Com vau viure la nevada del 1962?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Com vau viure la nevada del 1962?

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 25/12/2012 21:51

Ahir 24 de desembre la nevada del 62 va complir 50 anys. Com vau viure-la, transportilment parlant? Vau tenir problemes de desplaçaments? Se us va quedar encallat el cotxe? Vau quedar-vos atrapats en el tren? Què us va passar? Vau esquiar per la Gran Via (mirar PD #1)?

Jo no puc dir res... no havia nascut! Ara bé, m'hagués agradat viure un esdeveniment com aquest...

----------
PD #1: els esquís poden encabir-se en aquest fòrum (ho dic per la pregunta de si vau esquiar a la Gran Via)? Al cap i a la fi és un mitjà de transport... perquè et transporta!! :) :D :roll: :? :x
PD #2: hi ha un fil (http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... evada+1962) però he considerat que seria millor obrir-ne un de nou ;)
PD #3: el 24 de desembre a la nit es va emetre a TV3 un programa que recordava aquesta nevada, idea per la qual he obert el fil :D


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/12/2012 1:23

Pel que he anat veient i llegint des que hi sóc, sospito que menys d'un 5% d'usuaris del fòrum té més de 50 anys, amb la qual cosa no esperis massa respostes...

Jo tenia -12,5 anys.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 26/12/2012 8:33

Jo no vaig viure als 60, ni als 70 ni als 80, vaig néixer a finals del 90, però jo crec que la que va caure va ser una passada (els més petits de la casa en aquella època s'ho van passar de meravella, sí o sí).



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimecres 26/12/2012 10:34

Fran-Ikarus ha escrit:Pel que he anat veient i llegint des que hi sóc, sospito que menys d'un 5% d'usuaris del fòrum té més de 50 anys, amb la qual cosa no esperis massa respostes...

Jo tenia -12,5 anys.
Hola a Todos:
Fran.Ikarus tiene razón.Es un poco dificil hablar de experiencias propias, puesto que las personas más mayores que podrian hablarnos son un minimo (en este foro).
Y transportilmente quizas sean menos. Yo tenia 9 años, y la verdad ni pensarlo en salir solo por ahi. En aquella época vivia en Barcelona, y lo único que recuerdo en tema de transporte es que ya habia pasado algún dia, y en Via Layetana vi pasar un autobús con cadenas, pues recuerdo mucho que me llamó la atención el ruido que hacia , pués casi no habia nieve. En lo que es la parte antigua de Barcelona las calles quedaron impracticables, puesto que la gente lanzó la nieve de los tejados a la calle, y no solo me refiero a calles estrechas, sino a calles tipo C/Princesa / Fernando etc. o sea calles medianas.Lo que si recuerdo son comentarios de familiares que por razones diversas tomaban el metro hasta lo más cerca posible y el resto a pie.Es una lástima no poder contar con más anecdotas,puesto que seria interesante conocer algún conductor de autobus o tranvia, que hubiese trabajado en aquella noche.Asi como de algún ferroviario, pero como es lógico solo hay que sumar 50 a la edad que pudiesen tener entonces, lo que da lugar a muy mayor o bien que ya no esté con nosotros.
Saludos.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 26/12/2012 11:03

Jo tenía 8 anys, i recordo que desde l'Ajuntament van dir que calía treure la neu dels terrats, doncs las cases corrían perill d'enfonsarse per el pes.
Jo vaig pujar al terrat amb els meus pares, i altres veins de la finca del carrer Pallars cantonada Rambla del Poblenou, i vem començar a treure la neu acumulada amb galledas, las quals vuidaba tiranla avall al carrer, sense mirar si pasaba alguna persona. Ja uns podeu imaginar com disfrutaba ¡¡¡.
Al carrer hi había un metre de neu, i els de las botigas dels baixos van fer passadissos a base de palas per poder entrar i sortir dels edificis.
En lo personal, teníam convidats al dinar de Nadal als meus avis i una tía que vivían a Badalona, i a Fabra i Puig. Desprès de dinar els de Badalona encara van poder marxar, doncs hi había el tramvía 70, i sembla que encara circulaba, pro la de Sant Andreu, que tenía que agafar La Catalana fins el Clot, i desprès el metro, ja no va arribar a temps i es va tenir que dormir a casa.
La retirada de la neu va tardar força temps, potser 15 dias, durant aquest temps no van funcionar ni els tramvies ni els autobusos i troleibusos. El metro L1 anava de Fabra i Puig nomès fins a Plaça de Sants.
Per cert, en els reportatges dels telenoticies d'ahir al TV3 i 3/24, es va fer una entrevista a un conductor de Sagalés que l'hi va tocar fer un Caldes aquell dia de neu. Molt curiós, i m'agradaría visitar, uns cinc o sis autobusos antics que surten (entre ells el 45, i alguns monotral) en mal estat, que deuan estar amagats a alguna cotxera de l'empresa.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 26/12/2012 12:08

És una sort poder comptar amb tant material d'aquells dies. Va ser una nevada molt forta, pel que sembla. I és bastant emocionant poder sentir, veure i llegir anècdotes curioses que van passar aquells dies. Això és una manera de recordar aquells dies i fer-los conèixer als més joves que, com jo, no sabem gaire sobre ella (clar, no podia ser-hi, tinc tan sols 15 anys jo). I gràcies a coses com aquell "Temps de neu" especial de TV3 i l'Esport3 podem conèixer els detalls d'aquella anècdota. I és també bastant emocionant veure anècdotes personals de cadascú (com els que han escrit en aquest fil) i imaginar-te-les avui dia.
foronda 141 ha escrit:Per cert, en els reportatges dels telenoticies d'ahir al TV3 i 3/24, es va fer una entrevista a un conductor de Sagalés que l'hi va tocar fer un Caldes aquell dia de neu. Molt curiós, i m'agradaría visitar, uns cinc o sis autobusos antics que surten (entre ells el 45, i alguns monotral) en mal estat, que deuan estar amagats a alguna cotxera de l'empresa.
Crec que pot ser que estiguin en les cotxeres que Sagalés té a Caldes, que hi té algun autobús vell; ho sé perquè hi he passat per davant (les cotxeres són al carrer de sota de Pi i Margall, carretera principal de Caldes).

