Boques del GMB al Pg. de Gràcia

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 606

Boques del GMB al Pg. de Gràcia

Entrada Autor: xevi » Divendres 05/10/2012 12:11

Companys,
Acabo d'enviar aquesta carta a tots els diaris de Barcelona, a TMB i a l'Ajuntament de Barcelona:

Boques de Metro del Pg. de Gràcia
Davant la imminent remodelació del Passeig de Gràcia, s’hauria d’aprofitar per reconstruir les boques de ferro forjat del Gran Metro de Barcelona (1924) que hi havia al Passeig, tal com es va fer l’any 2008 amb les boques de l’estació del Liceu. Crec que aquesta obra, ajudaria a millorar i recuperar la imatge senyorial i centenària del Passeig de Gràcia i sobretot, posar en valor un patrimoni que Barcelona va tenir i no va saber conservar, com si han fet altres ciutats europees.

Ja us aniré informant, però El Periódico m'ha dit que vol publicar-la però necessita fotos històriques d'aquestes boques amb dret d'autor, què fem? M'ajudeu a buscar fotos que puguin ser publicades?

Gràcies a tots,
Xavi



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 05/10/2012 12:36

Diagonal:
http://www.granmetro.es/AccesoDiagonal.html

Aragón (ara "Passeig de Gràcia L3"):
http://www.granmetro.es/AccesoAragon.html

Evidentment, si els volguessis utilitzar caldria que demanessis permís al propietari del lloc web enllaçat.

Ah, i molt bona iniciativa! :plas


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/10/2012 15:02

El mateix dic! Excel·lent iniciativa!!!

I si vols fotografies de com estan actualment els forjats al Triangle, no només de Passeig de Gràcia, sinó d'estacions del Transversal, aquí en tens algunes (la tercera, segur que és de Diagonal), i a la pàgina de la nostra Wiki, també http://www.transport.cat/wiki/index.php ... _del_metro :
Fitxers adjunts
forjats boques metro.jpg
forjats boques metro.jpg (62.92 KiB) Visualitzat 9563 cops
forjats boques metro2.jpg
forjats boques metro2.jpg (76.77 KiB) Visualitzat 9563 cops
forjats boques metro 3.jpg
forjats boques metro 3.jpg (63.81 KiB) Visualitzat 9563 cops
forjats boques metro 4.jpg
forjats boques metro 4.jpg (60.45 KiB) Visualitzat 9563 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 05/10/2012 17:52

xevi ha escrit:Companys,
Acabo d'enviar aquesta carta a tots els diaris de Barcelona, a TMB i a l'Ajuntament de Barcelona:

Boques de Metro del Pg. de Gràcia
Davant la imminent remodelació del Passeig de Gràcia, s’hauria d’aprofitar per reconstruir les boques de ferro forjat del Gran Metro de Barcelona (1924) que hi havia al Passeig, tal com es va fer l’any 2008 amb les boques de l’estació del Liceu. Crec que aquesta obra, ajudaria a millorar i recuperar la imatge senyorial i centenària del Passeig de Gràcia i sobretot, posar en valor un patrimoni que Barcelona va tenir i no va saber conservar, com si han fet altres ciutats europees.

Gràcies a tots,
Xavi
Molt bona aquesta iniciativa Xevi. M'has donat una idea, jo vaig a fer el mateix, però jo li enviarè a l'Alcalde Trias. Salut!



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Divendres 05/10/2012 19:30

Us faig saber que la carta l'he enviat a El Periódico, La Vanguardia, l'Avui i a l'Ara. El Periódico és el que ha mostrat més interès, m'acaben de dir que buscaran en el seu arxiu fotos de boques de metro històriques.
Estigeu atents aquest cap de setmana amb la premsa, a veure qui se'n fa ressò i si l'Ajuntament i TMB diuen alguna cosa.



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Divendres 05/10/2012 19:45

Perquè les guarden? Pel Museu?



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dissabte 06/10/2012 3:05

No puedo terminar de contestarte, pero no realmente para un museo. Se guarda muchísimo mobiliario urbano de este tipo, que no sirve realmente para un museo (en el depósito de Parcs i Jardins en Canyelles hay una estatua de Franco), supongo que más bien por tenerlo. Porque como en un caso así se decide volver a usarlo, o para aprovecharlo de otra manera.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 07/10/2012 17:26

els forjats de la segona imatge corresponen a les baranes de l'accés original del Transversal a l'estació d'Urgell.

Imatge



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 09/10/2012 12:51

Han publicat la carta a La vanguardia d'avui, sembla que El Periódico prepara una noticia o petit reportatge sobre el tema, però no ho puc confirmar.
Per cert, algú em pot facilitar un e-mail del Consell Assessor de Patrimoni Històric de TMB? Gràcies.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 10/10/2012 3:01

xevi ha escrit:Companys,
Acabo d'enviar aquesta carta a tots els diaris de Barcelona, a TMB i a l'Ajuntament de Barcelona:

Boques de Metro del Pg. de Gràcia
Davant la imminent remodelació del Passeig de Gràcia, s’hauria d’aprofitar per reconstruir les boques de ferro forjat del Gran Metro de Barcelona (1924) que hi havia al Passeig, tal com es va fer l’any 2008 amb les boques de l’estació del Liceu. Crec que aquesta obra, ajudaria a millorar i recuperar la imatge senyorial i centenària del Passeig de Gràcia i sobretot, posar en valor un patrimoni que Barcelona va tenir i no va saber conservar, com si han fet altres ciutats europees.

Ja us aniré informant, però El Periódico m'ha dit que vol publicar-la però necessita fotos històriques d'aquestes boques amb dret d'autor, què fem? M'ajudeu a buscar fotos que puguin ser publicades?

Gràcies a tots,
Xavi
Molt bona idea!
Et felicito.
Tant de bo les reposin.
;)


Visca el metro!!

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 15/10/2012 9:14

Us faig saber que l'Associació d'Amics del Passeig de Gràcia, (associació molt, però molt influent en la reforma del Pg. de Gràcia) ha acollit la proposta molt satisfactoriament, fins el punt de marcar-la com un dels objectius més importants dins la negociació amb l'Ajuntament per a la reforma del passeig. Podriem confirmar doncs, que la reintroducció de les boques del Gran Metro al Pg. de Gràcia ha entrat a l'agenda municipal.
Us mantindré informats ja que hi estic en continuu contacte des de la setmana passada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/10/2012 11:01

xevi ha escrit:Us faig saber que l'Associació d'Amics del Passeig de Gràcia, (associació molt, però molt influent en la reforma del Pg. de Gràcia) ha acollit la proposta molt satisfactoriament, fins el punt de marcar-la com un dels objectius més importants dins la negociació amb l'Ajuntament per a la reforma del passeig. Podriem confirmar doncs, que la reintroducció de les boques del Gran Metro al Pg. de Gràcia ha entrat a l'agenda municipal.
Us mantindré informats ja que hi estic en continuu contacte des de la setmana passada.
:bravo Felicitats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Això pinta molt bé!

Cap notícia del C.A.?



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 15/10/2012 11:42

Crec que el Consell Assessor hauria d'estar informat del tema però no trobo cap manera de contactar-hi, algú té un e-mail, telèfon...?
Gràcies,



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 15/10/2012 12:44

Algú em pot confirmar si l'accés de FGC que hi ha davant del Zurich és del GMB?
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 020009.jpg



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 15/10/2012 15:10

si, es del GMB. Fixa't a les baranes i dintre del cercle hi havia el logotip rodó del GMB.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/10/2012 16:31

xevi ha escrit:Crec que el Consell Assessor hauria d'estar informat del tema però no trobo cap manera de contactar-hi, algú té un e-mail, telèfon...?
Gràcies,
Et vaig enviar un mp...



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 15/10/2012 17:22

Gràcies Metring, no m'havia mirat els privats, ho acabo d'enviar.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 15/10/2012 18:45

excel·lent, bona feina!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/10/2012 12:02

Tinc resposta del C.A.:

Han demanat al departament d'infraestructures de TMB informació sobre el projecte que hi ha previst per part de la Generalitat per als accessos de metro al Passeig de Gràcia, ja que les estacions de metro són de propietat seva, i que també parlin amb Via Pública de l'Ajuntament, peeerò diuen que no tenen material de l'estació. Tot i que diria que a una de les fotos que vaig penjar més a dalt, sí que n'hi ha de Diagonal... Això mateix acabo de respondre això mateix. Potser creia que només es referia en xevi a l'accés de Passeig de Gràcia.



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dijous 18/10/2012 17:06

2 coses:
La proposta parla de reproducció, tal com es va fer a Liceu.
I queda ben clar que la idea és tot el Pg. de Gràcia, és a dir, Diagonal i Pg. de Gràcia.

De totes maneres, això és una tema de voluntat, res més.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”