2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Preservació del furgó automotor nº 3

EntradaAutor: 122-042-132 » Dilluns 17/02/2014 16:14

Benvolguts

Us adjunto l'enllaç al Brill Magazine, del fons editorial de l' Smithsonian Institute de Washington:

https://library.si.edu/digital-library/ ... 191721phil

Al març de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels dos primers Brills, el nº 10 i 11

Al novembre de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels tres automotors grua, el nº 3, posteriorment transformat en furgó-automotor

Al maig de 1914, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 51

Al juny de 1920, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 301

Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 942
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: lauria1226 » Dilluns 17/02/2014 18:24

Bé Les explicacions les ha de donar qui tingui respostes. Qui pregunta no ha de donar la resposta a allò que no sap. Si algu es responsable d'una acció a la que no sap donar resposta y respon amb una pregunta als que declarem no saber perquè la Mataró si i la Berga no. Que s'ho faci mirar per un professional.

Jo l'únic que sé és que després d'un intent de posar en valor el material històric d'FGC, la cosa culmina en unes jornades que acaben per enterrar més que mai el material a Manresa i l'unica cosa que en surt és la reparació de la Mataró. Per si algú no ho sap. Tohom que en el passat va estar implicat directament en el rescat de les locomotores Mikado 2111 i 2413, més la Patxanga, La Berga, els cotxes de fusta, les màquines del Sant Feliu, etc. no hem entès res i la veritat i per tant ens hem abstingut o ens hem mostrat decidiament contraris al despropòsit i, per descomptat, no tenim perquè donar explicacions a ningú i menys per la xacolata del lloro que significa tocar el "pito" de la replica caparruda un cop al mes fins a la propera reparació.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
 
Entrades: 327
Membre des de: Diumenge 04/10/2009 10:28
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: Ganz » Dilluns 17/02/2014 19:30

Envers el vehicle 162.01, crec que és fàcilment entenedor que FGC prefereixi no preocupar-se de la seva conservació si ens atenem a les circumstàncies. En quant a política de preservació en aquesta secció de l'empresa, es pot dir que els principis bàsics de conservació s'han complert, sigui de la manera que sigui (locomotores de vapor com la "Palau", diferents models d'unitats "Brill", models sèrie 400, 600 i properament 111 conservats, grues, infraestructura...). Personalment crec que aquest vehicle deuria ser ofert a qui el desitgi i estigui disposat, per tant, a mantenir-lo. Però amb la quantia de preocupacions de FGC existents referents a aquesta xarxa, no crec que sigui la que hagi de mantenir el furgó automotor nº3.

Contestaria al missatge de Lauria1226, que m'ha semblat molt important (i m'agradaria desenvolupar el tema que aporta), però prefereixo fer-ho al moment que correspongui en un altre fil. Ho dic perquè m'agradaria expressar que la política de manteniment del patrimoni per part de FGC de la xarxa del Carrilet i de la Generalitat sobre la de la conservació del patrimoni de la xarxa convencional ferroviària em semblen, ambdues, lamentables. Sobretot després de les jornades que es realitzaren no fa tant a l'Espai Provença, que deu ser important pels interessos personals i de ben poc profit per a l'interès general, perquè sinó, no m'ho explico. Justament això, em falten explicacions.
Salut.
Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
 
Entrades: 274
Membre des de: Dilluns 07/05/2012 13:30
Ubicació: Ginebra

Re: Preservació del furgó automotor nº 3

EntradaAutor: alf_ » Dilluns 17/02/2014 21:57

122-042-132 ha escrit:Benvolguts

Us adjunto l'enllaç al Brill Magazine, del fons editorial de l' Smithsonian Institute de Washington:

https://library.si.edu/digital-library/ ... 191721phil

Al març de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels dos primers Brills, el nº 10 i 11

Al novembre de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels tres automotors grua, el nº 3, posteriorment transformat en furgó-automotor

Al maig de 1914, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 51

Al juny de 1920, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 301

Salut!


