Cabina del 1000 en perill

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Cabina del 1000 en perill

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 15/10/2012 19:35

Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?p=212255#p212255

Que pena em perdut un altre cap, si si, el morro de la 1000/1100 que tenien a l'associació d'amics del ferrocarril als sotans de l'estació de frança. Si s'en van al nou edific i la deixen allà. M'ho van confirmar, cap a principis del mes passat vaig passar a mirar una mica, i em van dir que s'en n'aven. Deixaven les maquetes H0 (normal i marklin) i el cap de la 1000/1100 amb la franja blava. Es una pena, no?.... :'( :osti :bua


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 15/10/2012 23:53

raulitin ha escrit:
raulitin ha escrit:
Que pena em perdut un altre cap, si si, el morro de la 1000/1100 que tenien a l'associació d'amics del ferrocarril als sotans de l'estació de frança. Si s'en van al nou edific i la deixen allà. M'ho van confirmar, cap a principis del mes passat vaig passar a mirar una mica, i em van dir que s'en n'aven. Deixaven les maquetes H0 (normal i marklin) i el cap de la 1000/1100 amb la franja blava. Es una pena, no?....
Doncs si, una llastima, de fet el trasllat en si ho es, i mes si han de deixar coses enrere, .......desitjo que amb el temps els de l´associació puguin tornar algun cop d´aquest exili



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 16/10/2012 0:53

No FUMEM!!!

Amb el que habia costat entrar alló alla a trossos...

Una pena perque aquell sotan era entranyable, era com un cau d'eplai, era baixar a un altre mon, allo era irrepetible i s'ensumava l'esperit de molta gent que alla habia gaudit i molt.
No se un local amb vidres i a peu del carrer, fara perdre molt a l'associacio, suposo que explicaran motius, si es que n'hi han.

Tot ens ho prenen, tot cambia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/10/2012 17:32

Ho puc confirmar, gràcies a la resposta per mail del president. Busquen fer una cessió d'alguna manera.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 16/10/2012 23:37

faristol ha escrit:No FUMEM!!!

Amb el que habia costat entrar alló alla a trossos...

Una pena perque aquell sotan era entranyable, era com un cau d'eplai, era baixar a un altre mon, allo era irrepetible i s'ensumava l'esperit de molta gent que alla habia gaudit i molt.
No se un local amb vidres i a peu del carrer, fara perdre molt a l'associacio, suposo que explicaran motius, si es que n'hi han.

Tot ens ho prenen, tot cambia.
A mi m'ho van dir que tenien "goteres" i altres problemes amb renfontadif, a més n'hi ha un altre fil que parla sobre el trasllat de l'associació, aquest estaria millor per parlar de "salvar" la 1000


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 17/10/2012 0:38

ok, doncs sembla que si no hi ha sort d'aquesta serie no en quedara quasi res, es com si fos una malastrugança.

Qui pot estar interesat amb aquesta cabina?

Jo si tingues lloc a casa, doncs mira...pero malauradament no en tinc.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 19/10/2012 10:48

Ens diuen que fins a finals de desembre, no està previst moure la cabina, i hem ofert ajut per trobar algú que l'interessi o per traslladar-la no sé sap a on.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dissabte 27/10/2012 8:53

Doncs de pena i exili, res de res. Els que tinguérem la sort de conèixer el local anterior, l'actual va ser un autèntic desastre i en el trasllat es va perdre molt més, encara que potser no tan visible, que unes maquetes, una d'elles corcada. El vell local era magnífic, l'enveja de totes les associacions continentals, mentre que ara entràvem en una "cripta" insana i sinistra. Entrem en una nova era de llum i obertura. En quan al frontal del 1000, mireu, que voleu que us digui, a mi sempre m'ha recordat aquells caps de porc senglar o d'altres animals que es pengen de les parets com trofeus de caça o elements decoratius més o menys rústics. La taxidèrmia mai m'ha semblat la millor "ciència" per aplicar a la preservació de material ferroviari històric. El balanç del canvi ha d'ésser positiu i tant de bo la "Soci" no es vegi obligada mai més a fer un canvi que suposi un pas endarrere tan fort i negatiu com el que va suposar el que comparativament parlant fou canviar un palau per una barraca. Sortosament, avui el procés s'inverteix.

