Metro de Madrid Estacio Chamberí

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Metro Madrid tendrá en 2007 museo en la estación de Chamberí

Entrada Autor: wefer » Dimecres 26/08/2009 12:44

El LLOP ha escrit: Però estem parlant de molts € € € € € € € € € € € € € €.
La restauració de Chamberí va costar 3,8 milions d'euros, és a dir, força menys del que va engolir el "Museu del Transport" de Castellar de N'Hug. La diferència entre un i altre projecte és que el primer funciona i és visitable, i el segon.... bé, ja sabem tots què va passar.

Igualment, són xifres irrisòries comparades amb inversions com el Dhub (la grapadora de la Pl. les Glòries) que cremarà 107 milions d'euros (que al final poden ser ben bé el doble) o l'edifici Fòrum (el triangular blau que sembla una fàbrica per dins) que va costar també més de 100 milions i que 5 anys després d'estar acabat encara ningú sap per a què serveix.

El que està clar és que de diners per a capritxos absurds i caríssims n'hi ha. Per tant, no ens poden dir que no n'hi ha per fer coses tant importants com un museu de la mobilitat, cosa que interessa a molta gent, que a més ja té una col·lecció a exposar que ara no sabem on col·locar i que és quelcom que existeix a qualsevol ciutat important d'Europa, excepte a Barcelona.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 26/08/2009 14:14

entenc que estem parlant de coses diferents. No es pot comparar l'estació de Chamberí, per molt ben restaurada i maca que sigui, amb un museu de la mobilitat o del transport. Jo em refereixo a inversió d'una institució (en aquest cas Metro de Madrid), que s'ha gastat els calerons en una cosa que fa augmentar el seu patrimoni i el de la seva ciutat. Ja sabem que el metro de madrid és la nineta dels ulls de la seva administració autonòmica, cosa que aquí no passa excepte amb la L9. Aquí el que es vell es tapa en benefici del nou. No conec a fons l'explotació de Madrid ni els seus racons, però si la de Barcelona i de llocs d'interès on es podrien fer coses referents a la història del metro hi han a patades: La cua de Lesseps, l'antic ascensor d'Urquinona, Gaudí, restaurar Correos i iluminarla com van fer amb Gaudí encara que no s'aturin els trens, seria un bon reclam. Sobren idees i possibilitats però topem amb dos grans problemes: una empresa amb una nul.la sensibilitat pel seu patrimoni (recordem que aquesta empresa la manen polítics :vomit :vomit ) i l'altre son els cuartos; si no son capaços de gastar-se els diners en una bona empresa de neteja que faci que els trens no semblin de la posguerra, ja em diràs com invertiran quartos en arreglar un "tros de via inútil que no serveix per res".



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 26/08/2009 16:10

Em trec la boina amb la feina feta pel metro de Madrid. Tal i com estàn les coses, és el de menys que hi hagi elements no originals, reconstruccions o modificacions respecte de l'original. A Barcelona no tenim ni això, i encara tremolo pensant en el dia en que a algú se li fiqui al cap de folrrar l'estació Espanya L1 amb plaques de resina de color pistatxo, perquè quedi més "chic" i de pas per dissimular les filtracions i les humitats. Trobo que hem de ser una mica més humils amb la història i ser una mica més agraïts amb el passat que ens ha portat al present. Tot i que vagin estretament lligades, cal no barrejar història amb politica.

Com a exemple d'això últim, en cert acte en el que l'autobus articulat d'Arca prestava servei al públic en general, una dona va ser convidada a pujar per recordar els antics autobusos. La primera cosa que se li va acudir de preguntar a la dona era "si havia tornat Franco altra vegada". Aquesta mena d'ignorància és la creu que encara haurem de suportar durant molts anys, i que conscient o inconscientment afecta a gran part de la població.

Espero que a Barcelona prenguem nota.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 26/08/2009 19:00

El LLOP ha escrit:jo trobo que la política si que hi és molt implicada.
Molt no... al 100%!!!

Simplement dir que Chamberí s'ha fet perquè ho va prometre en Gallardón al programa electoral. Si no, encara estaria igual.

En quant als gestors del metro, no els demaneu sensibilitat cultural.
Només fan la feina per la qual els paguen i prou. Difícilment d'ells sortirà res que no sigui un balanç econòmic o similar.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 26/08/2009 19:44

wefer ha escrit:
El LLOP ha escrit:jo trobo que la política si que hi és molt implicada.
Molt no... al 100%!!!

Simplement dir que Chamberí s'ha fet perquè ho va prometre en Gallardón al programa electoral. Si no, encara estaria igual.

En quant als gestors del metro, no els demaneu sensibilitat cultural.
Només fan la feina per la qual els paguen i prou. Difícilment d'ells sortirà res que no sigui un balanç econòmic o similar.

