El tramvia 525

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

El tramvia 525

Entrada Autor: metring » Dijous 13/10/2011 13:57

Notícia fresca del Consell Assessor de TMB:

Amb data d’avui, la Fundació TMB i Nutrexpa, SL han signat un conveni de donació del tramvia 525 el qual, properament serà traslladat a les dependències del Triangle, la qual cosa us comuniquem pel vostre coneixement.

També dir-vos que, estem duent a terme la recerca d’informació o fotografies de l’esmentat tramvia. Així, aprofito l’ocasió per demanar-vos que, si disposeu d’alguna informació que faci referència al mateix, us agrairem molt que ens la feu arribar, per tal de poder documentar adequadament la història del vehicle.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 13/10/2011 15:48

Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 13/10/2011 19:07, en total s’ha editat 1 vegada.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 13/10/2011 19:04

Gràcies per la bona nova. Es tracta, sens dubte, d'una gran notícia.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 14/10/2011 12:23

Ara només falta que circuli de tant en tant per la xarxa del trambesòs o del trambaix.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 14/10/2011 21:20

Renoi, què optimista! Primer falta que pugui circular ("hagan sus apuestas"...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
CGFC-209
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: CGFC-209 » Divendres 14/10/2011 23:31

Molt bona notícia!!!



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 15/10/2011 15:12

Fran-Ikarus ha escrit:Renoi, què optimista! Primer falta que pugui circular ("hagan sus apuestas"...)
Uns i altres: no diguem blat...


Què és alló??

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dissabte 15/10/2011 21:54

Noticia magnifica, tant de bó altres tramvies en mans privades també surtin així a la llum.



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dissabte 15/10/2011 22:11

Según me han comentado el 1200 ,que se encuentra en Zaragoza en manos privadas, ha sido reconstruido y esta operativo.
Que aprendan



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 16/10/2011 14:17

Una de les millors noticies qué és podien esperar. Avui és un gran dia per la història dels transports públics de Barcelona.
El meu petit homenatge; el meu 525, a les cotxeres i tallers del Guinardó.
Salut!
Fitxers adjunts
DSC05580.JPG
DSC05580.JPG (41.05 KiB) Visualitzat 10162 cops
DSC05579.JPG
DSC05579.JPG (36.61 KiB) Visualitzat 10162 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/10/2011 12:06

Avui se'n fan ressò a la web. Ara, la primícia la vam donar aquí :D :

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

L'empresa Nutrexpa dóna el tramvia històric 525 a la Fundació TMB, que el restaurarà


El grup alimentari Nutrexpa ha donat a la Fundació TMB el tramvia 525, únic supervivent dels tramvies de la sèrie 501-550 que van circular per Barcelona entre els anys 1926 i 1968. Aquest vehicle, d'uns 85 anys d'antiguitat, serà restaurat per incorporar-lo a la col·lecció de vehicles històrics de la Fundació.

Els tramvies 501-550, de disseny inspirat en el model nord-americà Stone & Webster, van ser construïts per l’empresa Material per a Ferrocarrils i Construccions (Can Girona) del Poblenou. Per la seva potència i capacitat, van convertir-se en estendards de la companyia i molt apreciats pels estudiosos del transport urbà barceloní. Com que donaven servei a les línies 58 i 64, que circulaven pel carrer Muntaner, aquest model va ser conegut com "el Muntaner".

El tramvia 525 va transportar passatge per última vegada el 18 de juliol de 1968. Després va ser destinat un temps a maniobres dins la cotxera de Diputació. Al cap d'un temps, en comptes de ser desballestat com la resta de la sèrie, va acabar sent adquirit per Nutrexpa.

Aquesta és la primera donació que rep la Fundació TMB, entitat estretament vinculada al món de la cultura, que està duent a terme una tasca de conservació i recuperació del patrimoni històric i cultural en matèria de transport públic.

Col·lecció de més de 60 vehicles

La Fundació TMB, que va ser constituïda l’any 2010, ja disposa de més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del segle XXI.

Altres objectius de la Fundació TMB són l’organització d’activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos de recerca sobre el transport públic col·lectiu i, en especial, sobre les millores ambientals que s’hi puguin incorporar, amb la finalitat de promoure un transport públic accessible per a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 19/10/2011 21:05

Foto trobada a FOROTRENES, de la col·lecció d'En Jordi Ibañez. Salut
Fitxers adjunts
File0155.jpg
El 525 fent la línia 64, una de les més carcaterístiques utilitzades per aquesta sèrie de cotxes. Al seu pas per La Rambla. Any 1936
File0155.jpg (231.22 KiB) Visualitzat 10051 cops



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 20/10/2011 10:36

Suposo que restauraran el tramvia a l'estat d'origen, sense la porta pneumatica i demés no??



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 20/10/2011 12:12

Si l'estat d'origen era "tramvia estàtic amb portes pneumàtiques mòbils", podria ser...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 20/10/2011 15:00

TramviaBlau ha escrit:Suposo que restauraran el tramvia a l'estat d'origen, sense la porta pneumatica i demés no??
Home, esperem que el deixin el més semblant a la fotografia que he penjat. Sense porta pneumàtica i amb dues controles; per poder operar en els dos sentits. El tema del color també pot ser un tema interessant de debat, vermell (anys quaranta-seixanta), que és la versió que jo tinc (en miniatura), ó mostassa (anys vint-trenta)? Veieu l'enllaç que ens va posar en Fran-Ikarus. S'acepten apostes. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 20/10/2011 21:35, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/10/2011 15:33

Per gust i per sentit històric, especialment si es tracta de mantenir o restaurar el patrimoni en el seu estat original, prefereixo infinitament el primer color. Ara, si parlem d'apostes en el sentit de probabilitat, ja sabem que els estaments implicats tenen una visió força peculiar de la "història".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 21/10/2011 19:27

A mi em val qualsevol dels colors o versions que va dur durant la seva vida en servei. Això si, no admeto cap altra versió. Ni portes d'ascensor, ni finestres de guixeta de la once ni altres invents estranys.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 27/10/2011 22:20

El 525 ha sortit ja d´on era a Nutrexpa o encara no?? es sap on i quan el mouran si encara no ho han fet??



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dimarts 08/11/2011 11:33

Ya ha llegado el 525 al Triangle, y en que estado está ? Envio una foto de Dewis William en los años 50- del 525 con remolque haciendo la 59
Fitxers adjunts
525 en las ramblas.jpg
525 por las Ramblas
525 en las ramblas.jpg (88.42 KiB) Visualitzat 9804 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 08/11/2011 11:35

Pel què sabem està més aviat cascat :?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”