25è aniversari dels 4000 del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

25è aniversari dels 4000 del metro

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/04/2012 10:24

Avui TMB ens ho recorda via Twitter:

TMB: Fa 25 anys (21 d’abril 1987) es posava en servei el primer tren de la sèrie 4000 a la L1

Enllaç a l'Hemeroteca de La Vanguardia: http://ow.ly/i/zNuT



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 21/04/2012 19:49

Sí, m'en recordo del cacau "polític" que es va armar. Es va suprimir la Corporació Metropolitana de Barcelona, i l'Ajuntament de Barcelona estava en contra d'aquesta decisió. Per aquesta raó, Ajuntament i Generalitat van "partir peres" i es va desdoblar la inauguració . En comptes d'inaugurar junts , en Pujol i en Maragall, els nous trens (els 4000) i la nova línia (crec que era el tram Torrassa -Avinguda Carrilet) , en Maragall va "inaugurar" els trens i en Pujol, la línia, en dos dies diferents.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/04/2012 20:48

WMD626 ha escrit:Sí, m'en recordo del cacau "polític" que es va armar. Es va suprimir la Corporació Metropolitana de Barcelona, i l'Ajuntament de Barcelona estava en contra d'aquesta decisió. Per aquesta raó, Ajuntament i Generalitat van "partir peres" i es va desdoblar la inauguració . En comptes d'inaugurar junts , en Pujol i en Maragall, els nous trens (els 4000) i la nova línia (crec que era el tram Torrassa -Avinguda Carrilet) , en Maragall va "inaugurar" els trens i en Pujol, la línia, en dos dies diferents.
En contra dels 4000's? Però per què?



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 21/04/2012 21:05

No estava en contra dels 4000. La cosa és que, al Metro de Barcelona, per dir-ho simplement, la infraestructura era de la Generalitat i els trens, de l'Ajuntament (després es va crear l'EMT, l'ATM, etc.). Per això, en Pujol va anar a inaugurar les "seves" estacions, i en Maragall els "seus" trens, per comptes d'anar junts a inaugurar la nova línia i el nou material, que hagués estat el normal. Res més. Va ser l'escenificació de que estaven "molt enfadats" pel tema de la Corporació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/04/2012 23:16

WMD626 ha escrit:No estava en contra dels 4000. La cosa és que, al Metro de Barcelona, per dir-ho simplement, la infraestructura era de la Generalitat i els trens, de l'Ajuntament (després es va crear l'EMT, l'ATM, etc.). Per això, en Pujol va anar a inaugurar les "seves" estacions, i en Maragall els "seus" trens, per comptes d'anar junts a inaugurar la nova línia i el nou material, que hagués estat el normal. Res més. Va ser l'escenificació de que estaven "molt enfadats" pel tema de la Corporació.
I no seria també perquè eren de partits diferents?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/04/2012 23:42

Evidentment, i cada partit tenia una taifa clarament definida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 22/04/2012 16:08

Sí, esclar. Una cosa anava lligada amb l'altra.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 23/04/2012 9:05

Durant molts anys la Corporació Metropolitana de Barcelona (com també la Diputació de Barcelona) va funcionar com un «contrapoder» en mans del PSC (Raimon Obiols, Narcís Serra i Pasqual Maragall) davant la Generalitat en mans de CiU (Jordi Pujol i Miquel Roca). Bàsicament, per això CiU se la va «carregar» amb la Llei d'Ordenació Territorial del 1987. Per això i perquè va ser creada pel tardofranquisme el 1974.

Al meu entendre, una «cagada» monumental, ja que ara hi ha moltes administracions (EMT, EMA, CAMB) que, en teoria, fan les funcions de l'antiga CMB.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 23/04/2012 15:48

genissimon ha escrit:Al meu entendre, una «cagada» monumental, ja que ara hi ha moltes administracions (EMT, EMA, CAMB) que, en teoria, fan les funcions de l'antiga CMB.
Ara ja no. Tot és l'ÀMB, tot i que encara tardarà en arrancar, i més encara ara, amb la caixa dels calers buida.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/04/2012 15:50

Aclarit el tema, tornem al del fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 24/04/2012 11:45

25 anys ja? què vells ens fem!

quan van arribar els 4000 i els 3000 la resta de material mòbil del metro va passar a semblar prehistòric


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 03/01/2013 16:51

Bona tarda,

Recordo que fa un temps va aparèixer per aquí un fulletó que explicava les innovacions que suposaven aquests nous trens 3000 i 4000, com per exemple els indicadors de porta de sortida o els termòmetres amb LEDs. L'he estat buscant però no hi ha agut manera de trobar-lo, si algú el té, seria tan amable de tornar-lo a compartir?

Gràcies!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”