Veig que compartim opinions.
Trobo que seria necessari pressionar els gestors / polítics i fer-lis entendre que tindrien un rèdit a les properes eleccions si tinguessin una mica de mirament amb el patrimoni (com li van fer veure a en Gallardón).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/08/2009 21:56

wefer ha escrit:
El LLOP ha escrit:jo trobo que la política si que hi és molt implicada.
Molt no... al 100%!!!

Simplement dir que Chamberí s'ha fet perquè ho va prometre en Gallardón al programa electoral. Si no, encara estaria igual.
Ho va prometre, i ho va cumplir, que és més inhabitual!!! Vull un alcalde així!! :plas

I si, totalment d'acord, fora els panells fosforitos de resina!!!! :tomate



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 27/08/2009 7:44

Potser ho he dit malament. No volia dir que la politica i la preservació històrica no estàn barrejades, sinó que CALDRIA saber separar o trobar un terme mitjà. Algu sap si als demés països europeus es construeixen museus del transport en base a promeses electorals o a canvi de beneficis politics? (no ho se, ho pregunto). A Londres només en part, hi ha una gran secció privada que es dedica a la preservació, però amb moltes facilitats per part de l'administració (locals, cesió de material, organització d'events,...)


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/11/2009 19:06

Si això ho poguessim fer a Barcelona...:'(

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 34&cs=oper

El espacio cultural del metro de Madrid ha superado en un año y medio los cien mil visitantes

Las instalaciones permiten conocer de cerca la historia del metropolitano madrileño, que este año ha cumplido los noventa
La estación de Chamberí y la Nave de Motores de Pacífico, sedes de Andén 0, superan ya la barrera de los 100.000 visitantes desde que se abrieran al público el 25 de marzo de 2008. Este proyecto, promovido conjuntamente por Metro y el Ayuntamiento de Madrid, ha permitido recuperar parte de la memoria del metropolitano para que los madrileños que pasen por estas instalaciones puedan conocer de cerca la historia del metro.

(26/11/2009) Ambas instalaciones cuentan además con visitas guiadas y con material audiovisual que mediante proyecciones ayudan a comprender y profundizar en la evolución histórica de Madrid y su Metro. Con una media mensual de 4.267 visitantes en Chamberí y 869 en la Nave de Motores, las horas que gozan de una mayor afluencia de público es de 11 a 14 y de 17 a 19 horas y, curiosamente, la mayoría de las visitas se producen en día laborable.

Tanto la estación de Chamberí como la Nave de Motores están abiertas al público de martes a viernes de 11 a 19 horas y los sábados, domingos y festivos de 10 a 14 horas de forma gratuita.

Novedades en Andén Cero

La recuperación de estos dos espacios ha hecho posible además que ahora formen parte de las visitas escolares que organiza Metro de Madrid, con las que pretende difundir entre los más pequeños hábitos de uso del transporte público. El proyecto de Andén Cero trata de dar a conocer tanto la Estación de Chamberí como la Nave de Motores de Pacífico, ofreciendo en esta última la posibilidad de que los alumnos que realizan las visitas participen en talleres educativos de carácter científico.

Este año Andén Cero trae importantes novedades. Dado el éxito de los talleres del curso pasado, este año se han puesto en marcha nuevos talleres de ciencias y reciclaje, que se unen a los de cuentacuentos, o mecánica que se celebraron durante el curso pasado. En los talleres de reciclaje y sostenibilidad los escolares aprenderán nociones básicas de reciclado y comprobarán cómo se puede dar un nuevo uso a prácticamente cualquier objeto.

Así, ayudados por los monitores de los talleres, los niños aprenderán a fabricar un portalápices o un monedero a partir de un brick de cartón, a reconvertir una botella de vidrio en un jarrón decorado o a transformar el envase de un yogur en un original portavelas.

Con la realización de estos talleres, cuyas actividades siempre están relacionadas con el suburbano, Metro trata de concienciar a los más pequeños, inculcándoles desde el colegio la necesidad de respetar el medio ambiente y fomentando entre ellos el uso del transporte público como medio para lograr un desarrollo sostenible.

Con los talleres relacionados con la ciencia, como el de Química, Electromagnetismo o Mecánica, Metro apuesta por la enseñanza de las ciencias a través de la experimentación, con actividades que fomentan la curiosidad y despiertan el interés de los pequeños por la investigación. Los escolares podrán elaborar su propio volcán y realizarán multitud de experimentos convirtiéndose en verdaderos científicos.