:o
Estoy fascinado con este Brill Magazine, una revista sobre tranvías en los años 10-20, la corta pero interesantísima edad de oro de los tranvías interurbanos, genial! Me encanta como se refieren a los Ferrocarriles de Cataluña como un tranvía interurbano. Muchas gracias por compartirlo!
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
 
Entrades: 1690
Membre des de: Dissabte 16/02/2013 23:23

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: Henry 030 » Diumenge 02/03/2014 21:56

Hola,

Tot i que l'aniversari del tren de Sarrià va ser l'any passat, m'extranya que cap editorial dels que publiquen temes ferroviaris (Terminus, MAF) hagi decidit editar un llibre sobre la història del tren de Sarrià des dels origens fins el 2013, doncs el llibre d'Efadós/FGC, tot i que conté fotos inèdites, no deixa de ser una espècie de poti poti institucional.
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
 
Entrades: 68
Membre des de: Dilluns 02/07/2012 9:44
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: xevi » Dimecres 17/12/2014 11:47

He trobat un video del 1983 on circula un ex-metro bcn s-600 per les vies de FGC.
https://www.youtube.com/watch?v=MH2EmYha1Yc
xevi
N7
N7
 
Entrades: 564
Membre des de: Dimecres 05/10/2005 18:43

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: Sokjo » Dimecres 17/12/2014 14:57

Desprès de veure el vídeo, m'ha sorprès de veure que gairebé totes les estacions segueixen igual que fa 31anys. La via única entre Sant Cugat i Sabadell, fins quan va existir, es a dir, quan es va doblar?
En el 83 quina era la freqüència de pas i el temps de trajecte entre Sabadell-Rambla i BCN-Pl.Catalunya? (Perdoneu per la mica d'off-topic)
Sokjo
N5
N5
 
Entrades: 142
Membre des de: Dimarts 14/08/2012 11:23
Ubicació: Sabadell

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: WMD626 » Dissabte 20/12/2014 0:24

Hola!!!

Abans que res, agrair-vos que hagueu penjat aquest vídeo, ja que aquest viatge jo el vaig "fer" (encara que no se'm veu a la pel·lícula :( ). Ha estat veure el Metro i veure la línia, que encara conservava el seu sabor "Cataluñas". El que són les coses, recordo que quan vàrem arribar a Sabadell, el pobre ex-Metro pràcticament treia fum i ens van venir a rescatar amb un "flamant" 111, la qual cosa en aquell moment em va semblar destrempant... :D Ara, aquests dies aniré de bòlit per acomiadar les darreres 111!!!.

I pel que preguntàveu, si no recordo malament, la via única va desaparèixer del brancal de Sabadell per etapes. En una primera etapa, es va doblar la via fins a Bellaterra, coincidint amb la inauguració de la llançadora fins a la UAB (1985) . I el tram que quedava fins a Sant Quirze i Sabadell no es va arribar a doblar, sinó que se'l va substituir per la nova variant que passa per la UAB i que es va construir ja en via doble.
WMD626
N6
N6
 
Entrades: 249
Membre des de: Divendres 24/02/2012 20:34
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Preservació del furgó-automotor 3

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dijous 24/09/2015 9:10

Amb el teu permís, ho copio aquí perquè no se'n perdi el fil. Bona notícia!

122-042-132 ha escrit:I una gran noticia, la poso aquí, tot i que no és el, lloc més adient, li he preguntat a l'Enric Ticó, pel furgó automotor n.3,doncs desprès de molt de temps d'estar a la via morta paral·lela a la via principal d'entrada al COR de Rubí, fa uns dies que no hi és, doncs han decidit preservar-la! Tot un detall de bona sensibilitat per part de FGC, i de l'Enric Ticó, president de Ferrocarrils.


Ara m'adono que és el tema sobre els 150 anys del Tren de Sarrià, i tampoc és, doncs, el tema més adient... Ho havia enganxat aquí perquè hi havia missatges amb el títol "Preservació del furgó-automotor nº 3", que de fet havia afegit jo mateix... Potser si algun administrador en pot segregar del tema els missatges relatius (de meitat de la pàgina 10 en endavant), per a crear-ne un d'específic...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5076
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: 122-042-132 » Dijous 24/09/2015 11:52

Gràcies Fran-Ikarus, ho trobo molt adient. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 942
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

EntradaAutor: 122-042-132 » Dijous 16/03/2017 17:03

Estació de Sarrià, any 1960.
Cotxes Brill metàl·lics 10 i 11. Col·lecció Jean Pierre Vergez. Font NYC subway org.
Fitxers adjunts
Sarrià 1960. Brills 10 i 11.jpg
Brills metàl·lics a Sarrià, any 1960.
Sarrià 1960. Brills 10 i 11.jpg (111.2 KiB) S’ha visualitzat 307 vegades
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 942
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Anterior

Torna a: Història del transport / Historia del transporte

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant