pone baños de la mar vella.
Fitxers adjunts
getimagehitler.jpg
getimagehitler.jpg (124.04 KiB) Visualitzat 10758 cops



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 09/08/2011 2:58

A ver si alguien puede passar más fotos sobretodo de las estaciones de Poble NOu i Bogatell con sus carteles y Reloj de la Estacion.

Y Fotos que se vean los trenes de Mercancias sobretodo del Bogatell!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dijous 22/03/2012 21:04

Encara recordo fa 5 o 6 anys encara es veien trens i vagons de Mercaderies estacionats a l'estacio de Sagrera abans de les obres de l'Ave. Algú sap per que encara es veient vagons estacionats? Quin any va deixar de prestar servei aquesta estació? I quin tipus de Mercaderies es transportava i per quines fàbriques del costat?



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dijous 12/07/2012 22:27

He trobat aquestes fotos sobre la Sagrera Mercaderies. Són de finals dels anys 90 i s'hi troben a la col·lecció del servei gràfic del Ajuntament de Barcelona.
Fitxers adjunts
ImageDownloaderCADFK0EV.jpg
ImageDownloaderCADFK0EV.jpg (103.65 KiB) Visualitzat 10352 cops
ImageDownloaderCA9KS2PH.jpg
ImageDownloaderCA9KS2PH.jpg (88.68 KiB) Visualitzat 10352 cops
ImageDownloaderCA0PYDED2.jpg
ImageDownloaderCA0PYDED2.jpg (144.27 KiB) Visualitzat 10352 cops


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”