El elenco de actividades proyectadas en Andén Cero se completa con talleres de cuentacuentos, gymkanas y concursos con los que los niños aprenden parte de la historia de Metro, su funcionamiento y sus principales beneficios, de modo que desde pequeños conozcan el Metro para convertirse en sus futuros usuarios.

Durante el curso 2008/2009, en el que comenzaron a realizarse las visitas escolares a Andén Cero, 76 grupos y 1.893 alumnos de centros escolares públicos, privados y concertados de la capital pasaron por las instalaciones de la antigua Nave de Motores de Pacífico. Este año las previsiones son todavía mejores, y se espera la participación de más de 5.200 alumnos y 210 grupos escolares.

Visitas a Metrosur y línea 8

Además de los talleres, Metro organiza en sus instalaciones visitas a diferentes líneas para que los más pequeños conozcan el funcionamiento de la red desde un punto de vista muy distinto al que están acostumbrados. Estas visitas se desarrollan en la línea 8 y en Metrosur. Los escolares, acompañados de personal de Metro de Madrid, tienen la oportunidad de acompañar al conductor de un tren en la propia cabina o visitar alguno de los TIC (Telemando de Instalaciones y Control de Seguridad) que Metro tiene a lo largo de la red. Además, recorren varias estaciones y conocen los depósitos de Metro.

Los recorridos por la red son iguales para todas las visitas, aunque el contenido de las explicaciones se adapta a las necesidades de los distintos grupos ya que los niños tienen entre nueve y once años. Con estas visitas se busca que, desde pequeños, los futuros usuarios de Metro aprecien la importancia del transporte público en el funcionamiento de la región, que adquieran comportamientos cívicos y que se manejen con facilidad cuando se muevan por el Metro.

A lo largo del curso pasado un total de 175 grupos y 4.517 estudiantes participaron en estas visitas guiadas por la red de Metro. Para este año, dada la gran demanda que existe para realizar la actividad, se espera incrementar el número de visitas.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 26/11/2009 19:47

metring ha escrit:Si això ho poguessim fer a Barcelona...:'(
si això ho volguessin fer a Barcelona



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dijous 26/11/2009 19:56

En principi es lloable la iniciativa madrilenya, cal tenir en compte que a les dependències del metro guarden un cotxe dels antincs tramvies en estat de marxa que en alguna ocasió ha funcionat perquè la tensió de 600V= de les linies antigues del metro ho permet, aqui no tenim res de res (Del tramvia blau no en parlem que encara se'n donen vergonya, en diuent l'eufemisme de "Transport Singular", i han acabat per tunejar dos cotxes amb l'amenaça saducea de: "o això o el tanquem")

El que els pot passar a Madrid es que la poma podrida de Delícies i la Fundició acabin podrint tot el cistell.

Però de bon principi cal desitjar-los sort i; ¡Adelante!


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/11/2009 21:40

El LLOP ha escrit:
metring ha escrit:Si això ho poguessim fer a Barcelona...:'(
si això ho volguessin fer a Barcelona
Home, al menys ells teníen una estació antiga que recuperar, nosaltres no :(



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Divendres 27/11/2009 8:47

Les empreses que exploten els serveis, no estan obligades a preserver res, no és la seva feina. Tenen l'obligació d'ofrerir un servei de qualitat i millorar-lo en tot moment. Qui té l'obligació de preservar és la societat civil i les institucions. Tots hi estem implicats, no solament els polítics.

Quan es varen modificar les estacions del gran metro i també les del transversal, Hi va haver algú que fes pressió?, o com a mínim donar informació als responsables? Ara hi ha el cas de Lesseps; Quantes entrevistes s'han demanat amb TMB pel tema?. Potser esperem que ho facin per ells mateixos, amb l'experiència que tenim.
Clar que de vegades per reunir-nos nosaltres mateixos ja es necessita intervenció Papal.

Em fa gràcia l'eslogan dels 30 metres de corda per penjar polítics. Porò poden estar ben tranquils els esmentats polítics perquè es moriran de vells mentre els que han d'agafar la corda i fer els nusos troben el moment per reunir-se. :?
lauria1226 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 27/11/2009 8:57, en total s’ha editat 1 vegada.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/11/2009 8:51

Evidentment que aquestes institucions ho han de fer, però les operadores també tenen la seva part de responsabilitat. Només cal veure què va passar quan TMB va cedir els vehicles antics al MTC. Ara son ells els qui els han hagut de recuperar, perquè sino s'haurien perdut del tot. Mirem l'exemple de Londres, un museu així només es pot fer amb totes les entitats implicades.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 23/04/2013 8:37

Fotos de com estava l'estacio despres d'anys y anys d'abandonament i un cop "restaurada", enseguida ens venen al cap indrets propers...

