Estació de Sans (aka Sants) 1936-1970

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Estació de Sans (aka Sants) 1936-1970

Entrada Autor: JPlanas » Dissabte 22/10/2011 10:36

Vist a : http://barcelofilia.blogspot.com/2011/1 ... -1970.html

ESTACIÓ DE SANTS (1936-1970)
Imatge
El dia 15 de febrer de 1936 es van inaugurar les andanes de la nova estació de Sants del ferrocarril de M.Z.A. Les obres havien començat al març de 1935 i les vies apareixien soterrades sobre el nivell del carrer amb dues andanes cobertes, que deixaven entre elles una secció central a cel obert sobre el pas dels trens. L'estació ocupava un espai que s'estenia sobre el carrer de Sant Antoni entre l'actual a plaça de Sants i el carrer Vallespir. Les taquilles on s'expenien els bitllets eren situades en unes petites barraques a la banda dels carrers Vallespir i Riego.
Amb anterioritat el barri Sants havia disposat d'una primera estació des de l'any 1853, quan encara era municipi independent, que va ser reformada i ampliada l'any 1902.
Imatge
*1936.- Les noves andanes de l'estació el dia de la seva inauguració

El 24 d'octubre de 1948, coincidint amb la celebració del centenari del primer tren al país, va ser inaugurat l'edifici d'accés de viatgers a nivell de carrer, amb entrada per la cruilla Sant Antoni/Galileu situada a l'extrem de les andanes que donava a la plaça de Salvador Anglada (avui plaça de Sants)
Imatge
*1962.- Vista de la façana del modest edifici que acollia el vestibul i el baixador a les vies de l'Estació de Sants construit el 1948 a la cantonada dels carrers Galileu i Sant Antoni..
Imatge
*1964.- El cap d'estació de RENFE, convenientment uniformat, dóna la sortida a un tren tocant la campana. Com es pot comprovar el nom de l'estació encara era Sans (sense t).
Imatge
*1967.- Vista aeria de l'entorn de l'estació de Sants. En primer terme la plaça de Salvador Anglada (avui plaça de Sants). Al fons a la dreta la fàbrica de l'Espanya Industrial i a l'esquerra el gran espai on es construiria l'actual estació Barcelona-Sants. (Foto: Fons TAF-ANC)

Arrel de la construcció de l'actual estació central de Barcelona-Sants, iniciada a començaments dels anys 1970's, l'edifici d'accés va ser enderrocat i les andanes de l'estació es varen desplaçar en direcció al començament de l'avinguda de Roma sobre el gran espai existent entre l'eix dels carrers Numància/Tarragona per una banda i el carrer Comtes de Bell-Lloch per l'altra. L'espai que ocupava l'antiga estació va ser cobert i va permetre convertir el vell carrer de Sant Antoni en l'actual passeig.



jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Dissabte 22/10/2011 16:23

Moltes gràcies!!! :reve :plas



Avatar de l’usuari
Serralson 10300
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Carmel L5

Entrada Autor: Serralson 10300 » Dimarts 25/10/2011 23:08

Genial..... :plas :plas :plas :plas


"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein

nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dimarts 25/10/2011 23:59

Muy bueno!!!

Aprovech porque tal vez sepas del tema: hay 2 rampas de vehículos que bajan en Sants, una del lado mar detrás del la Torre Catalunya (que se utilizaba para el Autoexpreso) y otra del otro lado entre la terminal de autobuses y la calle que bordea la estación. Sabes de qué es?? Permite acceder a las vías de ancho UIC?? Y la línea 5 no pasa por ahí, o está a otra cota que las vías??

Saludos!



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 26/10/2011 18:48

la rampa norte era un aparcamiento para empleados de Renfe y bastante grande y salias al anden 0 ....



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dijous 27/10/2011 2:11

carles10000 ha escrit:la rampa norte era un aparcamiento para empleados de Renfe y bastante grande y salias al anden 0 ....
Pero entonces todavía se puede acceder a las vías de UIC con vehíulos? Porque la rampa está ahí, y el andén 0 que yo sepa no se modificó...

Lo digo porque no consigo info sobre los planos de Sants, y necesito saber cuán factible sería volver a ofrecer autoexpreso desde Sants. Suponiendo (suponiendo, y suponiendo) que a renfe y adif les interesara, es físicamente posible que un coche llegue a la vía 1? El tema de rampas y espacio para parking no tiene nada que ver porque se puede hacer de mil formas, pero este dato de acceso sería muy útil.

Gracias y saludos!



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 27/10/2011 12:39

tenian previsto cerrarlo para hacer la estacion de autobuses subterranea,pero no se como acabó el tema......



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 05/07/2014 20:56

Foto de la primera estació de totes! :o

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Primera estació de Sants inaugurada el 1855.

Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 07/07/2014 18:29

Quina bona troballa aquesta! :o



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”