Boques del GMB al Pg. de Gràcia

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Boques del GMB al Pg. de Gracia

Entrada Autor: metring » Divendres 19/10/2012 13:05

xevi ha escrit:2 coses:
La proposta parla de reproducció, tal com es va fer a Liceu.
I queda ben clar que la idea és tot el Pg. de Gràcia, és a dir, Diagonal i Pg. de Gràcia.

De totes maneres, això és una tema de voluntat, res més.
Ja els has escrit per dir-los la teva proposta exacta?



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Divendres 19/10/2012 13:11

Si, vaig enviar la carta amb un comentari i m'han contestat més o menys el que tu deies.
Les estacions són de la Generalitat i volen veure el projecte i que ho comentaran amb via pública de l'Ajuntament.
En fi, ja veig que això no va enlloc. Els únics entusiasmats, els Amics del Pg. de Gràcia (Santa Eulàlia, Furest, La Mallorquina...).



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dijous 25/10/2012 10:37

Com sabeu, estic enviant la proposta a tothom que pugui tenir una influència, us adjunto la resposta que he rebut de la Síndica de greuges de Barcelona:

En resposta al vostre escrit en relació a l’oportunitat de recuperar les boques de ferro forjat del metro del Passeig de Gràcia, us manifesto que estic totalment d’acord amb el tema que plantegeu, perquè crec que és necessari preservar els signes d’identitat d’una època, i així ho recolliré en l’Informe anyal que presentaré el mes de febrer de 2013 en el Consell Plenari de ‘Ajuntament.
En aquest sentit us informo, pel que fa a les estructures de ferro forjat del metro del Liceu, que van ser eliminades en la reforma de l’any 2006, que vaig advertir a l’Ajuntament de la necessitat de preservar els objectes de valor historicoartístic integrats en el paisatge urbà i li vaig demanar que estudiés la possibilitat de tornar a recuperar les estructures esmentades. També vaig recomanar a l’Ajuntament la necessitat de preservar les darreres estructures metàl·liques del metro de Barcelona ubicades a l’estació d’Urquinaona.
Finalment només em queda felicitar-vos per la vostra proposta perquè la participació ciutadana és cabdal pel disseny de la ciutat i agrair-vos la confiança que heu dipositat en la nostra institució.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/10/2012 12:33

xevi ha escrit:Com sabeu, estic enviant la proposta a tothom que pugui tenir una influència, us adjunto la resposta que he rebut de la Síndica de greuges de Barcelona:

En resposta al vostre escrit en relació a l’oportunitat de recuperar les boques de ferro forjat del metro del Passeig de Gràcia, us manifesto que estic totalment d’acord amb el tema que plantegeu, perquè crec que és necessari preservar els signes d’identitat d’una època, i així ho recolliré en l’Informe anyal que presentaré el mes de febrer de 2013 en el Consell Plenari de ‘Ajuntament.
En aquest sentit us informo, pel que fa a les estructures de ferro forjat del metro del Liceu, que van ser eliminades en la reforma de l’any 2006, que vaig advertir a l’Ajuntament de la necessitat de preservar els objectes de valor historicoartístic integrats en el paisatge urbà i li vaig demanar que estudiés la possibilitat de tornar a recuperar les estructures esmentades. També vaig recomanar a l’Ajuntament la necessitat de preservar les darreres estructures metàl·liques del metro de Barcelona ubicades a l’estació d’Urquinaona.
Finalment només em queda felicitar-vos per la vostra proposta perquè la participació ciutadana és cabdal pel disseny de la ciutat i agrair-vos la confiança que heu dipositat en la nostra institució.
Molt bona resposta, oi?
Et sembla bé enviar això al Consell Assessor?



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dijous 25/10/2012 12:42

ok ara els hi envio, merci.



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Divendres 26/10/2012 11:07

Us faig saber l'Assoc. d'Amics del Pg. de Gràcia m'ha trucat per informar-me que des del dilluns, l'arquitecte en cap de l'Ajuntament té sobre la taula la proposta.
I atenció, el més important, des d'ahir la nit, l'alcalde Trias en persona va acceptar el repte, li va semblar una idea extraordinaria i els ha dit en persona, que la proposta s'inclourà en borrador del projecte de reforma del Pg. de Gràcia per veure la seva viabilitat tan tècnica com econòmica.
Us seguiré informant.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/10/2012 11:42

:o Ostres, ets un crack!!!!!!!!!!!! Brutal la repercussió que està tenint la teva iniciativa!!!!!!!!!! :plas



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Divendres 26/10/2012 19:07

La cosa està agafant certa repercussió, creieu necessari fer alguna cosa més? Una plataforma... no sé, com es va aconseguir el tema del Liceu?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 26/10/2012 19:33

xevi ha escrit:La cosa està agafant certa repercussió, creieu necessari fer alguna cosa més? Una plataforma... no sé, com es va aconseguir el tema del Liceu?
Per Liceu no vau enviar una carta als diaris? Podeu fer el mateix ;)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 29/10/2012 8:24

Com ja sabeu, he enviat la proposta a tothom que tingui alguna influència. He rebut resposta del Sr. Lluís Permanyer, us passo un resum:
No li sembla cap disbarat, però no és partidari de reconstruir-les.
No li agrada falsificar.
Les boques del GMB no són comparables a les parisenques de Guimard.