M'ha semblat Interesant

http://www.esmadrid.com/anden0/galeriachamberi.html



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 23/04/2013 10:05

Impressionant el canvi.
Un treball de restauració excel·lent.

Tornarà a funciona com a estació de metro?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 23/04/2013 11:50

En principi no, aquesta estacio era una "capsula" del temps sols que malemsa per bretols (+), i pel pas del temps.

Aquesta estacio era una capsula del temps prque es va tencar i aixi es va quedar, tal qual el moment del tancament i d'aixo ja en feien uns quants anys, crec si no vaig errat que es va tencar perque al construir una altre linia l'estacio l'enllaç amb aquesta feia que Chamberí nomes quedes a uns metres i es va retirar de l'us donant preferncia a l'altre.

(+) Bretols que malauaradament segueixen embrutant i aixoplugant-se sota el poaraigues del "graffitti" , un artista...un bon grafitaire que fa art contemporani a parets nues i lletjes, mai faria aixo, una llastima que sempre sempre es posin al mateix sac que els que fan TAGS (signatures cutres) imitant a les que es feien als Estats Units als 70 o 80 (una dolenta i embrutadissa copia) amb qui pinta "coses" amb art al carrer.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 23/04/2013 13:36

Pel que he pogut llegir, ha estat restaurada per Metro per a ser usada per a exposicions i actes diversos.
De fet, es va estrenar en el seu nou ús, després de ser restaurada, presentant el "Wonderbook" de Sony, un accessori de realitat augmentada per a ser utilitzat amb la Playstation 3 (amb títols compatibles).

De retornar-la al servei comercial impossible, ja que té les andanes massa curtes. La nova estació que té a la vora (i que va fer caure el servei comercial a Chamberí) es va haver de construïr degut al fet que era impossible allargar les andanes de Chamberí.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimarts 23/04/2013 19:07

La pude visitar el año pasado, y la verdad que parece que el tiempo se hubiera parado. La boca de acceso principal es una sala donde te sientas en las escaleras originarias y te proyectan un documental sobre la,historia del metro. Despues accedes a la taquilla y el paso a los andenes. Tienes los andenes protegidos con mamparas de cristal, ya que el metro pasa a velocidad por la estacion, con carteles de propaganda pintados,sobre azulejos. Si teneis ocasionde verla no os lo perdais. Es gratuito e interesante. Aparte podeis ver tambien la nave de motores, que estan los antiguos generadores que alimentaban al metro de electricidad y a parte de la ciudad en la guerra.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 23/04/2013 22:33

lauria1226 ha escrit:En principi es lloable la iniciativa madrilenya, cal tenir en compte que a les dependències del metro guarden un cotxe dels antincs tramvies en estat de marxa que en alguna ocasió ha funcionat perquè la tensió de 600V= de les linies antigues del metro ho permet, aqui no tenim res de res (Del tramvia blau no en parlem que encara se'n donen vergonya, en diuent l'eufemisme de "Transport Singular", i han acabat per tunejar dos cotxes amb l'amenaça saducea de: "o això o el tanquem")
Ya esta bien de siempre cargar contra la reforma del tramvia Blau. Me remito a las explicaciones que en su día dio "aco" al respecto y que se encuentran en este foro, el color y el cristal delantero son más fieles al original que no el azul oscuro y cristal corredizo, y los faros son necesarios porque no puede aumentarse lo suficiente la potencia del faro superior, que por cierto tampoco es original. Además, acaso el tranvía antiguo en Madrid lo sacan con regularidad? Creo que hay pocos transportes históricos, menos aún que sean centenarios, que funcionen regularmente durante todo el año, y compartiendo la vía con el tráfico rodado.
Estoy de acuerdo que algunas de las reformas, son desmedidas e innecesarias (como la controla electrónica), pero también son todas reversibles. Sí, mejor eso que cerrarlo, es comprensible (más aún con la falta de cultura al respecto) que al tramvia Blau se le exijan medidas de seguridad singulares, aún si no nos gustan demasiado. Yo sí presumo de que tengamos un tranvía de 1906 circulando alegremente todos los fines de semana, no es algo que puedan decir demasiadas ciudades. Deberías subirte un día, y verás que ni un limpiaparabrisas ni una pantalla táctil hacen menos disfrutable el paseo a bordo.


Volviendo al tema, ¿no tenemos en Barcelona la estación de Metro Gaudí, que era algo similar a la de Chamberí?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/04/2013 22:41

alf_ ha escrit:Volviendo al tema, ¿no tenemos en Barcelona la estación de Metro Gaudí, que era algo similar a la de Chamberí?
A diferència de la madrilenya, Gaudí no forma part del tronc original. El que més s'hi acostaria és Correus, però caldria fer-hi moltíssim per condicionar-la adequadament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”