Dubte estació Sant Gervasi FGC

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Dubte estació Sant Gervasi FGC

Entrada Autor: Henry 030 » Dimarts 16/04/2013 21:02

Hola,

Mirant la web del centenari del tren de Sarrià de FGC m'ha cridat l'atenció, quan mirava informació de l'estació Sant Gervasi, que quan es va soterrar l'estació l'any 1929 només es va obrir l'andana de la via ascendent. A la web diu que les obres no es van completar fins l'any 1931.

http://www.fgc150.cat/galeria.asp?estacio=4

Algú té més informació al respecte sobre com van anar les obres de soterrament de Sant Gervasi i com van finalitzar?

Gràcies d'avançada


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 16/04/2013 21:13

No tengo información concreta, pero puedo aportarte este link, es una serie de filmaciones de 1929, de las obras que se llevaban a cabo en Barcelona, sobre todo en el tren de Sarrià. Lo que puedes ver es unos cuantos planos de la estación en obras, minuto 11:45: "Plaza Molina - Paso del actual Ferrocarril de Sarrià por encima del nuevo túnel subterráneo en construcción". La película suma 30 minutos, los primeros 15 más o menos documentan la obra que se estaba llevando a cabo en el tren de Sarrià. No entiendo por qué FGC no ha proporcionado un link a este documento, al fin que lo ha subido el ayuntamiento a youtube...

http://www.youtube.com/watch?v=p0jgbboE ... rA&index=4



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dijous 28/04/2016 0:07

Aquest matí he baixat a Sant Gervasi i he estat observant les rajoles del sostre i crec que poden ser les originals de quan es va soterrar l'estació que es mantenen intactes (aquí es poden observar: http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 040026.jpg).
Al pujar les escales reformades pensava en la similitud de l'accés d'abans de la reforma amb els ascensors i les escales al voltant com es conserva Urquinaona L4, i també observant l'edicle he recordat que en un llibre sobre el centenari del Tramvia Blau sortia una foto d'aquest edicle en estat d'origen amb una marquesina al voltant que crec que es podria haver reproduit en la reforma.
Recordo haber vist que al llibre d'en Salmerón dedicat al Tren de Sarrià sortia un esquema de l'estació els anys 50 amb l'ascensor original i edicle amb marquesina però no posava dates de reforma d'aquests elements. Algú sap com era l'ascensor original i fins quan va durar aproximadament?



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 28/04/2016 20:45

Hola.

Jo utilitzava aquesta estació a principis dels 80 però, malauradament, tinc records vagues. El sostre actual és el mateix que hi havia aleshores (epoca de les rajoles vermelles a les parets) però no sé si eren ben bé originals o una reforma posterior perquè eren una mica estètica anys 70.

Quant a l'ascensor, recordo que era quadrat i l'interiorisme era similar al dels automotors "pericos", crec recordar que de fòrmica "clara". Les portes eren exactament portes de perico.

"Y hasta aquí puedo recordar"


Amb la tracció sang això no passava

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”