Des del meu punt de vista, resposta decebedora, és allò tan de BCN, "si no és modernista es pot destruir", i així tenim la ciutat, una ciutat que no ha sabut conservar, el seu metro dels anys 20, els seus teatres, els seus cafès...



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 29/10/2012 9:02

Això només vol dir que Permanyer no és la persona indicada, per tant cal anar per un altre camí, en al situació actual no és necessari tenir pressa, per tant podem posar el temps de la nostra part. Ni Permanyers, ni Bohigas, ni patums per l'estil, símbols d'altres temps, feliçment superats i que cal assumir-ho.

La resposta està en nosaltres mateixos, cal buscar la manera de constituir-nos en "lobby" o corrent d'opinió, una veu unificada pel damunt de l'atomització d'associacions i grups dispersos. Tot el que es mou al voltant del transport públic pot tenir un prestigi i influència comparable als del RACC. Cal fugir de sectarismes i també, d'influències polítiques concretes per poder actuar amb independència de l'administració, només així ens tindran en compte i no caldrà anar a buscar ajuda en aquells que, en realitat, han esta el nostre adversari, donant veu, les més de les vegades als defensors de la supremacia del vehicle privat en l'espai ciutadà.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 29/10/2012 9:25

Correcte, no és la persona indicada, m'he equivocat, però no em negareu que aquest senyor podia haver estat un bon aliat, crec que és un dels experts i millors coneixedors de la ciutat. És un defensor i salvador de patrimoni, a més a més de ser un personatge molt influent.
Però veient la seva opinió, l'elimino de la llista de persona i/o col.lectius que ens poden ajudar.
Anem bé, ara el tema està sobre la taula de l'Ajuntament (alcalde i arquirecte en cap), Síndica de Greuges, Fundació TMB... i sobretot, veig que l'Assoc. d'Amics del Pg. de Gràcia s'ho ha agafat molt seriosament i està lluitant i influenciant al màxim.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 29/10/2012 10:35

Exactament és el que volia expressar, persona equivocada però una feina ben feta.

D'aquest tipus de persones, n'està ple el nostre País. No és d'estranyar doncs, que la situació del patrimoni històric ferroviari i de transport en general que no siguin els cotxes del Rally de Sitges, sigui la que és; totalment subdesenvolupada i a la cua d'Europa, un reflex de la situació econòmica i social.

Aquest personal, ancorat als anys 20 del segle passat (Això els més "progressistes") en son responsables. Malauradament, ni ells mateixos en son conscients; víctimes de l'auto-engany, amaguen llur ignorància entre plomes de paó. Arrogants amb uns i servils amb d'altres sobreviuen artificialment al temps que ja els ha superat tot aprofitant-se d'un respecte que no es mereixen, mentre arrosseguen les mesquineses acumulades en 40 anys de dictadura.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Divendres 14/12/2012 11:51

E-MAIL DE L'ALCALDE TRIAS REBUT AVUI 14/12/12:

Primer de tot, vull agrair-li la confiança que em demostra en enviar-me el seu correu electrònic.

Comparteixo amb vostè la voluntat de protegir, mantenir i difondre el ric patrimoni històric i artístic de la nostra ciutat, i així ho fem des de l’Ajuntament de Barcelona. Amb relació a les boques de metro del passeig de Gràcia, cal assenyalar que a hores d’ara estem redactant un projecte de remodelació del passeig que contempla, entre d’altres aspectes, la recuperació de les baranes dels accessos del Gran Metropolità de Barcelona a la línia 3 del metro, dins l'àmbit on existien originalment.

Dels estudis tècnics realitzats es desprèn que existien sortides del metro amb barana de fosa en els casos del costat Llobregat del passeig de Gràcia de les parades situades a l’avinguda Diagonal i al carrer Aragó. Les sortides de la parada de plaça Catalunya es feien per la pròpia plaça. És per aquest motiu, i seguint criteris històrics, que el projecte que estem elaborant inclourà la recuperació de les baranes de fosa en els dos indrets esmentats.