Salutacions esperançades.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 27/10/2012 10:41

lauria1226 ha escrit:Doncs de pena i exili, res de res. Els que tinguérem la sort de conèixer el local anterior, l'actual va ser un autèntic desastre i en el trasllat es va perdre molt més, encara que potser no tan visible, que unes maquetes, una d'elles corcada. El vell local era magnífic, l'enveja de totes les associacions continentals, mentre que ara entràvem en una "cripta" insana i sinistra. Entrem en una nova era de llum i obertura. En quan al frontal del 1000, mireu, que voleu que us digui, a mi sempre m'ha recordat aquells caps de porc senglar o d'altres animals que es pengen de les parets com trofeus de caça o elements decoratius més o menys rústics. La taxidèrmia mai m'ha semblat la millor "ciència" per aplicar a la preservació de material ferroviari històric. El balanç del canvi ha d'ésser positiu i tant de bo la "Soci" no es vegi obligada mai més a fer un canvi que suposi un pas endarrere tan fort i negatiu com el que va suposar el que comparativament parlant fou canviar un palau per una barraca. Sortosament, avui el procés s'inverteix.

Salutacions esperançades.
+1. Perquè imagino que TMB no estaria interessada en tenir-la al Triangle... Perquè a data d'avui, no se m'acut cap millor lloc, si TMB estigués per la feina.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 27/10/2012 19:52

Per què hauria de voler tenir-la TMB? Aquesta cabina, desvinculada del cotxe motor (qepd) al qual pertanyia, no deixa de ser un el·lement purament orientat a "exposició" (que a mi sí que m'agrada, i és compatible amb la preservació de vehicles sencers, però això és una altra qüestió), que existeix només perquè l'AAFCB volia tenir-la exposada al seu local. Sinó, ja faria anys que estaria compartint amarg final amb la resta del seu cotxe motor, igual que totes les altres, excepte les que corresponen als 4 cotxes 1100 que encara té TMB.

Si se l'enduguéssis al Triangle, certament, com que allà no sembla que falti espai encara, l'avantatge és que, si més no, es conservaria, criant pol i teranyines com altres vehicles guardats allà, mentre no destorbés.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dissabte 27/10/2012 20:53

A l'entrada del local antic de la "Soci" hi havia el frontal d'una locomotora de la sèrie 1700 MZA, però era una reproducció de fusta, jo no tinc res en contra d'això, però l'us de material real per a fer monuments a l'intempèrie o retallar vehicles de l'estil que comentem ho trobo francament negatiu (Amb tots els respectes a les persones, però la idea no la puc compartir ni respectar). El fet és que en ambdós casos cal sacrificar una peça que en el moment que es decideix de fer-ho, generalment, pot salvar-se operativa i qui tingui la capacitat de decisió, hauria de reunir una sèrie de condicions sobre les circumstàncies que envolten el material ferroviari històric que l'homologuessin per decidir quin material és apte per a una cosa o una altra. Com que, desgraciadament, l'experiència ens ha demostrat que s'han fet veritables aberracions perquè no sempre (O gairebé mai) la selecció de personal obeeix a criteris d'aptitud, sinó que hi ha hagut (I encara hi ha) casos escandalosos de nepotisme, ns podem trobar que no sortirem mai del desastre actual i encara més; Que s'acabi posant un motor de "golondrina" dins d'una locomotora de vapor històrica per fer-li fer el tren de la bruixa. I no dic res més a fi de no donar idees.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 27/10/2012 22:11

Hem de ser realistes, "què ens agradaria" i "què tenim".

Potser sí que es pugui pensar en algun cas en el que s'ha conservat una part d'un vehicle, més o menys únic o escàs, que es podria haver conservat sencer. Ara, cal saber, en cada cas, si l'alternativa perfecta (conservar tot el vehicle) era realment factible, o bé no ho era pas i, si més no, s'ha conservat una part ("mal menor" o "lo mejor es enemigo de lo bueno")

Amb la cabina del 1000 penso que tots sabem (i qui no ho sabés, ara ho sap) que el cotxe motor al qual pertanyia no va anar a la ferralla perquè li tallessin la cabina, sinó més aviat a l'inrevès: la cabina es va salvar "tot i que" el seu cotxe motor, com el 99% restant de cotxes de la seva sèrie, tenien el desballestament assegurat. O el 97%, perquè recordem que durant uns dies o setmanes va haver-hi una unitat suposadament "preservada museo", segons aquell DIN-A4 enganxat al vidre de la cabina, que malauradament ja es veu que no volia dir gaire res...

La idea de preservar-ne, a l'espai disponible (uns sòtans d'un edifici), si més no, una imatge tan icònica com la de la cabina que tots hem vist milers de vegades aparèixer per la boca del túnel entrant a l'estació, era romàntica i, dintre de les minses possibilitats, meritòria.

Ara, ni tan sols sembla que hi hagi espai... Com per pensar en el "vehicle sencer"...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 28/10/2012 10:21

Ser realista que és?
Imposar la percepció pròpia de la realitat, donant per suposat que la dels altres és inferior, estúpida o irreal?
El fet continua essent de que en el moment en que es va retallar el frontal de la caixa del 1000, s'estava condemnant tot el conjunt. I ara ens trobem davant de l'acte final del drama i com en tota escenificació hi ha qui voldria continuar amb l'espectacle, és com allò que passa en acabar els recitals quan l'artista s'acomiada i una part del públic arrossega la resta demanat un altra peça que el mateix cantant ja té preparada en una mena de complicitat, moltes vegades no escrita, amb la "claca".

A mi les operetes "bufes" només m'agraden per fotre-m'en d'elles.

Varem fer derrames per la Garrat 106 exCGFC//FEVE, per la Patxanga 304 (Algú va avançar els diners, jugant-s'ho tot) fem derrames per millorar la imatge i la projecció de futur de l'entitat i el que significa. Potser caldrà fer derrames en el futur i concentrar esforços per salvar o tornar a posar en valor el material operatiu que la soci té segrestat per FGC juntament amb el material propi d'FGC auto-segrestat a Manresa i altres ubicacions. En totes aquestes fites, no m'ho he pensat dues vegades, ni tinc intenció de pensar-m'ho dos cops en el futur, però, pel retall taxidèrmic del 1000?; ni cinc!!. Que l'enterrin amb tots els honors si es vol, però jo no hi pensaré més. I aquesta és la meva manera de veure la realitat. Suposo i de fet he acabat estant segur que els altres tenen la seva pròpia percepció, tan respectable com la meva.

Salutacions.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 28/10/2012 10:59

Insisteixo: s'estava desballestant tota la sèrie (d'això en vam ser conscients, sense anar més lluny, tots els que seguíem aquest fòrum en aquella època), i d'un dels vehicles desballestats van retallar el frontal perquè es conservés aquesta part, agradi o no agradi. No té res a veure amb estar d'acord en què s'hagi conservat el frontal.

Creure que en un moment donat hi havia un vehicle sencer i que es va triar entre tallar-lo i no tallar-lo, i que si no s'hagués tallat l'haguéssin preservat, és no ser realista. Ser realista és que el cotxe motor el desballestaven igualment.

Que amb d'altres vehicles sí que podria passar, que arribés un moment en què hi hagi l'opció de conservar-los sencers i algú decideixi que n'hi ha prou amb tallar-ne una part i llençar la resta? Doncs és possible. Amb aquest no va passar, perquè els que volien conservar ja sabem quins eren, i com van acabar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 28/10/2012 12:34

Vaja, que he estat reflexionant, i crec que entenc què vols dir, o si més no m'hi acosto una mica. Els esforços que valen la pena són aquells que es fan en preservar, en primera instància, i mantenir en funcionament, en segona, material mòbil sencer. I segurament ha de desanimar comprovar que en aquest sentit no s'hi fan, o no s'hi fan tants com agradaria, o no hi ha prou suport institucional pels que es fan.

A banda d'aixo, però, hi ha la necessitat de que les coses "facin patxoca" per arribar a un públic com més gran millor. La cabina del 1000 ja no té valor com a vehicle ferroviari, perquè només n'és un bocí no operatiu, però sí que en té en el sentit d'acostar una imatge tan icònica i tan pròpia de la ciutat, a tot un públic que no pot, ara per ara, tenir accés als vehicles sencers preservats (els 4 cotxes motors 1100 del Triangle, o 2 cotxes motors preservats i 2 més de "conservats de moment", segons què entenguem per "preservats")

En el fons sabem que allò que és valuós realment són els vehicles preservats, però sovint el públic general no hi té accés, o l'accés és tan restringit que no serveixen, per si sols, per a estendre l'estimació per la història del transport. La cabina podria tenir un bon paper en aquest sentit, com ho tenen, amb molta més facilitat logística, les exposicions que es puguin fer a l'Espai Foronda o d'altres de similars.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 28/10/2012 19:08

Efectivament, la cosa va per on dius. No obstant, tampoc és res que no es pugui debatre, discutir i en el futur acceptar. Es tracta d'establir prioritats.

També i molt important és que aprofitant el canvi de local i d'imatge, pot ser molt beneficiós fer com en la tradició dels focs de Sant Joan i cremar tot el que fa nosa. A la Soci, a tota l'afició en general i en especial la fina línia que separa els professionals dels aficionats, els cal trencar d'una vegada i per sempre amb el "Bruguerisme", entés com el "negativisme simpàtic", tendent a posar pals a les rodes de qualsevol il·lusió i iniciativa. Deixa marge únicament a les foteses per evitar fer el que és essencial. En definitiva, sota l'argument del possibilisme no s'amaga res més que una actitud servil i negativa.

La cabina del 1000 seria el símbol d'aquest trencament. La influència del "Bruguerisme" la podem notar en l'absència total de material tramviaire antic operatiu, el més que discutible criteri de "tunejar" els vehicles 6 i 7 del Tibidabo, la responsabilitat per desídia conscient en el desballestament del tramvia 547, la dispersió i destrucció dels 100 del Metro (l'excepció del 300 confirma la regla), també amb la pèrdua d'influència social i de patrimoni de l'AAFCB, que de manera més o menys directa ens ha dut a l'actual "impasse" en la gestió del material històric operatiu en mans d'FGC.

El "Bruguerisme" es producte de la incompetència, nepotisme i de la por d'uns anys de plom que s'ha transmès en el temps i que cal que foragitem de cos i l'ànima, ara és l'hora de fer-ho. El que s'ha perdut, ja no tornarà però el que hi ha per guanyar; bé val un petit sacrifici.

Salutacions.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 14/12/2012 15:56

metring ha escrit:D'això, recordeu lo del tester del 1000... :xiuxiu
Què hi ha "esperances"? :yo


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 20/01/2013 12:59

La cabina segueix allà? (ja que fa poc s'hi va fer, a l'antiga seu, la venda de material excedent, i uns quants vau anar-hi)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 20/01/2013 17:16

Fran-Ikarus ha escrit:La cabina segueix allà? (ja que fa poc s'hi va fer, a l'antiga seu, la venda de material excedent, i uns quants vau anar-hi)
Jo hi vaig anar i, lògicament, vaig preguntar per ella i em van dir que l'han donat al Museu de Vilanova, o algun museu. Ara bé, ells els hi han donat, els altres vindran a per ella ...?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 04/07/2013 10:45

I van venir a per ella?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”