Disculpeu-me l'"off-tòpic".


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/01/2013 19:47

Una foto de l'antic baixador del Clot (i vàries de tramvies):

http://railsiferradures.blogspot.com.es ... nieve.html

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 10/01/2013 22:34

metring ha escrit:Una foto de l'antic baixador del Clot (i vàries de tramvies):

http://railsiferradures.blogspot.com.es ... nieve.html

Imatge
Una col·lecció impressionant!. Per mi, totes inedites, encara que els llocs son facilment reconeguts.
Molt bona; gràcies per compartir!!!!
Jo la vaig viure i gaudir, tot i que el dia de Nadal no vam sortir de casa, recordo les mateixes anecdotes que ha comentat En Foronda 141, i recordo com a cosa molt curiosa que el meu Pare va posar a refrescar les ampolles de cava i el vermut, colgades dins la neu del noste balcó. L'endemà per Sant Esteve recordo molt bé, que vam baixar per la Via Augusta i la Rbla. de Catalunya per gaudir del paissatge nevat, jo a llavors en tenia 9 d'anys, i vivia a tocar de la plaça de Gal·la Placidia. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/01/2013 23:30




Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 11/01/2013 14:55

metring ha escrit:A http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/11/ ... barcelona/ mireu quina foto de Liceu:

Imatge
A les estacions no s'hi podia baixar, a causa de la neu, oi?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Divendres 11/01/2013 15:01

Yo tenia 16 años y recuerdo que en vía Augusta-Aribau, entonces construida como una especie de rambla un 1200
de la linea 23, tenía dificultad para coger la curva y seguir hacía Muntaner, habia bastante nieve y le costaba seguir
creo fue el ultimo que paso pues al cabo del rato, ya estaba completamente cubierta la calle



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/03/2013 20:18

Fotos de Bordeta i Santa Eulàlia per la nevada:

http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... deta-1962/

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 05/03/2013 22:06

Com es va treure la neu de les vies? Hi havia llevaneus amb rodes de tren? O a pic i pala?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 06/03/2013 0:23

Jo recordo que durant força temps, hi havia estacionat a les vies de servei entre Bordeta i Santa Eulàlia, un cotxe de la serie 200 equipat amb una pala davantera per apartar la neu.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimarts 29/10/2013 19:52

Recordo la nevada del 25 de desembre de 1962 quan al jardí de casa anaven desapareixen de mica en mica primer el cul de la cadira, després la taula per a descobrir estorats el matí de Sant Esteve un sol mantell blanc que no permetia saber on començava i acabaven els jardins de tots els veïns. De fet la neu va començar a caure a la sortida de la "Misa del Gall".

He trobat aquesta fotografia del carrer Gran de Sarrià amb els tramvies auxiliars T1 (destinat a les maniobres al taller de Sarrià) i el 20 (el neteja vies) intentant deixar les vies netes.

jms
Fitxers adjunts
TB-T1-20_MajordeSarrià_desembre1962.jpg
TB-T1-20_MajordeSarrià_desembre1962.jpg (208.05 KiB) Visualitzat 7270 cops



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 29/10/2013 22:18

Jo no tinc records clars de la meva vida passada, però no em sona que estigués a Catalunya.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimarts 29/10/2013 23:15

Respecte a l'actuació del metro a Barcelona al llarg de la nevada, el que va ser director del Metro als anys 70 em va comentar que aquells dies amb la ciutat poc operativa a la superfície. Els bombers varen obrir camins fins a les estacions perquè aquest va ésser l'únic mitja que no es va aturar pràcticament. Es varen produir nombroses situacions que entre els bombers i el metro es varen solucionar com el cas d'una dona a punt de parir que va ser recollida pels bombers, portada amb metro fins prop de l'estació d'Urgell i allí un altre equip la va situar al clínic.

Degut el col·lapse que es va produir a la Ciutat Comtal, l'alcalde Porcioles va demanar a Andreu Claret, exiliat a Andorra i pare dels músics Lluís i Gerard, que baixes a Barcelona amb les seves màquines per a netejar els carrers. Aquest va posar una única condició, que el Mercedes Benz que l'hi tenien aturat per tràmits duaners fossin immediatament resolts. D' aquesta manera el 27 de desembre arribava amb el seu equip per a solucionar el problema de la neu. Com a conseqüència d'aquella nevada l'Ajuntament de Barcelona va fer una compra de vehicles i pales per superar una nova contingència, cosa que mai es va produir.

En aquest fil podeu trobar alguns detalls sucosos d'aquest fet.

http://www.elpuntavui.cat/ma/article/2- ... blanc.html

jms



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 30/10/2013 8:30

Al Temps de Neu de la Televisió de Catalunya en van fer un reportatge de l'«aventura» d'Andreu Claret i la nevada de Barcelona del 1962. Era el gener del 2005 amb motiu de la seva mort: http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/170859766

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 02/12/2013 17:47

Òbviament no hi hauria els problemes que hi havia el 1962, però seria possible que hi hagués avui dia una nevada d'aquestes característiques (meteorològicament parlant)?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/12/2013 17:53

Potser que ho preguntis millor a fòrums meteorològics (que segur que n'hi ha), però com a no expert que empra la lògica, et diria que sí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”