Tot agraint de nou la seva col·laboració, resto a la seva disposició per aquest o qualsevol altre assumpte que desitgi fer-me avinent.

Ben cordialment,



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/12/2012 13:00

Primer de tot, és d'agrair que l'Ajuntament mostri aquesta sensibilitat històrica.

Dit això, del mail de l'alcalde es desprèn que només volen recuperar estrictament el que hi havia. Però trobo que, per raons estètiques, valdria molt la pena fer l'esforç de reproduir les baranes originals als altres accessos (almenys els que queden a la mateixa alçada, és a dir Pg. de Gràcia-Diagonal i Pg. de Gràcia-Aragó, ambdós costat Besòs), ja que altrament quedaria descompensat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/12/2012 14:32

Moltes felicitats per la resposta obtinguda de l'alcalde. Això demostra que si ens posem "cabezones", podem aconseguir coses positives i importants!

D'això, recordeu lo del tester del 1000... :xiuxiu



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 15/12/2012 22:30

122-042-132 ha escrit:
xevi ha escrit:Companys,
Acabo d'enviar aquesta carta a tots els diaris de Barcelona, a TMB i a l'Ajuntament de Barcelona:

Boques de Metro del Pg. de Gràcia
Davant la imminent remodelació del Passeig de Gràcia, s’hauria d’aprofitar per reconstruir les boques de ferro forjat del Gran Metro de Barcelona (1924) que hi havia al Passeig, tal com es va fer l’any 2008 amb les boques de l’estació del Liceu. Crec que aquesta obra, ajudaria a millorar i recuperar la imatge senyorial i centenària del Passeig de Gràcia i sobretot, posar en valor un patrimoni que Barcelona va tenir i no va saber conservar, com si han fet altres ciutats europees.

Gràcies a tots,
Xavi
Molt bona aquesta iniciativa Xevi. M'has donat una idea, jo vaig a fer el mateix, però jo li enviarè a l'Alcalde Trias. Salut!
I ahir 14 de desembre, també m'ha arribat la mateixa resposta del Sr. Trias. Plenament positiva

Correu de l'alcalde‏

Benvolgut Sr. Olivella,

Primer de tot, vull agrair-li la confiança que em demostra en enviar-me els seus correus electrònics.
Comparteixo amb vostè la voluntat de protegir, mantenir i difondre el ric patrimoni històric i artístic de la nostra ciutat, i així ho fem des de l’Ajuntament de Barcelona. Amb relació a les boques de metro del passeig de Gràcia, cal assenyalar que a hores d’ara estem redactant un projecte de remodelació del passeig que contempla, entre d’altres aspectes, la recuperació de les baranes dels accessos del Gran Metropolità de Barcelona a la línia 3 del metro, dins l'àmbit on existien originalment.
Dels estudis tècnics realitzats es desprèn que existien sortides del metro amb barana de fosa en els casos del costat Llobregat del passeig de Gràcia de les parades situades a l’avinguda Diagonal i al carrer Aragó. Les sortides de la parada de plaça Catalunya es feien per la pròpia plaça. És per aquest motiu, i seguint criteris històrics, que el projecte que estem elaborant inclourà la recuperació de les baranes de fosa en els dos indrets esmentats.

Tot agraint de nou la seva col·laboració, resto a la seva disposició per aquest o qualsevol altre assumpte que desitgi fer-me avinent.

Ben cordialment,

Xavier Trias i Vidal de Llobatera

L'Alcalde de Barcelona



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 17/12/2012 10:11

Si, jo també li vaig enviar a l'alcalde.
De totes maneres qui ha fet molt bé la seva feina és l'Associació d'Amics del Passeig de Gràcia (Furest, Santa Eulàlia...), molt influent en aquesta remodelacíó. Des d'un principi, van quedar enamorats de la proposta i de les antigues boques de Metro. Van gestionar-ho i parlar-ho directament amb l'alcalde i l'arquitecte en cap de l'Ajuntament, entregant-li impresa tota la documentació i fotos que els vaig fer arribar. És d'agrair que hi hagi associacions com aquestes que a part de preocupar-se pels seus negocis, demostren una sensibilitat i compromís amb la ciutat.



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Diumenge 07/04/2013 17:15

Ja és oficial!!!
Va ser una gran encert enviar la proposta a l'Associació d'amics del Pg. de Gràcia, la idea els hi va encantar i ho han aconseguit.
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... lunya.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/04/2013 18:31

xevi ha escrit:Ja és oficial!!!
Va ser una gran encert enviar la proposta a l'Associació d'amics del Pg. de Gràcia, la idea els hi va encantar i ho han aconseguit.
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... lunya.html
:reve :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”