Pàgina 1 de 1

25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Dissabte 21/04/2012 10:24
Autor: metring
Avui TMB ens ho recorda via Twitter:

TMB: Fa 25 anys (21 d’abril 1987) es posava en servei el primer tren de la sèrie 4000 a la L1

Enllaç a l'Hemeroteca de La Vanguardia: http://ow.ly/i/zNuT

Re: 25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Dissabte 21/04/2012 19:49
Autor: WMD626
Sí, m'en recordo del cacau "polític" que es va armar. Es va suprimir la Corporació Metropolitana de Barcelona, i l'Ajuntament de Barcelona estava en contra d'aquesta decisió. Per aquesta raó, Ajuntament i Generalitat van "partir peres" i es va desdoblar la inauguració . En comptes d'inaugurar junts , en Pujol i en Maragall, els nous trens (els 4000) i la nova línia (crec que era el tram Torrassa -Avinguda Carrilet) , en Maragall va "inaugurar" els trens i en Pujol, la línia, en dos dies diferents.

Re: 25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Dissabte 21/04/2012 20:48
Autor: metring
WMD626 ha escrit:Sí, m'en recordo del cacau "polític" que es va armar. Es va suprimir la Corporació Metropolitana de Barcelona, i l'Ajuntament de Barcelona estava en contra d'aquesta decisió. Per aquesta raó, Ajuntament i Generalitat van "partir peres" i es va desdoblar la inauguració . En comptes d'inaugurar junts , en Pujol i en Maragall, els nous trens (els 4000) i la nova línia (crec que era el tram Torrassa -Avinguda Carrilet) , en Maragall va "inaugurar" els trens i en Pujol, la línia, en dos dies diferents.
En contra dels 4000's? Però per què?

Re: 25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Dissabte 21/04/2012 21:05
Autor: WMD626
No estava en contra dels 4000. La cosa és que, al Metro de Barcelona, per dir-ho simplement, la infraestructura era de la Generalitat i els trens, de l'Ajuntament (després es va crear l'EMT, l'ATM, etc.). Per això, en Pujol va anar a inaugurar les "seves" estacions, i en Maragall els "seus" trens, per comptes d'anar junts a inaugurar la nova línia i el nou material, que hagués estat el normal. Res més. Va ser l'escenificació de que estaven "molt enfadats" pel tema de la Corporació.

Re: 25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Dissabte 21/04/2012 23:16
Autor: metring
WMD626 ha escrit:No estava en contra dels 4000. La cosa és que, al Metro de Barcelona, per dir-ho simplement, la infraestructura era de la Generalitat i els trens, de l'Ajuntament (després es va crear l'EMT, l'ATM, etc.). Per això, en Pujol va anar a inaugurar les "seves" estacions, i en Maragall els "seus" trens, per comptes d'anar junts a inaugurar la nova línia i el nou material, que hagués estat el normal. Res més. Va ser l'escenificació de que estaven "molt enfadats" pel tema de la Corporació.
I no seria també perquè eren de partits diferents?

Com els gossos: pota enlaire, i au!

Publicat: Dissabte 21/04/2012 23:42
Autor: Guigui
Evidentment, i cada partit tenia una taifa clarament definida.

Re: 25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Diumenge 22/04/2012 16:08
Autor: WMD626
Sí, esclar. Una cosa anava lligada amb l'altra.

OT: La CMB i la Generalitat

Publicat: Dilluns 23/04/2012 9:05
Autor: genissimon
Durant molts anys la Corporació Metropolitana de Barcelona (com també la Diputació de Barcelona) va funcionar com un «contrapoder» en mans del PSC (Raimon Obiols, Narcís Serra i Pasqual Maragall) davant la Generalitat en mans de CiU (Jordi Pujol i Miquel Roca). Bàsicament, per això CiU se la va «carregar» amb la Llei d'Ordenació Territorial del 1987. Per això i perquè va ser creada pel tardofranquisme el 1974.

Al meu entendre, una «cagada» monumental, ja que ara hi ha moltes administracions (EMT, EMA, CAMB) que, en teoria, fan les funcions de l'antiga CMB.

Salut !!

Re: OT: La CMB i la Generalitat

Publicat: Dilluns 23/04/2012 15:48
Autor: victorcasta
genissimon ha escrit:Al meu entendre, una «cagada» monumental, ja que ara hi ha moltes administracions (EMT, EMA, CAMB) que, en teoria, fan les funcions de l'antiga CMB.
Ara ja no. Tot és l'ÀMB, tot i que encara tardarà en arrancar, i més encara ara, amb la caixa dels calers buida.

Back to topic!

Publicat: Dilluns 23/04/2012 15:50
Autor: Guigui
Aclarit el tema, tornem al del fil.

Re: 25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Dimarts 24/04/2012 11:45
Autor: Mortadel·lo
25 anys ja? què vells ens fem!

quan van arribar els 4000 i els 3000 la resta de material mòbil del metro va passar a semblar prehistòric

Re: 25è aniversari dels 4000 del metro

Publicat: Dijous 03/01/2013 16:51
Autor: pol
Bona tarda,

Recordo que fa un temps va aparèixer per aquí un fulletó que explicava les innovacions que suposaven aquests nous trens 3000 i 4000, com per exemple els indicadors de porta de sortida o els termòmetres amb LEDs. L'he estat buscant però no hi ha agut manera de trobar-lo, si algú el té, seria tan amable de tornar-lo a compartir?

Gràcies!