Un Perico (616) a Sant Vicenç de Castellet.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Un Perico (616) a Sant Vicenç de Castellet.

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 12/09/2011 16:37

Jo que sóc jugador d'Airsoft, al fòrum del grup amb qui solo fer partides, m'he trobat que, en un gran esdeveniment d'Airsoft que es farà a Sant Vicenç de Castellet, hi ha aquesta perla, una Granota (o Perico, disculpeu, no sé distingir-los gaire bé). Una grata sorpresa per mi. Sabeu quin és, i on era abans?.

http://gears.foroactivo.com/t972-dots-v ... xanah#5578
Lluita1714 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 12/09/2011 23:02, en total s’ha editat 1 vegada.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 12/09/2011 17:35

Amb tots els respectes per la teva afició, però trobo que és un final ben trist per a qualsevol material ferroviari històric, del que no anem massa sobrats a Catalunya, precisament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 12/09/2011 19:18

Guigui ha escrit:Amb tots els respectes per la teva afició, però trobo que és un final ben trist per a qualsevol material ferroviari històric, del que no anem massa sobrats a Catalunya, precisament.
Totalment d'acord amb tu Guigui es una pena i un final ben trist mes si tenim en compte que eran trens fets a casa



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 12/09/2011 20:42

sempre seria millor tenir-lo preservat, però mirant la vessant positiva, trobo que està millor així que no pas desballestat, ja que sempre es pot recuperar i preservar. Quan arriba el desballestador ja no hi ha sol.lució, que els hi diguin als 1000's. A més, jo crec que no està en massa malt estat.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 12/09/2011 22:55

Haurieu de canviar el titòl, és un perico de la série 600, en concret el 616 (tot i que per conveniències de matriculació porta les calques del 625), que va ser donat per FGC als Bombers de la Generalitat a l'any 1988, per fer simulacions de salvament; aquestes simulacions i d'altres les fan el Bombers i molts cossos de bombers d'empreses químiques a les instal·lacions aquestes de la pedrera de Can Padró a Sant Vicens de Castellet. Aquest cotxe és va construir a l'any 1967 a partir de peces del Brill 12, i va estar en funcionament 21 anys. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 08/11/2011 14:47, en total s’ha editat 2 vegades.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 12/09/2011 22:56

:o :o :o :o
Cómo ha llegado ahí? Desde cuando está en ese sitio???


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 12/09/2011 23:06

122-042-132 ha escrit:Haurieu de canviar el titòl, és un perico de la série 600, en concret el 616 (tot i que per conveniències de matriculació porta les calques del 625), que va ser donat per FGC als Bombers de la Generalitat a l'any 1988, per fer simulacions de salvament; aquestes simulacions i d'altres les fan el Bombers i molts cossos de bombers d'empreses químiques a les instal·lacions aquestes de la pedrera de Sant Vicens de Castellet. Aquest cotxe és va construir a l'any 1967 a partir de peces del Brill 12, i va estar en funcionament 21 anys. Salut!
Moltíssimes gràcies per la informació. Ja he canviat el títol del fil.

Ara entenc que estigui tan ben equipada, aquesta pedrera, amb llocs específics per fer grans simulacions. Bé, ja veieu l'estat en que es troba.

D'altra banda entenc perfectament la teva posició, Guigui, les granotes/perico s'han fet servir també per simulacres, ja sigui a Mollet, dels Mossos, o en aquest terreny, pels Bombers. No han deixat de ser útils, això és bo i els ha evitat majors danys, però podrien estar en funcionament, ben cert, i podrien fer-se reproduccions per als cossos de seguretat. Però ja podem reflexionar sobre això, i és que al cap i a la fi, els dos brills estan restaurats i ja fa temps que no els veiem el pèl, ni tampoc els treuen a passejar.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 12/09/2011 23:43

Evidentment, quan deploro la situació on ha arribat el vehicle, ho faig tenint en compte les diferents circumstàncies. Si hi hagués unes administracions més sensibles a la conservació del patrimoni històric (el ferroviari tan sols n'és una petita vessant), no s'arribaria a aquest extrem de rebaixar-lo al nivell d'ase dels cops.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 13/09/2011 0:05

Però no només aquí la veritat. A tot Europa s'està destruint la història, creient que ens sobra, i no és així, i al cap i a la fi, el nostre passat és allò que ens fa, i ens farà únics en aquest món que tard o d'hora serà homogeni.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 13/09/2011 2:12

VERGONYÓS


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 14/04/2020 11:54

https://www.google.es/maps/place/Can+Pa ... d1.8734613 . Imatge de satèl·lit d'aquest mateix any, on es pot veure que el Perico segueix al camp de foc de Can Padró.

Ara que es planteja fer un espai expositiu del material històric del Vallès a les instal·lacions de Rubí i veient que aquesta unitat no s'utilitza al laboratori de foc, no seria un bon moment per plantejar-se de retornar-la i preservar-la correctament dins la seva línia natal?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”